Main Menu

Jule-tråden

Started by Stifler, November 17, 2008, 12:39:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stifler

Driter i at det ennå er november, fordi jeg er i julestemning! :D

Endelig/snart jul igjen, og jeg gleder meg til ferie!

Kom med favorittjulemat-sanger-gaver osv!

Luscos er ikke noe ordentlig forum uten en jule-tråd... eller? ::)

-Nr 2 er den første taperen-

lojosang

OK, siden jeg skal på julebord og juleølsmaking i kveld, og hele verden dermed motarbeider min jul-i-desemberagenda får jeg prøve å åpne denne tråden igjen. Hvis jeg klarer.  :D
- Leif Olav

Stifler

Per! Per! Per!

Vi vant!

The battle AND the war! :D

Plutselig ble dette en mye bedre dag ;D

Jepp, da kan jeg vel begynne!

Skal uheldigvis ha pinnekjøtt til jul i år.

Julesangen i år er O holy night!

lojosang

Quote from: Stiffler on November 28, 2008, 11:04:44

OK, hvis denne skandaløse blasfemien fortsetter blir tråden stengt igjen fortere enn du kan si juletrådstengningsmoderatorfascisme!

Det finnes bare en julemiddag, og det er pinnekjøtt.
- Leif Olav

Stifler

Quote from: lojosang on November 28, 2008, 11:18:03

OK, hvis denne skandaløse blasfemien fortsetter blir tråden stengt igjen fortere enn du kan si juletrådstengningsmoderatorfascisme!

;D ;D

Kalkun er nok det beste!
Syntes pinnekjøtt blir så... ja. ikke noe fint ::)

lojosang

Kalkun er annerangs koldtbordmat for pilegrimer med spenne på hattene og indianere som senere skulle komme til å angre på at de ikke sparka spennhattmennene på hue og rævva ut før de fikk fotfeste.
Det har like lite med jul å gjøre som bjørkepollen og klystér.  ;D
- Leif Olav

Per Arne

Per! Per! Per!

Vi vant!

YES!!!!

Så sinnsykt deilig. Seierens sødme setter seg som den nydeligste vin. Herlig.

Må gi Lojo en liten stjerne her nå. Han kjempet tappert. Men denne irsk-norske alliansen maktet han ikke. (Var vel helst slik at han ikke orket maset lenger)  ;D

Joda, Robbie, kalkun er fantastisk godt. På nyttårsaften. Julaften skal det være ribbe, medisterkaker og julepølse. Jeg synes personlig at pinnekjøtt er det aller beste, men har levd med tradisjonen i snart 42 år. Og tradisjoner er til for å holdes. Ellers ville det vel ikke kunne kalles tradisjon heller...? Derfor er jeg fryktelig glad for at pinnekjøtt 1. dag også er blant våre tradisjoner. Liksom det å gå i kirken julaften, Kalle Anka på tv, middagen kl 17 (SHARP), og at jeg leser juleevangeliet.

Per Arne

Quote from: lojosang on November 28, 2008, 13:18:29
Kalkun er annerangs koldtbordmat for pilegrimer med spenne på hattene og indianere som senere skulle komme til å angre på at de ikke sparka spennhattmennene på hue og rævva ut før de fikk fotfeste.
Det har like lite med jul å gjøre som bjørkepollen og klystér.  ;D

;D ;D ;D

Stifler

Quote from: Per Arne on November 28, 2008, 13:24:08
Per! Per! Per!

Vi vant!

YES!!!!

Så sinnsykt deilig. Seierens sødme setter seg som den nydeligste vin. Herlig.

Må gi Lojo en liten stjerne her nå. Han kjempet tappert. Men denne irsk-norske alliansen maktet han ikke. (Var vel helst slik at han ikke orket maset lenger)  ;D

Joda, Robbie, kalkun er fantastisk godt. På nyttårsaften. Julaften skal det være ribbe, medisterkaker og julepølse. Jeg synes personlig at pinnekjøtt er det aller beste, men har levd med tradisjonen i snart 42 år. Og tradisjoner er til for å holdes. Ellers ville det vel ikke kunne kalles tradisjon heller...? Derfor er jeg fryktelig glad for at pinnekjøtt 1. dag også er blant våre tradisjoner. Liksom det å gå i kirken julaften, Kalle Anka på tv, middagen kl 17 (SHARP), og at jeg leser juleevangeliet.

Men nå må vi vente med å skrive i juletråden før 1 desember, Per! ;D

Stifler

Ã...rets julegave da folkens?!

få bort (kan i unntakstilfeller åpnes før desember) fra min fantastiske tittel!!

Sten

Hva er vitsen med å snakke om jul nå? Vi er jo fortsatt i november?...

Sten

Stifler

Asbjørn

Quote from: Sten on November 30, 2008, 00:44:57
Hva er vitsen med å snakke om jul nå? Vi er jo fortsatt i november?...

Èn ting skal ire-iren ha, klokka har bikket midnight & det er første søndag i advent pr nu... *tiden går*
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sten

Quote from: Stiffler on November 30, 2008, 00:21:07

få bort (kan i unntakstilfeller åpnes før desember) fra min fantastiske tittel!!

Ã...rets julegave blir at hele Norge bestemmer seg for å ikke devaluere juleverdien til neste år ved å begynne feiringen midt i september.

