Skrevet av Emne: KAMP: vs. Carlisle 20/9  (Lest 82256 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #480 på: ſeptember 20, 2008, 20:15:19 »
The goal sparked mass celebrations among the 2500 travelling supporters and the first chants of "we're gonna win the league" were struck up as United eased through the final moments toward a third successive league victory.
- leedsunited.com

 8)
COME ON LEEDS !!

jarle

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #481 på: ſeptember 20, 2008, 20:18:35 »
tror Telfer er meget viktig...

vi har manglet en sjef i forsvaret veldig veldig lenge...
ser ut som vi har en nå... må bare finne den perfekte makkeren blant de tre andre vi har.

Douglas som defensivt anker også viktig...

Stallen ser meget bra ut... benken er jo helt rå... og i tillegg er det mange GODE som ikke engang får plass der!!!

Dette lukter mmmmmmm!!!

flynn

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #482 på: ſeptember 20, 2008, 20:20:52 »
Biter meg merke i John Wards formulering:

Then the final part of the game, the clinical stuff, they have put two goals in the back of our net and we haven't

Kunne jo blitt stygge sifre om de hadde "lykkes" de også  :P

flynn

Tom S

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #483 på: ſeptember 20, 2008, 20:21:40 »
Og så kan vi bokføre vår første "clean sheet" !

Da tenker eg eg stikker å pretter noen kalde.
Dette blir en fin kveld skal møte to "kompiser" som er Liverpool.
« Siste redigering: ſeptember 20, 2008, 20:24:08 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Alexander Lejandro

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #484 på: ſeptember 20, 2008, 21:58:52 »
2-0 :D Var i konfomasjon. Det skal ha vært en bra kamp.. :)

Jon R

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #485 på: ſeptember 20, 2008, 22:10:12 »
tror Telfer er meget viktig...

vi har manglet en sjef i forsvaret veldig veldig lenge...
ser ut som vi har en nå... må bare finne den perfekte makkeren blant de tre andre vi har.

Douglas som defensivt anker også viktig...

Stallen ser meget bra ut... benken er jo helt rå... og i tillegg er det mange GODE som ikke engang får plass der!!!

Dette lukter mmmmmmm!!!

Og i unge Fabian Delph har vi en endelig fått oss en playmaker for de neste 15 åra også, jarle.  :D
Jon R.

Alexander Lejandro

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #486 på: ſeptember 20, 2008, 22:11:18 »
Neste 15 åra ja.. Det er lenge

jarle

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #487 på: ſeptember 20, 2008, 22:48:45 »
u husker godt JR...

han er definitivt ung og lovende og absolutt min type spiller etter rapportene...
har ikke sett et minutt av ham selv...

men du mener kanskje fortsatt at et orkester ikke trenger dirigent???



Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28986
  • Total likes: 2666
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #489 på: ſeptember 21, 2008, 11:22:18 »
Leeds in different class
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/football_league/article4795255.ece


The Times linker fortsatt denne artikkelen feil. Det handler om Doncaster-Bristol City i brødteksten...

Sitat
Panic on the streets of Carlisle
http://www.clubfanzine.com/leeds/v2.showNews.php?id=14486

Denne linken gir en ikke-journalists view av kampen, bl.a. mener han at Beckford er feilplassert ute til venstre (i de siste kampene har dette visstnok fungert bra, men ikke denne gang?). Og å bytte Snodgrass for Kilkenny mener han funket godt (men spørs om det hjalp defensivt, tror Fraz fikk større probelemer defensivt etter byttet, selv om han også linket bra med Snod offensivt...)
Og bredde, det hadde vi ikke denne kampen heller...

It was a hard fought win for Leeds today, but we came out on top with goals from Becchio and Beckford.

 

The police pronounced themselves satisfied with their ‘major operation’ today, as there was no repeat of last year’s trouble and only one arrest. They certainly had enough men on duty, and I was stopped outside the station and told I would be searched under a section 60. After making to give my name and address to a copper with a camera, they let me through without searching me at all! If I’d known that was going to happen I’d have hidden some nuclear weapons down my trousers.

