Skrevet av Emne: Forsvarsproblemet vårt  (Lest 3160 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Forsvarsproblemet vårt
« på: November 12, 2008, 08:09:11 »
Da skjedde det altså igjen. 2 nye unødige baklengsmål som kostet oss seieren. Det har skjedd litt for ofte denne sesongen. Men hva kommer det av? For dårlige forsvarsspillere? For dårlig organisering? For lav selvtillit? En kombinasjon er nok meget mulig. For jeg nekter å tro at våre forsvarsspillere er FOR dårlige for L1. Alle disse unødige baklengsmålene får meg til å tenke på 2006/2007 sesongen. Scenarioet var ganske likt som denne sesongen: Vi hadde tapt play off kampen på Wembley, men alle forventet opprykk kommende sesong. Et ellers så solid forsvar på vårparten slår sprekker når høsten begynner.

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor spillere som Marques, Michalik og Huntington til dels blir rundingsbøyer i denne divisjonen. Og hva har egentlig skjedd med Hunty? Har ikke hørt noe fra ham den siste måneden og vel så det.

Vi trenger en kjapping der bak, en som ikke lar seg lure av en finte. Telfer og Michalik blir for treigt og statisk. Det betyr at enten må Marques inn, eller så må vi få inn en ny forsvarer. Og vi kan ikke vente til januarvinduet. Det er ALTFOR mange kamper til!

auren, som ikke har tid til å skrive mer... hansken er dog kastet
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #1 på: November 12, 2008, 08:57:35 »
Tror dette handler mye om organisering der bak! Har sett flere ganger at vi er utrolig sårbare nårmostanderen kjører overganger! Da løper våre tilbake (sidebackene) som forvirrede høner og det blir vanskelig for våre to midtstoppere å demme opp for både angripere og midtbanefolk som ikke er markert. Våre midtbanefolk er ikke tilbake og markerer!
Yeboahs vitne

Ferre

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #2 på: November 12, 2008, 09:16:01 »
Organisering er nok nøkkelordet ja, samtidig som de personlige feilene oppstår litt for ofte. Macca har vel sagt det hele denne sesongen at han ikke er fornøyd med forsvaret vårt, men det virker ikke som om han og Staunton har kunnskapene som skal til for å løse problemet. Håper bare Macca og Staunton skjønner sine begrensninger, og får inn en ny mann som virkelig kan ta tak i den defensive organiseringen - og kanskje hente en hurtig midtstopper i januar.

auren

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #3 på: November 12, 2008, 09:52:55 »
Dette med personlige feil er vel et utslag av dårlig selvtillit/nervøsitet. Se bare på Jarstein/Opdal/Myhre. I utgangspunktet 3 meget habile keepere. Men da de først begynte å gjøre tabber, så kom de på rad og rekke. Mye psykologi i fotball.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

MacMurder

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #4 på: November 12, 2008, 10:10:04 »
Hyr inn George Graham 1 ukes tid, så blir det nok ordning.

Oggy

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #5 på: November 12, 2008, 16:28:32 »
Så først i dag opptak av kampen mot Northampton.
Vi presterer der å tape 4 viktige dueller i
forkant av målet deres, og sånn kan det ikke være.


Oggy

testo

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #6 på: Desember 29, 2010, 12:51:58 »
Fant denne av auren fra 2008 og det ser ut som om vi har stått stille når det gjelder utvikling av forsvaret vårt.
Hvem har vi idag som forsvarstrener(vis vi har en egen en da)Har vi for dårlige trenere?har vi hatt det i mange år.

Legger ved en statestikk om når vi scorer og når vi slipper inn mål, og som vi ser så sliter vi merkbart mer i andre omg enn i første. Hele 24 mål har kommet i andre og 16 kom den siste halv timen.........Er gutta for dårlige trent og mister konsentrasjonen pga det ???

