Skrevet av Emne: Hvorfor topper vi ikke laget?  (Lest 5476 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Hvorfor topper vi ikke laget?
« på: November 07, 2008, 21:44:10 »
Vi er på nivå 3. Vi MÃ… toppe laget i hver kamp!
Denne "syken" startet på 2000-tallet, og da først og fremst blant de beste klubbene i Premier League. OK, jeg  kan akseptere at Chelsea, Arsenal etc. slipper til reserver i cuper, da de fokuserer på PL og CL. Men,  igjen, VI ER PÃ… NIVÃ… 3! Igjen ser vi i kveld at vi ikke topper laget, enda det er FA-cup. Hvorfor? Vi har gjort det før i høst, uvisst av hvilken årsak, og jeg misliker det sterkt. Reality check, Macca. Hvor er vi?

Læshy

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #1 på: November 07, 2008, 21:50:40 »
Hva velger du?

1. komme til tredje, kanskje fjerde runde i FA Cupen, og risikere å pådra oss skader/slitasje på sentrale spillere?
2. spare spillere til Liga kamper, og rykke opp til CCC
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Promotion 2010

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #2 på: November 07, 2008, 21:51:31 »
Hva skriker du for? Dette er vel våre 11 beste! Becks er skada, det er venstreback og Rui også! Hvor er du?  ;)

Killa vs Snodgrass er vel ett fett!

Vi kjører til og med 4-3-3 istedet for 4-2-2. Dette er jo ikke et PL-lag...det ser vi i hvert fall!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Karl Hot Shot

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #3 på: November 07, 2008, 21:52:37 »
Helt enig med Peacock! Beckford burde fått spille også i kveld. Det er fire dager til Derby-kampen.
 

Tom S

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #4 på: November 07, 2008, 21:53:48 »
Beckford er skadet!

Helt enig med Peacock! Beckford burde fått spille også i kveld. Det er fire dager til Derby-kampen.
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #5 på: November 07, 2008, 21:54:19 »
Tja, har vi så mange bedre å sette inn på?



Vi er på nivå 3. Vi MÃ… toppe laget i hver kamp!
Denne "syken" startet på 2000-tallet, og da først og fremst blant de beste klubbene i Premier League. OK, jeg  kan akseptere at Chelsea, Arsenal etc. slipper til reserver i cuper, da de fokuserer på PL og CL. Men,  igjen, VI ER PÃ… NIVÃ… 3! Igjen ser vi i kveld at vi ikke topper laget, enda det er FA-cup. Hvorfor? Vi har gjort det før i høst, uvisst av hvilken årsak, og jeg misliker det sterkt. Reality check, Macca. Hvor er vi?
COME ON LEEDS !!

Budda

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #6 på: November 07, 2008, 22:01:05 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!
Endre

Ronald

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #7 på: November 07, 2008, 22:11:51 »
Hva skriker du for? Dette er vel våre 11 beste! Becks er skada, det er venstreback og Rui også! Hvor er du?  ;)

Killa vs Snodgrass er vel ett fett!

Vi kjører til og med 4-3-3 istedet for 4-2-2. Dette er jo ikke et PL-lag...det ser vi i hvert fall!

Hadde vel vært en smule arrogant å spille 4-2-2 :o ;D

peacock

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #8 på: November 07, 2008, 23:03:27 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!

Greit, jeg visste ikke at Becks var skadet. Dog, Kilkenny og Hughes har vært foretrukket foran Snodgrass og Robinson med hell. Hvorfor ikke i kveld?

eiru

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #9 på: November 07, 2008, 23:10:35 »
2 emner på femten minutter! begynner å minne litt om en annen peacock her no. :D

Hallgeir *

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #10 på: November 07, 2008, 23:17:28 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!

