Vi tjener penger !

Started by mari, November 26, 2008, 19:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mari

Ã...rets beste nyhet ;D på hjemmesiden nå. De siste 14 måneder viser driften i Leeds United et overskudd på 4,5 millioner pund av en omsetning på 23 millioner pund.

900.000 pund i overskudd før posten "kjøp/salg spillere".

Et overskudd på 20% av omsetningen er fantastisk bra. Tilnærmet unikt i dagens finansielle klima.

Konklusjonen i siste avsnitt om at det legges planer om tilbakekjøp av Thorp Arch og Elland Road i løpet av de neste 12 måneder er også kjempenyheter.

Ingen tilbeder av Bates - overhode - men det ser ut som han ihvertfall har klart å gjennomføre en solid finansiell snuoperasjon

ollan

Ollan

marve

BATES,det er mannen sin det :)

Geir Magne

Vi kan mene hva vi vil om Bates, men han har som prinsipp å tjene pengene FØR han bruker dem. Slik skulle tidligere styreformenn i Leeds United også tenkt!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Runar

må være mulig å slippe bitterheten til en styreformann som skaffet oss 5.4.3.4.14....

Promotion 2010

Quote from: mari on November 26, 2008, 19:44:30
Ã...rets beste nyhet ;D på hjemmesiden nå. De siste 14 måneder viser driften i Leeds United et overskudd på 4,5 millioner pund av en omsetning på 23 millioner pund.

900.000 pund i overskudd før posten "kjøp/salg spillere".

Et overskudd på 20% av omsetningen er fantastisk bra. Tilnærmet unikt i dagens finansielle klima.

Konklusjonen i siste avsnitt om at det legges planer om tilbakekjøp av Thorp Arch og Elland Road i løpet av de neste 12 måneder er også kjempenyheter.

Ingen tilbeder av Bates - overhode - men det ser ut som han ihvertfall har klart å gjennomføre en solid finansiell snuoperasjon

Stay in this division and get rich!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

MacMurder

Da er det vel Milnerklausulen og Wise/Poyet som står for resten.

mari

Skal ikke påstå å ha 100% oversikt.

Men i perioden 30.4.2007 til 30.6.2008 tror jeg de største inntektene på "spillersalg" kom fra Chelsea i fob med Woods/Taiwo og kompensasjon fra salg av de gamle herrer Wise og Poyet. Tror Milner ble solgt til Aston Villa etter 30.6.2008 ? Og at vi får gleden av dette i neste års regnskap.....

Asbjørn

Dette er 'den positive siden' med å ha Bates som styreformann. Han kan sine ting...
Nå er han vel også flink 'å skjule ting' - så se ikke bort fra at dette er litt rosenrødt...

Når det er sagt, og jeg har gjentatt mine aversjoner mot 'mennesketypen' (som legger seg ut mot Gud & hvermann, og slett ikke bringer særlig mange 'venner' inn), så skal Kenneth ha fortjent ros for å ha bidratt med å få Leeds et godt stykke opp av den økonomiske hengemyra vi har ligget i de seneste årene...

Og Runar, jeg syns 'prisen vi betalte' mht Rids var vèl drøy... Det ble jo ingen titler under hans reign...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

McMidjo

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Torpe-do

Hahaha! Herleg kombinasjon av ein fantastisk nyheit og ein jøgglande julenisse  ;D

Runar

Quote from: Asbjørn on November 26, 2008, 23:28:23
Dette er 'den positive siden' med å ha Bates som styreformann. Han kan sine ting...
Nå er han vel også flink 'å skjule ting' - så se ikke bort fra at dette er litt rosenrødt...

Når det er sagt, og jeg har gjentatt mine aversjoner mot 'mennesketypen' (som legger seg ut mot Gud & hvermann, og slett ikke bringer særlig mange 'venner' inn), så skal Kenneth ha fortjent ros for å ha bidratt med å få Leeds et godt stykke opp av den økonomiske hengemyra vi har ligget i de seneste årene...

