KAMP: vs. Tranmere Rovers 6/12

Started by kjelvi, November 29, 2008, 12:05:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kjelvi

Seriekamp mot Tranmere Rovers på Prenton Park lørdag 6. desember, kl. 16.

To serieoppgjør i 2007-08:
* Seier 2-1 borte i serieåpningen 11/8: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=8584.0
* Tap 0-2 hjemme 2/2 (Macca's første kamp): http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9781.0

Overall Record: 6  3-1-2  11-7
- Home: 2-0-1 7-3
- Away: 1-1-1 4-4

http://www.tranmererovers.co.uk/page/Home/
http://en.wikipedia.org/wiki/Tranmere_Rovers_F.C.
http://no.wikipedia.org/wiki/Tranmere_Rovers_FC

Stifler

Du må alltid være første ute.
Må du ikke? 8)
-Nr 2 er den første taperen-

kjelvi

Quote from: Stiffler on November 29, 2008, 12:29:12
Du må alltid være første ute.
Må du ikke? 8)
kan godt la være...?!?

olsen leeds

5-1 seier til leeds becchio 3 robinson 1 howson

Trond90

Ikke slutt med og være tidligt ute Kjelvi  ;)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Tom S

Stiffler var nok berre frampå med ein godsinna spøk.
Keep 'em comin' Kjelvi.
COME ON LEEDS !!

Per Arne

Tror nok også Stiffler setter stor pris på at du åpner hver gang.

Jeg også.

;D

Stifler

Selvfølgelig var det en spøk :)

Keep em comin! ;)
-Nr 2 er den første taperen-

kjelvi

Quote from: Stiffler on November 30, 2008, 00:18:51
Keep em comin! ;)
Slapp av! Glemte å sette på et smilie-tegn

kjelvi

Kamp 29/11:

TEAM: 1. Danny Coyne, 26. Ryan Shotton, 5. Ian Goodison, 4. Ben Chorley, 3. Andy Taylor, 9. Ian Moore, 12. Steven Jennings, 13. Gareth Edds (71), 6. Antony Kay, 16. Edrissa Sonko, 7. Bas Savage.     
- SUBS: 24. John Achterberg (GK), 2. Godwin Antwi, 14. Terry Gornell (71), 17. Luke Waterfall, 
18. Aaron Cresswell, 19. Charlie Barnett, 20. Paul Henry.

KEEPER LEWIS KEEPS POSH IN FA CUP

Goalkeeper Joe Lewis pulled off several brilliant saves to earn Peterborough a FA Cup second-round replay at Tranmere after a 0-0 home draw.
Rovers were comfortably the more dangerous of the two side's and England Under-21 keeper made a hat-trick of great stops to ensure the names of both sides go into the draw for the third round.
Lewis kept out Ian Moore and Gareth Edds in the opening 15 minutes and he again spared the home side's blushes seven minutes from time with a point-blank stop to deny substitute Terry Gornell.
Posh will have to perform much better in the replay on Tuesday week to stand any chance of success as striker Aaron Mclean managed their only effort on target with a bouncing 25-yard drive midway through the opening period.
Posh were boosted by the introduction of substitute Shaun Batt at the interval, but the former Fisher Athletic man could not find a finish to complement some dangerous approach play.
Dean Keates and George Boyd also blazed wide as the clash ended in stalemate.

PA 

kjelvi

.....Fabian Delph received his fifth booking of the season on Tuesday but is available for Histon and will miss the league match at Tranmere on December 6. ....

isak

Quote from: kjelvi on November 30, 2008, 01:18:42
Quote from: Stiffler on November 30, 2008, 00:18:51
Keep em comin! ;)
Slapp av! Glemte å sette på et smilie-tegn
Ja, i dagens samfunn skjønne ikkje folk at ein prøve å vera morsom, om ein ikkje nytter desse smileyane!

;D

auren

Da begynner jeg så smått å se frem til lørdagens kamp. 3 poeng og seier hadde smakt fortreffelig. Jeg er sikker på at flere her inne hadde sagt, hvis vi hadde vunnet mot Histon og tapt mot Tranmere, at de gjerne ville byttet resultat. Så hvis vi vinner på lørdag, burde vi vel være sånn nesten status quo ;) (Refererer bare til Northampton kampene i cup og serie).