 

Still, it was a nice day for standing on an open terrace, and I didn’t think they had sunshine that far north. Macca selected Aidan White to fill the vacancy at left-back, with Ben Parker not even making the squad, with the starting line-up otherwise unchanged. And young White did very well, even though I feared couple of times he was going to get muscled out of it by the large chap playing down the right for Carlisle.

 

Leeds had a fair amount of possession right from the start, but again suffered from a lack of width, as we passed it around well enough, but failed to penetrate a stubborn Carlisle midfield. And we had to survive a scare early on when Rui gave the ball away with a poor pass, and then let Hackney skip past him down their left, but luckily Hackney’s cross/shot clipped the bar before going out of play. Hackney continued to look lively for the rest of the half and at times he left Richardson looking a bit flat-footed.

 

Up to the half hour mark the game had seen few outstanding chances, but then Leeds took the lead from a Kilkenny corner. It seemed to have gone right past the players in the six yard box, but Telfer stretched to knock it back across goal, where Becchio reacted first to smash the ball into the roof of the net. We preserved the lead until half-time despite a long-range effort from Bridge-Wilkinson, but I thought Carlisle upped the tempo a bit after the interval.

 

A couple of times Carlisle were able to deliver decent crosses from the left to players unmarked in the centre, and we can be thankful that Dobie and Carlton weren’t able to head the ball on target when given the time and space to do better. As the hosts tried to chase the game Bridges came on for the last half hour, to a chorus of boos from the Leeds end, but he wasn’t allowed to have much of an impact on the game.

 

At the other end it was frustrating to see Beckford playing wide down the left, which seemed a waste, even though he didn’t do badly in that position. On one occasion he delivered a beautiful cross which Delph climbed to reach, but could only head over the bar. A taller man in the centre could have jumped high enough to guide the ball downwards and on target. It wasn’t until Snodgrass came on for the final 15 that he was able to play down the middle.

 

It was starting to get a bit tense as the hosts put us under pressure, with a shot from Hackney deflected just wide, especially as we hadn’t yet kept a clean sheet in the league. But then Leeds broke away to seal the game with the second goal in the 82nd. minute. The goal showed the value of having players in their proper positions, as Snodgrass raced down the left and sent a perfectly weighted ball for the onrushing Beckford, who was on hand to knock the ball in at the far post.

 

Three minutes of injury time were announced, but with hundreds of Carlisle fans already streaming out of the ground we survived the extra period with no further alarms. An excellent result from a game we never managed to dominate, but won through our greater incisiveness in front of goal. We now stand in third place, which isn’t bad when we’ve already had to play three of the top six.

 


It was twenty minutes before we got out of the ground, with the police telling us that we had to wait for Carlisle’s ‘firm’ to be moved away from the exit. And we had the pleasure of being marched around the main square to reach the station, while the whole city centre was brought to a standstill and hundreds of Carlisle chavs gathered outside the Griffin pub to shout abuse at us. We’re most definitely not famous any more!
« Siste redigering: ſeptember 21, 2008, 11:24:42 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #490 på: ſeptember 21, 2008, 11:32:35 »
Fantastiske intervjuer på LUTV idag. Spesielt det med Aiden White: "Fantastic to play, specially for Leeds United."

Flink til å snakke for seg også!

(Et pluss til journalisten (Kerwin?) som ikke er ute etter å lage feller for objektene!)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #491 på: ſeptember 21, 2008, 15:02:08 »
Hvor mange ganger sa Andrew Hughes "you know" i løpet av intervjuet? 100 ganger?

Andrew "you know" Hughes skal jeg nå bare kalle han for :)

Artig med Aiden White også. Grunnen til at han måtte forlate banen etter 55 min i går var krampe. For mye adrenalin ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #492 på: ſeptember 21, 2008, 15:05:26 »
Hvor blir det av høydepunktene?

auren

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #493 på: ſeptember 21, 2008, 15:38:33 »
Ingen høydepunkter enda. Forundrer meg ikke at LUTV begynner å bli slakke med denne 24 timers lovnaden sin.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #494 på: ſeptember 21, 2008, 17:45:48 »
Målene og 11 min av kampen ligger på LUTV nå.

