Main Menu

Play Station 3

Started by dexter90, November 18, 2008, 15:35:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter90

Jeg har altså tilslutt bestemt meg for å kjøpe Ps3. Men jeg har også en del bra ps2 spill som jeg ikke vil kvitte meg med! Er det egentlig mulig å spille ps2-spill på ps3-konsollen? Har leitet litt rundt omkring på nettet, men finner ikke noe klart svar ???

Sydhagen

mener at det var mulig på den første playstation 3 versjonen, men at de strippet vekk blant annet den funksjonen for å få ned prisen på PS3
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Stifler

Er ganske sikker på at du kan spille ps2 spill på alle ps3
-Nr 2 er den første taperen-

Budda

Trur det er bare 40 gig versjonen som ikke kan spille PS2-spill, mens de andre kan det.
Endre

dexter90

Fant et sted på internett:
60 GB modellen støtter ca 95% av PS1 og PS2 spill (ikke lenger i salg)
80 GB modellen støtter ca 80% av PS1 og PS2 spill
40 GB modellen støtter  INGEN av PS1 og PS2 spill

Mens andre nettsteder står det at f.eks 80 GB (den som er aktell nå) ikke er mulig å spille ps2 spill på. Så det er tydeligvis ikke enighet om dette!!

Budda

Quote from: dexter90 on November 18, 2008, 17:05:49
Fant et sted på internett:
60 GB modellen støtter ca 95% av PS1 og PS2 spill (ikke lenger i salg)
80 GB modellen støtter ca 80% av PS1 og PS2 spill
40 GB modellen støtter  INGEN av PS1 og PS2 spill

Mens andre nettsteder står det at f.eks 80 GB (den som er aktell nå) ikke er mulig å spille ps2 spill på. Så det er tydeligvis ikke enighet om dette!!

80 gig skal støtte en del spill, men ikke like mange som 60 gig på grunn av at de har fjernet Emotion Engine chip.

Her er noen linker:

http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus
http://www.hardcoreware.net/playstation-3-80gbs-ps2-backwards-compatibility-sucks/

Kan du ikke bare dra frem PS2-en, hvis du vil spille gamle spill? 
Endre

dexter90

Jo! Skulle gjerne gjort det :D Meeen poenget her er at jeg har solgt ps2 konsollen min for å få penger til å kjøpe ps3! Men i det hele og store er jo det viktigst å få spilt ps3 spill selvfølgelig! Men noen av ps2 spillene vil jeg ikke gi slipp på=)

tori_no

Sony har vel sagt at de i en senere Firmware-oppdatering vil bli tillagt støtte for ps2 spill. Når dette kommer, har de midlertid ikke sagt.

Hobben

Har eit spm ang Playstation 3 så jeg fant fram denne tråden igjen. Jeg har kjøpt den nye versjonen (slim) og har gitt minstemann min gamle ps3, han har eit gammelt kobbe tv, og jeg får ikke til å koble det opp på hans tv, jeg bruker den samme ledningen som jeg brukte på ps2 for en del år side, den med en gul, rød og hvit ledningen som puttes inn i tven så i PlayStation, men det kommer ikke bilde opp.. Må jeg ha ein slik RGB kabel som har scart i denne ene enden og ein slik dings som passer i ps3 i andre enden ???
Rogaland Whites

Here we go again

Quote from: hobberst on January 20, 2011, 18:49:53
Har eit spm ang Playstation 3 så jeg fant fram denne tråden igjen. Jeg har kjøpt den nye versjonen (slim) og har gitt minstemann min gamle ps3, han har eit gammelt kobbe tv, og jeg får ikke til å koble det opp på hans tv, jeg bruker den samme ledningen som jeg brukte på ps2 for en del år side, den med en gul, rød og hvit ledningen som puttes inn i tven så i PlayStation, men det kommer ikke bilde opp.. Må jeg ha ein slik RGB kabel som har scart i denne ene enden og ein slik dings som passer i ps3 i andre enden ???

Hvis det er en kabel ala dette skal det funke: http://no.playstation.com/ps3/peripherals/detail/item49405/AV-kabel/

Har du ikke kabelen som fulgte med din gamle ps3?  Mener at det også var med en overgang i pakken der du kunne koble de tre ledningene(gul,rød,hvit) inn i adapteret for å bruke scart inngangen.
Er det scart på det gamle tvèt og har du satt det på rett inngangskilde når du kobler til spilleren?

lojosang

Som et tegn på begynnende senilitet kjøpte jeg en gang Little Big Planet til PS3 uten å ha konsollen. Jeg har Wii, men det hjelper jo ikke stort. Hvis noen er interessert i nevnte spill og vil bytte eller kjøpe eller rett og slett overta det kan vi sikkert bli enige over PM.  ::)
- Leif Olav

Robert

Quote from: Stifler on November 18, 2008, 16:12:43
Er ganske sikker på at du kan spille ps2 spill på alle ps3

Det er jeg helt sikker på at den IKKE kan :)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Hobben

Nå har jeg mottat min nye slimversjon, og prøvte å koble til den gamle ps3 på tv til bror min, med hvit,rød, å gul ledninger, bare denne gang via Scart, å det funker fortsatt ikke...
Rogaland Whites

Here we go again

Quote from: hobberst on January 21, 2011, 22:05:27
Nå har jeg mottat min nye slimversjon, og prøvte å koble til den gamle ps3 på tv til bror min, med hvit,rød, å gul ledninger, bare denne gang via Scart, å det funker fortsatt ikke...

Merkelig ???

Prøvde du å koble slimversjonen til det gamle tv?  Hvilket type tv er det og hva må du gjøre for å bytte til scart inngangen?  Noen har en egen AV knapp mens andre må man trykke på 0 for å få den utgangen, men det vet du vel ;)

JanPSyse

Om tven du prøvde å koble til er en gammel tv, dvs ikke flatskjerm, må du holde inne "på"-knappen fremme(ikke strømbryteren bak) i ca fem-seks sekunder (ved oppstart)til det kommer et pip, da vil bildet komme.

Dette skjer når man flytter ps3 fra hdmi tilkobling til scart.

Jeg sleit litt med det selv da jeg hadde flytta min ps3 opp på loftet en kveld til en eldre tv etter å ha brukt den på flatskjerm.

Lykke til  ;)
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Hobben

Quote from: JanPSyse on January 22, 2011, 21:12:16
Om tven du prøvde å koble til er en gammel tv, dvs ikke flatskjerm, må du holde inne "på"-knappen fremme(ikke strømbryteren bak) i ca fem-seks sekunder (ved oppstart)til det kommer et pip, da vil bildet komme.

Jeg sleit litt med det selv da jeg hadde flytta min ps3 opp på loftet en kveld til en eldre tv etter å ha brukt den på flatskjerm.

Lykke til  ;)

Takk Janpyse :)! Kjempe! Var det som skulle til :D Endelig fre å få i kjellerstua mi :D!
Rogaland Whites

JanPSyse

Quote from: hobberst on January 23, 2011, 12:00:50
Quote from: JanPSyse on January 22, 2011, 21:12:16

Lykke til  ;)

Takk Janpyse :)! Kjempe! Var det som skulle til :D Endelig fre å få i kjellerstua mi :D!

Bra at det virka!  ;)
Jeg stressa som en idiot i over en time da det skjedde med meg. Var redd for at hele maskina hadde tatt kvelden ;)
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-