Skrevet av Emne: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?  (Lest 2648 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« på: September 24, 2008, 16:28:20 »
Flere av dere har sikkert fått med dere historien om den indiske Leeds-supporteren som er nektet visum og derav innreise til UK for å se Leeds United i aksjon.

Siste sak: http://www.football-league.co.uk/page/LatestNewsDetail/0,,10794~1401241,00.html

Burde LUSCOS, utad eller "skjult" markere seg i saken for å forsøke å hjelpe ham - eller la være? IOg i så fall: hvordan?

Jeg kaster bare idéen opp i lufta litt på sparket her. Som utenlandske supportere burde vi i alle fall kunne bevitne at det ER mange som reiser til England for å se Leeds i aksjon!?

SA

Bjorn

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #1 på: September 24, 2008, 16:40:38 »
Hvordan tenkte du vi kunne hjelpe? Underskriftkampanje? Er med da jeg har full forståelse for hans frustrasjon. Klart vi kan hjelpe en medsupporter  :)
Marching On! 4276

Tom S

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #2 på: September 24, 2008, 16:44:08 »
Skal vi hjelpe må det vere i form av ein underskriftskampanje.
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #3 på: September 24, 2008, 16:46:26 »
Hvordan vi kan hjelpe er litt av grunnen til at jeg spurte, egentlig, med håp om noen kreative forslag.

Jeg tror en side av saken er å i det hele tatt få litt oppmerskomhet der borte om den, slik at de som behandler saken får øya opp. Vi kan bl.a. skrive brev/epost direkte til de, enten/både som enkeltsupportere eller som supporterorganisasjon med 3.000 medlemmer i ryggen.

Men som sagt, det finnes kanskje mer kreative forslag enn som så blant forumdeltakerne?

SA

Tony Currie

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #4 på: September 24, 2008, 17:58:06 »
Tips en avis, og be om å bli sitert. Fin PR for LUSCOS og Leeds i Norge.
Faktisk hjelp tror jeg ikke skjer fra oss, men fra LUFC.

abbe

  • Gjest
Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #5 på: September 24, 2008, 18:50:29 »
Flere av dere har sikkert fått med dere historien om den indiske Leeds-supporteren som er nektet visum og derav innreise til UK for å se Leeds United i aksjon.

Siste sak: http://www.football-league.co.uk/page/LatestNewsDetail/0,,10794~1401241,00.html

Burde LUSCOS, utad eller "skjult" markere seg i saken for å forsøke å hjelpe ham - eller la være? IOg i så fall: hvordan?

Jeg kaster bare idéen opp i lufta litt på sparket her. Som utenlandske supportere burde vi i alle fall kunne bevitne at det ER mange som reiser til England for å se Leeds i aksjon!?

SA

Skal trø varsomt med slikt, vi vet jo ikke nødvendigvis den egentlige grunnen til at han blir nektet.

Geir Magne

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #6 på: September 24, 2008, 20:33:12 »
Send en epost til Shaun Harvey og beskriv hvor mange nordmenn som reiser hver uke. Og klubben hadde jo selv en konkurranse i fjor for å prøve å dokumentere supportere i alle verdens land. Ja, dette vet jo selvfølgelig Harvey som i følger artikkelen har tatt fatt i saken.....kanskje det ikke er nødvendig med noe initiativ.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

janove

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #7 på: September 24, 2008, 23:15:09 »
Saa naa skal LUSCOS begynne aa blande seg inn i andre lands politikk?
Bli toerr bak oerene!

Dennis

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #8 på: September 24, 2008, 23:41:28 »
Saa naa skal LUSCOS begynne aa blande seg inn i andre lands politikk?
Bli toerr bak oerene!

Blande seg i andre lands politikk? Hva har det med saken å gjøre?  ???
 
Poenget fra trådstarter var vel kun å høre om det er interesse - og mulighet - for å hjelpe en med-Leedssupporter, ikke starte en diskusjon om USA bør trekke seg utav Irak eller ikke.

På den andre siden har abbe et godt poeng med tanke på hva grunnen til nektet visum kan være.

Marching on together!

Karl Hot Shot

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #9 på: September 25, 2008, 10:29:53 »
Aravind Subramanin trenger bare å søke én gang til, og huske å legge ved detaljert plan over reisen (overnattingssted osv.), så får han helt sikkert innreisetillatelse til England. Dette er ikke akkurat noen stor sak, selv om det sikkert oppleves veldig sårt for 21-åringen.
 

75 SOLLI

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #10 på: September 25, 2008, 10:45:00 »
Saa naa skal LUSCOS begynne aa blande seg inn i andre lands politikk?
Bli toerr bak oerene!