Når kommer målene

Mål scorede    Min.    Mål innsluppet

10       0 - 15       6
4       16 - 30       5
5       31 - 45       5
5       46 - 60       8
10       61 - 75       9
10       76 - 90       7
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

fjellhaugen

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #7 på: Desember 29, 2010, 13:11:30 »
Fant denne av auren fra 2008 og det ser ut som om vi har stått stille når det gjelder utvikling av forsvaret vårt.
Hvem har vi idag som forsvarstrener(vis vi har en egen en da)Har vi for dårlige trenere?har vi hatt det i mange år.

Legger ved en statestikk om når vi scorer og når vi slipper inn mål, og som vi ser så sliter vi merkbart mer i andre omg enn i første. Hele 24 mål har kommet i andre og 16 kom den siste halv timen.........Er gutta for dårlige trent og mister konsentrasjonen pga det ???

Når kommer målene

Mål scorede    Min.    Mål innsluppet

10       0 - 15       6
4       16 - 30       5
5       31 - 45       5
5       46 - 60       8
10       61 - 75       9
10       76 - 90       7

om det er for dårlig kondis må det stå på de bak. vi scorer jo nemlig mest på slutten også ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

hobberst jr.

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #8 på: Desember 29, 2010, 13:30:36 »
Dere trenger alvorlige forsterkninger i Forsvar !  :
De 2 siste kampene 1-0 >> 2-0 >> 2-1 >>> 2-2 .
                           1-0 >>2-0 >> 2-1  >>> 3-1 >>> 3-2 >>> 3-3 .  ???
Chelsea gave me such an unbelievable opportunity at such a young age. That's why I want to give my whole career to Chelsea and the fans because without them, I would be nothing, simple as that.

- John Terry

Hobben

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #9 på: Desember 29, 2010, 13:59:53 »
Dere trenger alvorlige forsterkninger i Forsvar !  :
De 2 siste kampene 1-0 >> 2-0 >> 2-1 >>> 2-2 .
                           1-0 >>2-0 >> 2-1  >>> 3-1 >>> 3-2 >>> 3-3 .  ???

Få kontroll på ditt lags forsvarproblemer først, før du begynner å kristisere andre lag.

Veit ikke hvor mange kamper Chelsea har uten seier? Men vett at Leeds er ubseiret på 11 :)
Rogaland Whites

kalle_92

  • Gjest
Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #10 på: Desember 29, 2010, 16:50:37 »
Dere trenger alvorlige forsterkninger i Forsvar !  :
De 2 siste kampene 1-0 >> 2-0 >> 2-1 >>> 2-2 .
                           1-0 >>2-0 >> 2-1  >>> 3-1 >>> 3-2 >>> 3-3 .  ???

Få kontroll på ditt lags forsvarproblemer først, før du begynner å kristisere andre lag.

Veit ikke hvor mange kamper Chelsea har uten seier? Men vett at Leeds er ubseiret på 11 :)
Hehe :)
Jeg velger med å vente med å kritisere Leeds før de går på noen smeller til. Ingen hadde vel ventet før sesongen at vi skulle være helt der oppe. Men å slippe Portsmouth inn i kampen igjen, etter å ha hatt en tomålsledelse to ganger, og tape 3 poeng (for det var vel egentlig det vi gjorde?), det er jeg ikke helt fornøyd med. Men tror vi får revansj mot Middlesbrough!

Gufrias

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #11 på: Desember 29, 2010, 17:07:47 »
Dere trenger alvorlige forsterkninger i Forsvar !  :
De 2 siste kampene 1-0 >> 2-0 >> 2-1 >>> 2-2 .
                           1-0 >>2-0 >> 2-1  >>> 3-1 >>> 3-2 >>> 3-3 .  ???

Få kontroll på ditt lags forsvarproblemer først, før du begynner å kristisere andre lag.

Veit ikke hvor mange kamper Chelsea har uten seier? Men vett at Leeds er ubseiret på 11 :)
Jeg synes Chelseafan fortjener et skikkelig svar, og ikke bare et glefs. Han er jo inne på noe.

Vi slipper inn for mange enkle mål, og det kan ha flere grunner. Men etter min mening er det ikke forsvarsspillere som er det største problemet, både Connolly, O'Brien, Bruce, Bromby og McCartney har min tillit.

