Skrevet av Emne: Vi står ved en skillevei: Hvor viktig er det å rykke opp  (Lest 8965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Vi står ved en skillevei: Hvor viktig er det å rykke opp
« på: November 30, 2008, 15:22:21 »
Nå har jeg vært fanatisk Leedsfan siden 1975 med opp og nedturer, men perioden nå er kanskje den verste. Vi er altså et middels lag på nivå 3 i engelsk fotball.Noe som sikkert hadde gitt 10000 i odds for 7 år siden...så til spørsmålet:
Jeg vil hevde at  klubbens ekstistens slik vi kjenner den står på spill denne sesongen.Vi MÃ… rett og slett rykke opp.En ny sesong i denne divisjonen vil etter min mening være totalt ødeleggende for klubben.Vi vil miste de beste spillerne, publikum på hjemmekamper vil ligge på 15000 pga resignasjon og alle inntekter vil kraftig reduseres.Ã… lese at folk her på forumet mener at det ikke er så stor forskjell på ccc og league1 er for meg en helt uhyrlig påstand.Derfor må det brukes penger på klassespillere som sikrer klubben opprykk.Det er faktisk ganske uinteressant at vi har den beste stallen i divisjonen allerede så lenge vi ligger på 7.plass.Derfor er det bare å sørge for at vi er så mye bedre enn de andre at vi rykker opp selv med en 10 åring som manager.Vi sliter med dårlige forsvarspillere:vel kjøp inn 2-3 klassespillere her da for pokker!Jeg mener at pengene man satser i januar på klassespillere får man igjen med renter i ccc, og det er stort psykologisk aspekt her også: ved å havne i ccc oppleves det for sponsorer og supportere å være svært nær premier league.Da er det lettere for sponsorer å satse litt mere penger og flere supportere kommer til Elland Road.Ved å å være forsiktig nå og ikke rykke opp vil Premier league virke som en fjern og umulig fremtidsdrøm.Jeg er redd det er dette vi kommer til å oppleve...

Promotion 2010

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #1 på: November 30, 2008, 15:27:18 »
Nå har jeg vært fanatisk Leedsfan siden 1975 med opp og nedturer, men perioden nå er kanskje den verste. Vi er altså et middels lag på nivå 3 i engelsk fotball.Noe som sikkert hadde gitt 10000 i odds for 7 år siden...så til spørsmålet:
Jeg vil hevde at  klubbens ekstistens slik vi kjenner den står på spill denne sesongen.Vi MÃ… rett og slett rykke opp.En ny sesong i denne divisjonen vil etter min mening være totalt ødeleggende for klubben.Vi vil miste de beste spillerne, publikum på hjemmekamper vil ligge på 15000 pga resignasjon og alle inntekter vil kraftig reduseres.Ã… lese at folk her på forumet mener at det ikke er så stor forskjell på ccc og league1 er for meg en helt uhyrlig påstand.Derfor må det brukes penger på klassespillere som sikrer klubben opprykk.Det er faktisk ganske uinteressant at vi har den beste stallen i divisjonen allerede så lenge vi ligger på 7.plass.Derfor er det bare å sørge for at vi er så mye bedre enn de andre at vi rykker opp selv med en 10 åring som manager.Vi sliter med dårlige forsvarspillere:vel kjøp inn 2-3 klassespillere her da for pokker!Jeg mener at pengene man satser i januar på klassespillere får man igjen med renter i ccc, og det er stort psykologisk aspekt her også: ved å havne i ccc oppleves det for sponsorer og supportere å være svært nær premier league.Da er det lettere for sponsorer å satse litt mere penger og flere supportere kommer til Elland Road.Ved å å være forsiktig nå og ikke rykke opp vil Premier league virke som en fjern og umulig fremtidsdrøm.Jeg er redd det er dette vi kommer til å oppleve...

Hear! Hear!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Trulsaren

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #2 på: November 30, 2008, 15:34:04 »
Hør hør ja!
Er det noen som vet hva formuen til Bates ligger på?
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Promotion 2010

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #3 på: November 30, 2008, 15:35:37 »
I siste hjemmeprogram kunne Bates fortelle at han ikke tok ut noe lønn eller noe annet i fra Leeds. Han hadde heller ikke gjort dette i Chalsea.

