Sogndal klar for kvalik

Started by Ronald, November 01, 2008, 15:45:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronald

Ikke akkurat overbevisende av laget fra saftbygda i kampen mot Hødd, men det skal bli artig med opprykks kamp på Fosshaugane. Tviler desverre på at det går, med mindre Sogndal hever seg mange hakk fra i dag. Vanskelig å si hvilket av lagene Ã...lesund og Ham-Kam som står best til Sogndal. Personlig tror eg sjansene er bedre mot Ham-Kam over to kamper enn mot Ã...lesund der man skal spille på kunstgress.

JanPSyse

Blir interessant å se hvordan Tommy Ø takler å komme tilbake til Fosshaugane på "feil" side av banen, om det da blir Ham Kam som får kvaliken.
Har faktisk mest trua på at Aafk klarer kvaliken i år.

Uansett blir det nok en tur til Sogn til hjemmekampen.  Bortekampen blir uansett så langt borte at det er uaktuelt samme hvor det blir.

Jeg har trua i år. Varer nok ikke lenge i tippeligaen, men det er jo det som er moro med SIL. Heistrafikk for alle penga ;D
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Tom S

Gratulerer til sogningane!

Trur det vert "enklere" for Sogndal mot Ham-Kam enn Ã...lebyen.

Satser på å få med meg heimekampen.
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

Glimt heller overbeviste vel ikke akkurat i fjor høst, før kvalik-kampene...
Slike kvalik'er lever sitt eget liv, første målet betyr ofte vanvittig mye
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

isak

Quote from: Asbjørn on November 01, 2008, 15:56:19
Glimt heller overbeviste vel ikke akkurat i fjor høst, før kvalik-kampene...
Slike kvalik'er lever sitt eget liv, første målet betyr ofte vanvittig mye
Sogndal har ikkje tapt på 13kampa! Satse stort på at me kan auka da me to kampa te!  8) Eg er høgt oppe etter sigeren i dag, sjølv om det var ein middels kamp. Skal sjølvsagt på heimekampen og bortekampen! Stao no pao! ME E MED!!! ;D 8)

Asbjørn

Quote from: isak on November 01, 2008, 16:09:18

Sogndal har ikkje tapt på 13kampa! Satse stort på at me kan auka da me to kampa te! 

...behøver ikke rykke opp for det (0-0 borte, 1-1 hjemme...)

Tell me  Tell me

Dylan

isak

Quote from: Asbjørn on November 01, 2008, 16:15:54
Quote from: isak on November 01, 2008, 16:09:18

Sogndal har ikkje tapt på 13kampa! Satse stort på at me kan auka da me to kampa te! 

...behøver ikke rykke opp for det (0-0 borte, 1-1 hjemme...)

Hehe som Sogndalfan lærde eg meg bortemålsregelen i 2000, men tapar me ikkje er jo sjansane store for opprykk!  ::)

MrK

UAnsett hvem de møter så bør de ha fair sjanse - de er vant til å vinne det er ikke motstanderen. Tipper det blir HamKam da Henning vil ha to seire.............og da er muligheten stor for Sogndal - Ham Kam er ikke noe stort lag!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Bjalle Skien

Quote from: Ronald on November 01, 2008, 15:45:45
Ikke akkurat overbevisende av laget fra saftbygda i kampen mot Hødd, men det skal bli artig med opprykks kamp på Fosshaugane. Tviler desverre på at det går, med mindre Sogndal hever seg mange hakk fra i dag. Vanskelig å si hvilket av lagene Ã...lesund og Ham-Kam som står best til Sogndal. Personlig tror eg sjansene er bedre mot Ham-Kam over to kamper enn mot Ã...lesund der man skal spille på kunstgress.

Gratulerer så mye ifra Skien. La nå Dale spille kvallikk kampene. Da Odd spilte kvallkk mot Bryne for noen år siden avgjorde han kampene helt alene..

isak

Quote from: Bjalle Skien on November 01, 2008, 17:17:17
Quote from: Ronald on November 01, 2008, 15:45:45

Gratulerer så mye ifra Skien. La nå Dale spille kvallikk kampene. Da Odd spilte kvallkk mot Bryne for noen år siden avgjorde han kampene helt alene..

Dale har jo måltørke for tida! Har jo ikkje skåra på sine to siste innhopp!  ;D Nei, men personleg tykkjar eg han kunne kome inn for Olsen elle Risholt. Trur han er betre enn dei. Håvard er liksom bankers.   ::) 8)

isak

Det vart Aafk ja.. Hadde likt det betre om møtte Ham Kam, men so er no ein gong verdi. Me skal nok ta Aalesund med STORM!  8) ::)

Budda

Det blir to veldig vanskelige kamper for Sogndal. Blir nok plankekjøring for Aafk.
Endre

Asbjørn

Quote from: Budda on November 02, 2008, 23:33:48
Det blir to veldig vanskelige kamper for Sogndal. Blir nok plankekjøring for Aafk.