Og Runar, jeg syns 'prisen vi betalte' mht Rids var vèl drøy... Det ble jo ingen titler under hans reign...

ja, kanskje du har rett... men mitt poeng er at man i utgangspunktet ikke kan skylde på ridsdale at vi rykket ned - 14 mnd etter han forlot klubben, og igjen 4 år etter.....

Asbjørn

Quote from: Runar on November 27, 2008, 00:05:15

ja, kanskje du har rett... men mitt poeng er at man i utgangspunktet ikke kan skylde på ridsdale at vi rykket ned - 14 mnd etter han forlot klubben, og igjen 4 år etter.....

Jada, jeg vet da godt det :)  Og til en viss grad har du jo rett. Men delansvar har han, om ikke eneansvar...
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Jag är nöjd med Bates, tänk vad skit han har fått ta, han är inte perfekt men han har gjort ett förbaskat bra jobb som har kunnat vända på skutan, utan Bates vem vet om leeds hade funnits kvar som klubb

baste

Mye positivt i Leeds nå om dagen, greit man ikke cruiser igjenom serien slik vi alle ønsker, men jeg er sikker på at med den troppen vi har, så rykker vi opp i år.

At klubben igjen tjener penger er jo uhyre viktig framover. Se på West Ham, som kommer til å gå på tryne økonomisk, nå blir de saksøkt for over £30 mil.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=548860

Vi må være tålmodig i vår vei opp til PL. Dvs at vi bør spille der i 2010-11 sesongen  ;D
Marching on together

Runar

Quote from: Asbjørn on November 27, 2008, 00:25:55
Quote from: Runar on November 27, 2008, 00:05:15

Jada, jeg vet da godt det :)  Og til en viss grad har du jo rett. Men delansvar har han, om ikke eneansvar...

Del å del, hvordan kan han holdes ansvarlig for nedrykket direkte? Hvordan vet vi at ikke han hadde "ordnet" opp dersom han hadde blitt sittende? Kanskje han hadde ansatt noen andre enn Reid/Gray osv... Ridsdale gjorde plenty med dårlige vurderinger, men dog så har jo det også vært gjengangen hos de andre styreformennene?

Dennis

Ridsdale kan umulig fraskrives ansvar for nedrykkene, selv om han selvsagt ikke sitter ene og alene med skylden. Det meste som har skjedd i Leeds siden semifinalene i CL, er et direkte følge av hodeløs økonomisk satsing, noe som Peter Ridsdale har hovedansvaret for.

Det første nedrykket var antakelig uunngåelig, ettersom alt av spillere med basisferdigheter over middelmådig ble solgt unna. I tillegg rådet ekstrem usikkerhet om lønn og klubbens fremtid generelt. Vis meg manageren som hadde gjort Leeds til en vinnende klubb i en slik situasjon. Jeg tror ikke han finnes.

Det andre nedrykket kunne og burde vært unngått, men grunnen til det er likevel det samme økonomiske downfallet vi led under, under det første nedrykket. Den samme gjelda som Ridsdale og hans lakeier satte oss under. Derfor ligger også deler av nedrykket til League One også på hans skuldre, selv om flere må dele det her, spesielt enkelte managere og spillere uten mentaliteten som skulle til for å få Leeds opp til PL igjen.

At Ridsdale kunne ryddet opp i rotet om han hadde blitt? Ja, det er i alle fall en positiv tanke. Hadde han blitt, tror ikke jeg Leeds hadde eksistert i den formen vi kjenner klubben i dag, og da i negativ form.

Syns det er trist at vi som Leeds-supportere aldri kan motta en eneste god nyhet om klubben, uten å måtte tenke tanken 'hva er det for noe djevelri som skjuler seg bak?' og 'hva er baktanken til Bates med akkurat DE uttalelsene?' Jeg sier ikke at det er rart at vi gjør det - og jeg gjør det selv - men det er trist at det har blitt slik,. Klubben driftes endelig på en skikkelig måte og ikke minst i pluss, noe som nesten er unikt i dagens fotball. Likevel må det alltid finnes noe bak, som i negativ forstand "rettferdiggjør" en god nyhet.

