Nye spillere trengs i forsvar!

Started by Dennis, October 18, 2008, 17:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Forsvaret har vært rufsete og fullt av hull så langt hele sesongen, med enkelte lyspunkt. Dessverre er Paul Telfer som virker å være et must i forsvar, skadeplaget, og kan ikke regnes å spille jevnlig.

Dermed har Staunton og Macca en stor jobb å gjøre med å hente nye folk inn i forsvaret! Dette er rett og slett for dårlig! Vi trenger en midtstopper med klare lederegenskaper og vi trenger en ny klar førstekeeper.

Et innlegg i frustrasjon, helt klart, men det gjør det ikke mindre klart at forsvaret rett og slett kan bli vår bane i kampen mot opprykk i år! Vi slipper inn enkle mål og tabbemål hver eneste kamp! Det må bli slutt!

Har vært klar optimist i årets sesong, men disse evinnelige forsvarsfeilene gjør at jeg begynner å tro mer og mer på Promos advarsler. Om forsvaret tettes, er jeg sikker på vi kommer til å kjøre over de fleste lagene, men vi må skape sikkerhet i våre bakre rekker.
Marching on together!

Per-Stian

Trur diverre du har rett. Vi verkar langt meir trygge når Telfer er på bana og dirigerer bakerste rekkje. Utan han manglar vi ein tydeleg leiar med stoisk ro og som gjer ting enkelt.

Men både Michalik og Huntington (med PL-erfaring) bør vi kunne forvente meir av. Her bør og må Staunton jobbe knallhardt på trening kvar dag. Eg nektar å tru at begge desse er så ufatteleg mykje dårlegare enn Telfer. Men det er kanskje livserfaringa som er klasseskilnaden?

Asbjørn

Quote from: Mr Kaizer on October 18, 2008, 17:50:20

Et innlegg i frustrasjon, helt klart,

...men ikke noe nytt problem. Slik har det vært hele sesongen, egentlig. De to enslige clean sheetene klarer ikke å skjule det.

Tror vi må 'låne oss ut av problemet' før vinduet åpner  (for det er vel fortsatt lov her nede i tegneseriene...)...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Jeg tror ikke Macca går ut og låner nye spillere nå, og det blir nok vår bane denne sesongen. De feilene som spillerne i forsvar får til hittil i denne sesongen er helt på kanten av hva som er akseptabelt i Conference.

De stolte tradisjonene vi har i denne klubben når det gjelder forsvarsspillere gjør dagens utgave fullstendig patetisk.

You have to win the battle before we can pass the ball, sier Eddie. Her har vi overhode ikke komtetanse i laget. Jeg tror det bl.a. er mangelen av en dirigent på midten og en kaptein som leder i front som får oss til å fremstå som ordinære.
Hvor er Vinnie Jones i dette laget? Han finnes ikke og det er skremmende.

9 baklengs på 3 bortekamper. Ingen opprykksfavoritt dette.

Macca sier at grunnen til at Robbo ikke spilte var rotasjon på benken. Men at vår nr to som kantspiller og nr 3 i angrep ikke er på benken er en feilvurdering!

IGJEN: Dette er fullstendig patetisk.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lufc86

Eg vil ha I JANUAR:

1.KEEPER: Ein solid keeper, ein som er kommunikasjonsterk, reaksjonssterk autoritær og sikker i feltarbeid. Han bør vera over 25 år, ha erfaring frå høgare nivå.
PS. Pratar ENGELSK

2. MIDTSTOPPAR: Ein ny midtstopper. Hurtig, sterk, lur, kan tjuvtriksa(ein type ekkel midtstoppar) Ein spelar med erfaring frå høgre nivå. Han skal kunne markere godt, vere taklingssterk og holde eit stabilt høgt nivå på ein dårleg dag. Ein skikkeleg sjef med stor S.
PS. Pratar ENGELSK

