KAMP: vs. MK Dons 20/12

Started by kjelvi, December 13, 2008, 16:30:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kjelvi

Officials for MK Dons v Leeds United

Mr Anthony Bates will be the man in charge of Saturday`s League One clash between MK Dons and Leeds United at the MK Stadium.
Bates from Staffordshire is a Championship referee who has been on the Football League list for twelve years.
A big fixture needs a big referee and we last saw Mr Bates at our big opening game of the season at The Crisp Bowl where we lost 2-0 to Leicester.
He has completed a further seventeen games since we saw him in August, and he has now showed thirty-eight yellows and two red cards.
You may remember he was the referee in Swansea for the first leg of our Johnstone’s Paint Southern Final game on the plus side but then on the minus side he was the ref at Rochdale where we went into added time 2-1 up but ended up losing 3-2. He awarded Leicester what many considered to be a very soft penalty in August.
Tony is a production manager for a pottery manufacturer in his full time job and was a linesman for the 1996 FA Cup Final, 1995 Charity Shield and a Euro 96 Group Game. His latest achievement was refereeing the 2007 Womens FA Cup.
Mr Bates will be assisted by Richard Beevor (Suffolk) and  Wade Norcott (Essex) the fourth official is Stephen Ross (Lincolnshire).

Roy

Kan ikke skjønne hvordan vi skal rote bort poeng mot dette møkkalaget  ::)

Vi vinner 1-0  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

olsen leeds

jeg trur Leeds vinner det er en utrolig viktig kamp, det er julegave vis de vinner den ( veldig fin julegave ) :D :D :D we all love leeds

rd1

spørsmålet er om macca får sparken eller ikke etter denne kampen. Hvor mange tap tåler han??
"Who needs Cantona??"

Torpe-do

Spørs om et tap mot MK Dons blir like utslagsgivende i den vurderingen som et tap mot eksempelvis Histon...

GeirO

Quote from: rd1 on December 19, 2008, 15:39:28
spørsmålet er om macca får sparken eller ikke etter denne kampen. Hvor mange tap tåler han??

12 på rad!  ;)
MOT

GeirO

Interessant å se at hvis Leeds hadde hatt minus 15 denne sesongen, hadde vi fortsatt ligget på nedrykksplass!
MOT

GeirO

Quote from: GeirO on December 19, 2008, 16:58:03

12 på rad!  ;)

En mer seriøs versjon av svaret mitt er at JEG synes at Macca bør få sjansen over lang tid (kanskje et år fra nå av) for å vise hva han kan. Nesten uansett resultater. Vi kan ikke sparke managere etter 3-4 tap. Viser forøvrig til Fergusonhistorien i ManU. Der angrer de nok ikke på at de beholdt Fergie etter en trøblete start.
MOT

kjelvi

Spotlight on: MK Dons

Chief football writer Phil Hay takes a close look at Leeds United's opponents tomorrow - MK Dons.

The Gaffer
Roberto Di Matteo. Renowned for a playing career which took him from Lazio to Chelsea and earned him 34 international caps, the Italian was MK Dons' choice as successor to Paul Ince, who departed for Blackburn Rovers in June. Around 40 applicants bid for Ince's old job and the choice of Di Matteo was both unexpected and a slight gamble, giving him his first chance in management. He recruited Eddie Newton â€" a former Chelsea team-mate â€" as his assistant, and MK Dons chairman Pete Winkleman has had no reason to regret his decision so far. Di Matteo is a good friend of United chairman Ken Bates, who sanctioned his transfer from Rome to Chelsea for £4.9m in 1996.

The Danger
Sam Baldock. United supporters will watch Tore Andre Flo with interest, but there is more chance of Baldock doing damage to the Elland Road club.
The MK Dons trainee made his debut for the club exactly three years ago and broke into the first-team squad on a regular basis last season, enjoying a run of outings towards the end.
This, however, is his first campaign as a first-choice player and he has responded with nine goals.
It is surprising, given the Dons' league position, that not one member of Di Matteo's squad has passed the 10-goal mark, but they share them out and 14 different players have scored in League One matches this term.