Lurer på hvem som har klippet sammen dette? Det ser ut til at Carlisle vinner sjansestatistikken 21-3. Hvis dette er symptomatisk for kampen, så har vi vært griseheldig. Virket jo ikke sånn verken på radiooverføringen eller på intervjuene i eterkant. Dette var slett redigeringsarbeid. Blir litt skeptisk, men får nok vente til jeg har sett hele matchen til uka!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #495 på: ſeptember 21, 2008, 17:46:59 »
Får legge til at både Kilkenny og Frazer virket fullstendig ute å kjøre når det gjalt pasningsnivået.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #496 på: ſeptember 21, 2008, 17:47:11 »
Ingen høydepunkter enda. Forundrer meg ikke at LUTV begynner å bli slakke med denne 24 timers lovnaden sin.

auren

Har lest et sted at Sky har rettighetene frem til 7pm altså, klokka 1800 i Norge. Dermed vil det jo skli over 24 timer, siden kampen starta tidlig.
Marching on together!

auren

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #497 på: ſeptember 21, 2008, 17:47:33 »
Det er jo LUTV som har klippet sammen dette. Carlisle skaper mange nestenmuligheter, men ikke mange store sjanser. Leeds skaper kun målene og en sjanse forut for corneren til 1-0. Vi var nok ganske heldige ja.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #498 på: ſeptember 21, 2008, 17:52:14 »
Klippet ble lagt ut 17.30, så husker vi det til en annen gang!

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #499 på: ſeptember 21, 2008, 17:54:51 »
Ingen høydepunkter enda. Forundrer meg ikke at LUTV begynner å bli slakke med denne 24 timers lovnaden sin.

auren

Har lest et sted at Sky har rettighetene frem til 7pm altså, klokka 1800 i Norge. Dermed vil det jo skli over 24 timer, siden kampen starta tidlig.

Her regner du feil på timer Kaizer. Hvis det er 7pm, så er det kl 2000 i Norge, hvis ikke du mente kl 5 pm i England da.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #500 på: ſeptember 21, 2008, 17:56:37 »
Ingen høydepunkter enda. Forundrer meg ikke at LUTV begynner å bli slakke med denne 24 timers lovnaden sin.

auren

Har lest et sted at Sky har rettighetene frem til 7pm altså, klokka 1800 i Norge. Dermed vil det jo skli over 24 timer, siden kampen starta tidlig.

Her regner du feil på timer Kaizer. Hvis det er 7pm, så er det kl 2000 i Norge, hvis ikke du mente kl 5 pm i England da.

auren

Her regner jeg skrekkelig feil, auren!

I alle bævver og kantær er dette gæærnt! Skulle jeg skrive 17 kunne jeg ikke bruke pm, og skulle jeg si fem på ettermiddagen blir det jo 5pm.

17.00 eller 5pm, altså!

Skal ikke forsøke noe slikt igjen! :D
Marching on together!

Tom S

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #501 på: ſeptember 21, 2008, 17:58:54 »
Vi er noko rufsete i forsvar, der behøvs fortsatt terping på trening.
Det kan sjå ut som vi var noko heldige...

Elles tykte eg Dougie gjer manns jobb, ordner opp i forsvar og har roen når vi bryter.
Delph er forøvrig ein fryd å sjå på; ballberøringen hans og balansen han har i kroppen er ein nytelse å sjå (sjølv om han lager ein overgang for Carlisle med eit dristig hælspark på midten).

Savner breddeholdere.
Sjølv om ein i utgangspunktet ikkje skal endre på eit vinnande lag så trur eg vi berre hadde blitt endå betre med Robbo/Snoddy på banen frå start.