Derimot tror jeg en rekke baklengsmål kunne ha vært unngått hvis vi hadde en god defensiv midtbanespiller. Johnson, Howson og Kilkenny har vist seg å levere i bøtter og spann offensivt (særlig Howson), men defensivt er de ikke i stand til å gi forsvarsrekka den hjelpen de burde gi.


Hva angår Chelseas formsvikt er jeg ikke i stand til å bidra, da jeg ikke følger dem særlig nøye. Men dere har en manager som hadde fortjent en bedre arbeidsgiver enn Abramovitsj (hvis positive bidrag er penger, og negative bidrag er alt annet).
Hekta på Leeds siden 1974

Hobben

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #12 på: Desember 29, 2010, 17:10:57 »
Dere trenger alvorlige forsterkninger i Forsvar !  :
De 2 siste kampene 1-0 >> 2-0 >> 2-1 >>> 2-2 .
                           1-0 >>2-0 >> 2-1  >>> 3-1 >>> 3-2 >>> 3-3 .  ???

Få kontroll på ditt lags forsvarproblemer først, før du begynner å kristisere andre lag.

Veit ikke hvor mange kamper Chelsea har uten seier? Men vett at Leeds er ubseiret på 11 :)
Jeg synes Chelseafan fortjener et skikkelig svar, og ikke bare et glefs. Han er jo inne på noe.

Vi slipper inn for mange enkle mål, og det kan ha flere grunner. Men etter min mening er det ikke forsvarsspillere som er det største problemet, både Connolly, O'Brien, Bruce, Bromby og McCartney har min tillit.

Derimot tror jeg en rekke baklengsmål kunne ha vært unngått hvis vi hadde en god defensiv midtbanespiller. Johnson, Howson og Kilkenny har vist seg å levere i bøtter og spann offensivt (særlig Howson), men defensivt er de ikke i stand til å gi forsvarsrekka den hjelpen de burde gi.


Hva angår Chelseas formsvikt er jeg ikke i stand til å bidra, da jeg ikke følger dem særlig nøye. Men dere har en manager som hadde fortjent en bedre arbeidsgiver enn Abramovitsj (hvis positive bidrag er penger, og negative bidrag er alt annet).


Dro litt på det, i og med at denne Cheslea fanen er min egen bror! :)
Rogaland Whites

Gufrias

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #13 på: Desember 29, 2010, 17:13:16 »
Dere trenger alvorlige forsterkninger i Forsvar !  :
De 2 siste kampene 1-0 >> 2-0 >> 2-1 >>> 2-2 .
                           1-0 >>2-0 >> 2-1  >>> 3-1 >>> 3-2 >>> 3-3 .  ???

Få kontroll på ditt lags forsvarproblemer først, før du begynner å kristisere andre lag.

Veit ikke hvor mange kamper Chelsea har uten seier? Men vett at Leeds er ubseiret på 11 :)
Jeg synes Chelseafan fortjener et skikkelig svar, og ikke bare et glefs. Han er jo inne på noe.

Vi slipper inn for mange enkle mål, og det kan ha flere grunner. Men etter min mening er det ikke forsvarsspillere som er det største problemet, både Connolly, O'Brien, Bruce, Bromby og McCartney har min tillit.

Derimot tror jeg en rekke baklengsmål kunne ha vært unngått hvis vi hadde en god defensiv midtbanespiller. Johnson, Howson og Kilkenny har vist seg å levere i bøtter og spann offensivt (særlig Howson), men defensivt er de ikke i stand til å gi forsvarsrekka den hjelpen de burde gi.


Hva angår Chelseas formsvikt er jeg ikke i stand til å bidra, da jeg ikke følger dem særlig nøye. Men dere har en manager som hadde fortjent en bedre arbeidsgiver enn Abramovitsj (hvis positive bidrag er penger, og negative bidrag er alt annet).


Dro litt på det, i og med at denne Cheslea fanen er min egen bror! :)
Da er det greit. Brødre skal glefse til hverandre ;)
Hekta på Leeds siden 1974

hobberst jr.