Greit, jeg visste ikke at Becks var skadet. Dog, Kilkenny og Hughes har vært foretrukket foran Snodgrass og Robinson med hell. Hvorfor ikke i kveld?
  Endelig har vi med to tilnærmet kantspillere i Snodgrass og Robinson. Men nå skal plutselig Kilkenny og Hughes være bedre. Nei, vi klarer å klumpe spillet nok sammen i midten uten dem. De to som spilte i dag var blant dem som skapte absolutt mest.  ::)
Super Leeds since 1968

Ferre

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #11 på: November 07, 2008, 23:40:35 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!
Greit, jeg visste ikke at Becks var skadet. Dog, Kilkenny og Hughes har vært foretrukket foran Snodgrass og Robinson med hell. Hvorfor ikke i kveld?

Snodgrass og Robinson, sammen med Delph, var vel Leeds' beste spillere i dag.

peacock

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #12 på: November 07, 2008, 23:41:27 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!

Greit, jeg visste ikke at Becks var skadet. Dog, Kilkenny og Hughes har vært foretrukket foran Snodgrass og Robinson med hell. Hvorfor ikke i kveld?
  Endelig har vi med to tilnærmet kantspillere i Snodgrass og Robinson. Men nå skal plutselig Kilkenny og Hughes være bedre. Nei, vi klarer å klumpe spillet nok sammen i midten uten dem. De to som spilte i dag var blant dem som skapte absolutt mest.  ::)
Hva hjelper det med kantspillere når vi vinner uten og ikke med?

peacock

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #13 på: November 07, 2008, 23:43:11 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!
Beklager at du ikke ser forskjellen. Kom deg til et forum hvor du kan velte deg i: pliz, koz, klemz og OMG.

Budda

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #14 på: November 08, 2008, 00:15:29 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!
Beklager at du ikke ser forskjellen. Kom deg til et forum hvor du kan velte deg i: pliz, koz, klemz og OMG.

Hehe, det var det litt av et svar da, Peacock. Har du ikke noe mer fornuftig å si enn dette? 

Jeg sier som Obama: 'You can put lipstick on a pig, it's still a pig'. Dumskap er dumskap, selv om det er i en annen form. For meg, så er din tråd like dum som andre tråder du har klaget på. Du syter om at vi ikke spiller med det beste laget, når vi egentlig gjør det. Argumentene dine for å ikke rotere på et lag henger ikke på greip. I League One spiller vi 46 kamper og tre cuper - selvsagt må vi rotere litt. At vi er i League One med ambisjoner om å rykke opp, ville kanskje også tilsi at man burde rotere på laget i cupen, da det er viktigere å rykke opp enn å spille cup.

Så, Peacock, hvis du skal klage på at andre skriver dårlige innlegg og tråder, så bør du selv forsikre deg om at dine egne innlegg holder et høyt nivå!
« Siste redigering: November 08, 2008, 00:18:34 av Budda »
Endre

TK20

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #15 på: November 08, 2008, 00:23:55 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!
Beklager at du ikke ser forskjellen. Kom deg til et forum hvor du kan velte deg i: pliz, koz, klemz og OMG.

Nå får det være nok. Denne tråden er helt meningsløs - som så mange andre - men der går man ikke rett i angrep på de som ytrer misnøye. Skal du ha en mening må du forvente at folk er uenige.

Nå til saken. Du som mener vi ikke topper laget: hvilket lag ville du helst stilt med?

At Hughes og Kilkenny er så veldig mye bedre enn Robbo og Snoddy kan du godt mene, men at disse to byttene definerer laget i dag som et "b-lag" vet du selv at faller på egen urimelighet. Med Robinson og Snodgrass på hver sin kant har vi på papiret mye mer kantspill enn med de sentrale spillerne Killa og Hughes, noe jeg er overbevist om at var en del av Maccas plan.

Dessuten vet du like godt som meg at Hughes har vært ute av laget en stund, og at Kilkenny ikke har vært helt på topp de siste kampene. Personlig synes jeg fortsatt Killa forsvarer en plass i førsteelleveren, men at Macca vurderer andre spillere for tiden har jeg stor forståelse for.

