Skrevet av Emne: Alternative chairmen?  (Lest 5764 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torpe-do

Alternative chairmen?
« på: Desember 15, 2008, 17:52:35 »

Hei hå:)

Omtalen rundt Ken Bates varierer i likhet med det meste rundt Leeds svært. Jeg har skjønt det slik at de fleste gjerne ser på omtalte som en uomgjengelig og gjerne gjerrig person; dog en dyktig forretningsmann.

Så, her kommer problemstillingen; er det ønskelig å få en annen eier av klubben? Hvem skulle det eventuelt vært? En rik oljebaron som gjør laget til et erke-Chelsea? Eller en "mer omgjengelig" gjerrigknark? :)

Diskuter! Og ikke gjør denne posten om til nok en dommedags-profesi!

DenHviteYeboah

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #1 på: Desember 15, 2008, 18:10:08 »
Jeg vil ha suksess for Leeds United!Det betyr at vi må ha en med masse penger.Nå er det dessverre slik at pengene styrer fotballen enten vi vil eller ei.Helt patetisk å høre på de som ikke vil ha en slik person som Abramovitsj.Skal vedde på at innbarka Chelsea supportere gir tommetjukt i at en russer eier klubben og pøser inn penger slik at de sesong etter sesong etter sesong kjemper om ligagull og champions league gull.Det er jo dette de fleste supportere ønsker uansett klubb.Se på PL: de 4 store er nesten utilnærmelige pga økonomiske grunner.Feks Everton hadde for noen år siden et kanonlag på gang med Rooney i spissen.Hva skjer?Jo Scum pøser ut £30 mill for Rooney.Everton har ikke råd til å si nei.Da svekkes laget betraktelig og man rykker bakover i køen..Og vi kan nevne uttallige eksempler!
Så kan noen fortelle meg hvilken klubb med beskjedne midler som kjemper blanr de 5-6 beste i PL(slik vi jorde)sesong etter sesong?
Det samme gjelder spillestil.De fleste supportere driter i stilen hvis laget vinner uke etter uke etter uke...

Runar

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #2 på: Desember 15, 2008, 18:15:12 »
snakker du om det kjempelaget til everton som kjempet i bunnen av PL samme sesong som Leeds rykket ned?

Everton har fått MYE bedre resultater etter at de fikk 30 mill for Rooney
 

DenHviteYeboah

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #3 på: Desember 15, 2008, 18:22:02 »
Da tok jeg sikkert feil.Everton er selvfølgelig mye bedre etter at Rooney forsvant.Det er sikkert bare flaks at de samme lagene ligger i toppen år etter år.Dette har selvfølgelig ingen ting med økonomi å gjøre.At jeg kunne påstå noe slikt...

Torpe-do

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #4 på: Desember 15, 2008, 18:26:00 »
Everton har fått MYE bedre resultater etter at de fikk 30 mill for Rooney

Og akkurat dette er jo forsåvidt et viktig poeng; en klubb som Everton kunne vel vokse på summen de solgte Rooney for. Dette gjelder vel de aller fleste lag som selger gode spillere; de får godt betalt. I Leeds' tilfelle gikk vel summene for eksempelvis Ferdinand direkte til kreditorene... ?

En spiller blir da ikke, med mindre det er eksepsjonelle forhold til stede, solgt for mindre enn det den er verdt?

Everton skal jo da med andre ord kunne kjøpe seg en annen storspiller for de pengene? :)
Og som Runar sier; de har klart seg bedre etter salget.


Pettersen97

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #5 på: Desember 15, 2008, 18:53:52 »
Æ syns at når det kommer til rike eiera som med Chelski at det e ureint..
Får liksom ikke følelsn av at klubben har "ærli" fortjænt tittla å sukkses..
Sjønne jo at fotballn styres av pænga men se til USA ka som sjedde med NHL å NBA!!!
Lønningen å transfers blei sjyyyyyyhøye for enkelt spillera som befant å befinn sæ i værdnstoppen,så da blei det innført lønnstak å kjøp/slags tak..