« Siste redigering: ſeptember 21, 2008, 18:00:29 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Sleivind

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #502 på: ſeptember 21, 2008, 18:55:46 »
Ut i fra bildene på LUTV, så virker det ikke akkurat som om det var en kanongod kamp av Leeds. Carlisle har mange brukbare sjanser fordelt utover hele kampen, det samme kan en ikke si om Leeds, selv om også Leeds har ett par brukbare sjanser.

Og ellers så synes jeg at vi ser forferdelig rufsete ut bakover, med kaptein Frazer i spissen! Også gir vi vekk en del sjanser til Carlisle fordi absolutt må spille oss ut av forsvar, av og til kan det være enklere å bare blåse ballen framover!

Men vi vinner 2-0, og skal selvfølgelig være fornøyd med det! Det er ikke vanskelig å se på Macca når vi scorer 2-0 målet at han blei ekstremt lettet! Ikke ofte vi ser han bli så fornøyd med en scoring.

rd1

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #503 på: ſeptember 21, 2008, 20:04:14 »
Vi er litt rufsete bakover, men vi møter et av ligaens beste hjemmelag og vi må regne med noen sjanser imot.

Forskjellen på lagene idag, er spissene. Våre spisser er virkelig giftig og den godeste Becks kommer til å score 30+ denne sesongen. Carlisle var heldigvis ikke like giftige, og vi kan pakke 3 poeng i sekken. Snart er vi sannsynligvis på tabelltoppen, og der blir vi resten av sesongen:)
"Who needs Cantona??"

Alexander Lejandro

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #504 på: ſeptember 21, 2008, 21:03:58 »
Leeds United tok i dag en meget sterk og etter hvert fortjent seier mot pent plasserte Carlisle United på Brunton Park.

16-åringen Aidan White erstattet suspenderte Alan Sheehan på venstrebacken siden forrige kamp, og starten på dette oppgjøret var det hjemmelaget som tok initiativet i. Men Gary McAllisters utvalgte kom tilbake og det var et jevnspilt oppgjør.

Men etter 32 minutters spill kom den første scoringen. Neil Kilkenny spilte langt tilbake til Paul Telfer som slo ballen opp i motstanderens 16-meter, den havnet hos Luciano Becchio som banket inn 0-1.

Ledelsen var fullt fortjent og selv om vertene hadde et skuddforsøk like etterpå var det faktisk Rui Marques og Jermaine Beckford som var nær ved å doble ledelsen like før pause.

Carlisle byttet ut sin toppscorer Danny Graham i pausen, og begynte andre omgang best. John Wards menn var vel sett under ett det beste laget de siste 45 minuttene, men gjestene fra Yorkshire forsvarte seg meget godt.

Og med bare fire minutter igjen å spille fikk toppscorer Beckford sin store sjanse. Innbytter Robert Snodgrass brøt på høyrekanten og la inn til spissen som dunket ballen i mål.

Tre strake seire og 2. plass på tabellen nå og de tilreisende Leeds-supporterne kom med følgende melding: - We’re gonna win the league!

KAMPFAKTA

Carlisle United - Leeds United
0-1 Luciano Becchio 32, 0-2 Jermaine Beckford 86

Lørdag 20. september 2008 13:15
Coca Cola League One, Brunton Park, Carlisle, England
12 138 tilskuere

Leeds United (4-4-2)
David Lucas - Frazer Richardson, Rui Marques, Paul Telfer, Aidan White (Jonathan Howson 55) - Andy Hughes, Neil Kilkenny (Robert Snodgrass 75), Jonathan Douglas, Fabian Delph - Luciano Becchio (Andy Robinson 90), Jermaine Beckford

Gult kort Leeds: ingen





                                                                                                   Ole Morten Grønningen (13.09.08)

willum

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #505 på: ſeptember 22, 2008, 08:12:51 »
Enten har vedkommende som har oversatt kampreferatet over småproblemer i engelsk eller sett en annen kamp, for beskrivelsen av målene var da noe merkelig, Alexsander Lejandro?