Man kan si mye om Ken Bates, jeg er heller ingen stor fan, men han har omsider klart å snu den økonomiske situasjonen fra ildrødt, til penger inn. Han har tråkket over mange lik i den prossessen, men harde tider krever harde tiltak. Økonomisk sikkerhet er et av de viktigste elementene for å drive en suksessfull fotballklubb. Det er nå på plass og i tillegg har vi et fantastisk ungdomsakademi, som gjør at vi med tiden vil utfordre de beste igjen.
Marching on together!

lufc86

Shaun Harvey uttalar seg om økonomien på Leeds sine offisielle heimesider (Tilgjengeleg URL: http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1468490,00.html)

Han seier blant anna at Leeds endeleg tenar pengar etter mange år med usunn økonomi, og påpeikar at han vil sikre framtida med å halde på dei same utgiftene til ungdomsarbeid. Neste målsetjing styret har, er å kjøpe attende Thorp Arch og Elland Road. Han meinar og at Leeds bør koma seg fortast mogleg opp frå denne divisjonen.

Eg sit derfor igjen med ei god følelse om framtida til Leeds, men er heller usikker om dei satsar "hardt" nok til å få laget opp i år. Slik det ser ut no, er det nødvendig med ein til to solide forsvarspelarar. Nokon som kan vinne duellar på dødballar i mot.
Vil dagens uttalelsar hindre spelarkjøp framover?
* Fordi dette kun er ei kortsiktig tenking.
* Fordi vi burde ha god nok stall til å sikre opprykk i år utan forsterking i Januar.
* Fordi pengane vi tener no, skal gå til drift, og kjøp av E.R og T.A attende.

Kva meinar dykk?
Bør det vere mogleg til å kunne invistere i nokre unge gode forsvarspelarar, som er gode i dag, og vil utvikle seg vidare framover.
Finnes det gode nok forsvarsspelarar tilgjengeleg på markedet?
Vil spelarkjøp sikre opprykk allereie i år?

Litt uryddig innlegg, men måtte berre få det ned svart på kvitt:)

MOT

@m_sortland på twitter

auren

Quote from: lufc86 on November 27, 2008, 15:13:12
1)Bør det vere mogleg til å kunne invistere i nokre unge gode forsvarspelarar, som er gode i dag, og vil utvikle seg vidare framover.
2)Finnes det gode nok forsvarsspelarar tilgjengeleg på markedet?
3)Vil spelarkjøp sikre opprykk allereie i år?

Litt uryddig innlegg, men måtte berre få det ned svart på kvitt:)

MOT

1) Økonomien tilsier at vi bør kunne bruke en del penger i januarvinduet på å forsterke forsvarsleddet, eventuelt få inn en ny spiss. Håper vi har 1 million pund til rådighet.
2) Det gjør det helt sikkert, men det er nok vanskelig å få tak i dem (har vi godt nok scouting-team, de som er god nok er det hard konkurranse om osv.) Jeg ser ingen problemer med å få inn en midstopper på lån fra en av topplaga i PL. En Håvard Nordtveit kunne vært veldig spennende (god med ball i beina og har bra fart). Selv om lån er kortsiktig tankegang, så må vi også tenke kortsiktig målsetting: Få oss opp i CCC. Da kan vi eventuelt kjøpe inn solide forsvarsspillere.
3) Får vi inn et par solide forsterkninger i forsvarsleddet, samt en ny spiss (gjerne en ung og lovende en fra våre konkurrenter i L1 / eller lag i L2) tror jeg vi klarer direkte opprykk.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Quote from: Mr Kaizer on November 27, 2008, 13:02:34
Ridsdale kan umulig fraskrives ansvar for nedrykkene, selv om han selvsagt ikke sitter ene og alene med skylden. Det meste som har skjedd i Leeds siden semifinalene i CL, er et direkte følge av hodeløs økonomisk satsing, noe som Peter Ridsdale har hovedansvaret for.