E 110% sikker på at det blir innført i fotballværdn å for ting hæng jo ikke på greip...

Helt hypotetisk, la åss si at lønnstake for en enkelt spiller hadde vært 800 000 Euro i uka. Da hadde diverse liga å cupa vært mye jævnere..Fotballn hadde blidd en anna type publikums sport for da hadde flere mindre lag hadd større muliheta..

Dagens unge vælle jo di store lagan pga sukkse å at andre håill med di lagan bl.a Scum å L-Pool, Chelsea å Arsenal..
Da æ jikk på ungdomsskoln va æ eneste Leeds supporter å ræstn hållt med Liverpool, Scum å Arsenal..

Spillera som Messi, C.Ronaldo, Rooney, Terry, Ferdinand, Lampard osv, osv hadde spillt for en klubb dæm hadde trivdes i / vært glad i..Sir ikke at dæm ikke gjør det nu..Men tænk på kossn konkuransan mella klubba hadde blidd for å få en spiller da..Da hadde det ikke stådd i pænga men fasiliteta å trenerteam å potensielle lag kamerata å sælføllgeli overtalelses ævnan til managera/styre formenn..
The Mighty Whites

Per Arne

  • Gjest
Sv: Alternative chairmen?
« Svar #6 på: Desember 15, 2008, 19:08:31 »
Æ syns at når det kommer til rike eiera som med Chelski at det e ureint..
Får liksom ikke følelsn av at klubben har "ærli" fortjænt tittla å sukkses..
Sjønne jo at fotballn styres av pænga men se til USA ka som sjedde med NHL å NBA!!!
Lønningen å transfers blei sjyyyyyyhøye for enkelt spillera som befant å befinn sæ i værdnstoppen,så da blei det innført lønnstak å kjøp/slags tak..

E 110% sikker på at det blir innført i fotballværdn å for ting hæng jo ikke på greip...

Helt hypotetisk, la åss si at lønnstake for en enkelt spiller hadde vært 800 000 Euro i uka. Da hadde diverse liga å cupa vært mye jævnere..Fotballn hadde blidd en anna type publikums sport for da hadde flere mindre lag hadd større muliheta..

Dagens unge vælle jo di store lagan pga sukkse å at andre håill med di lagan bl.a Scum å L-Pool, Chelsea å Arsenal..
Da æ jikk på ungdomsskoln va æ eneste Leeds supporter å ræstn hållt med Liverpool, Scum å Arsenal..

Spillera som Messi, C.Ronaldo, Rooney, Terry, Ferdinand, Lampard osv, osv hadde spillt for en klubb dæm hadde trivdes i / vært glad i..Sir ikke at dæm ikke gjør det nu..Men tænk på kossn konkuransan mella klubba hadde blidd for å få en spiller da..Da hadde det ikke stådd i pænga men fasiliteta å trenerteam å potensielle lag kamerata å sælføllgeli overtalelses ævnan til managera/styre formenn..

Har du ramla og slått huet??? Hvilke lag har råd til å betale en spiller 800 000 euro i uka?????

 ;D

Pettersen97

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #7 på: Desember 15, 2008, 19:12:18 »
sneik sæ med en 0 for mye :) hehe..
The Mighty Whites

Per Arne

  • Gjest
Sv: Alternative chairmen?
« Svar #8 på: Desember 15, 2008, 19:14:53 »
sneik sæ med en 0 for mye :) hehe..

Trekk fra en null, og vi snakker fortsatt om høye summer.

Over 38 mill i året, faktisk. I norske, blanke kroner...

Pettersen97

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #9 på: Desember 15, 2008, 19:20:02 »
sneik sæ med en 0 for mye :) hehe..

Trekk fra en null, og vi snakker fortsatt om høye summer.

Over 38 mill i året, faktisk. I norske, blanke kroner...