Så da er det vel ren veldedighet.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Ferre

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #4 på: November 30, 2008, 15:37:24 »
Meget bra skrevet. Er helt enig i at vi må opp denne sesongen. I januar må det brukes penger på gode spillere, og kanskje en ny manager? Bates må bruke penger, for han kommer til å tape mange hvis det fortsatt blir spill i denne divisjonen.

Trulsaren

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #5 på: November 30, 2008, 15:41:45 »
Leste i TPN at vi har en representant i Dubai. Hva med å få han til å kontakte noen aav de steinrike folkene der da? Må jo være en eller annen mangemilliadær som har lyst å waste noe penger på klubben vår:)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Bites Yer Legs

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #6 på: November 30, 2008, 20:22:30 »
Eksistensen vil vel ikke opphøre? Vi, fansen, er eksistensen - vi eksisterer!! MOT!??

Jeg er dog helt enig i at vi må løpe kjøpe i januar. Tror Robbie Fowler og Seth Johmson er ledig, koste hva det koste vil, så rykker vi rett opp i himmelen. Gull og grønne skoger eller ingenting? Ja, det er det som gjelder..
KEEP FIGHTING!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #7 på: November 30, 2008, 20:30:49 »
Eksistensen vil vel ikke opphøre? Vi, fansen, er eksistensen - vi eksisterer!! MOT!??

Jeg er dog helt enig i at vi må løpe kjøpe i januar. Tror Robbie Fowler og Seth Johmson er ledig, koste hva det koste vil, så rykker vi rett opp i himmelen. Gull og grønne skoger eller ingenting? Ja, det er det som gjelder..

herregud....fordi om vi tabba oss ut big time økonomisk en gang så trenger vi vel ikkje å legge alle ambisjoner døde???
ka skjedde under den forrige "svarte" perioden på 80-tallet? vi ansatte Wilco,og vi satsa penger som f... med å kjøpe spillere fra toppdivisjonen som Strachan,Fairclough,Beglin,Jones,Hendrie osv.........

Gikk ikkje det bra eller???.....Jo,vi rykka opp og vant serien i 1992

Det hjelper ikkje å spare seg til fant 8) 8)

Bites Yer Legs

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #8 på: November 30, 2008, 20:44:26 »
Eksistensen vil vel ikke opphøre? Vi, fansen, er eksistensen - vi eksisterer!! MOT!??

Jeg er dog helt enig i at vi må løpe kjøpe i januar. Tror Robbie Fowler og Seth Johmson er ledig, koste hva det koste vil, så rykker vi rett opp i himmelen. Gull og grønne skoger eller ingenting? Ja, det er det som gjelder..

herregud....fordi om vi tabba oss ut big time økonomisk en gang så trenger vi vel ikkje å legge alle ambisjoner døde???
ka skjedde under den forrige "svarte" perioden på 80-tallet? vi ansatte Wilco,og vi satsa penger som f... med å kjøpe spillere fra toppdivisjonen som Strachan,Fairclough,Beglin,Jones,Hendrie osv.........

Gikk ikkje det bra eller???.....Jo,vi rykka opp og vant serien i 1992

Det hjelper ikkje å spare seg til fant 8) 8)

Fordi vi tabbet oss ut en gang, og nettopp er ute av kaoset som fulgte, så prøver vi oss en gang til? For all del, det er en plan det og...
KEEP FIGHTING!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #9 på: November 30, 2008, 20:49:00 »
Eksistensen vil vel ikke opphøre? Vi, fansen, er eksistensen - vi eksisterer!! MOT!??

Jeg er dog helt enig i at vi må løpe kjøpe i januar. Tror Robbie Fowler og Seth Johmson er ledig, koste hva det koste vil, så rykker vi rett opp i himmelen. Gull og grønne skoger eller ingenting? Ja, det er det som gjelder..

herregud....fordi om vi tabba oss ut big time økonomisk en gang så trenger vi vel ikkje å legge alle ambisjoner døde???
ka skjedde under den forrige "svarte" perioden på 80-tallet? vi ansatte Wilco,og vi satsa penger som f... med å kjøpe spillere fra toppdivisjonen som Strachan,Fairclough,Beglin,Jones,Hendrie osv.........

