KAMP: vs. Colchester United 13/12

Started by kjelvi, December 06, 2008, 16:05:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henning

QuoteHenning og Jan Ove; vi savner kamprapport.
Kanskje ein kommentar frå dei som er ringside kan hjelpe oss nordboere i desse hårde tider....

Eg var skikkeleg dårleg i går, so fekk ikkje med meg kampen som eg pleier. Fekk derimot ein ny oppleving på Elland Road. Har aldri spydd der før:)

Men utifrå det eg såg, er sjølvtilliten til spelarane på eit botnnivå. Bomma på enkle pasningar, klareringar osv. Kan vel ikkje klage på innsatsen, men ting fungerar rett og slett ikkje. Deler av publikum vender seg mot både spelarane og trenarteamet. Og det er ikkje akkurat det dei treng. Når Lucas får ironisk applaus når han fangar ein enkel ball og elles får ein del dritt slengt mot seg, kan ein vel ikkje vente at han kjem til å gjere jobben betre.
At vi igjen slepp inn to dødballmål går også på sjølvtillitten til spelarane. Psykologien spelar nok oss eit puss.

Dei som utmerka seg igår var Delph (jobba knallhardt, susande taklingar, godt driv) og Prutton (jobba også knallhardt so lenge han fekk spele).

Skal ikkje skylde på dommaren for at vi tapte, men synst igjen at dommaren var elendig. Spelar ikkje noken stor kamp og sjølv om vi ut ifrå spel og sjanser bør få med oss poeng, er dette eit lag vi bør spele av bana.

janove

Quote from: Tom S on December 14, 2008, 12:15:25
Henning og Jan Ove; vi savner kamprapport.
Kanskje ein kommentar frå dei som er ringside kan hjelpe oss nordboere i desse hårde tider....

Dersom ikke McAllister gjoer endringer, baade taktisk og paa valg av spillere, er jeg redd for at hans dager er talte.
Det foerste han boer gjoere, er aa gaa tilbake til aa spille med en "holding midfielder". Skal man ha noe nytte av Douglas, maa han spille i en slik rolle. Douglas er ingen stor spiller, men denne rollen utfoerer han tilfredsstillende.
Marques maa ut av laget! Mangler absolutt alt.
Kilkenny maa langt bort. Helst down under.
Sheehan maa ogsaa langt bort.

Aa spille med Delph paa venstrekant er bortkastet. Han maa spille sentralt!

Snodgrass maa spille kant, med Showunmi paa topp.
Dette er ut i fra det som naa er tilgjengelig.
Hadde dette vaert gjort mot Colchester, ville kampforloepet blitt anderledes. Vi ville helt sikkert skapt flere sjanser og Colchester ville ikke dominert midtbanen, som de gjorde i store deler av kampen.
Leeds hadde en god periode like foer og etter de gikk opp i 1-0 ledelse. Her tok Prutton tak og viste muskler, noe som publikum satte pris paa.

Jeg registrerer at det naa er gnisninger blant spillerne. Se Showunmi naar han kaster ballen i bakken ved et innkast. Det er en melding til Sheehan.

Skal McAllister ha noen fremtid i Leeds, maa det jobbes knallhardt denne uka med det mentale og ikke vaere redd for aa gjoere endringer med laget til helga.

auren

Har sett høydepunktene nå. Eller det som var av høydepunkt. Vi skapte vel 3-4 sjanser totalt, og det er ikke godt nok mot et tilnærmet bunnlag. Nå må vi slå tilbake mot MK Dons. Forhåpentligvis vil de ta lettere på oppgaven enn hva de ellers ville gjort hvis Leeds hadde vært helt i toppen. Har tro på poeng, men det blir tøft å vinne.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Henning

Ser ut som vi har sett samme kamp Jan Ove. Marques hadde verkeleg ein frykteleg kamp. Men på grunn av at han har vist gode takter før og er ein type eg lika, er eg ikkje like bombastisk som deg. Skal huske på at han har vore ute av laget i ein lang periode med skade og blir kasta inn i eit forsvar som har slete like lenge.

Elles einig i at Sheehan bør benkast. Også han har vore vekke med skade og ikkje i form. Når i tillegg Parker (etter mi meining) ikkje har spelt seg ut av laget, finn eg det litt merkeleg at Sheehan berre spaserer inn på laget.

Kilkenny verkar som ein spelar som alltid kranglar med medspelarar.

Delph høyrer nok heime i midten, men han var tross alt Leeds sin beste på laurdag.

Showunmi har fått altfor få sjansar!

baste

Har sett på høydepunkter ifra kampen, og ved flere anledninger så er det 3 (tre) Leeds spillere som presser motspiller?? Som da enkelt sender en passning til mannen innenfor og vi får en farling situasjon imot. Organiseringen på frisparket imot er og helt håpløs...alt for mange som peker på motspiller og diskuterer hvem som skal markere hvem. Virker som Leeds ikke har noen plan på markeringarbeidet. Slår meg som meget underlig at spillere på så høyt (lavt) nivå ikke vet hvem sin mann/ sone er. Keeperen er noe feilplassert, men det var ett fint frispark -desverre for oss.

Ved flere anledninger kom det fine løp på høyre side i angrep, men Leeds spillerne lobbet ballen inn i midten til en enslig Leeds- spiller..som var dekt av 3 (tre) motstandere.

Noen punkter som burde vært drillet på....

1. Støt på ballfører med en mann i sikring (ikke 3 mann samtidig)
2. Finn din mann/ sone på dødballer
3. Bruk løpene- innlegg ifra kant (da skaper vi gode sjanser- har jeg hørt)
4. TIMING- alt for ofte støter spillerne ut- alt for seint! Tettere markering evt senke seg litt (da tenker jeg på situasjoner rundt midtbanen, hvor Leeds har mistet ballen). Man blir jo overspilt så mye at jeg gremmes.

MOT