Det første nedrykket var antakelig uunngåelig, ettersom alt av spillere med basisferdigheter over middelmådig ble solgt unna. I tillegg rådet ekstrem usikkerhet om lønn og klubbens fremtid generelt. Vis meg manageren som hadde gjort Leeds til en vinnende klubb i en slik situasjon. Jeg tror ikke han finnes.

Det andre nedrykket kunne og burde vært unngått, men grunnen til det er likevel det samme økonomiske downfallet vi led under, under det første nedrykket. Den samme gjelda som Ridsdale og hans lakeier satte oss under. Derfor ligger også deler av nedrykket til League One også på hans skuldre, selv om flere må dele det her, spesielt enkelte managere og spillere uten mentaliteten som skulle til for å få Leeds opp til PL igjen.

At Ridsdale kunne ryddet opp i rotet om han hadde blitt? Ja, det er i alle fall en positiv tanke. Hadde han blitt, tror ikke jeg Leeds hadde eksistert i den formen vi kjenner klubben i dag, og da i negativ form.

Syns det er trist at vi som Leeds-supportere aldri kan motta en eneste god nyhet om klubben, uten å måtte tenke tanken 'hva er det for noe djevelri som skjuler seg bak?' og 'hva er baktanken til Bates med akkurat DE uttalelsene?' Jeg sier ikke at det er rart at vi gjør det - og jeg gjør det selv - men det er trist at det har blitt slik,. Klubben driftes endelig på en skikkelig måte og ikke minst i pluss, noe som nesten er unikt i dagens fotball. Likevel må det alltid finnes noe bak, som i negativ forstand "rettferdiggjør" en god nyhet.

Man kan si mye om Ken Bates, jeg er heller ingen stor fan, men han har omsider klart å snu den økonomiske situasjonen fra ildrødt, til penger inn. Han har tråkket over mange lik i den prossessen, men harde tider krever harde tiltak. Økonomisk sikkerhet er et av de viktigste elementene for å drive en suksessfull fotballklubb. Det er nå på plass og i tillegg har vi et fantastisk ungdomsakademi, som gjør at vi med tiden vil utfordre de beste igjen.

Utelukkende uenig, dersom leeds kunne rykke opp i 2006 så burde/måtte de kunne holdt seg i 2007... Den pågående økonomiske krisen, ble jo opprettholdt av 2 oppkjøp og gikk forsatt konk... Jeg er enig med Bill Gerrard, Kranser forhandlet fram en fordårlig avtale med kreditorene noe som gjorde at de ikke hadde råd til å drifte Leeds... Da kunne man heller godt i administrasjonen...

Leeds skulle "ryddet" opp sommeren 2003, fått mer penger for Kewell, solgt unna Smith, Viduka, Robbo, Mills eventuelt andre som man kunne få en akseptabel sum for. Nedrykket kom, med en spillerstall som kunne/burde hatt mulighet til å holde seg. Men dersom de riktige besluttningen hadde blitt tatt den sommeren så hadde man hatt muligheten til å reinvistere i laget eventuelt stått bedre stilt når først nedrykket var et faktum... Sier ikke at ikke Ridsdale gjorde feil som har fått altfor store konsekvenser for Leeds, men poenget mitt er at ledelsen etter han gikk har bidratt til at disse konsekvensene. Alle som får sportslige og økonomiske problemer MÃ... ikke rykke 2 ganger å bære nag 5 år tilbake i tid.... Det er lov ta avgjørelser som bidrar til å ha en positiv utvikling....

