TPN nr 4/ 147/ september 2008.

Started by Jon R, September 05, 2008, 20:41:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

Har vel på ingen måte kalt deg negativ (sjølv om du med siste innlegg framstår sånn), men kun oppfordret deg til å komme med innspel om kva som kan gjøre bladet vårt bedre.

Ta nå ikkje sånn på vei for at eg (og kanskje andre?) reagerer litt på måten du uttrykker deg på ifb med siste utgåve av TPN. For det minner om "tynn suppe".

Eg for min del har alltid satt pris på TPN; når Sverre var redaktør, når Rune var redaktør og no sist med SA.
At vi gir ros for innsatsen til de som legger så mykje av eiga fritid i supporterklubben er ikkje det samme som at vi kritiserer tidlegere ildsjeler.

Quote from: peacock on September 08, 2008, 19:42:38
Quote from: Tom S on September 08, 2008, 18:27:38
Lite konstruktivt, men kjenner eg deg rett så er vel dette skrevet kun for å provosere.

Men, kanskje du kan komme med forslag til å gjere TPN bedre istadenfor å kun kritisere og rakke ned på eit arbeid som er gjort ubetalt og på eiga fritid?

Quote from: peacock on September 08, 2008, 16:12:29
Ser ingen grunn til å melde meg inn i "hyll-TPN-klubben." Denne utgaven var en tynn suppe. Jeg måtte til side 40, da Tørnkvist sine bidrag startet, før jeg fant noe av interesse. I 2008 går verden og nyheter fort. Ã... presentere et blad med kampreferater som er uker gamle, blir håpløst. Det samme gjelder "nyheter" om nye spillere. Alt dette er gammelt nytt, og langt i fra interessant.
+ Midjos analyse, Tørnkvist.
- Resten var direkte kjedelig.

Kritisere og rakke ned?
Er det mulig å være kritisk UTEN å bli karakterisert som negativ? Den nye redaksjonen i TPN har provosert meg. Helt åpenbar "fisking" om at bladet nå har blitt SÃ... mye bedre. Dette er ikke tilfelle, og Sverre fortjener ikke dette. Han har nesten helt alene sørget for et bra TPN, uten at dette har blitt verdsatt nok.
COME ON LEEDS !!

Jon R

TPN har alltid vært et kvalitetsprodukt (sett utfra sin tid) og så langt tilbake jeg kan huske har bidragsyterne mottatt mye heder og ære. Ikke minst fikk Sverre Røbech mye anerkjennelse i sin tid, fortjent nok.  Ã... gi honnør for nåtidens utgaver står ikke i motsetning til det glimrende arbeidet som tidligere redaksjoner har nedlagt. Jeg vil si at hver årgang av bladet har hatt sine styrker og svakheter men at høy standard alltid har vært et kjennetegn ved blekka vår.  Minner om at TPN for tiden er en supporterblekke for et tredjedivisjonslag i England. Jeg synes det er et imponerende arbeid som gjøres og det er ingen selvfølge at vi finner tilstrekkelig med flinke folk som gidder å drive bladet videre, etter så mange år med motgang og sportslig tørke. Jeg synes den nye redaksjonen har laget et produkt de kan være stolte av. Verken mer eller mindre. Keep on the good work, karer!  :)

PS: Konstruktiv kritikk, forslag til forbedringer og engasjement rundt bladet, er jeg sikker på at er noe redaksjonen bare setter pris på.  8)
Jon R.

Svend Anders

Jeg legger inn en liten påminnelse om å huske å fornye medlemsskapet til de av dere som ennå ikke har gjort det!

Feilen vedrørende familiemedlemsskap skal ha blitt korrigert i form av nytt brev til de det gjelder. Om dere ikke har mottat noe slikt brev, kontakt leedsunited@kundetjeneste.no

Konstruktive innspill til redaksjonen er alltid velkomne. Debatten rundt bruk av spalteplass på dagboken, kampreferater og nyheter er nærmest alltid oppe. Et av de første grepene etter at vi måtte bygge opp et nytt blad var å kutte ned på dagboken. Jeg hører gjerne tanker og meninger rundt å korte ned også på kampreferatene. Er de "hellige", eller holder det med f.eks bare kampfakta?

Svend Anders,
redaktør TPN
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

lojosang

Kampreferatene leser jeg svært sjelden nå, men om jeg på mine eldre dager vil bla i gulnede TPNutgaver fra begynnelsen av århundret vil de være mer interessante. Vl ikke gå så langt som å erklære dem hellige. Hvis de skal ut må noe annet inn i hvert fall. Det er vel ikke all verden å spare på blekka om den blir to sider kortere?
- Leif Olav

lufc86

Synes TPN er meget bra.

Men for å gjera bladet enda betre kan eg kome med eit lite uhyggeleg tips:
Kanskje bla gjennom andre supportermagasin, for å få nokon idear. Reknar med Scum, scouse og andre lag med stor supporterkjerne i Noreg har myke gode innlegg og artiklar i sine blad. Kanskje noko gode tips til vidare TPN?

@m_sortland på twitter

lojosang

Du tenker på velartikulerte kremartikler som
"Vem er sjekkest, Ronaldo eller Bekkhæm".
"Voffor har vi ikke sjøpt Ronnaldinnjo".
"Alle som ike håller me Mænju er domme"
"Griseflaks og syting som avstedkommer UFEA-regelendringer med tilbakevirkende kraft, hva har de til felles?"
;D

- Leif Olav

Promotion 2010

Quote from: lojosang on September 23, 2008, 23:04:50
"Griseflaks og syting som avstedkommer UFEA-regelendringer med tilbakevirkende kraft, hva har de til felles?"
;D

;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lufc86

Quote from: Promotion 2010 on September 24, 2008, 00:01:42
Quote from: lojosang on September 23, 2008, 23:04:50
;D

Noko sånt ja ;) og litt meir, "dåmmaren suge max"... "håper vi kjøpe hele barca og real". forumsider med ¨"kossen styling ronaldo bruker" osv..

Men noko sakleg har desse blada vel? eller? :) :) :)
@m_sortland på twitter

lojosang

Quote from: lufc86 on September 24, 2008, 00:18:58

Men noko sakleg har desse blada vel? eller? :) :) :)

Det er jo akkurat der mitt siste artikkeleksempel kommer inn. En selvkritisk Scouserartikkel.  ;D

Men, du har vel et poeng. Med velegnet verneutstyr kan man ganske sikkert hente ut ideer fra disse trykksakene du nevner.

Skal vel heller komme med et saklig forslag også, selv om jeg ikke kan love at det blir en vane.  :D
All den tid man må snike seg til intervjuer med spillere, hva med å snakke med "et tverrsnitt" av den engelske fansen? Likte vår venn malerens bidrag i forrige utgave, og leser gjerne mer fra de som faktisk ser kampene laiv. Herunder reiseskildringer fra LUSCOS-medlemmer, så klart.
- Leif Olav