Skrevet av Emne: Studere i Leeds  (Lest 2507 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torpe-do

Studere i Leeds
« på: Oktober 25, 2008, 21:36:03 »
Hei!

Jeg skal studere i utlandet om halvannet år, og et av alternativene skolen min tilbyr, er Leeds Metropolitan University. Tenkte kanskje sjangsene for at noen har studert i Leeds er gode på dette forumet, så jeg lurer med det på om de eventuelt ville dele noen erfaringer? :)

Er selvsagt Leeds-fan, og studering i Leeds virker enormt appellerende, men om universitetet ikke er noe tess, vil vel valget falle på et annet alternativ...

Så, noen Leeds-fans her som har studert / hatt lengre opphold i Leeds ? :)

Dennis

Sv: Studere i Leeds
« Svar #1 på: Oktober 25, 2008, 22:13:38 »
Svend Anders har vel studert i Leeds, mens Janove jo bor i byen.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Studere i Leeds
« Svar #2 på: Oktober 25, 2008, 22:17:27 »
Svend Anders har vel studert i Leeds, mens Janove jo bor i byen.
'Bjorn' skal heller ikke glemmes (eller skal vi, Bjørn  ;D )

...og Kjell  var vel stort sett på togtur hele året sitt  ;D



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kjell Skjerven

Sv: Studere i Leeds
« Svar #3 på: Oktober 25, 2008, 22:57:42 »
Svend Anders har vel studert i Leeds, mens Janove jo bor i byen.
'Bjorn' skal heller ikke glemmes (eller skal vi, Bjørn  ;D )

...og Kjell  var vel stort sett på togtur hele året sitt  ;D





hehe,morsom Asbjørn :)
Side before self,every time.

Torpe-do

Sv: Studere i Leeds
« Svar #4 på: Oktober 26, 2008, 11:45:01 »
Så, hvor i Leeds studerte Svend Anders? :)

Svend Anders

Sv: Studere i Leeds
« Svar #5 på: Oktober 26, 2008, 15:04:18 »
Hei, ja!

studerte ved Leeds Metropolitan University i 03/04, ved Leeds Business School-fakultetet.

Har vel nesten bare godord å si om LMU, det er dyktige folk og ikke minst et godt studentmiljø. Så kommer det selvsagt an på det enkelte kurset - jeg kjenner jo selvsagt ikke alle. Og på hva du legger i det selv. Hva skal du studere?

Selv studerte jeg PR, akkurat det kurset legges til splitter nye lokaler i sentrum av Leeds fra neste høst. De fleste kursene holdes på Beckett Park, et stort og flott "typisk engelsk" område (fra gamle dager Nord-englands kanskje største mentalsykehus...).
LMU har omlag 40.000 studenter mener jeg, og Leeds University omtrent det samme. Det er mange norske ved LMU, da jeg gikk der hadde Norge oppmot en fjerdedel av alle utenlandske studenter ved stedet.

Språket skal du ikke være redd for. Uten å være overveldes god før ankomst så fant jeg meg selv som minst like god - ikke minst skriftlig - som mine engelske studievenner. Engelsk-opplæringen er langt bedre i Norge enn i England  :)

Minuset er selvsagt prisen. Skolepengene på min tid var en 80-90.000 NOK per år - ganske kjipt da når Lånekassen plutselig trekker tilbake lovnaden om en ekstra stipendstøtte på 45.000 ETTER man har flyttet over... - men det er jo forskjellig fra studium til studium - sjekk opp på forhånd!

Torpe-do

Sv: Studere i Leeds
« Svar #6 på: Oktober 26, 2008, 17:55:24 »
Hei, ja!

studerte ved Leeds Metropolitan University i 03/04, ved Leeds Business School-fakultetet.

Har vel nesten bare godord å si om LMU, det er dyktige folk og ikke minst et godt studentmiljø. Så kommer det selvsagt an på det enkelte kurset - jeg kjenner jo selvsagt ikke alle. Og på hva du legger i det selv. Hva skal du studere?

Selv studerte jeg PR, akkurat det kurset legges til splitter nye lokaler i sentrum av Leeds fra neste høst. De fleste kursene holdes på Beckett Park, et stort og flott "typisk engelsk" område (fra gamle dager Nord-englands kanskje største mentalsykehus...).
LMU har omlag 40.000 studenter mener jeg, og Leeds University omtrent det samme. Det er mange norske ved LMU, da jeg gikk der hadde Norge oppmot en fjerdedel av alle utenlandske studenter ved stedet.

Språket skal du ikke være redd for. Uten å være overveldes god før ankomst så fant jeg meg selv som minst like god - ikke minst skriftlig - som mine engelske studievenner. Engelsk-opplæringen er langt bedre i Norge enn i England  :)

Minuset er selvsagt prisen. Skolepengene på min tid var en 80-90.000 NOK per år - ganske kjipt da når Lånekassen plutselig trekker tilbake lovnaden om en ekstra stipendstøtte på 45.000 ETTER man har flyttet over... - men det er jo forskjellig fra studium til studium - sjekk opp på forhånd!


Ok, takk for flott innlegg :)

Eg skal studere internasjonal marknadsføring, og etter min viten holdes det kurset også ved Beckett Park. Har som sagt ein IHUGA lyst til å studera i kjære Leeds. Frykten ligg eigentleg meir i sjølve kvaliteten på universitetet, samanlikna med alternativene mine (som f.eks Kina). Begrunninga for dette ligg i at eg aldri har høyrt om Leeds som ein etablert / annerkjent studieby (...? gjerne le av min ignorans, hehe)

Men dette skal undersøkast, som du sikkert skjønner er det nettopp det eg held på med akkurat no:) For om dette universitetet held same gode standard som alternativa, kan alternativa ryke å reise! Då vil eg studere i Leeds:) (berre smaken av setninga "bu i Leeds i eit år" produserer ein betydeleg mengde sikkel i munnviken:D)

Kjenner du for eksempel nokon andre som har studert i utlandet, som er nokolunde samanliknbare ?

Runar

Sv: Studere i Leeds
« Svar #7 på: Oktober 27, 2008, 22:35:02 »
herlig å lese om noen som skal studere i Leeds....

Har sett litt på saken selv, og har en "drøm"/ønsket om å få til d samme fra høsten 09.