En utrolig side

Started by lidsjunaited, October 27, 2008, 22:28:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lidsjunaited

Du har kanskje lurt på hva tilskuerantallet var mellom Leeds og Blackpool den 20. september 1930?

Vel, svaret finner du her: http://www.ozwhitelufc.net.au/

kjelvi

Promotion 2010

Den er linket til en ganske så velkjent side, men det er gøy med fokus på klubbhistorien.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

25743 tilskuere på bortekampen i Blackpool og usle 7750 i returoppgjøret på hjemmebane? Glory hunters!  :)

Glimrende lenker.
- Leif Olav

auren

Quote from: lidsjunaited on October 27, 2008, 22:28:29
Du har kanskje lurt på hva tilskuerantallet var mellom Leeds og Blackpool den 20. september 1930?

25.743 tilskuere ja... :)

Men det var på Blackpools hjemmebane. Leeds tilskuertall varierte fra 5000 til godt over 20 000. På to kamper var det over 40000 tilskuere (FACR 3. og 4. runde). Utrolig interesse rundt cupen tydeligvis.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Veldig bra side. Har sett litt gjennom den. Ser Noel Whelan scoret i 1-0 seieren mot Arsenal på Elland Road 23/8 1994. Var ikke dette en scoring fra 40 meter eller noe? En sinnsyk lompe mener jeg å huske. Har prøvd å søke etter scoringen på youtube uten hell. Noen som kan friske opp hukommelsen min?

auren

Thomas

Takk for at du linket til denne siden; den var meget bra!  :). Har brukt alt for lang tid der nå - burde ha lagt meg.

jackbauer68

Quote from: auren on October 27, 2008, 23:11:18
Veldig bra side. Har sett litt gjennom den. Ser Noel Whelan scoret i 1-0 seieren mot Arsenal på Elland Road 23/8 1994. Var ikke dette en scoring fra 40 meter eller noe? En sinnsyk lompe mener jeg å huske. Har prøvd å søke etter scoringen på youtube uten hell. Noen som kan friske opp hukommelsen min?

auren

der tror eg du har helt rett.......hadde mykje bra kamper whelan,men sloknet plutselig 8)

auren

Ble ikke skikkelig satset på i Leeds godeste Whelan. Kan si mye rart om managerne i Leeds de siste årene, men en av de tåpeligste beslutningene ble gjort av Wilkinson. Solgte unge lovende Whelan og hentet inn Chapman på lån. I begynnelsen av sesongen 96/97 hentet han også inn Mark Hateley på lån i tillegg til Ian Rush. Stjerner som Speed og McAllister ble solgt. Ikke rart Wilco fikk fyken.

auren

jackbauer68

for ikkje å glemme at wilco hentet inn Brolin i november 95,noe som førte til at formspilleren whelan ble permanent benket.... 8)

auren

Whelan var vel ikke akkurat noen formspiller for Leeds høsten 95. Alle hans 7 ligascoringer kom høsten 94. Spilte knapt noen kamper høsten 95 før han ble solgt.

auren

Sheridan

Quote from: lidsjunaited on October 27, 2008, 22:28:29

Takk for en bra link!  :)

fmtj

Flott med dette sidetipset!!! Takk!
Yeboahs vitne