3. TRENINGSSTRUKTUR: Defensiv organisasjon, markeringstrening, formasjonstrening.

4. Behalde dei viktige spelarane vore
@m_sortland på twitter

Promotion 2010

Quote from: lufc86 on October 18, 2008, 18:30:54
Eg vil ha I JANUAR:

1.KEEPER: Ein solid keeper, ein som er kommunikasjonsterk, reaksjonssterk autoritær og sikker i feltarbeid. Han bør vera over 25 år, ha erfaring frå høgare nivå.
PS. Pratar ENGELSK

2. MIDTSTOPPAR: Ein ny midtstopper. Hurtig, sterk, lur, kan tjuvtriksa(ein type ekkel midtstoppar) Ein spelar med erfaring frå høgre nivå. Han skal kunne markere godt, vere taklingssterk og holde eit stabilt høgt nivå på ein dårleg dag. Ein skikkeleg sjef med stor S.
PS. Pratar ENGELSK

3. TRENINGSSTRUKTUR: Defensiv organisasjon, markeringstrening, formasjonstrening.

Dette vil jeg ha i OKTOBER!

I tillegg til en ny kaptein!

Macca må skjønne at han har et forsvar som ikke holder mål og at kapteinsvalget var FEIL!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lufc86

Quote from: Promotion 2010 on October 18, 2008, 18:35:41
Eg vil ha I JANUAR:

PS. Pratar ENGELSK

PS. Pratar ENGELSK

Macca må skjønne at han har et forsvar som ikke holder mål og at kapteinsvalget var FEIL!

Jo før jo betre.. Men i Januar er overgangsvindauget ope, og då bør det skje noko. ME SKAL OPP DENNE SESONGEN!!!!
@m_sortland på twitter

Kickthemdown

Yes, la oss vente til opprykkstoget har gått før vi foretar oss noe. Høres ut som Leeds.

Alta-White

p0ndus

Heisan!
Jeg tror jammen dere må være rakettforskere hele gjengen. Ni(9!!) baklengs på siste 3 burde jo være helt greit. Og når attpåtil krumtappen Telfer på (36/38) er den mest savnede bør det vel ringe noen bjeller. Sannheten er at gjerrigknarken Bates fortsatt ruler og så lenge han sitter ved makten kan vi ikke regne med noe bedre. Har ikke noe forslag til løsning jeg , men jeg tor man må ondet ved toppen, og håpe at gjerrigknarken Bates snarlig erstattes med noen som er villig til å åpne lommeboka for klubben. Slik det ser ut nå så tror jeg faktisk man kan glemme direkte opprykk, kansje man kan kan makte en 5 eller 6 plass(play-off) med litt flaks. ??? ??? :- :-\

janove

Quote from: Promotion 2010 on October 18, 2008, 18:35:41
Eg vil ha I JANUAR:

PS. Pratar ENGELSK

PS. Pratar ENGELSK

Valg av Richardson som kaptein, var merkelig avgjoerelse. Duracell kanin, uten maal og mening.

Jeg vet du liker aa analysere, tenke og kanskje ogsaa spekulere litt Mr Kaizer.
En utfordring til deg.
Tror du Hughes hadde spillt de to siste kampene paa hoeyresiden, dersom Telfer hadde spillt i midtforsvaret?
Hva tror du hans hovedoppgave har vaert i disse to kampene?

Grunnen til at jeg spoer deg, skal du ta som et kompliment!

GeirO

....eller er det nye forvarstrenere/ organisatorer vi behøver.

Jeg ville vist Telfer (for gammal for CCC), Rui, Frazer og Michalik (for dårlige alle tre, med tanke på CCC) døra, og kjøpt en ung, god midtstopper og stilt med:

Parker- Huntington- ny mann (kan gjerne snakke norsk)- Sheehan

Og la de få feile så mye de vil i et havt år helt til de finner kjemien og samspillet (ung og fin kvartett). Og så gir vi Aiden White et par år og vokse på.....
MOT

Tom S

Quote from: GeirO on October 18, 2008, 21:09:30
....eller er det nye forvarstrenere/ organisatorer vi behøver.