DenHviteYeboah

Godt å høre at vi tjener pund igjen, men folk glemmer jo at Bates ikke gjorde nok for å unngå å rykke ned fra wankership!Alle forstod jo at det ville være en katastrofe å rykke ned til league1.Selv om flere kommentatorer påpekte at Leeds burde kjøpe et  klassespillere for å unngå dette gjorde Bates ingenting annet enn å ansette en manager som ikke var særlig populær blant fansen.Noen nye klassespillere kom ikke. I dagens situasjon bør man gjøre det samme uansett om man mener McAllister er rett mann eller ikke:bruke pund på bedre spillere slik at man rykker opp.En sesong til i denne divisjonen vil være totalt ødeleggende for klubben.Derfor MÃ... Bates sørge for å ha spillere på et høyere nivå enn de andre klubbene.Hvis vi ikke rykker opp iår,vil PL være realistisk først om 10 år,dessverre.

Asbjørn

Quote from: Runar on November 27, 2008, 16:55:46
Utelukkende uenig, dersom leeds kunne rykke opp i 2006 så burde/måtte de kunne holdt seg i 2007... Den pågående økonomiske krisen, ble jo opprettholdt av 2 oppkjøp og gikk forsatt konk... Jeg er enig med Bill Gerrard, Kranser forhandlet fram en fordårlig avtale med kreditorene noe som gjorde at de ikke hadde råd til å drifte Leeds... Da kunne man heller godt i administrasjonen...

Leeds skulle "ryddet" opp sommeren 2003, fått mer penger for Kewell, solgt unna Smith, Viduka, Robbo, Mills eventuelt andre som man kunne få en akseptabel sum for. Nedrykket kom, med en spillerstall som kunne/burde hatt mulighet til å holde seg. Men dersom de riktige besluttningen hadde blitt tatt den sommeren så hadde man hatt muligheten til å reinvistere i laget eventuelt stått bedre stilt når først nedrykket var et faktum... Sier ikke at ikke Ridsdale gjorde feil som har fått altfor store konsekvenser for Leeds, men poenget mitt er at ledelsen etter han gikk har bidratt til at disse konsekvensene. Alle som får sportslige og økonomiske problemer MÃ... ikke rykke 2 ganger å bære nag 5 år tilbake i tid.... Det er lov ta avgjørelser som bidrar til å ha en positiv utvikling....

Først, kjempebra med 'en annerledes tenkende' - det skjerper sansene :)

1. Er enig i at et lag som var millimetre fra opprykk i '06 burde klart å unngå nedrykk i '07. Selv om 'Ridsdale-spøkelset' fortsatt herjet LR11 skulle det kunnet være mulig å unngå nok et nedrykk...

2. Det er grååådig lett å hevde at den og den skulle blitt solgt for mer... For å si det sånn, jeg tror de prøvde... (og en og annen garvet forretningsmann hadde kanskje klart det), men på den tiden satt Leeds med alt annet enn gode kort på hånden... Det blåste nordavind fra alle kanter, og det blåste friskt.

Tell me  Tell me

Dylan

jackbauer68

Quote from: DenHviteYeboah on November 27, 2008, 18:00:46
Godt å høre at vi tjener pund igjen, men folk glemmer jo at Bates ikke gjorde nok for å unngå å rykke ned fra wankership!Alle forstod jo at det ville være en katastrofe å rykke ned til league1.Selv om flere kommentatorer påpekte at Leeds burde kjøpe et  klassespillere for å unngå dette gjorde Bates ingenting annet enn å ansette en manager som ikke var særlig populær blant fansen.Noen nye klassespillere kom ikke. I dagens situasjon bør man gjøre det samme uansett om man mener McAllister er rett mann eller ikke:bruke pund på bedre spillere slik at man rykker opp.En sesong til i denne divisjonen vil være totalt ødeleggende for klubben.Derfor MÃ... Bates sørge for å ha spillere på et høyere nivå enn de andre klubbene.Hvis vi ikke rykker opp iår,vil PL være realistisk først om 10 år,dessverre.