...om AaFK spiller som i dag: JA!

Men om 'psyken' er som i Lyn-kampen forrige helg så kan alt skje...

...noen har iallefall lært & ikke ta noenting for gitt på forhånd...

Tell me  Tell me

Dylan

isak

For folk som ynskjer billettar må ein få ræva i gir! 720 billetta igjen!  ;D

ollan

Quote from: isak on November 03, 2008, 18:51:21

hmmmm...mange medgangsupportere i Sogndal???? snitt 2008 rundt 2000??
Ollan

isak

Quote from: ollan on November 03, 2008, 19:40:00

hmmmm...mange medgangsupportere i Sogndal???? snitt 2008 rundt 2000??
Snittet i år har vore litt underkant av 2000 ja. At de no truleg vert utseldt, kjem ikkje so noko sjokk. Aafk kjem med minst 750. Ein auke på i øvekant av 1000 sogndalsupportara før dann viktigaste kampen på mange år, er ikkje avskrekkandes mykje! So det at det er mange medgangsupportara i Sogndal trur eg ikkje. Men klart nokon er det. ;)

Asbjørn

...Sogndal Prix kan gni seg i hendene i stor auke i ertesuppesalget, mao :)

Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Herleg nyheit! Eg kallar det ein nyheit sidan eg har reist i halvanna dogn for aa kome meg til busjen i Nicaragua. Redd det blir knalltoft mot AaFK, men eg let tvilen kome Sogndal tilgode.

Peacock93

MrK

satser på 2-2 på Campus og en late header fra Flo in the dying seconds og 0-1 og saftbygda tilbake i TL. De har en mye stoltere og bedre historie i divisjoen enn Ã...FK som med et snitt på 13 i TL  har vist at ikke holder nivået!

Greide ikke å dy meg :-)

Masinga

Sett med nøytrale øyne, kan Sogndal - Aalesund bli riktig interessant. Mange ønsker sikkert at Aalesund beholder plassen fordi de har så mange tilskuere og bla. bla. Men for norsk fotball vil det kanskje bety mer om Sogndal lykkes. Med knappe ressurser har Sogndal gjennom 30-40 år levert en drøss med gode fotballspillere til glede hele Norge. Sånn sett håper jeg på Sogndal. Vi trenger nye profiler og jeg tror saftbygda har mer potensiale enn sunnmøringene, som stort sett bare bidrar med gråstein.

Når det er sagt, sammenligningen med Glimts kvalikkamper mot Odd i fjor blir ikke helt det samme. Glimt viste potensiale fullt på høyde med mange Tippeligalag allerede i fjor. Glimt var på høyde med de beste, men senket seg til det middelmådige mot svakere lag. Dette har Ingebrigtsen plukket av gutta i år. Denne sesongen har HamKam og Molde vært flere hakk dårligere enn Glimt. Sånn var det ikke i fjor. Dessuten ante vel Odd fred og ingen fare i kvalikkampene. Slike kamper vinner jo alltid Tippeligalaget... Her ligger Sogndals mulighet.
Masinga, medl.nr. 1250

Asbjørn

Quote from: Masinga on November 04, 2008, 22:10:02
Sett med nøytrale øyne, kan Sogndal - Aalesund bli riktig interessant. Mange ønsker sikkert at Aalesund beholder plassen fordi de har så mange tilskuere og bla. bla. Men for norsk fotball vil det kanskje bety mer om Sogndal lykkes. Med knappe ressurser har Sogndal gjennom 30-40 år levert en drøss med gode fotballspillere til glede hele Norge. Sånn sett håper jeg på Sogndal. Vi trenger nye profiler og jeg tror saftbygda har mer potensiale enn sunnmøringene, som stort sett bare bidrar med gråstein.

Når det er sagt, sammenligningen med Glimts kvalikkamper mot Odd i fjor blir ikke helt det samme. Glimt viste potensiale fullt på høyde med mange Tippeligalag allerede i fjor. Glimt var på høyde med de beste, men senket seg til det middelmådige mot svakere lag. Dette har Ingebrigtsen plukket av gutta i år. Denne sesongen har HamKam og Molde vært flere hakk dårligere enn Glimt. Sånn var det ikke i fjor. Dessuten ante vel Odd fred og ingen fare i kvalikkampene. Slike kamper vinner jo alltid Tippeligalaget... Her ligger Sogndals mulighet.

...nå stiller jo AaFK med 'halve U21-landslaget' da... (Lie, Grytebust, Tollås, Parr, Mathiesen, Orry Larsen, Roberts...)  så det er vel ikke akkurat mangel på talent der i gården heller (godt repr. i yngre årganger også!).
Med 16 lag i Tippeligaen er det fort plass til begge - men tidligst i 2010...