Jeg ville vist Telfer (for gammal for CCC), Rui, Frazer og Michalik (for dårlige alle tre, med tanke på CCC) døra, og kjøpt en ung, god midtstopper og stilt med:

Parker- Huntington- ny mann (kan gjerne snakke norsk)- Sheehan

Og la de få feile så mye de vil i et havt år helt til de finner kjemien og samspillet (ung og fin kvartett). Og så gir vi Aiden White et par år og vokse på.....

...litt dumdristig?
COME ON LEEDS !!

samadhi

Jeg vil først og fremst ha en solid keeper bakers som er sjef og som kan organisere forsvaret skikkelig.

Deretter trenger vi en ny trener og motivator for forsvaret.

Har vanskelig for å skjønne at de forsvarspillerne vi har ikke lenger er gode nok;
- Telfer har rutinen, og er vel den eneste som får godkjent i år
- Michalik spilte bra i PL i fjor, og var god for oss både i CCC og L1 i foregående sesonger - kan vel ikke plutselig bli dårlig?
- Marques har vært god for oss de siste to sesongern, kan vel heller ikke bare plutselig bli dårlig?
- Huntington er ett talent, men rapportene (fra waccoe) på han har stort sett vært at han gjør en tabbe pr kamp. Disse må lukest bort hvis han skal bli god nok for oss! Pr i dag er han spiller med potensial til å bli en god spiller for oss.
- På backene føler jeg at vi har gode nok spillere for denne divisjonen

Er overbevist om at disse spillerne er gode nok til å føre oss til opprykk;
Richardson/Hughes - Michalik/Marques - Telfer/Huntington - White/Sheehan

Her trengs ikke nye spillere i forsvaret, men heller noen som kan organisere dem i form av en ny keeper og muligens ny trener + en god del med selvtillit!

(I tillegg må for guds skyld Andy Robinson være med i 16-mannstroppen!)
marching on together,
derudaf forever...

Tom S

Greit at vi er skuffa idag, men her kan det oppfattes som om vi må ha inn ny keeper, ny forsvarsfirer og ny forsvarstrener.

Er ikkje det å ta i litt vel hardt?
Vi har ikkje ein så dårlig start på sesongen, med seier på tysdag mot O så ligger vi godt i rute for over 90p og opprykk.

Det skremmande idag er innsatsen over heile bana.
Forsvaret har ikkje ein lett jobb når midtbana svikter og vi er også avhengig av at de på topp jobber defensivt skal det fungere.
Klart det kviler eit ansvar på Macca i tillegg til de 11 som entrer bana.

Men, vi må ikkje få panikk....

COME ON LEEDS !!

ragnar

Tror det trengs en ny keeper som det oser trygghet og rutine av. Tryggheten for forsvaret og hele laget hjelpes veldig av å ha en baute som sisteskanse.

Det hjelper veldig på å ha en som styrer forsvaret. Dette er som  regel en midtstopper og nåer det er 35+ åringen Telfer som representerer dette om dagen så sier det seg selv at det må handles inn.

Stiller meg bakom ønskene til lufc86.
*In El Loco we trust!*

Leeeeeeeeeeeeds

Quote from: Tom S on October 18, 2008, 22:41:36
Greit at vi er skuffa idag, men her kan det oppfattes som om vi må ha inn ny keeper, ny forsvarsfirer og ny forsvarstrener.

Vi har ikkje ein så dårlig start på sesongen, med seier på tysdag mot O så ligger vi godt i rute for over 90p og opprykk.

Forsvaret har ikkje ein lett jobb når midtbana svikter og vi er også avhengig av at de på topp jobber defensivt skal det fungere.