Agree 8)

DenHviteYeboah

Ok, er enig i at vi ikke hadde nåla i veggen,men Bates var tydligvis livredd for å satse penger på klubben på det tidspunktet.Alle vet at pengene man risikerer for å unngå nedrykk får man igjen ved å holde seg.Et nedrykk gir økonomiske katastrofale følger,så enkelt er det!!!!Derfor mener jeg at det klubbens eksistens slik  vi kjenner den står på spill denne sesongen.Ved å ikke rykke opp vil alle piler peke nedover,de beste blir solgt,alvorlig svikt i inntekter osv.Et eksempel:hvis vi belåner klubben med £15 mill til spillere-vil vi få igjen pengene ved å være en divisjon høyere?JA!ved å ikke låne penger og risikere å fortsette i league1,vil vi tape langt større summer.

fjellhaugen

jepp jepp. vi tjener £ og godt er det.
ser ikke helt meningen i å krangle om det er ridsdale eller bates eller diverse managere sin feil at vi er der vi er.
nå skal sies at jeg ikke er stor fan av bates, mye på grunnlag av den måten det har gått i klubben med tanke på at han har sittet på gjerdet og tviholdt på rublene sine.
på den annen side har han faktisk fått lensa båten for vann og vi er faktisk flytende og vel så det igjen.
nesten opprykk en sesong og nedrykk neste.. vel vi viste vel i playoff finalen hvor gode vi var. such is life
og i forfjor.. det var jo i utgangspunktet et smart trekk av bates å slå oss ut når nedrykket var sikkert. dermed kunne vi starta fjorårssesongen med 0 og ikke -15. DA hadde vi rykka opp. men jeg mener det ikke er så mye å snakke om. snøen som falt i fjor er forlenge sia borte.

likte godt det auren svarte på spørsmålene fra lufc86.
bruk den 1 millionen på en konge midtstopper og en høyreback, og lån en stopper i tillegg, som f.eks nordtveit.
jeg mener seriøst det er bedre å bruke en god slump £ på 1-2 spillere i stedet for å komme med 5-6 signinger som alle er helt ok til league 1 standard å være.

sånn. så var det sagt.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Torpe-do

Enig. Satse kvalitet!

I et scenario der en investerer i CCC-kvalitetsspillere, med den baktanke at de skal sikre oss opp en divisjon og holde oss der så vi får ordentlig fotfeste, vil jo samspillet deres forhåpentligvis øke idet vi inntar CCC. En merkevare som Leeds United skulle ikke etter mitt syn ha noe videre problem med å hente disse spilleren i Leeds' gitte situasjon.

Om en henter de neste sesongenes spillere på forhånd, vil League1 fungere som det første trappetrinn; treningskamper som fordelsmessig vil skape god moral gjennom seier og godt samspill gjennom erfaring :)

På den andre siden kan en jo gå på akkurat samme smell som da vi ikke kvalifiserte oss til Champions League. Igjen.

Edit: klarte ved en feiltagelse å publisere nesten all teksten i bold.. GYDDA!

Og forresten, jeg har gitt opp nynorsken. Har blitt "vasket ren" etter mitt opphold som student i Bergen. Synd å si det, men...

Runar

Quote from: DenHviteYeboah on November 27, 2008, 18:15:48
Ok, er enig i at vi ikke hadde nåla i veggen,men Bates var tydligvis livredd for å satse penger på klubben på det tidspunktet.Alle vet at pengene man risikerer for å unngå nedrykk får man igjen ved å holde seg.Et nedrykk gir økonomiske katastrofale følger,så enkelt er det!!!!Derfor mener jeg at det klubbens eksistens slik  vi kjenner den står på spill denne sesongen.Ved å ikke rykke opp vil alle piler peke nedover,de beste blir solgt,alvorlig svikt i inntekter osv.Et eksempel:hvis vi belåner klubben med £15 mill til spillere-vil vi få igjen pengene ved å være en divisjon høyere?JA!ved å ikke låne penger og risikere å fortsette i league1,vil vi tape langt større summer.

dette tror jeg er feil....

inntekts forskjellen mellom league one og CCC for Leeds sitt vedkommende trenger ikke være SÃ... stor.