Gikk ikkje det bra eller???.....Jo,vi rykka opp og vant serien i 1992

Det hjelper ikkje å spare seg til fant 8) 8)

Fordi vi tabbet oss ut en gang, og nettopp er ute av kaoset som fulgte, så prøver vi oss en gang til? For all del, det er en plan det og...


trenge ikkje sammenligne alt heretter med idiotiet til Ridsdale vel?? vi e faktisk alvorlig rik i forhold til de lagene vi nå ligger bak på tabellen
og at vi greide det under Leslie Silver og Wilco det gidder du sjølsagt ikkje kommentere i din rus av ironi 8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #10 på: November 30, 2008, 20:59:07 »
Nå har jeg vært fanatisk Leedsfan siden 1975 med opp og nedturer, men perioden nå er kanskje den verste. Vi er altså et middels lag på nivå 3 i engelsk fotball.Noe som sikkert hadde gitt 10000 i odds for 7 år siden...så til spørsmålet:
Jeg vil hevde at  klubbens ekstistens slik vi kjenner den står på spill denne sesongen.Vi MÃ… rett og slett rykke opp.En ny sesong i denne divisjonen vil etter min mening være totalt ødeleggende for klubben.Vi vil miste de beste spillerne, publikum på hjemmekamper vil ligge på 15000 pga resignasjon og alle inntekter vil kraftig reduseres.Ã… lese at folk her på forumet mener at det ikke er så stor forskjell på ccc og league1 er for meg en helt uhyrlig påstand.Derfor må det brukes penger på klassespillere som sikrer klubben opprykk.Det er faktisk ganske uinteressant at vi har den beste stallen i divisjonen allerede så lenge vi ligger på 7.plass.Derfor er det bare å sørge for at vi er så mye bedre enn de andre at vi rykker opp selv med en 10 åring som manager.Vi sliter med dårlige forsvarspillere:vel kjøp inn 2-3 klassespillere her da for pokker!Jeg mener at pengene man satser i januar på klassespillere får man igjen med renter i ccc, og det er stort psykologisk aspekt her også: ved å havne i ccc oppleves det for sponsorer og supportere å være svært nær premier league.Da er det lettere for sponsorer å satse litt mere penger og flere supportere kommer til Elland Road.Ved å å være forsiktig nå og ikke rykke opp vil Premier league virke som en fjern og umulig fremtidsdrøm.Jeg er redd det er dette vi kommer til å oppleve...

Hei.
Tror du vil oppleve at ganske få av 'den eldre garde' på forumet vil engasjere seg særlig dypt i  dette.
Grunn: Vi har hatt minst tre slike debatter gående hver sesong etter PL-nedrykket...

Hvis man går litt etter i sømmene vil man finne at Leeds allerede bruker mer ann andre divisjonskollegaer. Det er feil at Bates ikke bruker penger på klubben. Og, det bra'e er at vi bruker egne penger denne gangen.

I dag 'tapte' vi ikke poeng. :)

Ting vil skje i januarvinduet. Nye kommer inn (garantert i forsvaret iallefall).

...så blir det opp til coachene å hjelpe disse med å tette lukene bakover  ::)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bites Yer Legs

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #11 på: November 30, 2008, 21:06:49 »
Ok, for å presentere det helt svart-hvitt da. Wilco funket, Risdale funket ikke. Hvordan blir det denne gangen? Vi har nettopp forlatt Risdale-bakrusen ikke Wilco-rusen, er det ikke mer naturlig å dra sammenligningen til den seneste. Wilcos prosjekt var i en annen fotballera, før PL-pengene tok sitt stive grep på klubbfotballen, et grep vi selv har lidd under ganske nylig. Husker du? Så tilgi meg hvis jeg moderer meg for pengebruk med progresjon som lovnad - og forsikring..
« Siste redigering: November 30, 2008, 21:15:11 av bites yer legs »
KEEP FIGHTING!!