Panikk, hvorfor ikke. Vi taper kamper vi skulle vunnet og forsvaret lekker som en sil. Visst faen må vi ha inn forsterkninger som monner og det faderlig fort.
Kanskje enkelte, du og Bates, tror det bare er å "drifte" seg gjennom denne divisjonen og få penger i kassa på samme tid, men der tar dere begge feil. Hvis vår målsetting skal være å rykke opp så må det settes penger der kjeften er. Nå får det være nok med å "leke butikk". Det er enten eller nå for gjerrigknarken Bates
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Tom S

Quote from: Leedsvik on October 18, 2008, 22:51:12

Panikk, hvorfor ikke. Vi taper kamper vi skulle vunnet og forsvaret lekker som en sil. Visst faen må vi ha inn forsterkninger som monner og det faderlig fort.
Kanskje enkelte, du og Bates, tror det bare er å "drifte" seg gjennom denne divisjonen og få penger i kassa på samme tid, men der tar dere begge feil. Hvis vår målsetting skal være å rykke opp så må det settes penger der kjeften er. Nå får det være nok med å "leke butikk". Det er enten eller nå for gjerrigknarken Bates

Tipper tonen er ein annan etter to heimeseirer på rad neste veke.

Selvfølgelig er det ikkje godt nok å slippe inn mål i stort sett alle kamper, men å skulle skifte ut ein heil lagdel inkludert trener kan virke litt overilt.

At vi taper for Millwall er ikkje katastrofe, men måten vi gjør det på er uakseptabel - og det gjelder heile laget i dag etter mitt syn.

Forøvrig er dette innlegget skrevet frå altanen til Mr.Bates der vi sitter å koser oss og drikker pappvin - den jævla gjerrigknarken...
COME ON LEEDS !!

Tom S

Quote from: Leedsvik on October 18, 2008, 22:51:12

...og for å svare på spørsmålet:
Panikk har aldri vert nøkkelen til suksess!
COME ON LEEDS !!

ragnar

Panikk er ikke det som hjelper Leeds. Det er som et lag Leeds taper og det er som et lag Leeds vinner. Ergo det er samtlige 11 på banen som må ta sin del av ansvaret/skylden (noen mer enn andre), og selvfølgelig trenerapparatet på benken men Macca i spissen.

Men som kjent er ikke en kjetting sterker enn det svakeste ledd. Fraz og til dels Lucas er nok Tror det må komme inn forsterkninger i de bakre ledd skal Leeds ende sesongen blant de to øverste.
*In El Loco we trust!*

Tom S

Quote from: ragnar on October 18, 2008, 23:00:22
Panikk er ikke det som hjelper Leeds. Det er som et lag Leeds taper og det er som et lag Leeds vinner. Ergo det er samtlige 11 på banen som må ta sin del av ansvaret/skylden (noen mer enn andre), og selvfølgelig trenerapparatet på benken men Macca i spissen.

Men som kjent er ikke en kjetting sterker enn det svakeste ledd. Fraz og til dels Lucas er nok Tror det må komme inn forsterkninger i de bakre ledd skal Leeds ende sesongen blant de to øverste.

Her trur eg du er inne på noko.
Vi har eit bunnivå som er utrulig lavt og svinger difor veldig i prestasjoner, for i våre beste kamper denne sesongen har vi vist mestertakter.
Altfor store svinginger denne sesongen og det ansvaret ligger i stor grad hos manageren....
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

...for å oppdatere meningene på waccoe (de 'seriøse') så er det:

* ...er Macca 'den nye Keegan' (heller vinne 5-4 enn 1-0, jamf. i dag var dagen å ground ut en hard fought 1-0 seier, men nei, vi klaaarte ikke det. Stauntons LUTV-opptreden (Lorimers bar) der han omtrent sier noe sånt blir slaaktet!
* Staunton blir forsøkt gjort til syndebukken (han har visstnok hovedansvaret for forsvarstreningen...)  Også måten han kan ha frosset ut enkelte spillere på (etter at Casper ringte en fredagskveld og sa han ikke kunne spille siden sønnen hadde vært på sykehuset har han vært 'luft' for ham...- NB! dette er ikke noe bekreftet...)