Nei, denne topicen angrer du nok på i morgen, og enda mer oppførselen din i etterkant.

Peacock93

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #16 på: November 08, 2008, 01:03:25 »
2 emner på femten minutter! begynner å minne litt om en annen peacock her no. :D

Kul du e " eiru" kul

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #17 på: November 08, 2008, 01:16:10 »
Laget var jo veldig bra toppa i forhold til ka macca tenker......utenom snoddy og robbo som definitivt var to av våre beste i dag.De to pluss Delph,og Becchio som aldri fikk service greide seg veldig bra.
Frazer overraskende brukbar,men fy i f kor dårlig ben parker e,tar meg ett sekund å se at den mannen ikkje har talent,skandale på målet også.
Og ka gjorde Douglas,gullgutten til halve forumet,i dag? Overhodet ikkje en konstruktiv ting.
Howson? Ingenting han heller utenom å flause seg ut med å ta en "gerrard" å få straffa vår.

Begynner å lure på Macca....4-5-1 heime e for jævli defensivt 8)

Sonny

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #18 på: November 08, 2008, 03:52:42 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!
Beklager at du ikke ser forskjellen. Kom deg til et forum hvor du kan velte deg i: pliz, koz, klemz og OMG.

DU burde skifte forum.
 

Boxman

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #19 på: November 08, 2008, 07:28:59 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!
Beklager at du ikke ser forskjellen. Kom deg til et forum hvor du kan velte deg i: pliz, koz, klemz og OMG.

Hehe, det var det litt av et svar da, Peacock. Har du ikke noe mer fornuftig å si enn dette? 

Jeg sier som Obama: 'You can put lipstick on a pig, it's still a pig'. Dumskap er dumskap, selv om det er i en annen form. For meg, så er din tråd like dum som andre tråder du har klaget på. Du syter om at vi ikke spiller med det beste laget, når vi egentlig gjør det. Argumentene dine for å ikke rotere på et lag henger ikke på greip. I League One spiller vi 46 kamper og tre cuper - selvsagt må vi rotere litt. At vi er i League One med ambisjoner om å rykke opp, ville kanskje også tilsi at man burde rotere på laget i cupen, da det er viktigere å rykke opp enn å spille cup.

Så, Peacock, hvis du skal klage på at andre skriver dårlige innlegg og tråder, så bør du selv forsikre deg om at dine egne innlegg holder et høyt nivå!

Ã… rotere på laget på dette nivået, er for meg fullstendig idiotisk.
De 11 beste til enhver tid, skal spille. Når så skader og suspensjoner kommer, får de nest beste slippe til. Vi er ikke Chelsea eller Man u, selv om vi har beste stallen i League One. Og paradokset er jo at den fordelen gir vi altså fra oss, med å stadig slippe til de nest beste, når det ikke er nødvendig.
Hva Beckford angår, så måtte jeg høre kampen på LUTV i går, og Eddie Gray var i hvert fall kritisk til at han ikke spilte, og det er jo merkelig, hvis han var skadet.
Skal dog si at jeg ikke hørte hele sendingen, pga problemer med nettet her.
« Siste redigering: November 08, 2008, 07:31:07 av Boxman »
Proud to be Leeds!

MrK

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #20 på: November 08, 2008, 10:10:39 »
Lite forslag til folket;

Les Kjelvis pre match innlegg til hver match - informativt og glimrende! Skulle nesten han hadde presse som fag!

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Budda

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #21 på: November 08, 2008, 10:40:11 »

Ã… rotere på laget på dette nivået, er for meg fullstendig idiotisk.
De 11 beste til enhver tid, skal spille. Når så skader og suspensjoner kommer, får de nest beste slippe til. Vi er ikke Chelsea eller Man u, selv om vi har beste stallen i League One. Og paradokset er jo at den fordelen gir vi altså fra oss, med å stadig slippe til de nest beste, når det ikke er nødvendig.
Hva Beckford angår, så måtte jeg høre kampen på LUTV i går, og Eddie Gray var i hvert fall kritisk til at han ikke spilte, og det er jo merkelig, hvis han var skadet.
Skal dog si at jeg ikke hørte hele sendingen, pga problemer med nettet her.

