Skrevet av Emne: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!  (Lest 3118 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« på: September 26, 2008, 16:44:22 »
Det har kommet et par svært interessante artikler i lokalpressen de siste dagene, som går litt dypere inn i prosessene bak kjøpene av Beckford og Becchio.

Anbefaler å lese disse – og særlig artikkelen om Becchio gir mye spennende informasjon om de vurderinger Leeds Utd gjør i forbindelse med spillerkjøp.

Becchio:  http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Luciano-signing-was-no-gamble.4526381.jp

Beckford:  http://www.yorkshirepost.co.uk/leeds/39Role-model39-Jermaine-Beckford-makes.4526481.jp

I begge spillerkjøpene (som skjedde med vel 2 års mellomrom) var Gwyn Williams svært sentral. Han har tittel som Technical Director i Leeds,  men fyller også en slags rolle som 'Chief Scout' – og er arkitekten bak spillerkjøpene de siste åra. Williams (som også har sin bakgrunn fra Chelsea) kom inn i klubben på lasset til Ken Bates, og har med seg et nettverk av kontakter og relasjoner som må være uvurderlig for en klubb som Leeds. Tror vi skal relativt høyt opp i det engelske ligasystemet for å finne klubber som har lignende ressurspersoner, og så lenge Bates klarer å holde på typer som Williams må jeg si jeg ser lyst på framtida for Leeds United. :) :)

Med fare for å gjøre dette til en ny Bates- eller Wisetråd, gjør jeg meg to refleksjoner:

Jeg synes dette er nok et eksempel på at Bates viser gode bedriftslederegenskaper gjennom å få på plass svært kompetente ledere for en del nøkkelområder i klubben: Williams er en, McAllister en annen, Neil Thompson/ungdomsakademiet en tredje, og ledelsen for LUTV/mediehåndteringen en fjerde.

Jeg synes også det gir grunn til å reflektere litt over hvor sterk rolle managerne våre egentlig har hatt i transferaktivitetene de siste åra. Her kan vi jo bare spekulere, men det er nok Williams (i samråd med Bates) som har meislet ut mye av den transferstrategien klubben nå følger, og det virker som det var og er en stor gjensidig tillit både mellom Williams–Wise og mellom Williams–McAllister.
« Siste redigering: September 26, 2008, 16:57:12 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #1 på: September 26, 2008, 17:40:40 »
Glitrende innlegg, Midjo!  :)

Det som er spennende med tanke på ressursen Gwyn Williams, er hva han kan få til nå som klubbens økonomiske situasjon er den beste på et snaut tiår.

Vi var jo litt skeptiske til flere av spillerne som ble hentet inn i januar og det har også i etterkant vist seg å ha vært kjøp av særdeles blandet karakter. Tross at dette i likhet med f.eks. Becchio var kjøp gjort i etterkant av administrasjonsprosessen - m.a.o. med bedre forutsetninger enn tidligere - viste klubben langt bedre takter på overgangsmarkedet i sommer.

Vi vil nok vi få se flere kjøp av typen Beckford & Becchio etterhvert som Gwyn Williams får boltre seg - får man håpe og tro! Jeg ser også lyst på fremtiden!
« Siste redigering: September 26, 2008, 17:51:15 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Jon R

Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #2 på: September 26, 2008, 18:04:44 »
Transferaktiviteten under Mc Allister har utvilsomt vært kvalitetshåndverk. Når det gjelder aktiviteten i januarvinduet er jeg av en litt annen oppfatning. Sweeny, Sorsa, Elding, B Johnson, Kilkenny... Bare sistnevnte av disse kan kalles en kvalitessigning. 2 av 5 er allerede borte, tredjemann er ikke i nærheten av førsteelleeveren og fjerdemann er knapt i 16 manns troppen. Smaker ikke akkurat av fugl dette. Desto mer gledelig at samtlige av Maccas signinger ( minus leiesoldaten Freedman, en liten genistrek) kniver om en plass i nåtidens førsteelleever. Hvos mye ære som kan tilskrives Williams vet jeg ikke, men at det jobbes målrettett i klubben vår for tiden er det vel ingen tvil om.  Vi er utvilsomt på rett vei, ikke minst fordi også akademiet begynner å produsere førstelagsspillere igjen.  :)
« Siste redigering: September 26, 2008, 18:08:00 av Jon R »
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #3 på: September 26, 2008, 18:10:26 »

Med fare for å gjøre dette til en ny Bates- eller Wisetråd, gjør jeg meg to refleksjoner:

Jeg synes dette er nok et eksempel på at Bates viser gode bedriftslederegenskaper gjennom å få på plass svært kompetente ledere for en del nøkkelområder i klubben: Williams er en, McAllister en annen, Neil Thompson/ungdomsakademiet en tredje, og ledelsen for LUTV/mediehåndteringen en fjerde.

Jeg synes også det gir grunn til å reflektere litt over hvor sterk rolle managerne våre egentlig har hatt i transferaktivitetene de siste åra. Her kan vi jo bare spekulere, men det er nok Williams (i samråd med Bates) som har meislet ut mye av den transferstrategien klubben nå følger, og det virker som det var og er en stor gjensidig tillit både mellom Williams–Wise og mellom Williams–McAllister.


Jeg har aldri vært i tvil om at Bates er en slu og glitrende forretningsmann. I vår verste nedgangsperiode sto det ingen McAllister og ventet på å få sjansen, men vi måtte gjennom noen managere or å stabilisere skuta (på et lavere nivå). Det samme gjelder hvordan den administrative driften er ordnet. Fra å skille seg ad med mange innen klubben som bare hevet lønn til å invistere betydelige summer i å oppgradere stadonet. Nå har vi også en klok og målrettet manager som har samlet mye bra trenere rundt seg.