* fjorårets staute forsvar har i Maccas regjeringstid forandret seg til en lekk sil (selv om noen forsvarer det hele med alle skadene/susp)

Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: janove on October 18, 2008, 19:56:39
Valg av Richardson som kaptein, var merkelig avgjoerelse. Duracell kanin, uten maal og mening.

Jeg vet du liker aa analysere, tenke og kanskje ogsaa spekulere litt Mr Kaizer.
En utfordring til deg.
Tror du Hughes hadde spillt de to siste kampene paa hoeyresiden, dersom Telfer hadde spillt i midtforsvaret?
Hva tror du hans hovedoppgave har vaert i disse to kampene?

Grunnen til at jeg spoer deg, skal du ta som et kompliment!

Først av alt; takk for komplimentet! Og la meg også gi et tilbake. Det kan sikkert virke dumt for deg at vi til stadighet "vet" hva som skal gjøres både på banen og utenfor i Leeds, når du faktisk er vitne til mange kamper hver eneste sesong og i det hele tatt opplever klubben på en helt annen og mye tettere måte enn det vi fleste andre her inne gjør. Poenget er at jeg syns det er utrolig fint og givende at du tar deg tid til å "fill in" både på det sportslige og det som rører seg ellers fra balløya, til oss forståsegpåere på bjerget. I tillegg kommer jo selvsagt all hjelpen du tilbyr deg supporterne i Norge!

Takk for det, janove!

Og ja, jeg liker å tenke og analysere fotball, men jeg er ikke av en slik karakter at jeg går hånd i hånd med folk som Lars Tjærnås, som totalt tar det kreative og spontane vekk fra kampene. Selvsagt hører taktikk hjemme i fotballen, men det går en viss grense før det "lekne" forsvinner.  :)

For å svare på utfordringen din: Jeg har lest at Frazer har uttalt seg at han føler seg langt mer komfortabel med arbeidsomme Hughes foran seg, og jeg klarer heller ikke å se at Hughes er noen naturlig høyrekant i en skjev 4-4-2\4-3-3-formasjon. Da vil jeg tro oppgaven hans er defensiv og dermed mer eller mindre som cover for Frazer Richardson. Er jeg helt på jordet da? Og om så er tilfelle: Har vi råd til å la en mann spille (og atpåtil ikke i noen ideell posisjon) kun for å redde stumpene til en annen defensivt? Svaret sier seg selv...

Som jeg viste til i en annen tråd, var det nettopp dagens midtbane som har klart best statistikk i årets seriespill. Det har de fortsatt, men i dag var det rett og slett elendig. Om problemene ligger på treningsfeltet (les: Staunton og co) eller i hodet på spillerne, er jeg ikke sikker på, men jeg synes fraværet av en forsvarssjef virker enorm, særlig når Telfer til stadighet går skadd.

Men gjelder det kun forsvaret eller mangler vi LEDEREN i årets lag? Frazer virker å høste mye respekt hos spillerne, men er han bautaen vi trenger i motvind? Og da tenker jeg ikke bare sportslig, men utøver han den autoriteten en kaptein bør? Gjør Douglas det? Jeg ser ingen som ligner på folk Dom Matteo, Lucas Radebe, Gary McAllister etc. på banen - utenom sportslig sammenligning, selvsagt. Telfer er kanskje en klar ledertype, men kan vi forvente at han spiller mer enn 20 ligakamper i år?
Marching on together!