Bites Yer Legs

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #12 på: November 30, 2008, 21:11:23 »
Nå har jeg vært fanatisk Leedsfan siden 1975 med opp og nedturer, men perioden nå er kanskje den verste. Vi er altså et middels lag på nivå 3 i engelsk fotball.Noe som sikkert hadde gitt 10000 i odds for 7 år siden...så til spørsmålet:
Jeg vil hevde at  klubbens ekstistens slik vi kjenner den står på spill denne sesongen.Vi MÃ… rett og slett rykke opp.En ny sesong i denne divisjonen vil etter min mening være totalt ødeleggende for klubben.Vi vil miste de beste spillerne, publikum på hjemmekamper vil ligge på 15000 pga resignasjon og alle inntekter vil kraftig reduseres.Ã… lese at folk her på forumet mener at det ikke er så stor forskjell på ccc og league1 er for meg en helt uhyrlig påstand.Derfor må det brukes penger på klassespillere som sikrer klubben opprykk.Det er faktisk ganske uinteressant at vi har den beste stallen i divisjonen allerede så lenge vi ligger på 7.plass.Derfor er det bare å sørge for at vi er så mye bedre enn de andre at vi rykker opp selv med en 10 åring som manager.Vi sliter med dårlige forsvarspillere:vel kjøp inn 2-3 klassespillere her da for pokker!Jeg mener at pengene man satser i januar på klassespillere får man igjen med renter i ccc, og det er stort psykologisk aspekt her også: ved å havne i ccc oppleves det for sponsorer og supportere å være svært nær premier league.Da er det lettere for sponsorer å satse litt mere penger og flere supportere kommer til Elland Road.Ved å å være forsiktig nå og ikke rykke opp vil Premier league virke som en fjern og umulig fremtidsdrøm.Jeg er redd det er dette vi kommer til å oppleve...

Hei.
Tror du vil oppleve at ganske få av 'den eldre garde' på forumet vil engasjere seg særlig dypt i  dette.
Grunn: Vi har hatt minst tre slike debatter gående hver sesong etter PL-nedrykket...

Hvis man går litt etter i sømmene vil man finne at Leeds allerede bruker mer ann andre divisjonskollegaer. Det er feil at Bates ikke bruker penger på klubben. Og, det bra'e er at vi bruker egne penger denne gangen.

I dag 'tapte' vi ikke poeng. :)

Ting vil skje i januarvinduet. Nye kommer inn (garantert i forsvaret iallefall).

...så blir det opp til coachene å hjelpe disse med å tette lukene bakover  ::)




Yes! Og allikevel skriker vi 'mer mer'! Vet vi ikke hvor det ender?
KEEP FIGHTING!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #13 på: November 30, 2008, 21:21:36 »
Ok, for å presentere det helt svart-hvitt da. Wilco funket, Risdale funket ikke. Hvordan blir det denne gangen? Vi har nettopp forlatt Risdale-bakrusen ikke Wilco-rusen, er det ikke mer naturlig å dra sammenligningen til den seneste. Wilcos prosjekt var i en annen fotballera, før PL-pengene tok sitt stive grep på klubbfotballen, et grep vi selv har lidd under ganske nylig. Husker du? Så tilgi meg hvis jeg moderer meg for pengebruk med progresjon som lovnad - og forsikring..

joda,joda.....men vi MÃ… satse,og det betyr ikkje nødvendigvis å risikere formuen igjen.....eg vil kun at vi handler inn ett par/tre klassespillere.... 8)
vi kan i alle fall ikkje sitte i ro å se MK Dons stikke av med opprykket 8)


« Siste redigering: November 30, 2008, 21:23:49 av jackbauer68 »

Bites Yer Legs

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #14 på: November 30, 2008, 21:22:41 »
Enig, hater MK Dons. Elsker Leeds  8) 8)
KEEP FIGHTING!!

Kato

Vi er ved en skillevei
« Svar #15 på: November 30, 2008, 21:37:11 »
Må bare ærlig innrømme at når postmenn og langtransportsjåfører senker oss, da er det ikke mye mer som kan gå galt. Det er knapt lengre igjen å falle ned.

Jeg føler klubben kommer til et vegkryss de nærmeste månedene.



1. Tror vi med en gang må erkjenne at det er en myte at stallen vår er altfor god for league one.

På alle nivåer i fotball kommer man til kort om man ikke har viljen til å gå i krigen som utgangspunkt. Særdeles få kan vinne fotballkamper uten skrubbsår på knærne. Kvaliteten i en stall vil være summen av mange faktorer. De tre viktigste er i mine øyne, hver enkelt spillers ferdigheter, lagets evne til samhandling og til slutt evnen til å blø. Mangler man en eller flere av disse (som vi gjør for tiden), så kan man ikke påstå at mannskapet er for godt. Jeg tror ikke hovedproblemet er spillestilen, det ligger dypere. Når vi for hundrede gang slipper inn mål på egen dødball, sier det litt om ansvar og viljen til å blø. Ã… rense i eget felt krever faktisk ikke spesielt store ferdigheter, den viktigste ferdigheten er VILJEN. Så kan man diskutere i hvor stor grad manageren evner å få frem disse kvalitetene i mannskapet. For mange bryr seg for lite, vi mangler ledere som kan gå foran i krigen (Sier seg jo selv når Frazer er kaptein). Vi mangler mentalitet.