Det blir svært tøft uten Delph, Becks og Robbo. Men litt fighting spirit i laget trengs, og det representerer vel ikke akkurat de tre spillerne. Her er mitt forslag til lag:

Lucas - Frazer, Rui, Michalik, Parker - Prutton, Douglas, Howson, Snodgrass - Becchio og Showunmi

auren, som har tro på 1 poeng ::)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ArneS

TRANMERE TRIVIA

Tranmere er en forstad til Birkenhead, som i sin tur ligger på vestsiden av Mersey, rett overfor Liverpool.  Navnet Tranmere er gammelnorsk for Tranenes Sandbanke eller deromkring.   
Tranmere hadde i 2001 11.668 innbyggere, mens Birkenhead hadde 83.729.
Birkenhead åpnet Europas første trikkerute i 1860.
Kjente personer fra Birkenhead, er Glenda Jackson,  Paul Heaton (Sanger i Housemartins og Beautiful South).  Faren til Elvis Costello er vel ikke særlig kjent, men han var fra Birkenhead, og Elvis m/familie bodde her tidlig på 70-tallet.

Tranmere Rovers FC er ifølge den norske supporterklubben eneste klubb i ligasystemet som har et navn med norske aner. 
Klubben ble stiftet allerede i 1884 under navnet Belmont FC, men skiftet til Tranmere Rovers allerede i 1885.
Den ble opptatt i the Football League i 1921, da de overtok plassen til Leeds Reserves (!). 
Sportslig var klubben på 2. nivå i 10 sesonger fra 1991 til 2001, og gjorde det såpass bra en stund at de tapte play-off semifinaler til Premier League både i 1993, 1994 og 1995.

Hjemmebanen heter Prenton Park, og ble åpnet allerede i 1912.  En ombygging i 1995 ga banen dagens
tilskuerkapasitet på 16 567.

Flere kjente spillere har vært innom Tranmere Rovers.
"Dixie" Dean, Jason McAteer og David Thompson er alle locals.

Andre kjentfolk:
John Aldridge
Steve Coppell
David Fairclough
Roy McFarland
Ian Muir
Frank Worthington
Steve Simonsen
Pat Nevin
Ian St. John
Jason Koumas

Den 17. mann

jackbauer68

Quote from: ArneS on December 02, 2008, 11:54:01
TRANMERE TRIVIA

Tranmere Rovers FC er ifølge den norske supporterklubben eneste klubb i ligasystemet som har et navn med norske aner. 

Eg føler meg trygg på at navnet Grimsby også har norske aner 8)

lojosang

Eller hva med York?
Edit: Men de er vel i Conference, forresten.
- Leif Olav

h.b

Halve York ble vel voldtatt av våre venner vikingene
Quote from: lojosang on December 02, 2008, 13:28:53
Eller hva med York?
Edit: Men de er vel i Conference, forresten.

fjellhaugen

ahh. gode gamle tranmere.
huske de glade dager tidlig på 90 tallet med FM, hvor man med el ørliten cheat starta med tranmere som hadde uhorvelige mengder£.
noen flere her inne som spilte spillet i de tider? jeg datt av rundt milleniumskiftet grunnet jobb situasjon og noen år etterpå var det kommet så langt at jeg aldri har satt meg inn igjen.

denne er vel gjerne i feil topic når jeg tenker meg om, ble bare litt revet med og vemodig plutselig :)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

lojosang

Quote from: fjellhaugen on December 02, 2008, 20:01:56
ahh. gode gamle tranmere.
huske de glade dager tidlig på 90 tallet med FM, hvor man med el ørliten cheat starta med tranmere som hadde uhorvelige mengder£.
noen flere her inne som spilte spillet i de tider? jeg datt av rundt milleniumskiftet grunnet jobb situasjon og noen år etterpå var det kommet så langt at jeg aldri har satt meg inn igjen.

denne er vel gjerne i feil topic når jeg tenker meg om, ble bare litt revet med og vemodig plutselig :)

Det var i de gode, gamle dager når man feide over all motstand nesten uansett spillermateriell så lenge man stilte med fem spisser. 2-3-5-formasjonen sverget jeg til personlig.  :D
- Leif Olav

auren

Tror jeg kjørte 3-2-2-3 formasjon, med 2 attacking midfieldere bak 3 spisser. Funka som fan. Ble jo kjedelig etterhvert. Så kjedelig at jeg gjerne starta i nederste divisjon, kjøpte bare gamle spillere. Når de gamle spillerne la opp, kom det inn nye fra U-stallen. Jeg kjøpte dermed ingen spillere, og bare solgte + genereret masse inntekter pga trofeer. Til slutt fant jeg ut at systemet klikka i det jeg passerte 100 millioner pund i inntekter. Jeg måtte dermed kjøpe spillere, tilby dem en sinnsyk lønn i 5 år, for så å hive dem på fri transfer. Således tapte jeg noen millioner pund, og kunne fortsette et par sesonger uten at systemet krasjet.