Er ikke enig, Boxman. Når vi skal spille så mange ligakamper i løpet av et år, og man skal i tillegg spille tre turneringer, så bør man rotere litt i de forskjellige turneringene, slik at man alltid har de beste spillerne friske og klare til ligaen. I tillegg, så har vi en så god stall at rotering må til for å holde mange av reservene klare og fornøyde. Dette vil gagne oss på slutten av sesongen når vi får skader og mange slitne bein.
Endre

Tom S

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #22 på: November 08, 2008, 10:45:21 »
Toppe laget og ikkje toppe laget....

Kampen igår hadde to endringer; Becks og Kilkenny.
Becks er skadet og Kilkenny har hatt ein dalande formutvikling siste kamper.
Så eg ser ikkje noko dramatikk i dette, Macca spilte nok sitt beste lag igår.

Så kan ein selvfølgelig diskutere kven som skulle erstatta desse to. Var det rett å bruke Snoddy istadenfor Hughes? Var det rett å bruke Robbo istadenfor Showumni?

Mitt draumelag med dagens stall (forutsatt at alle er skadefri):
Casper
Fraze - Telfer - Lubo - Sheehan
Snoddy - Prutts - Delph - Robbo
Becks - Becchio

Er ikkje sikkert "alle" er enige, så kva er eit toppa lag?
« Siste redigering: November 08, 2008, 11:03:28 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #23 på: November 08, 2008, 10:46:25 »
Hallo, påfugl!
Dette er lavmål.


Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!
Beklager at du ikke ser forskjellen. Kom deg til et forum hvor du kan velte deg i: pliz, koz, klemz og OMG.
COME ON LEEDS !!

McVallister

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #24 på: November 08, 2008, 10:57:44 »
Hallo, folkens!! MOT! Marching on TOGETHER. Hva e det vi holder på med? Alle må få ha meninger uten at hvermansen skal kritisere saker så til de grader, topic eller off topic. ;)
 

Dennis

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #25 på: November 08, 2008, 11:19:40 »
Hvis man skal se bort i fra akkurat denne kampen (hvor laget var tilsvarende toppet) og over til det generelle, så er jeg enig i at et rotasjonssystem ikke er optimalt. Det er - i det minste virker det slik for meg - en balansegang i det å kombinere samhandling med det rotasjonssystemet ønsker å oppnå; alltid friske ben og en "glad" tropp med kamptrening overalt.

Dog er jeg ikke enig i at man skal kjøre samme laget uansett, for så å slippe til reservene når den tid kommer, selv om det antakelig ikke var poenget heller. Macca har ved flere anledning uttalt at det er 'fierce competition' i stallen og det luksusproblemet gjør at trening nok avgjør hvem som får spille kamper. Robbo og Snodgrass er spillere med godt talent, så det er naturlig at de får slippe til når Beckford er skadd og Kilkenny har vært svak over en periode.

Tipper ingen av de spilte seg ut av laget i Maccas øyne, i alle fall ikke Robbo. Syns begge var friske, selvom effektiviteten foran mål var dårlig.
Marching on together!

fjellhaugen

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #26 på: November 08, 2008, 11:57:23 »
føler å ytre et forslag til mod om å låse denne tråden før det utarter seg til noe enkelte vil komme til å angre på. (LES: Peacock)

må si meg enig med de som mener laget var til dels toppet i går da backs etter sigende var skadet og killa har blitt tatt av de to-tre siste kampene. når han viser en slik form, er det sikkert noen som hadde jamret seg om "klippekort" og div andre uttalelser om han hadde startet.

tror nok macca stilte med et lag han hadde 100% tro på at ville vinne kampen, noe jeg tror vi ville gjort også dersom vi hadde fullført mot 11 mann. men sånn er det med marginene av og til.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Hallgeir *

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #27 på: November 08, 2008, 12:17:30 »
Du som snakket så sterkt om å få bort dumskapen i innlegg på Luscos, Peacock. Du burde vel kanskje passe på hva du selv skriver! Dette er jo en helt latterlig tråd. Vi topper jo laget!