Tell me  Tell me

Dylan

MrK

Molde har vel egentlig vært dårlig i 4 kamper iår - borte mot Stabæk og i semi i cup mot samme lag samt 2 x RBK- ellers har de slitt noe jævlig med å score. Har omtrent ikke tatt poeng hjemme - 3 første var 0-0 - med noen høydare 8-0 mot Brann, 5-1 mot VIF - seier mot Brann ute og hjemme i serie. Glimt har hatt stang inn hele sesongen og Ham Kam turde ikke engang i siste serierunde å angripe!

MrK

Quote from: Asbjørn on November 04, 2008, 22:25:06

...nå stiller jo AaFK med 'halve U21-landslaget' da... (Lie, Grytebust, Tollås, Parr, Mathiesen, Orry Larsen, Roberts...)  så det er vel ikke akkurat mangel på talent der i gården heller (godt repr. i yngre årganger også!).
Med 16 lag i Tippeligaen er det fort plass til begge - men tidligst i 2010...

minst to av disse er hentet fra VIF og Roberts har vel knapt nok vært på banen. Lie ble benket av Reka da han kom - Tollås har vært bra, Parr ex Lyn det samme og Larsen er vel skadeutsatt - ex Skavøypoll - så hoveddelen av talentene er mao ikke fra Sunnmøre!

Asbjørn

Quote from: MrK on November 04, 2008, 22:29:55

minst to av disse er hentet fra VIF og Roberts har vel knapt nok vært på banen. Lie ble benket av Reka da han kom - Tollås har vært bra, Parr ex Lyn det samme og Larsen er vel skadeutsatt - ex Skavøypoll - så hoveddelen av talentene er mao ikke fra Sunnmøre!

Jeg skrev 'Aafk har'  (disse gutta er på lønningslista nå) ikke 'Sunnmøre har produsert' :)
For øvrig, begge Parrs foreldre er innbarka sunnmøringer.

Og som du vil vite stiller AaFK med handicap mht 'henting av talenter'. Vanligvis har MFK/Sogndal (og nå i det siste LSK) rensket  alt av talenter på Sunnmøre/Nordfjord, og AaFK har måttet gå til 'virkelig unge årganger' og bygge opp SAKTE. Men det har betalt seg, og Lie/Grytebust/Tollås er de første 'innbetalingene på satsingen' Men Aaland valgte AaFK fremfor Molde (selv om moren pendlet til Molde) og Slinning er et kjempetalent. Så de kommer, de kommer... :)

Tell me  Tell me

Dylan

MrK

med den snitt plasseringen de har i TL - så bør det skje noe umiddelbart

kjelvi

Quote from: Asbjørn on November 04, 2008, 22:39:42
For øvrig, begge Parrs foreldre er innbarka sunnmøringer.
Jepp - kjenner familien (og Jonathan) godt. Gutungen er et ekte produkt av Stranda parret med Stordal (Dyrkorn).  Noen klarte ikke komme seg fra gymnaslivet i Grandis-bygda uten dame/unge....
Riktignok er Jona oppvokst på Holmlia og spilte for KFUM, men han sjøl regner seg som 100% sunnmøring.

Quote from: Asbjørn on November 04, 2008, 22:39:42
Men Aaland valgte AaFK fremfor Molde (selv om moren pendlet til Molde)
Sønn til stopperlegenden Torgeir?

Asbjørn

Quote from: kjelvi on November 04, 2008, 23:36:01
Sønn til stopperlegenden Torgeir?

Selvfølgelig :) Torjus er navnet
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: kjelvi on November 04, 2008, 23:36:01

Riktignok er Jona oppvokst på Holmlia og spilte for KFUM, men han sjøl regner seg som 100% sunnmøring.

Litt morsomt  at Jona og Alex (Mathiesen) vokste opp i samme gate, uten å kjenne hverandre (gikk på ulike skoler, dessuten er det vel et par år mellom de...).

Men så havnet de i AaFK og oppdaget det :)

Tell me  Tell me

Dylan

MrK

Quote from: Asbjørn on November 04, 2008, 23:43:53

Litt morsomt  at Jona og Alex (Mathiesen) vokste opp i samme gate, uten å kjenne hverandre (gikk på ulike skoler, dessuten er det vel et par år mellom de...).

Men så havnet de i AaFK og oppdaget det :)

Kjempeartig, sikker ei jævlig lang gate!
Faktum er at Ã...FK til dags dato ikke har nivået inne mht TL - dette til tross for at de har brukt mye ressurser både i form av penger og folk!

Sogndal har både tradisjon og kultur - men de har færre tilskuere, Spørsmål er om sunnmøringer går på kamp for å se bortelagene - når hjemmelaget en sjelden gang vinner så piper de - 3 siste serierunde!!:-)