2. Forventningene er store, sjuendeplass er altfor dårlig.

Yorkshire Evening Post murrer. Forumet her har murret lenge. McAllister er avhengig av resultater, en ny sesong i league one er katastrofe. Da gror vi fast. Sjuendeplass bør være lavmål, lengre ned og jeg frykter at Bates svinger øksa. Bunnen bør være nådd, heldigvis kort vei opp. Men nå er det bare en ting som teller, resultater.

3. Steve Staunton

Beklager, men hvis han er ansvarlig for den defensive delen av spillet vårt, så bør McAllister bytte han ut ASAP. Om ikke, så drar han Macca med seg ut porten.

4. Viktig tid fremover

Jeg tror de neste par månedene blir ekstremt viktige for fremtida vår. Går det gæærnt nå fremover, så frykter jeg for at den hvite rose visner (League one i uoverskuelig tid fremover).

La oss inderlig håpe det snur nå, at dagen i dag var bunnen. At vi om fem år kan tenke tilbake på denne dag som vendepunktet.
« Siste redigering: November 30, 2008, 21:39:23 av Kato »
 

DenHviteYeboah

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #16 på: November 30, 2008, 21:40:31 »
Tusen takk for et meget bra og kritisk innlegg.

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #17 på: November 30, 2008, 21:47:28 »
Bra. Jeg er enig med at den eneste måten en manager og et lag måles på er ved resultater, resultater og resultater. Med den fanskaren som laget har så burdte vel styre og stell sørge for at stallen er såpass god at vi rykker opp. Hvis Macca og Staunton mener at laget er bra nok så er det motivsajonen til spillerne det skorter på. Dette burdte alle forstå og hvis dette ikke snues faderlig fort så bør Staunton og Macca kjenne sin besøkelsestid. Det er på tide at vi blir solide, farlige og et vinnende lag. Tap mot Histon skal ikke skje og spillere og managere skulle skamme seg. Ferdig med det!!
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Oggy

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #18 på: November 30, 2008, 21:57:27 »
Føler vi har vært ved en skillevei ganske lenge nå.
Hvis Bates mener vi skal forbli en "nesten-klubb", så
la oss fortsette i samme stilen.

Mener han vi skal opp en divisjon NÃ…, må vi kjøpe inn
et par solide spillere i januar.
Kanskje har vi ikke rette gutsen på trenersiden, men tviler
på at vi skifter manager igjen.
Oggy

SOL

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #19 på: November 30, 2008, 22:10:00 »
Det hjelper lite å ha en god stall på papiret, når de ikke fungerer på banen. Jeg mener Macca er rett mann, men han MÃ… få orden på forsvarsspillet vårt. Likedan MÃ… han være villig til å inngå kompromisser i forhold til spillestil. Han MÃ… variere spillet mer, altså variere i større grad mellom finspill og "måking". Jeg føler vi variere for lite i forhold til hva motstanderen gjør, og kjører oss fast. Det må også en mer fandenivoldsk besluttsomhet inn i laget. Og sorry, men valget av Fraz som kaptein skjønner jeg fremdeles ikke noe av. Ok, han har flest kamper fro laget, men er han en som er villig til å blø for den hvite trøya? Ikke i mine øyne. Nå må skjorteermene bretts opp, vi spytter i nevene og tar tak, c'mon you whites!!!! :(
 

Promotion 2010

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #20 på: November 30, 2008, 23:45:42 »
Ok, for å presentere det helt svart-hvitt da. Wilco funket, Risdale funket ikke. Hvordan blir det denne gangen? Vi har nettopp forlatt Risdale-bakrusen ikke Wilco-rusen, er det ikke mer naturlig å dra sammenligningen til den seneste. Wilcos prosjekt var i en annen fotballera, før PL-pengene tok sitt stive grep på klubbfotballen, et grep vi selv har lidd under ganske nylig. Husker du? Så tilgi meg hvis jeg moderer meg for pengebruk med progresjon som lovnad - og forsikring..

Wilkinson = Wilko   ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bites Yer Legs

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #21 på: Desember 01, 2008, 00:56:57 »
ah, eg tenkte på bandet     ::)
KEEP FIGHTING!!

veteranen

  • Gjest
Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #22 på: Desember 01, 2008, 09:21:05 »
Må bare ærlig innrømme at når postmenn og langtransportsjåfører senker oss, da er det ikke mye mer som kan gå galt. Det er knapt lengre igjen å falle ned.