Kanskje vi kan begynne med Thanksgiving eller noe sånt, siden suget etter noe å feire på høsten åpenbart er så mega?
Sten

Therese

Quote from: lojosang on November 28, 2008, 11:18:03

Tja. Ja takk til ribbesvor OG pinnekjøtt på julaften.
( i går spiste jeg faktisk raspeballer og bacon ;)
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Per Arne

Quote from: Sten on November 30, 2008, 11:33:01
Quote from: Stiffler on November 30, 2008, 00:21:07

Ã...rets julegave blir at hele Norge bestemmer seg for å ikke devaluere juleverdien til neste år ved å begynne feiringen midt i september.

Kanskje vi kan begynne med Thanksgiving eller noe sånt, siden suget etter noe å feire på høsten åpenbart er så mega?

Nå har du misforstått fullstendig, Sten. Dette har ingenting med å feire noe på høsten å gjøre. Forventningsbygging, Sten, forventningsbygging. Flott ord. Det betyr at bl.a. Robbie og jeg starter sånn midt i november med rett og slett å glede oss til julen. Sånn ordentlig. Vi har helt sikkert tenkt på den tidligere, men det er først i november det blir håndfast. Vi gleder oss. planlegger, snakker om julen. Og vet du hva? Dette gjør noe med oss. Vi blir oppstemte, glade, lykkelige av dette. Vi koser oss ved tanken på julen. Vi bygger opp en forventning. Og når Robbie og jeg gjør dette, som blir vi som skrevet mye lysere til sinns. Og det er jo dette julen handler om. Jesu fødsel, glede og lykke. Og er det noe verden virkelig trenger, så er det glade, snille, lykkelige mennesker.

Som min venn Robbie og meg.

:)

Stifler

Som om jeg skulle sagt det selv, Per! :D

Julebrusa kom ut i Oktober, så jeg vil si vi er seine med juletråd ;D

janove

Er det noen som kan forklare hvordan fjoraarets julesjokolade (med hasselnoetter og mandler) fra Nidar, har havnet paa markedet i Leeds? Dette var paa fredag og det var norsk emballasje.
Den var merket med: Best foer 30 06 08.

lojosang

Nidar selger ut julesjokoladen sin til halv pris på fabrikkutsalget sitt etter jul. Her er det vel en driftig Yorkshiremann med trøndertilknytning som har hamstret? Three Lions hadde så vidt jeg husker en kokk fra Yorkshire for et år eller to siden :)
- Leif Olav

janove

Quote from: lojosang on December 01, 2008, 13:35:06
Nidar selger ut julesjokoladen sin til halv pris på fabrikkutsalget sitt etter jul. Her er det vel en driftig Yorkshiremann med trøndertilknytning som har hamstret? Three Lions hadde så vidt jeg husker en kokk fra Yorkshire for et år eller to siden :)

To store plater for £1.
Er det noe fare med aa spise den?

Asbjørn

Quote from: janove on December 01, 2008, 13:43:45
Quote from: lojosang on December 01, 2008, 13:35:06

To store plater for £1.
Er det noe fare med aa spise den?

...det vil du jo evt merke ganske raskt  ;D

(Men 'best før' pleier ikke være så farlig, verre med 'holdbar til' da...)

F.eks. er 'best før' på egg nå i disse EU-direktiv-tider en stor vits, holdbar leenge etter dato. 'Holdbar til' er det vel ikke  lov å selge etter dato...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Fare og fare. Personlig legger jeg lett på meg, men utover det?  8)
Sjokolade og nøttene i sjokolade blir hersk når den blir gammel. Det smaker i så fall så vondt at du ikke får i deg skadelige mengder med mindre du er i overkant sta. Så jeg er helt enig med Asbjørn.  :)
- Leif Olav

Stifler

Noen som følger med på julebruskongen julekalender på VGTV? ;D

auren

Hva fikk du i julekalenderen i dag da Stiffy?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Per Arne

Quote from: Stiffler on December 02, 2008, 11:39:20
Noen som følger med på julebruskongen julekalender på VGTV? ;D

Selvfølgelig! Ingen jul uten ham. Trudde jeg skulle få slag når han kommer ut på trappa i den uniformen. Ubegripelig rå type...

;D

Stifler

haha, så den på skolen på storskjerm! ;D

For en tulling ;D

Ehm... Auren? Dårlig spøk om at jeg er "barnslig" liten? :)

auren

Quote from: Stiffler on December 02, 2008, 18:40:51

For en tulling ;D

En dårlig spøk kanskje. Men har du ikke julekalender? Det har jeg :-) Jeg er både barnslig OG liten. Slik er det.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Quote from: auren on December 04, 2008, 18:47:24
Quote from: Stiffler on December 02, 2008, 18:40:51

For en tulling ;D

En dårlig spøk kanskje. Men har du ikke julekalender? Det har jeg :-) Jeg er både barnslig OG liten. Slik er det.

auren

Du glemmer at den perioden man er aller "voksnest" er den mellom 15 og 20.  ;D
De som ikke har nådd tredveårsnostalgismen ennå kan bare glede seg. Personlig mater jeg den med Shagma, Det Var En Gang Et Menneske og Pinky & The Brain på DVD, og litt Gummitarzan eller annen gammel kvalitetslektyre fra gutterommet.
- Leif Olav

Stifler

Skal faktisk begynne Jula i Gambia :D
Kommer hjem igjen 23 desember:)

Har fortsatt noen julegaver igjen... noen tips til julegaver til en gutt på 11 år?! ::)

lojosang

Quote from: Stiffler on December 08, 2008, 10:16:39
Har fortsatt noen julegaver igjen... noen tips til guttegaver i alderen av 11 ?  :)

Du skulle ikke heller vurdere å kjøpe noe nytt?  ;D
- Leif Olav