Williams er nok en viktig mann når kontrakter skal skrives. Manageren vil vel alltid ønske seg den og den. Det er kvalitetssikringen Williams gjør. Men jeg tror kanskje ikke han har mer styring enn som en rådgiver med et godt nettverk av kontakter. Og bra er det.


Begge artiklene er fantastiske å lese og de beskriver en langt mer faglig tilnærming av det å drive en fotballklubb. Jeg liker også at klubben er restrikiv med å la spillerne gi intervjuer før og etter kamper til hvem-som-helst. Beckford er et eksempel på en som liker å være litt mediesky. Flott synes jeg. Akademiet skolerer også sine yngre spillere med å gi dem litt tid på "ufarlige" LUTV.


Tror maskinen Leeds United ikke lenger er havarert, men at den er på vei til å bli velsmurt!

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #4 på: September 26, 2008, 18:47:07 »

Jeg har aldri vært i tvil om at Bates er en slu og glitrende forretningsmann. I vår verste nedgangsperiode sto det ingen McAllister og ventet på å få sjansen, men vi måtte gjennom noen managere or å stabilisere skuta (på et lavere nivå). Det samme gjelder hvordan den administrative driften er ordnet. Fra å skille seg ad med mange innen klubben som bare hevet lønn til å invistere betydelige summer i å oppgradere stadonet. Nå har vi også en klok og målrettet manager som har samlet mye bra trenere rundt seg.


Dette er ikke riktig. Da Wise ble ansatt var McAllister både ledig og villig, men fikk ikke noe tilbud. "Geniet" Bates valgte heller å kjøpe Wise fri fra Swindon. Så mye for den genialiteten.  ::)

Men når det gjelder McAllister er vi enig. Han fremstår som seriøs, grundig og gjennomtenkt i alt han foretar seg - og sånn var han også som spiller.

Fra utsiden virker det som at det blir gjort veldig mye riktig i Leeds for tiden. Måtte det bare vare.  :)

LEO

Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #5 på: September 26, 2008, 18:59:45 »
Mac var jo litt overrasket over at leeds hadde mistet mye av spaningen i blant annet Scotland, noe han har rettet på  nå.
 

sportcarl1

Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #6 på: September 26, 2008, 20:06:56 »
Transferaktiviteten under Mc Allister har utvilsomt vært kvalitetshåndverk. Når det gjelder aktiviteten i januarvinduet er jeg av en litt annen oppfatning. Sweeny, Sorsa, Elding, B Johnson, Kilkenny... Bare sistnevnte av disse kan kalles en kvalitessigning. 2 av 5 er allerede borte, tredjemann er ikke i nærheten av førsteelleeveren og fjerdemann er knapt i 16 manns troppen. Smaker ikke akkurat av fugl dette. Desto mer gledelig at samtlige av Maccas signinger ( minus leiesoldaten Freedman, en liten genistrek) kniver om en plass i nåtidens førsteelleever. Hvos mye ære som kan tilskrives Williams vet jeg ikke, men at det jobbes målrettett i klubben vår for tiden er det vel ingen tvil om.  Vi er utvilsomt på rett vei, ikke minst fordi også akademiet begynner å produsere førstelagsspillere igjen.  :)
tycker att Williams har gjort ett bra jobb, om man tar spelarna i januarifönstret så får man ju ta i åtanke att det är spelare som kommit till leeds i princip gratis, inga miljonpundsvärvningar direkt så man får inte kräva för mycket, överlag är jag nöjd med vad Bates williams wise och mcallister uträttat, skulle inte bli förvånad om leeds går upp i CCC går direkt igenom den till Pl med några vettiga förstärkningar
 

Leedsfan

Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #7 på: Januar 19, 2014, 08:56:56 »
Vi har jo ikke signert en instant success på Gud veit hvor lenge.. Bedre med Williams enn McD og hans speider(e)?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #8 på: Januar 19, 2014, 09:09:09 »
Vi har jo ikke signert en instant success på Gud veit hvor lenge.. Bedre med Williams enn McD og han speider(e)?
Forsåvidt enig i dette, men det kommer jo ofte an på hvem som vurderer dette og hva som ligger til grunn for kategorien "instant success".
Ut i fra kjøpesum og hvor spilleren har spilt før, så er det kanskje flere som har vært en slags suksess, men de aller fleste har som jeg har påpekt vært middelmådig rask. Under Grayson ble jo dette svært åpenbart fordi han ikke fikk noen ting å handle for av Evil Santa. Siden vi ikke har penger er vi dønn avhengige av gode speidere i klubben ;) Det er ingen som skriver om alle bomkjøpene til Ferguson....det dreide seg om tilsammen £60-70 mill med Veron til £28mill som den verste....
Konklusjon: vi har ikke tid eller råd til å bomme på kjøp  ;)

Leedsfan

Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #9 på: Januar 19, 2014, 09:13:17 »
Med "instant success" så tenker jeg på spillere som blir signert og i løpet av få uker så ser du at dette er en førstelagsspiller som kommer til å prege kamper på en positiv måte.

Det er dessverre ytterst få av disse spillerne. Gradel er vel en og Snodgrass husker jeg ikke starten til.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Gufrias

Sv: Becks & Becchio – og Gwyn Williams, viktig mann!!
« Svar #10 på: Januar 19, 2014, 09:14:46 »
Williams har vært i klubben det meste av den tiden vi ikke har signert noen instant success. Han er en del av problemet, ikke en del av løsningen.
Hekta på Leeds siden 1974