Jeg føler klubben kommer til et vegkryss de nærmeste månedene.



1. Tror vi med en gang må erkjenne at det er en myte at stallen vår er altfor god for league one.

På alle nivåer i fotball kommer man til kort om man ikke har viljen til å gå i krigen som utgangspunkt. Særdeles få kan vinne fotballkamper uten skrubbsår på knærne. Kvaliteten i en stall vil være summen av mange faktorer. De tre viktigste er i mine øyne, hver enkelt spillers ferdigheter, lagets evne til samhandling og til slutt evnen til å blø. Mangler man en eller flere av disse (som vi gjør for tiden), så kan man ikke påstå at mannskapet er for godt. Jeg tror ikke hovedproblemet er spillestilen, det ligger dypere. Når vi for hundrede gang slipper inn mål på egen dødball, sier det litt om ansvar og viljen til å blø. Ã… rense i eget felt krever faktisk ikke spesielt store ferdigheter, den viktigste ferdigheten er VILJEN. Så kan man diskutere i hvor stor grad manageren evner å få frem disse kvalitetene i mannskapet. For mange bryr seg for lite, vi mangler ledere som kan gå foran i krigen (Sier seg jo selv når Frazer er kaptein). Vi mangler mentalitet.

2. Forventningene er store, sjuendeplass er altfor dårlig.

Yorkshire Evening Post murrer. Forumet her har murret lenge. McAllister er avhengig av resultater, en ny sesong i league one er katastrofe. Da gror vi fast. Sjuendeplass bør være lavmål, lengre ned og jeg frykter at Bates svinger øksa. Bunnen bør være nådd, heldigvis kort vei opp. Men nå er det bare en ting som teller, resultater.

3. Steve Staunton

Beklager, men hvis han er ansvarlig for den defensive delen av spillet vårt, så bør McAllister bytte han ut ASAP. Om ikke, så drar han Macca med seg ut porten.

4. Viktig tid fremover

Jeg tror de neste par månedene blir ekstremt viktige for fremtida vår. Går det gæærnt nå fremover, så frykter jeg for at den hvite rose visner (League one i uoverskuelig tid fremover).

La oss inderlig håpe det snur nå, at dagen i dag var bunnen. At vi om fem år kan tenke tilbake på denne dag som vendepunktet.

Et reflektert og godt innlegg, Kato. Bra!  :)

Først litt om disse forsvarproblemene: Vi er vel alle enige om at svært mange baklengsmålene kommer pga grove personlige feil. Dette blir det garantert jobbet knallhardt med på treningsfeltet. Og like garantert blir der baller og felt rensket slik de renskes skal. Men like forbanna går det ad dundas så og si hver gang det er kamp. Da sier det nok seg selv at problemet antagelig sitter mest mellom øra.

Hva er så løsningen på dette problemet? Ved siden av å terpe på de riktige tinga, tror jeg vi sårt trenger å hente inn en virkelig organisator og ledertype i midtforsvaret. På det nivået vi opererer på, så trenger han ikke engang være særlig god til å spille fotball, men han må kunne organisere og lede ute på matta.

Macca og spillestil? Mnjaaa.. jeg vet ikke helt... Jeg tviler ikke på at Macca har en plan med det han holder på med. Tviler egentlig heller ikke på at mye av tankene bak denne planen er gode, men jeg er ikke sikker på at han får tid nok til å gjennomføre denne planen.

Det er ingen tvil om at Macca sverger til en ballbesittende spillestil. Det er i og for seg greit nok, innenfor rimelighetens grenser. Men jeg synes det altfor ofte bikker over i så mye ballsittelse at det går på bekostning av fremdriften i angrepsspillet. Det liker jeg ikke.

Jeg har sans for personen Gary McAllister. Jeg møtte ham en rekke ganger da han spilte for Leeds, og han fremsto alltid som imøtekommende, sympatisk og seriøs. Og ingen skal heller tvile på at Gary McAllister kan utrolig mye fotball. Men alle disse fine egenskapene er ikke nødvendigvis nok når man skal organisere, inspirere og lede en fotballklubb.

Også jeg mener at McAllister nå står ved et veiskille som manager i Leeds. Vi møter tøffe motstandere denne julemåneden, og vi må være skikkelig på hugget for ikke å bli akterutseilt. Dette vet Macca selvsagt minst like godt som oss. Derfor kan vi vel si at de nærmeste ukene blir den største og viktigste (og kanskje siste?) testen i hans karriere som manager i Leeds. La oss inderlig håpe at han består denne testen.