Så lenge man ikke er i PL og får en større del av sky pengene, så må man generere/skape sine egne inntekter - CCC eller League one tror jeg ikke er 15 mill£ i forskjell

isak

Quote from: Torpedo on November 27, 2008, 21:28:20

Edit: klarte ved en feiltagelse å publisere nesten all teksten i bold.. GYDDA!

Og forresten, jeg har gitt opp nynorsken. Har blitt "vasket ren" etter mitt opphold som student i Bergen. Synd å si det, men...

Nei og nei! Halda på målet!

Dennis

Quote from: Runar on November 28, 2008, 04:19:01
Quote from: DenHviteYeboah on November 27, 2008, 18:15:48

dette tror jeg er feil....

inntekts forskjellen mellom league one og CCC for Leeds sitt vedkommende trenger ikke være SÃ... stor.

Så lenge man ikke er i PL og får en større del av sky pengene, så må man generere/skape sine egne inntekter - CCC eller League one tror jeg ikke er 15 mill£ i forskjell

Her kan vi være enige Runar!  :)

Tror heller ikke den er kritisk for Leeds å ikke rykke opp - rent økonomisk sett. Sportslig kan det derimot (og vil antakelig) sette oss tilbake ganske så mye. Delph, Beckford og Becchio blir nok ikke værende enda ett år i League One. Etter administrasjonen slipper vi å la disse gå for småpenger, så gode penger vil helt sikkert bli generert, men spørsmålet er om vi klarer å få tak i like gode spillere. Det er vel heller tvilsomt, uten å måtte betale mye for dem.

Jeg tror alt i alt vi går opp tross varierende prestasjoner så langt, men dersom det skulle glippe, kan det være særdeles skadelig med tanken på å nå toppen igjen på en god stund. Et nytt innhogg i de bedre delene av spillerstallen, vil ikke være lett å overkomme på kort tid.

Når det gjelder å låne £15mill til spillere, er jeg generelt imot å begå de samme feilene som Peter Ridsdale og co gjorde. Vi burde helt klart ha lært av disse hazardmetodene. £15mill for en klubb med omsetning på drøye £20mill? Det er i samme bane som at en toppklubb i PL skulle lånt halvannen millard. Man får selvsagt mene det, men det blir for meg å sette klubben i fare igjen, nå som vi med nød og neppe har overlevd konsekvensene fra lignende tankegang.

Et lån på £15mill garanterer heller ikke opprykk! Ikke trenger vi så mye penger heller. En forsvarsorganisator og -klippe, så er vi langt på vei til CCC. Litt selvmotsigende kanskje, men jeg tror uansett ikke opprykksform er så utrolig langt unna. Når man styrer kamper og blåser mye sjanser, samt slipper inn særdeles enkle mål, så bør det ikke være altfor store justeringer som skal til.
Marching on together!

Runar

Helt enig, vi er potensielt den ENESTE klubben i League One som "tjener" penger...Inntektsgrunnlaget vårt er MYE større enn konkurrentene våre. Dette gir oss en fordel, men ikke atomatisk opprykk! Vi må i likehet med andre klubber, få mest mulig ut av våre ressurser. Her at ALLE i Leeds en jobb å gjøre. Vi "MÃ..." ha inn en mann i forsvar som ikke ser ut som en semipub spiller, i dette tilfellet så er jeg så desperat at jeg tror nesten Start's L-K Engedal kunne gjort en bedre jobb en Telfer og co. Bare for å nevne en HELT vilkårlig spiller!

Et annet alternativ er at Macca/Staunton endrer litt på sin strategi, og det vil gi oss ned lille men nødvendige løftet til å bli nummer 1 eller 2