Greit, jeg visste ikke at Becks var skadet. Dog, Kilkenny og Hughes har vært foretrukket foran Snodgrass og Robinson med hell. Hvorfor ikke i kveld?
  Endelig har vi med to tilnærmet kantspillere i Snodgrass og Robinson. Men nå skal plutselig Kilkenny og Hughes være bedre. Nei, vi klarer å klumpe spillet nok sammen i midten uten dem. De to som spilte i dag var blant dem som skapte absolutt mest.  ::)
Hva hjelper det med kantspillere når vi vinner uten og ikke med?
  Looking for scapegoats?
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #28 på: November 09, 2008, 23:08:29 »
Hvis man skal se bort i fra akkurat denne kampen (hvor laget var tilsvarende toppet) og over til det generelle, så er jeg enig i at et rotasjonssystem ikke er optimalt. Det er - i det minste virker det slik for meg - en balansegang i det å kombinere samhandling med det rotasjonssystemet ønsker å oppnå; alltid friske ben og en "glad" tropp med kamptrening overalt.

Dog er jeg ikke enig i at man skal kjøre samme laget uansett, for så å slippe til reservene når den tid kommer, selv om det antakelig ikke var poenget heller. Macca har ved flere anledning uttalt at det er 'fierce competition' i stallen og det luksusproblemet gjør at trening nok avgjør hvem som får spille kamper. Robbo og Snodgrass er spillere med godt talent, så det er naturlig at de får slippe til når Beckford er skadd og Kilkenny har vært svak over en periode.

Tipper ingen av de spilte seg ut av laget i Maccas øyne, i alle fall ikke Robbo. Syns begge var friske, selvom effektiviteten foran mål var dårlig.

Poenget med både Snoddy og Robbo er at de begge trenger kamper på dette nivået for å komme i form. Først etter 6-8 kamper på rad vil vi se hva som bor i dem. Hvordan løser vi dette da?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Hvorfor topper vi ikke laget?
« Svar #29 på: November 10, 2008, 08:57:41 »
Tipper ingen av de spilte seg ut av laget i Maccas øyne, i alle fall ikke Robbo. Syns begge var friske, selvom effektiviteten foran mål var dårlig.

Poenget med både Snoddy og Robbo er at de begge trenger kamper på dette nivået for å komme i form. Først etter 6-8 kamper på rad vil vi se hva som bor i dem. Hvordan løser vi dette da?  ::)

 :)

Valget tar jo Macca, og om han mener at Robbo\Snodgrass fortjener en start i førsteelleveren, så er det nok på grunn av at de gjør det bedre på trening allerede - tross eventuelt manglende kampform. Nå er det også slik at Snodgrass og Robinson har spilt en god del cupkamper, samt at spesielt Robbo har kommet inn i mange ligakamper, så matchformen bør ikke være langt unna.

Jeg tror faktisk Kilkenny har godt av å "hvile" et par kamper. Synes selv han er en veldig god spiller på sitt beste, med potensiale til å holde minst ett nivå over. Men han er også slik at han kan være banens absolutt dårligste i kamper som ikke passer han. En annen ting jeg liker ved Kilkenny, er innstillingen. Han har troa på seg selv og mener han er god nok til å spille hver uke, men han innrømmer også at han spiller gjennomsnittlige og rett ut dårlige kamper. Derfor tror jeg et par kamper på sidelinja ville gagne både han og Leeds i lengden.

Om Robbo allerede er såpass frisk ute av form, tror jeg vi har mye i vente fra han! Få spillere i dagens lag har bedre teknikk en mot en og en slik evne til å skape noe på egen hånd.
Marching on together!