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #14 på: Desember 30, 2010, 12:31:25 »
Dere trenger alvorlige forsterkninger i Forsvar !  :
De 2 siste kampene 1-0 >> 2-0 >> 2-1 >>> 2-2 .
                           1-0 >>2-0 >> 2-1  >>> 3-1 >>> 3-2 >>> 3-3 .  ???

Få kontroll på ditt lags forsvarproblemer først, før du begynner å kristisere andre lag.


Veit ikke hvor mange kamper Chelsea har uten seier? Men vett at Leeds er ubseiret på 11 :)
Jeg synes Chelseafan fortjener et skikkelig svar, og ikke bare et glefs. Han er jo inne på noe.

Vi slipper inn for mange enkle mål, og det kan ha flere grunner. Men etter min mening er det ikke forsvarsspillere som er det største problemet, både Connolly, O'Brien, Bruce, Bromby og McCartney har min tillit.

Derimot tror jeg en rekke baklengsmål kunne ha vært unngått hvis vi hadde en god defensiv midtbanespiller. Johnson, Howson og Kilkenny har vist seg å levere i bøtter og spann offensivt (særlig Howson), men defensivt er de ikke i stand til å gi forsvarsrekka den hjelpen de burde gi.


Hva angår Chelseas formsvikt er jeg ikke i stand til å bidra, da jeg ikke følger dem særlig nøye. Men dere har en manager som hadde fortjent en bedre arbeidsgiver enn Abramovitsj (hvis positive bidrag er penger, og negative bidrag er alt annet).


Dro litt på det, i og med at denne Cheslea fanen er min egen bror! :)
Da er det greit. Brødre skal glefse til hverandre ;)
:D
Chelsea gave me such an unbelievable opportunity at such a young age. That's why I want to give my whole career to Chelsea and the fans because without them, I would be nothing, simple as that.

- John Terry

kongsmo

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #15 på: Januar 10, 2011, 21:53:00 »
var ikke helt sikker på hvor jeg skulle skrive dette så jeg prøver det her!

litt morsomt å se at vi har dobbelt så mange clean-sheets som kamper uten scorede mål!!!!
vi har spilt 29 kamper så langt, serie og cuper, og har godt av banen uten å score i bare 3 av de, ikke dårlig det  :)

det som ser litt styggere ut er at det er bare 6 kamper vi har holdt nullen bakover :-\

det vil si at så fort grayson med co for fiksa de defansive problemene (vi må jo håpe å tro det skjer snart nå) så skulle det ikke være noe problem å minst klare andre plass i år  ;D
"SNIFFER"

auren

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #16 på: Januar 10, 2011, 21:57:53 »
Vel, jeg føler meg ganske sikker på at mer fokus på defansiv organisering fører til mindre scorede mål fremover. Men vi kan fint score litt færre mål så lenge vi slipper inn enda færre  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kongsmo

Sv: Forsvarsproblemet vårt
« Svar #17 på: Januar 10, 2011, 22:08:07 »
men det som jeg synes er litt rart er alle de personlige feilene som skjer der bak, greit nok at vi spiller veldig offansivt og demed må regne med å få noen baklengs også. er jo tross alt morsomer å vinne 4-3 enn 1-0!!

og er også enig i at midtbanen må ta like mye ansvar som forsvars fireren i våre forsvarsproblemer, tror det vi mangler er som alle vet en god defansiv midtbane, alla david batty, en som bryter spillet til motsdandernes lag gang på gang, roer ned spillet, holder på ballen og slår mange gode pasninger, dog lette passninger, men i allefall trygge og dermed holder vi på ballen og får roet spillet vårt!!

men det jeg ikke skjønner er hvorfor vi gjør så mange amatør feil der bak ???

men kanskje litt galt tidspunkt å klage på dette nå etter en svært go forsvars kamp mot arsenal, men helt sikker på at denne problems stilling kommer opp igjen, muligens allerede på lørdag.....
"SNIFFER"