Jo men se på enkeltspillera ka dæm tjene i uka pr. dags dato..C.Ronaldo har 1.5mill. Nkr i uka
Beckham har 1.1mill. Nkr i uka. Ã… lista e mye længere..
The Mighty Whites

harvey

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #10 på: Desember 15, 2008, 20:04:37 »
sneik sæ med en 0 for mye :) hehe..

Trekk fra en null, og vi snakker fortsatt om høye summer.

Over 38 mill i året, faktisk. I norske, blanke kroner...

Jo men se på enkeltspillera ka dæm tjene i uka pr. dags dato..C.Ronaldo har 1.5mill. Nkr i uka
Beckham har 1.1mill. Nkr i uka. Ã… lista e mye længere..

Er dette den nye chairman i LEEDS?

Pettersen97

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #11 på: Desember 15, 2008, 20:06:45 »
hehe.. næi e nåkk ikke det..
Kunne tængt mæ å sedd peter lorimer som chairman :)
The Mighty Whites

Torpe-do

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #12 på: Desember 15, 2008, 20:21:49 »
Kunne tængt mæ å sedd peter lorimer som chairman :)


Signert! :)

Mon tru kor mykje peng baren hans drar inn? :)

Pettersen97

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #13 på: Desember 15, 2008, 20:48:03 »
Kunne tængt mæ å sedd peter lorimer som chairman :)


Signert! :)

Mon tru kor mykje peng baren hans drar inn? :)

heheh :)
Æ tænkte nu på at han har hjærte for å i klubben :)
The Mighty Whites

Runar

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #14 på: Desember 15, 2008, 20:58:15 »
Da tok jeg sikkert feil.Everton er selvfølgelig mye bedre etter at Rooney forsvant.Det er sikkert bare flaks at de samme lagene ligger i toppen år etter år.Dette har selvfølgelig ingen ting med økonomi å gjøre.At jeg kunne påstå noe slikt...


Skjønner ikke helt innleggene dine? Klart det er en STOR fordel å være rikest, men skjønner ikke helt hvorfor du trekker inn Everton og (mange andre som du ikke nevner)...

Den rikeste klubben (som Leeds er i league one) har en fordel i forhold til de andre lagene, men det betyr ikke at en ikke kan vinne en tittel. De 4 store vil nok oftest kjempe om de gjeveste tittlene, men det betyr ikke at det er UMULIG å vinne mot de. Skjønner ikke helt hvorfor dette er et diskusjons tema i disse dager, etter som det ligger 1,5 år til vi skal konkurrere med disse alternative styreformennene....men interesant uansett
 

DenHviteYeboah

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #15 på: Desember 15, 2008, 21:42:32 »
Selvfølgelig kan en middelhavsfarer slå de store lagene innimellom, men spørsmålet er:
Hva skjer når en middels klubb får frem et kanonlag med egenproduserte spillere?
Jo,de beste blir solgt til de store klubbene som betaler massivt....I England er det 4 lag som bestemmer showet,i Skottland 2...osv...
Feks hva skjer med Delph?Er det virkelig noen som er så korka at de tror han blir i klubben?Bare et tidsspørsmål før han forsvinner til en rikere klubb dessverre....
La oss si at om 5 år har Leeds et kanonlag på gang.Bates eier fortsatt klubben(med rullator)Da tror altså noen at laget vil bestå og at ingen selges til en rikere klubb?
Nei, vekk meg når dette marerittet er over....

Runar

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #16 på: Desember 15, 2008, 22:12:55 »
Det kommer ann på hvordan du ser det...

Man må konkurrere med det en har. Det finnes faktisk gode egen produserte spillere som ikke spiller i de fire stor.... Barry og Gabby for å nevne noen. Tror Everton ønsker å gå tilbake i tid og beholde Rooney men si fra seg 30£ mill pund?