Becchios mål kom etter corner, riktignok fra Kilkenny til Telfer (tror jeg) og inn til Becchio, men Kilkenny spilte ikke ballen langt bak og Telfer slo den ikke opp igjen i straffefeltet.

Snodgrass fosset ned på venstrekanten før han la inn til Beckford.

Alexander Lejandro

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #506 på: ſeptember 22, 2008, 14:34:18 »
Vet ikke jeg.. Fikk ikke med meg kampen (var i konfomarsjon) Men det er Ole Morten Grønningen som har skrivd det.

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #507 på: ſeptember 22, 2008, 16:25:30 »
Leeds United tok i dag en meget sterk og etter hvert fortjent seier mot pent plasserte Carlisle United på Brunton Park.

16-åringen Aidan White erstattet suspenderte Alan Sheehan på venstrebacken siden forrige kamp, og starten på dette oppgjøret var det hjemmelaget som tok initiativet i. Men Gary McAllisters utvalgte kom tilbake og det var et jevnspilt oppgjør.

Men etter 32 minutters spill kom den første scoringen. Neil Kilkenny spilte langt tilbake til Paul Telfer som slo ballen opp i motstanderens 16-meter, den havnet hos Luciano Becchio som banket inn 0-1.

Ledelsen var fullt fortjent og selv om vertene hadde et skuddforsøk like etterpå var det faktisk Rui Marques og Jermaine Beckford som var nær ved å doble ledelsen like før pause.

Carlisle byttet ut sin toppscorer Danny Graham i pausen, og begynte andre omgang best. John Wards menn var vel sett under ett det beste laget de siste 45 minuttene, men gjestene fra Yorkshire forsvarte seg meget godt.

Og med bare fire minutter igjen å spille fikk toppscorer Beckford sin store sjanse. Innbytter Robert Snodgrass brøt på høyrekanten og la inn til spissen som dunket ballen i mål.

Tre strake seire og 2. plass på tabellen nå og de tilreisende Leeds-supporterne kom med følgende melding: - We’re gonna win the league!

KAMPFAKTA

Carlisle United - Leeds United
0-1 Luciano Becchio 32, 0-2 Jermaine Beckford 86

Lørdag 20. september 2008 13:15
Coca Cola League One, Brunton Park, Carlisle, England
12 138 tilskuere

Leeds United (4-4-2)
David Lucas - Frazer Richardson, Rui Marques, Paul Telfer, Aidan White (Jonathan Howson 55) - Andy Hughes, Neil Kilkenny (Robert Snodgrass 75), Jonathan Douglas, Fabian Delph - Luciano Becchio (Andy Robinson 90), Jermaine Beckford

Gult kort Leeds: ingen





                                                                                                   Ole Morten Grønningen (13.09.08)
Alle sammen, legg merke til datoen han skrev det på. Det betyr at han gjetta hva resultatet er osv. Alle kan nå si at en er en god gjetter! ;D

Alexander Lejandro

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #508 på: ſeptember 24, 2008, 19:42:03 »
Enten har vedkommende som har oversatt kampreferatet over småproblemer i engelsk eller sett en annen kamp, for beskrivelsen av målene var da noe merkelig, Alexsander Lejandro?

Becchios mål kom etter corner, riktignok fra Kilkenny til Telfer (tror jeg) og inn til Becchio, men Kilkenny spilte ikke ballen langt bak og Telfer slo den ikke opp igjen i straffefeltet.

Snodgrass fosset ned på venstrekanten før han la inn til Beckford.

Her ser du målene i en helt annen kamp :)


Sånn Da ble det rett  :D
« Siste redigering: ſeptember 24, 2008, 20:00:42 av lojosang »

kjelvi

Sv: KAMP: vs. Carlisle 20/9
« Svar #509 på: ſeptember 24, 2008, 19:49:00 »
Enten har vedkommende som har oversatt kampreferatet over småproblemer i engelsk eller sett en annen kamp, for beskrivelsen av målene var da noe merkelig, Alexsander Lejandro?
Her ser du målene :)
Feil tråd!