Blande seg i andre lands politikk? Hva har det med saken å gjøre?  ???
 
Poenget fra trådstarter var vel kun å høre om det er interesse - og mulighet - for å hjelpe en med-Leedssupporter, ikke starte en diskusjon om USA bør trekke seg utav Irak eller ikke.

På den andre siden har abbe et godt poeng med tanke på hva grunnen til nektet visum kan være.



Det er vel ikke PÃ… DEN ANDRE SIDEN Kaizer??? Det er vel det Jan Ove tenker på, fikk ikke med meg at Jan Ove nevnte noe om USA/Irak.......

Dennis

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #11 på: September 25, 2008, 11:47:32 »
Saa naa skal LUSCOS begynne aa blande seg inn i andre lands politikk?
Bli toerr bak oerene!

Blande seg i andre lands politikk? Hva har det med saken å gjøre?  ???
 
Poenget fra trådstarter var vel kun å høre om det er interesse - og mulighet - for å hjelpe en med-Leedssupporter, ikke starte en diskusjon om USA bør trekke seg utav Irak eller ikke.

På den andre siden har abbe et godt poeng med tanke på hva grunnen til nektet visum kan være.



Det er vel ikke PÃ… DEN ANDRE SIDEN Kaizer??? Det er vel det Jan Ove tenker på, fikk ikke med meg at Jan Ove nevnte noe om USA/Irak.......

På den andre siden, mente jeg i forhold til Svend Anders' forslag. Altså, kan vi hjelpe? Men vi vet jo ikke hvorfor han er nektet, som abbe sier.

Nei, han nevner ikke USA/Irak, helt korrekt det, men jeg synes det er vel drastisk å sammenligne ett enkelt visumnekt med politikk og dette var nevnt som et ekstremt eksempel, som du sikkert egentlig forstod. Poenget mitt var at å se på mulighetene for å hjelpe mannen, ikke er å blande seg inn i politikk på noen som helst måte, slik jeg ser det.

Om vi kunne hjelpe han og kanskje få litt god PR ved siden, så kan vel det neppe være skadelig?
« Siste redigering: September 25, 2008, 11:52:24 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Svend Anders

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #12 på: September 25, 2008, 15:05:16 »
Målet var ikke å endre britisk utenriks- og/eller visumpolitikk, men snarere å finne ut om det var interesse for å hjelpe en medsupporter i "nød". Hverken mer eller mindre.

Jeg skal sjekke litt hvordan ståa er - kanskje er det så enkelt som Karl sier, at han bare trenger å søke på nytt.

Siden jeg postet innlegget har jeg også fått "elektronisk kontakt" med Aravind, og håper å få litt mer innblikk i hvordan saken ligger/går, og få bekreftet hva som ligger bak begrunnelsen for avslag. Inntil videre har jeg ingen grunn til å betvile at årsaken ligger i forklaringen han har presentert i media.

SA,
for de som er interessert...

Wexler

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #13 på: September 26, 2008, 10:11:47 »
Synes vel det er rart med et visum krav i og med at India er medlem av det britiske samveldet ?
Trodde derfor det var konvensjonsregler som gjaldt for medlemslandene.
Ã…rsken kan vel kanskje være at man ikke ønsker å la folk uten økonomiske midler til å klare seg i England får innreise. En annen ting er at man så absolutt bør ha en reiseforsikring.
Sykehusbehandling i England er ikke gratis !
Nordmenn er dekket fri medisinsk behandling i EU land dersom E-111 skjema fra trygden medbringes. Ellers er det lurt å ha en reiseforsikring til å dekke event. syketransport hjem til Norge. (Gjelder ikke Nordiske land hvor egen avtale om hjemtransport er dekket av NAV).
 

Svend Anders

Sv: Stoppet Leeds-reise - kan vi hjelpe?
« Svar #14 på: September 27, 2008, 13:44:38 »
Da har jeg fått kontakt med gutten elektronisk (pga tidsforskjell tar det litt tid mellom hver gang beskjedene sendes frem og tilbake).

Han har søkt for andre gang, og fått nytt avslag med samme begrunnelse som første gang. Saksbehandleren har valgt å se bort i fra "anbefalingsbrev" fra både Shaun Harvey og MP'ene, m.fl.

Ã…rsaken, ifølge gutten selv, står fortsatt på at forklaringen hans om hvorfor han vil besøke landet ikke er troverdig (se et fotballag på tredje nivå i aksjon).

Jeg har bedt ham sende over mer detaljer og kanskje en scannet kopi av avslagsbrevet for å få dobbeltsjekket ting. Han er usikker på hva mer han kan gjøre for å overbevise de med det første...

SA