Skrevet av Emne: Leeds og Derby - en liten sammenligning....  (Lest 1074 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Leeds og Derby - en liten sammenligning....
« på: November 14, 2008, 13:16:12 »
Mulig dere har vært innom det i andre tråder, men siden vi gjentatte ganger har hatt en debatt om nivåforskjellene mellom CCC og L1, og stilt spørsmål om Leeds egentlig er gode nok for å hevde seg i CCC synes jeg denne kampen gav noen rungende svar.

Derby vant, men Leeds dominerte kampen og var ’best’ (også ifølge den engelske fotballpressen) – og totalt sett var det ikke mye som skilte disse lagene…..

Sist vi møtte Derby var sesongen for to år sida (2006/07) i  The Championship . Den gang tapte vi fortjent 0-1 hjemme og 0-2 borte (for øvrig en kamp hvor Fabian Delph fikk sin A-lagsdebut).

Siden det har Leeds vært i League One – på randen av konkurs, mens Derby har vært oppe i Premier League og styrket økonomien med 50 – 60 mill – og styrket spillerstallen med noen millionkjøp.
 
Skal være forsiktig med å legge for mye vekt på en enkeltstående cupkamp, men jeg synes denne kampen underbygger teorien om at topplagene i League One holder et rimelig godt CCC-nivå, og jeg synes også det er verdt å stille noen spørsmål som:

- Sett bort fra det økonomiske - har egentlig Leeds tapt så mye terreng til et lag som Derby?

- Tror vi at vi ville hatt et så mye bedre Leedslag i dag, om vi hadde holdt oss i CCC våren 2007?


Thoughts?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

ArneS

Sv: Leeds og Derby - en liten sammenligning....
« Svar #1 på: November 14, 2008, 15:10:10 »
Skal være forsiktig med å legge for mye vekt på en enkeltstående cupkamp, men jeg synes denne kampen underbygger teorien om at topplagene i League One holder et rimelig godt CCC-nivå....

Den teorien du nevner er interessant, og vi som er et av topplagene i L1 ønsker nok å tro at vi holder et rimelig godt CCC-nivå.

Vil likevel minne om at de 3 lagene som rykket opp fra L1 i mai, pt er henholdsvis nr 9 (Swansea), 23 og 24  av 24 lag.
Den 17. mann

lojosang

Sv: Leeds og Derby - en liten sammenligning....
« Svar #2 på: November 14, 2008, 16:05:30 »
Skal være forsiktig med å legge for mye vekt på en enkeltstående cupkamp, men jeg synes denne kampen underbygger teorien om at topplagene i League One holder et rimelig godt CCC-nivå....

Den teorien du nevner er interessant, og vi som er et av topplagene i L1 ønsker nok å tro at vi holder et rimelig godt CCC-nivå.

Vil likevel minne om at de 3 lagene som rykket opp fra L1 i mai, pt er henholdsvis nr 9 (Swansea), 23 og 24  av 24 lag.

Og JEG vil minne om at det egentlig var Leeds som tok andreplassen i fjor, og den statistikken ville sett annerledes ut med "riktig" opprykkslag.
- Leif Olav