Gode gamle tider :D

auren

fjellhaugen

Quote from: auren on December 03, 2008, 11:11:09
Tror jeg kjørte 3-2-2-3 formasjon, med 2 attacking midfieldere bak 3 spisser. Funka som fan. Ble jo kjedelig etterhvert. Så kjedelig at jeg gjerne starta i nederste divisjon, kjøpte bare gamle spillere. Når de gamle spillerne la opp, kom det inn nye fra U-stallen. Jeg kjøpte dermed ingen spillere, og bare solgte + genereret masse inntekter pga trofeer. Til slutt fant jeg ut at systemet klikka i det jeg passerte 100 millioner pund i inntekter. Jeg måtte dermed kjøpe spillere, tilby dem en sinnsyk lønn i 5 år, for så å hive dem på fri transfer. Således tapte jeg noen millioner pund, og kunne fortsette et par sesonger uten at systemet krasjet.

Gode gamle tider :D

auren

dette må ha vært litt senere. på de første utgavene minnes jeg å huske at du kun kunne ha 1 stk support man. dvs attacking mid. evt kunne du ha et anker på midten eller sweeper. men det var jo all out attack så vant du alt. 11mann på englandslandslag og leeds:)

spillte italia og kjøpte cantona en gang. han endte med 126 mål tror jeg det var på en sesong, da begynte det å bli litt kjedelig ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

auren

Du har nok ganske korrekt i dette. Var vel versjonen som kom i 97 eller noe. Men har også spilt den tidligere utgaven med anchor man og all out attack. Vi får håpe Leeds gjør det samme mot Tranmere ;) Kanskje på tide å diskutere den kampen nå...?

auren

auren

Robinson ute i 1 måned:

http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1475158,00.html

Vi stiller uten Robbo, Becks, Delph og Christie på lørdag. Blir spennende å se om de andre benytter sjansen..

auren

Oggy

Løp og LÃ...N en spiller til helgen og i 1 mnd.
En som forsterker oss fremover  :)
Oggy

auren

Quote from: Oggy on December 03, 2008, 12:35:06
Løp og LÃ...N en spiller til helgen og i 1 mnd.
En som forsterker oss fremover  :)

Vinduet for lån er stengt. Vi vil ikke få inn noen nye spillere før i januar. Det eneste måtte være hvis noen er uten kontrakt, ala Christie. Dem er det ikke for mange av.

auren

fjellhaugen

hvor er bradley johnson når du trenger han macca. ???
blir nok ennå mer "4 sentale midbane spillere taktikken til macca" til helga enn det bruker. håper uansett på full tenning og et fyrverkeri av en kamp. 1-3, lett for becchio med hat trick ;D ;D ;D

Svend Anders

Hører noen hvisk fra treningsanlegget om at Malcolm Christies retur er rett rundt hjørnet. Mulig han er tilbake på lørdag.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

kjelvi

Tranmere v Leeds United officials

Mr R. Shoebridge will be the man in charge of Saturday`s League One clash between Tranmere Rovers and Leeds United at Prenton Park.
Mr Shoebridge far this season has refereed 18 games; in those 18 games that he`s refereed he`s shown 38 yellow cards and 3 reds.
Last season he refereed 34 games showing 64 yellow cards and 0 reds.
That`s some record for last season, 34 games without showing a red card.
The last time he was in charge of a Tranmere Rovers game was last season when they won 2-1 against Southend United away from home.
The last time he was in charge of a Leeds United game was last season when they won 2-0 against Bournemouth at Elland Road.

Referee: Mr R. L Shoebridge (Derbyshire)
Assistants: C.N Harwood & I. Nolan
Fourth Official: A.J Scregg

kjelvi

Moore backs Leeds for promotion 

Moore scored on his Tranmere debut against Leeds last season

Tranmere Rovers striker Ian Moore believes his former club Leeds United remain among the promotion favourites in League One.
Moore, who played at Elland Road between 2005 and 2007, told BBC Radio Merseyside: "They've got a good squad and money to spend in January.
"It's a good set-up and they'll be in the shake-up at the end of the season."
Both sides are currently outside the play-off places and meet at Prenton Park this Saturday.
Moore, 32, stated his career as a trainee at Tranmere Rovers before enjoying spells at: Bradford City, Nottingham Forest, West Ham United, Stockport County, Burnley, Leeds and Hartlepool United.
His father, Tranmere manager Ronnie Moore, brought him back to Prenton Park on transfer deadline-day in January.
He then scored on his debut at Elland Road last season. 

"It was a superb debut for me, I couldn't have asked for a bigger game and I was delighted to get a goal" Ian Moore

Moore says he still has fond memories of his time at the Yorkshire club.
He has sought to play down his exuberant goal celebrations as the two sides prepare to face each other again.
"It was a superb debut for me, I couldn't have asked for a bigger game and I was delighted to get a goal.
"I think I need to apologise a little bit to the Leeds fans for overdoing my celebrations.
"It was a debut goal for me at the club I started my career with and sometimes you do get a bit carried away when you score," said Moore.

BBC