Det å "grine" over at noen KAN kjøpe en spiller av Leeds blir helt menigsløst.... Vi kjøpte Bridges, Mills og Rio når de var på vei fram, vi kjøpte de av andre klubber som hadde produsert dem.... De 4 store kryr ikke av engelske spillere akkurat og ikke har de så mange purr unge heller... Der er vel mer de andre PL lagene som kan våre gullgutter 8)
 

fjellhaugen

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #17 på: Desember 15, 2008, 22:57:31 »
ja dette var jo nok en tråd som utvikler seg RETT i den retningen som torpedo hadde i tankene vil jeg tro ;D
jeg for min del vil aldri kunne tro P lorimer (som eneste nevnte alternativ til nå)kunne vært et seriøst alternativ. og vi må slutte å tenke så mye med hjerte. hjerne, ja.... hjerte, nei... ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #18 på: Desember 15, 2008, 23:02:37 »
Lorimer??? Har dere sett mannen i det siste. Han kan DEFINITIVT IKKE lede lage på noen som helst måte. Ingen kredibilitet. Seriøst gutter og jenter. Det er på tide å pakke fingeren i jorda!
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

fjellhaugen

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #19 på: Desember 15, 2008, 23:06:58 »
Lorimer??? Har dere sett mannen i det siste. Han kan DEFINITIVT IKKE lede lage på noen som helst måte. Ingen kredibilitet. Seriøst gutter og jenter. Det er på tide å pakke fingeren i jorda!

cherio mr leedsvik. om du leser innlegga før mitt ser du at det ikke er mitt forslag. jeg mener også peter tapper en god pint. men det og det at han har følelser for klubben gjør han ikke til chairman materiale. ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Per Arne

  • Gjest
Sv: Alternative chairmen?
« Svar #20 på: Desember 15, 2008, 23:07:58 »
Hehe.. Kan ikke i min villeste fantasi tro at lanseringen av Peter Lorimer som chairman var i nærheten av å være seriøst. Tror Peter får fortsette å tappe øl. Det er han jævlig god til...

All respekt for Peter, som fotballspiller og menneske, men chairman i Leeds blir han nok ikke.

 :)

h.b

  • Gjest
Sv: Alternative chairmen?
« Svar #21 på: Desember 16, 2008, 07:27:24 »
En ny chairmann må bli en med penger. Denne drømmen om å finne en med hjerte for Leeds er temmelig urealistisk. Drømmer om Angelica Jolie hver dag jeg. Men når jeg våkner opp om morgenen så ligger ikke hun der. Da er jeg tilbake til realiteten. Kona mi er der

Torpe-do

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #22 på: Desember 16, 2008, 09:31:39 »
Hehe nei for all del; Peter Lorimer var vel hverken fra meg eller sap7 ett seriøst forslag. Men hadde jo vært råkult! ;D

Drømmen er jo selvsagt at jeg skal bli styrtrik og eige Leeds, men det er nok hverken i klubbens beste interesse eller særs sannsynlig. Hadde vært allikevel vært råkult ;D

Må da vel finnes en oljesjeik som ble fotballinteressert på begynnelsen av 70-tallet? Da er vel oddsen god for å finne en riking som liker Leeds? :)

lojosang

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #23 på: Desember 16, 2008, 11:23:00 »
Men tror du Angelina Jolie kan noe om å drive en fotballklubb da, Håkon? Greit nok at hun drar inn en del penger opå filmene sine, men hva kan hun om idrettsledelse? Jeg tipper hun suger som en electrolux!  ;D

For å prøve å ta tråden på alvor må den som overtar etter Bates gjerne ha litt penger. Men det viktigste er at hun (eller han, la oss ikke bite oss for fast i Fru Jolie) kan drive forretningen Leeds. Vi må for all del ikke få inn en ny hodeløs gambler som Ridsdale, eller en lettere hjelpesløs lensepumpeoperatør som Krasner. Jeg kan ikke nok om engelsk forretningsliv til å hoste opp et navn på en sånn. Selv om det siokkert finnes en John Smith et sted på øyriket med riktige kvalifikasjoner.