Sydhagen

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #23 på: Desember 01, 2008, 10:15:26 »
fundamentet i et lag må være et godt forsvarsspill. med godt forsvarsspill får man gode overganger og kontringsmuligheter. det er denne måten man vinner kamper på!

har aldri vært tilhenger av småspill, da dette ofte fører til tannløst og kjedelig angrepsspill.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Stifler

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #24 på: Desember 01, 2008, 10:51:21 »
Må bare ærlig innrømme at når postmenn og langtransportsjåfører senker oss, da er det ikke mye mer som kan gå galt. Det er knapt lengre igjen å falle ned.

Jeg føler klubben kommer til et vegkryss de nærmeste månedene.



1. Tror vi med en gang må erkjenne at det er en myte at stallen vår er altfor god for league one.

På alle nivåer i fotball kommer man til kort om man ikke har viljen til å gå i krigen som utgangspunkt. Særdeles få kan vinne fotballkamper uten skrubbsår på knærne. Kvaliteten i en stall vil være summen av mange faktorer. De tre viktigste er i mine øyne, hver enkelt spillers ferdigheter, lagets evne til samhandling og til slutt evnen til å blø. Mangler man en eller flere av disse (som vi gjør for tiden), så kan man ikke påstå at mannskapet er for godt. Jeg tror ikke hovedproblemet er spillestilen, det ligger dypere. Når vi for hundrede gang slipper inn mål på egen dødball, sier det litt om ansvar og viljen til å blø. Ã… rense i eget felt krever faktisk ikke spesielt store ferdigheter, den viktigste ferdigheten er VILJEN. Så kan man diskutere i hvor stor grad manageren evner å få frem disse kvalitetene i mannskapet. For mange bryr seg for lite, vi mangler ledere som kan gå foran i krigen (Sier seg jo selv når Frazer er kaptein). Vi mangler mentalitet.

2. Forventningene er store, sjuendeplass er altfor dårlig.

Yorkshire Evening Post murrer. Forumet her har murret lenge. McAllister er avhengig av resultater, en ny sesong i league one er katastrofe. Da gror vi fast. Sjuendeplass bør være lavmål, lengre ned og jeg frykter at Bates svinger øksa. Bunnen bør være nådd, heldigvis kort vei opp. Men nå er det bare en ting som teller, resultater.

3. Steve Staunton

Beklager, men hvis han er ansvarlig for den defensive delen av spillet vårt, så bør McAllister bytte han ut ASAP. Om ikke, så drar han Macca med seg ut porten.

4. Viktig tid fremover

Jeg tror de neste par månedene blir ekstremt viktige for fremtida vår. Går det gæærnt nå fremover, så frykter jeg for at den hvite rose visner (League one i uoverskuelig tid fremover).

La oss inderlig håpe det snur nå, at dagen i dag var bunnen. At vi om fem år kan tenke tilbake på denne dag som vendepunktet.

Endelig et godt innlegg :)

Håper virkelig at bunnen er nådd nå ja...
-Nr 2 er den første taperen-

stian

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #25 på: Desember 01, 2008, 10:54:26 »
fundamentet i et lag må være et godt forsvarsspill. med godt forsvarsspill får man gode overganger og kontringsmuligheter. det er denne måten man vinner kamper på!

har aldri vært tilhenger av småspill, da dette ofte fører til tannløst og kjedelig angrepsspill.



Helt riktig. Starten på den forrige storhetstiden til Leeds var når George Graham skapte et bunnsolid forsvar og spillestil defensivt. Jeg er ikke like enig i det du sier om småspill, dog. Slik vi spilte mot Histon var det utrolig tannløst, men det er like mye et spørsmål om manglende balltempo og bevegelser. "Småspillet" til Leeds er ineffektivt fordi det er kun en som beveger seg om gangen. Vi har gode pasningsleggere i laget, men det mangler bevegelse og intensitet både på midtbanen og på topp.

Men som du sier, det er forsvaret som er det største problemet akkurat nå. Spørs om det ikke skjer noe rundt Staunton snart. Når ikke lån lenger er noen mulighet, må det vel nesten gjøres et grep snart. Tipper Bates er omtrent like forbanna og utålmodig som oss når det gjelder forsvarstabbene...

samadhi

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #26 på: Desember 01, 2008, 11:50:07 »
Bunnen ble nådd da vi startet opp i L1 i fjor med -15 poeng.