janove

Selv om dagens Leedslag har store mangler, ikke bare i forsvaret (keeper en del av forsvaret), men ogsaa i de to andre leddene, saa tror jeg Leeds rykker opp. Vi har kanskje ikke en bedre foerste ellever enn mange av de andre lagene, men bredden paa stallen vil vaere avgjoerende, naar vinteren blir til vaar.
At jeg kritiserer forsvaret, er ikke noe nytt. Jeg var veldig kritisk ogsaa forrige sesong. Aa tilby Marques ny kontrakt var feil ut i fra et sportslig syn.
Det var ogsaa feil aa kjoepe Sheehan. En spiller, som ikke har defensive fibrer. Hans mangel paa hurtighet, har skapt og vil skape problemer for laget.
Huntington har potensiale, men han virker uengasjert i mange kamper. Jeg ville jobbet mye med ham og spillt ham fast.
White er et kjempetalent, men man kan ikke forvente at en 17 aaring skal vaere stabil i kamp etter kamp.

Som du nevner Mr Kaizer, saa skal Hughes vaere cover for Richardson. Men ikke bare cover.
Det var skremmende aa se hvordan Hughes dirigerte Richardson mot Brighton. Hva sier det om vaar kaptein? Hadde Telfer vaert paa bana, ville han dirigert Richardson og da ville ikke Hughes spillt.

Paa keeperplassen er hverken Lucas eller Ankergren gode nok! Mange forsvarsspillere vokser med en god sisteskanse.

Ledertypen som mange etterlyser, finnes ikke i dagens stall. Telfer spiller altfor faa kamper til aa ha denne rollen.

Jeg er kanskje litt som du Mr Kaizer naar det gjelder aa analysere kamper. Kreativiteten og foelelsen for spillet er det som gjelder for meg. Den norske maaten aa analysere fotballkamper paa, er fjernt for meg.

Det er to ting dagens Leedslag mangler fremfor noe. Hurtighet over hele linja, samt muskler paa midtbana.

Naa gleder jeg meg bare til tirsdag.
Ikke noe kan maale seg med en kveldskamp paa Elland Road!

Per-Stian

Flott å lese slike flotte analysar, Jan Ove og Kaizer.

sportcarl1

Quote from: janove on October 19, 2008, 09:03:22
Selv om dagens Leedslag har store mangler, ikke bare i forsvaret (keeper en del av forsvaret), men ogsaa i de to andre leddene, saa tror jeg Leeds rykker opp. Vi har kanskje ikke en bedre foerste ellever enn mange av de andre lagene, men bredden paa stallen vil vaere avgjoerende, naar vinteren blir til vaar.
At jeg kritiserer forsvaret, er ikke noe nytt. Jeg var veldig kritisk ogsaa forrige sesong. Aa tilby Marques ny kontrakt var feil ut i fra et sportslig syn.
Det var ogsaa feil aa kjoepe Sheehan. En spiller, som ikke har defensive fibrer. Hans mangel paa hurtighet, har skapt og vil skape problemer for laget.
Huntington har potensiale, men han virker uengasjert i mange kamper. Jeg ville jobbet mye med ham og spillt ham fast.
White er et kjempetalent, men man kan ikke forvente at en 17 aaring skal vaere stabil i kamp etter kamp.

Som du nevner Mr Kaizer, saa skal Hughes vaere cover for Richardson. Men ikke bare cover.
Det var skremmende aa se hvordan Hughes dirigerte Richardson mot Brighton. Hva sier det om vaar kaptein? Hadde Telfer vaert paa bana, ville han dirigert Richardson og da ville ikke Hughes spillt.

Paa keeperplassen er hverken Lucas eller Ankergren gode nok! Mange forsvarsspillere vokser med en god sisteskanse.

Ledertypen som mange etterlyser, finnes ikke i dagens stall. Telfer spiller altfor faa kamper til aa ha denne rollen.

Jeg er kanskje litt som du Mr Kaizer naar det gjelder aa analysere kamper. Kreativiteten og foelelsen for spillet er det som gjelder for meg. Den norske maaten aa analysere fotballkamper paa, er fjernt for meg.