Personlig vil jeg forresten heller kjempe med Tottenham og Wigan om tiendeplassen med overvekt av engelskmenn på banen enn å kjempe om CL-plassen med franskmenn og italienske lommetyver.

Og forresten, la oss innse det, denne søkkrike filantropen som kommer og kjøper oss opp, han finnes ikke, med mindre en av oss her inne skulle vinne TIDENES jackpot i Lotto, V75 og Pengelotteriet samtidig. Og det skal en del til, siden siste trekning i sistnevnte var i 1994.
- Leif Olav

Svend Anders

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #24 på: Desember 16, 2008, 12:17:22 »
Det er ikke nødvendigvis slik at chairman (leder av styret i klubben) er den samme som klubbeieren(e) (de med penga). Det kan også være en "utplassert" som bare representerer de.

Enn så lenge det ikke snakkes om salg av klubben forholder jeg meg til egenskaper ved vår neste styreformann (som må komme om noen år, Bates er 76). Da er det bare å ramse opp...
* forståelse av moderne fotballvirksomhet
* ansvarlighet for sunn drift (ikke bruke penger man ikke har)
* evne til å skape entusiasme og tro på det man driver med (først og fremst internt i klubben - og i forhold til eksterne støttespillere)
* gjerne en kjennskap til Leeds Uniteds historie og posisjon i Yorkshire

Det finnes potensielle klubbeiere (dvs de har penger nok til å kunne kjøpe opp klubben) med hjerte for Leeds blant både sheiker, it-milliardærer, drillingbransjen, eiendomsutvikling, med mer - men ingen av de har til nå vært villig, eller fått sjansen til å steppe opp.

Spørsmålet er om de får mer lyst, og anledning til å gjøre det (les: timing + riktig pris) i fremtiden.

Svaret er foreløpig helt åpent. De som spør meg i dag om hvem jeg tror blir klubbens neste eiere, får et like usikkert svar tilbake. Vi kan bare håpe det blir noen som matcher punktene jeg har listet opp over.

Svend Anders

DenHviteYeboah

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #25 på: Desember 16, 2008, 12:20:01 »
Personlig vil jeg forresten heller kjempe med Tottenham og Wigan om tiendeplassen med overvekt av engelskmenn på banen enn å kjempe om CL-plassen med franskmenn og italienske lommetyver.

Så dette er hva man ønsker seg her i verden for Leeds United?Jeg ønsker suksess for Leeds av hele mitt hjerte.da forstår jeg ikke hva som er problemet med franskmenn,italienere eller for den saks skyld nordmenn som skyter klubben til trofeer.Nei, dette var en tankegang jeg trodde hadde forsvunnet i løpet av 90-tallet....Selvfølgelig er det flott hvis man har engelske spillere og helst lokale, men å synes at en 10. plass hvert eneste år er utmerket pga at man kun har engelskmenn høres ut som et utsagn fra en lokal bonde i Aidensfield....

Runar

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #26 på: Desember 16, 2008, 14:24:05 »
må vel være enig med deg her.... meningsløst å være med i en konkurranse om man ikke aller helst vil vinne
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Alternative chairmen?
« Svar #27 på: Desember 16, 2008, 14:29:16 »
Bare vi får penger!!!!! Da....!!!!!
Yeboahs vitne

peacock

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #28 på: Desember 16, 2008, 16:15:08 »
Bare vi får penger!!!!! Da....!!!!!

Det er ikke nødvendigvis penger som tar oss opp fra League One. Uten at jeg har tallene, men vi bruker nok mer enn de fleste av våre konkurrenter.

Runar

Sv: Alternative chairmen?
« Svar #29 på: Desember 16, 2008, 17:01:56 »
som tidligere sagt, penger har aldri bestemt resultatet i en fotballkamp! Da hadde vi vel vunnet alle(?) kampene og ledet league one