At vi går på enkelte feilskjær som mot Histon i går er synd, men å si at dette var vårt absoluttet bunnnivå vil jeg ikke være enig i.

Dersom vi skal spille oss tilbake til PL må vi regne med mange oppturer og noen nedturer. Selv om vi er Leeds United og noen tror vi er størst og best i verden blir veigen tilbake adskilligt lengre og mer kronglente enn mange håper på, og det er samme om vi har Macca eller noen annen som manager.
marching on together,
derudaf forever...

lojosang

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #27 på: Desember 01, 2008, 12:04:01 »
Gjesp! Om motstanderen heter Lewes, Leigh, Leicester, Liverpool eller Real Madrid er revnende likegyldig for meg så lenge det er Leeds som står på den andre sida av banen. Verden går ikke under om ikke Leeds rykker opp i år, og det gjør ikke Leeds heller.
- Leif Olav

Fygle

Sv: Vi er ved en skillevei
« Svar #28 på: Desember 01, 2008, 12:20:02 »
Må bare ærlig innrømme at når postmenn og langtransportsjåfører senker oss, da er det ikke mye mer som kan gå galt. Det er knapt lengre igjen å falle ned.

Jeg føler klubben kommer til et vegkryss de nærmeste månedene.



1. Tror vi med en gang må erkjenne at det er en myte at stallen vår er altfor god for league one.

På alle nivåer i fotball kommer man til kort om man ikke har viljen til å gå i krigen som utgangspunkt. Særdeles få kan vinne fotballkamper uten skrubbsår på knærne. Kvaliteten i en stall vil være summen av mange faktorer. De tre viktigste er i mine øyne, hver enkelt spillers ferdigheter, lagets evne til samhandling og til slutt evnen til å blø. Mangler man en eller flere av disse (som vi gjør for tiden), så kan man ikke påstå at mannskapet er for godt. Jeg tror ikke hovedproblemet er spillestilen, det ligger dypere. Når vi for hundrede gang slipper inn mål på egen dødball, sier det litt om ansvar og viljen til å blø. Ã… rense i eget felt krever faktisk ikke spesielt store ferdigheter, den viktigste ferdigheten er VILJEN. Så kan man diskutere i hvor stor grad manageren evner å få frem disse kvalitetene i mannskapet. For mange bryr seg for lite, vi mangler ledere som kan gå foran i krigen (Sier seg jo selv når Frazer er kaptein). Vi mangler mentalitet.

2. Forventningene er store, sjuendeplass er altfor dårlig.

Yorkshire Evening Post murrer. Forumet her har murret lenge. McAllister er avhengig av resultater, en ny sesong i league one er katastrofe. Da gror vi fast. Sjuendeplass bør være lavmål, lengre ned og jeg frykter at Bates svinger øksa. Bunnen bør være nådd, heldigvis kort vei opp. Men nå er det bare en ting som teller, resultater.

3. Steve Staunton

Beklager, men hvis han er ansvarlig for den defensive delen av spillet vårt, så bør McAllister bytte han ut ASAP. Om ikke, så drar han Macca med seg ut porten.

4. Viktig tid fremover

Jeg tror de neste par månedene blir ekstremt viktige for fremtida vår. Går det gæærnt nå fremover, så frykter jeg for at den hvite rose visner (League one i uoverskuelig tid fremover).

La oss inderlig håpe det snur nå, at dagen i dag var bunnen. At vi om fem år kan tenke tilbake på denne dag som vendepunktet.

Du skal være forsiktig med å kritisere Staunton; det kan straffe seg... ;) Eller godt innlegg!!
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

Adis

Sv: Hvor viktig er det å rykke opp?
« Svar #29 på: Desember 01, 2008, 13:00:09 »
Gjesp! Om motstanderen heter Lewes, Leigh, Leicester, Liverpool eller Real Madrid er revnende likegyldig for meg så lenge det er Leeds som står på den andre sida av banen. Verden går ikke under om ikke Leeds rykker opp i år, og det gjør ikke Leeds heller.

Hør hør! (men steike det hadde vært fett å rykke opp en divisjon. Litt mer Leeds på TV, litt bedre fotball, og til syvende å sist er det en plass i Premier League man kjemper om, ikke en i CCC..

Men.. moro er det lell!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!