The Form
Di Matteo's side were beaten by Scunthorpe at home a fortnight ago â€" their sixth defeat of the season â€" but the result was a blip in an otherwise excellent sequence of league form.
The club have won seven of their last eight matches, keeping them in touch with Leicester and Millwall at the top of League One, and they have made a strong recovery from a mixed start to the term.
Their first eight league matches produced four victories and four losses, but they have grown increasingly consistent.
They have limited concessions to a goal a game, a record bettered by only two clubs, and they are the division's highest-scoring team on the road with 24 goals.

The Odds
Leeds are 2/1 to win, odds which would have been unthinkable earlier in the season. William Hill go 11/10 about an MK Dons victory, and the draw is 11/5.

The Whistler
Anthony Bates. The official from Staffordshire took charge of two of United's matches last season, refereeing their FA Cup tie at Hereford and their high-profile play-off semi-final first leg at home to Carlisle when Bates limited himself to three yellow cards.
His red-card count totalled two in the 2007-08 term and he has shown the same number after 18 matches this season.

YEP

kjelvi

Assoumani set for debut at Dons
Leeds manager Gary McAllister will include new French signing Mansour Assoumani in his squad for the clash at League One rivals MK Dons.
Central defender Assoumani, 25, has impressed McAllister during a 10-day trial at Thorp Arch and could make his debut at stadium:mk.
But striker Malcolm Christie has been denied a possible first league start for Leeds due to illness.
Christie recovered from a rib injury to step off the substitutes' bench in last week's defeat to Colchester, but has this week struggled with illness.
McAllister is already without Jermaine Beckford and Andy Robinson (both hamstring) and midfielder David Prutton, banned after his dismissal against Colchester.
Skipper Frazer Richardson could return to the back four following injury as Leeds look to halt a poor run which has seen them lose seven of their last 11 games in all competitions.

TeamTalk

jacob burns

ok...MK DONS vs LEEDS UTD: Hvorfor skal jeg tro på 3 poeng i denne kampen?Jo..fordi jeg holder med Leeds og vi gir aldri opp!MEN....skal jeg forvente det?nei...hvorfor..? jo fordi pr.dags dato må Leeds score 2-3 mål for å vinne en kamp!kan noen fortelle meg hvor mange ganger det har skjedd i League 1 uten Beckford?vil ikke virke negativ,men man blir realist av å være Leeds supporter også.Beckford er selvfølgelig ikke hele Leeds,men det blir vanskelig for Beckford,Becchio,Showumni og Snodgrass der framme når de der bak ikke er på nett for tiden.Prove me wrong boys!   

fjellhaugen

Quote from: GeirO on December 19, 2008, 17:02:46

12 på rad!  ;)

En mer seriøs versjon av svaret mitt er at JEG synes at Macca bør få sjansen over lang tid (kanskje et år fra nå av) for å vise hva han kan. Nesten uansett resultater. Vi kan ikke sparke managere etter 3-4 tap. Viser forøvrig til Fergusonhistorien i ManU. Der angrer de nok ikke på at de beholdt Fergie etter en trøblete start.

må bare få si at jeg er så SINNSYKT lei av alles utasgn om den gamle gnomen i det andre united.
fair enough.. han fikk bli, mye på grunn av en heldig cup seier, og har gjort det godt etterpå.
MEN: og svar meg på dette alle dere scum misunnelige, ferguson diggende forståsegpående leeds supportere,(trekker pusten) hva med alle de andre managerne som har fått tid, men allikevel ikke har oppnådd annet enn den beste parkeringsplassen utenfor stadioen?

NÃ...R SKAL DERE BEGYNNE Ã... TREKKE FREM DISSE? ??? ??? ???

PS: Dette er ikke et jeg vil sparke Macca innlegg, bare en liten utblåsning på en ting jeg er drittlei av å lese om her inne.