Det er to ting dagens Leedslag mangler fremfor noe. Hurtighet over hele linja, samt muskler paa midtbana.

Naa gleder jeg meg bare til tirsdag.
Ikke noe kan maale seg med en kveldskamp paa Elland Road!

vore fint om du hade möjlighet att betygsätta spelarna efter varje match som du ser

h.b

Vi eier ingen keeper som gir trygghet til forsvaret og har Telfer for mye skadet. Bates bør frigi midler til å hente inn forsterkninger på disse 2 plassene. Hvis det å selge Delph er det som skal til. Ja så selg Delph og innvester i 1 bra keeper og en sjef i midtforsvaret. Usikkerheten vi har bak brer seg utover i laget og sørger for at Leeds ikke vil greie et opprykk denne sesongen heller. Nå skriker alle over at vi ikke må selge Delph. Men  hvis vi ikke rykker opp denne sesongen, så forsvinner gutten uansett. Tror faktisk han forsvinner uansett til sommeren selv om det blir opprykk, muligens i januar

Sølvreven

Quote from: h.b on October 20, 2008, 19:59:55
Vi eier ingen keeper som gir trygghet til forsvaret og har Telfer for mye skadet. Bates bør frigi midler til å hente inn forsterkninger på disse 2 plassene. Hvis det å selge Delph er det som skal til. Ja så selg Delph og innvester i 1 bra keeper og en sjef i midtforsvaret. Usikkerheten vi har bak brer seg utover i laget og sørger for at Leeds ikke vil greie et opprykk denne sesongen heller. Nå skriker alle over at vi ikke må selge Delph. Men  hvis vi ikke rykker opp denne sesongen, så forsvinner gutten uansett. Tror faktisk han forsvinner uansett til sommeren selv om det blir opprykk, muligens i januar
Jeg vil IKKE at Delph selges uansett grunn. Man må da heller kunne selge noen gråstein for deretter å hente inn en bra stopper. Marques gjør mye rart og bør kunne selges for å frigi litt kapital. Hva med Lund på keeperplassen? Han fikk mye skryt for et par år siden. Er han helt stagnert eller hva?

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Asbjørn

Jeg valgte å slå sammen disse emnene. Håkon. Som vi ser fortsetter forsvarsdebatten her også, og den kan vi da likegodt samle i samme tråd.

Så da satser vi på 'det utvidede forsvarsbegrewpet' og inkluderer keeper her :)
Tell me  Tell me

Dylan

Sleivind

Vi må få vekk Frazer fra forsvarsfireren fortere enn svint! Jeg kan ikke fatte og begripe hva Macca/Staunton ser i han. Gang på gang på gang er han; feilplassert, på vei fremover når ballen går bakover, på vei bakover når alle andre er på vei fremover. I tillegg har han x-antall feilpasninger hver eneste kamp. Alt dette ser vi forresten han gjøre på de 10 minuttene som ligger ute på LUTV. Hvor mye feil gjør han da i løpet av 90 minutter?

Geiremann

Jeg tror i utgangspunktet at spillerstallen til Leeds skal være god nok til opprykk dersom man unngår usedvanlig mange skader.
Men det bør jobbes med en balansegang i forholdet til spillestil og den defensive og offensive organiseringa.

Leeds ønsker og prøver å være et lag som skal spille gjennom midtbanen. Mot relativt gode lag som tar sine forholdsregler er dette vanskelig. Vi blir for ofte brutt på midten og havner i undertall eller i en-mot-en situasjoner som skaper sjanser eller mål i mot. Stallen er solid, men ikke god nok til at vi kan spille ut alle lag borte og hjemme. Dette må manageren ta konsekvensen av og legge opp til et spill som er noe tryggere i enkelte kamper.

Jeg ønsker ikke en ultradefensiv spillestil, men det som gir best resultater. Skulle det være den ultradefensive som gir oss mest poeng så er det allikevel å foretrekke.
Member of "The Peterborough eight".