Come on u super whites.. 1-2 i dag ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Allanclarke

Gleder meg til et nytt tap idag. Kan overhode ikke klare å se hvordan vi skal kunne slå Dons.
Vi taper og gir nesten blaffen. Nesten gitt opp!!!

DenHviteYeboah

Quote from: fjellhaugen on December 20, 2008, 09:03:58
Quote from: GeirO on December 19, 2008, 17:02:46

12 på rad!  ;)

må bare få si at jeg er så SINNSYKT lei av alles utasgn om den gamle gnomen i det andre united.
fair enough.. han fikk bli, mye på grunn av en heldig cup seier, og har gjort det godt etterpå.
MEN: og svar meg på dette alle dere scum misunnelige, ferguson diggende forståsegpående leeds supportere,(trekker pusten) hva med alle de andre managerne som har fått tid, men allikevel ikke har oppnådd annet enn den beste parkeringsplassen utenfor stadioen?

NÃ...R SKAL DERE BEGYNNE Ã... TREKKE FREM DISSE? ??? ??? ???

PS: Dette er ikke et jeg vil sparke Macca innlegg, bare en liten utblåsning på en ting jeg er drittlei av å lese om her inne.

Come on u super whites.. 1-2 i dag ;)
Folk glemmer i denne saken at Ferguson faktisk hadde vist sine kvaliteter i Aberdeen.Da var det riktig å gi ham tid.
Med Macca er det en annen sak:han har ikke fått til noe som helst før som manager,men fordi han er seriemester med klubben vår, bruker vi andre briller.Vel, Papa Smurf bruker ikke slike briller og min spådom er at etter at vi dessverre etter tap mot MK Dons idag, er Macca og hans regime ferdig!
Håper jeg tar feil, men er redd dette slår til...

baste

Quote from: Allanclarke on December 20, 2008, 10:58:28
Gleder meg til et nytt tap idag. Kan overhode ikke klare å se hvordan vi skal kunne slå Dons.

Håper og tror INGEN i Leeds har dine holdninger, vi gir aldri opp !!

kjelvi

I'm just sorry that I wasn't able to do more for Leeds United

Tore Andre Flo today admitted his injury-ravaged spell with Leeds United will represent one of his biggest regrets when he finally calls time on his professional career.
The Norwegian striker described his 13 months at Elland Road as "pure frustration" caused by the persistent foot injury which limited him to five starts and 24 appearances in all.
Flo's signing was seen as something of a coup when Dennis Wise, his one-time Chelsea team-mate and United's former manager, convinced him to join the club's fight against relegation from the Championship in January 2007.
But constant fitness problems forced the 35-year-old to announce his retirement in March of this year.
In an unexpected move, Flo reversed that decision by joining MK Dons last month, linking up with another ex-Chelsea colleague in Roberto Di Matteo, and he was preparing to face his former club in a crucial League One match at Stadium:mk this afternoon.
The forward expressed his relief at resuming a career he missed desperately during eight months of temporary retirement, but he admitted his failure to make a meaningful impression at Elland Road remained a disappointment.
Flo told the YEP: "That time was pure frustration.
"It was such a good move for me and an important time for the club as well, but my foot didn't give me a chance.
"I fractured it straight away and although I tried my best to get fit, everything was another setback â€" operation after operation.
"You expect an injury like that to heal in a couple of months but mine lasted for a year and it was still very painful when I decided to retire.
"Sometimes you think it's unfair but I guess injury is part of football.
"I'm just sorry that I wasn't able to do more for Leeds.
"That's a regret, definitely, and it was probably the toughest time in my career."
Flo returned home to Norway after terminating his contract at Leeds, but MK Dons manager Di Matteo moved to sign him last month, offering the striker a deal until the end of the season.
The prospect of an outing against Leeds today both enthused and disappointed Flo, who hoped he was departing a club destined for promotion to the Championship when he walked away from Elland Road last season.
United had overcome a 15-point deduction and were heading for the play-offs when they parted company with Flo, and he felt tangible sadness when Gary McAllister's players were beaten by Doncaster Rovers in the final at Wembley.
"We had such a good run up until Christmas," said Flo.
"It was great to be involved in that and I don't think anyone thought the season would have a bad ending. The club didn't deserve it.
"Leeds mean a lot to me and also to my family because most of them are Leeds fans, but I'm an MK Dons player now and my job this week has been to concentrate on beating Leeds.
"I missed football so much while I was at home in Norway and I'm really pleased to be back in England. My foot's healed completely and it's not causing me any pain but I don't like to think about how much longer I can play for.
"I've got a contract until the end of the season and I can't look any further than that. It's like asking for trouble."

YEP

arne armoen

Quote from: baste on December 20, 2008, 11:21:01
Quote from: Allanclarke on December 20, 2008, 10:58:28

Håper og tror INGEN i Leeds har dine holdninger, vi gir aldri opp !!

ALDRI, Baste. ALDRI!
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

torivar

Er vel ei stund sida vi ikke var favoritter til å vinne en kamp. Har en god følelse på at vi vinn i dag, a scrappy game

LEO

Håper alle skjønner hvor viktige de to neste kampene er .  Dette er seks poengers kamper om direkte opprykk eller ikke.

Skulle vi tape de to neste eller kun ta ett poeng da kan vi kun håpe på play off. 

Jeg har fortsatt tro på at vi rykker opp uansett.  MOT

Sølvreven

Lucas, Assoumani, Marques, Michalik, Sheehan, Kilkenny, Delph, Douglas, Howson, Snodgrass, Becchio.

Subs: Ankergren, Richardson, Showunmi, Hughes, Elliott.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Leedsulf

United: Lucas, Assoumani, Marques, Michalik, Sheehan, Kilkenny, Delph, Douglas, Howson, Snodgrass, Becchio. Subs: Ankergren, Richardson, Showunmi, Hughes, Elliott.

Den nye karen inn på høyre back.

Sølvreven

Spenstig med han Assasin fyren inn direkte for Frazer. Ungt lag og Elliot på benken igjen. I dag vinner vi.  Trur eg  :-\ MOT.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Volda69

Skjønner berre ikkje kvifor Hughes ikkje vert foretrukken før Howson. Hughes fortener ein sjanse på midtbana igjen.
MOT

Trond90

Ville heller likt og sett Casper i mål. Elliott på benken er jo positivt.. COME ON LEEDS! MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Leeeeeeeeeeeeds

MOT. Ny dag ny sjanse. Håpet er der igjen og tror at det snur. Snoddy og Becchio får ordne brasene idag. Uansett så blir det pretting!
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

arne armoen

Uansett lagoppstilling: Konjakkglasset er fyllt opp!
MOT  MOT MOT MOT MOT MOT MOT
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

laddi

Here we go with Leeds United
We're gonna give the boys a hand
Stand up and sing for Leeds United
They are the greatest in the land
Every day, we're all gonna say
We love you Leeds! Leeds! Leeds!
Everywhere, we're gonna be there
Marching on together
We're gonna see you win (na na na na na na)
We are so proud
We shout it out loud
We've been through it all together
And we've had our ups and downs (ups and downs!)
We're gonna stay with you forever
At least until the world stops turning 'round
Every day, we're all gonna say
Everywhere, we're gonna be there
Marching on together
We're gonna see you win (na na na na na na)
We are so proud
We shout it out loud

Bergen Whites

Xern

Spillerene går ut på banen  ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

kjelvi

TEAM  
12. Willy Gueret    
2. Jude Stirling    
6. Sean O'Hanlon    
4. Miguel Angel Llera    
17. Shaun Cummings    
8. Jemal Johnson    
20. Alan Navarro    
22. Peter Leven    
16. Jason Puncheon    
9. Aaron Wilbraham