Skrevet av Emne: EX-Manager: Simon Grayson  (Lest 447094 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Trond90

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1290 på: Januar 22, 2012, 02:15:40 »
Om det jeg hører er riktig så kan Grayson i alle fall fort forsvinne etter høringen (?) rundt AOB 27.februar.

Beklager, men mer pessimistisk rundt situasjonen i klubben er det lenge siden jeg har vært.

SA


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor skal han gå? Er det kanskje sant at han tok en Cantona?
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Jon R

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1291 på: Januar 22, 2012, 02:34:54 »
7 poeng på siste tre ja, men alle tre kampene mot 10 mann. 280 minutter siden forrige mål mot fullt lag så jeg en nevnte.

Det øvrige jeg har skrevet om mistillit er basert på kontakter jeg har rundt klubben. Forsøker å finne ut mer de neste ukene. 

SA

Ikke overraskende at AOB saken kan ha flere sider enn den Grayson presenterte i tiden rundt Burnley kampen i november. Den ubehagelige tausheten rundt saken etter Bates første reaksjoner har gitt varsler om at trøbbel er i gjære. Faktum er at hele laget har prestert elendig i banespillet etter dette (med unntak av de to Speed tribute kampene.) Jeg tror det er en sammenheng her og at Grayson kan ha mistet garderoben grunnet dette. Jeg vil presisere at det ikke ligger noen "konspirasjonsteori" til grunn.  Det er ingenting mystisk ved at manager kan miste spilleres respekt som følge av en betent og dårlig håndtert personalsak, som igjen naturlig kan føre til svekket tillit til hva sjefen formidler. Dette er ikke det samme som en sammensvergelse mot Grayson. Det handler om at spilleres svekkede tiltro til hva manageren formidler, herunder taktikk og gameplan, og derfor slutter å dra i samme retning. Ref. " spillerne gjør ikke som jeg sier" og et lag som åpenbart ikke har fungert som et kollektiv på flere måneder. Slikt kan raskt skape onde sirkler av synkende prestasjoner og resultater og ytterligere fallende tiltro til hva Grayson holder på med.

Bare en teori selvsagt, men når også alltid seriøse Svend Anders (med sitt nettverk av kontakter) henger seg på ryktene om mistillit til Grayson , blir jeg veldig urolig.   :-\
Jon R.

Kato

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1292 på: Januar 22, 2012, 09:34:00 »
Managere lever av resultatter, og ingenting annet. Ingen chairman som spør om resultatene har kommet mot 10 eller 20 mann. Flaks eller ikke flaks, vi har 7 poeng på de tre siste kampene.

Det var ikke mange her inne som støttet Grayson da vi rundspilte Ipswich borte, og tapte. Så justice was done i går kanskje.

Bare tull at Ipswich ga oss tre mål, det første kom blant annet først og fremsr av hard jobbing og gjenvinning fra oss.
 

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1293 på: Januar 22, 2012, 10:12:28 »
Enig. I desember var jeg ikke særlig vennlig stemt overfor Grayson. Med god poenghøst de tre siste kampene, må jeg vente med å svinge øksa.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1294 på: Januar 22, 2012, 10:14:38 »
Managere lever av resultatter, og ingenting annet. Ingen chairman som spør om resultatene har kommet mot 10 eller 20 mann. Flaks eller ikke flaks, vi har 7 poeng på de tre siste kampene.

Det var ikke mange her inne som støttet Grayson da vi rundspilte Ipswich borte, og tapte. Så justice was done i går kanskje.

Bare tull at Ipswich ga oss tre mål, det første kom blant annet først og fremsr av hard jobbing og gjenvinning fra oss.

Jeg støttet Grayson når han tapte mot Ispwich og støtter han ikke når han vinner mot Ipswich, er det noe galt med meg?

Har du sett det første målet? Sonko kan jo tuppe den hvor han vil, men velger å sende en flott dempet pasning til Snodgrass som står foran målet deres...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1295 på: Januar 22, 2012, 10:42:19 »
Grayson (og nå også Dalglish) raser ofte over spillernes innsats. I flg Solskjær er 99% innsats lik 100% mislykket.
http://www.side2.no/helse/article3318511.ece
Særlig bør Grayson (og nå også Dalglish) merke seg undersøkelsene angående sosial loffing.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Mats-

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1296 på: Januar 22, 2012, 11:07:10 »
Finnes bare to alternativer hvis en trener har mistet garderoben.

Det ene er at han får rydde vekk alle som motsier han, ala Sir Alex har fått gjort gjennom sin tid, slik at han igjen viser hvem som er sjef.

Det andre er at man får inn en ny manager.

Alternativ nr to virker det mest sannsynlige da vi hverken har penger eller tid til å starte fra scratch hvis vi har ambisjoner om å pushe for promotion.

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1297 på: Januar 22, 2012, 11:39:28 »
Hvis det viser seg at SG har mistet garderoben , og en her inne sier at han da må rydde unna de som er i mot ham , da kan han jo ta hele laget da ! ??? AOB saken vet ikke jeg noe om annet enn det som blir skrevet her inne på forumet. Og skal det være en høring ang AOB, ja da er det langt mere alvorlig enn det vi har trodd tidligere. Når det gjelder de siste resultatene i de kampene vi har spillt særlig de kampene der vi har hatt 1 mann mere på banen , er det bekymringsfullt at vi må ha hjelp til å ta poeng i de kampene vi har spillt. Gårsdagens seier mot Ipswich var noe heldig ja, men målene vi fikk fikk vi gjennom jobbing.  Men skulle helst sett at vi igjen er et lag som styrer kampene og scorer målene egenhendig selv, hvis dere tror hva jeg mener med det . Masse tilfeldigheter i en fotballkamp , men det er bare det at SG har mistet evnen til å formidle til spillerene hva han vil . Pluss ALT MULIG PISS SOM FOREGÃ…R I KLUBBEN NÃ… OM DAGEN!   

Jon R

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1298 på: Januar 22, 2012, 11:45:58 »
Finnes bare to alternativer hvis en trener har mistet garderoben.

Det ene er at han får rydde vekk alle som motsier han, ala Sir Alex har fått gjort gjennom sin tid, slik at han igjen viser hvem som er sjef.

Det andre er at man får inn en ny manager.

Alternativ nr to virker det mest sannsynlige da vi hverken har penger eller tid til å starte fra scratch hvis vi har ambisjoner om å pushe for promotion.

Det finnes garantert mer enn to alternativer. Det er absolutt mulig for en leder å gjenvinne tilliten, men dette betinger at de grunnleggende problemene som ligger bak må identifiseres og taes tak i. Dette krever en klar strategi som følges opp av hardt og målrettet arbeid.

Grayson har hatt brukbare resultater å vise til i 2012.  Det er en god start. En leder måles først og fremst etter resultater. Klarer han å ta tak i det som måtte være av negative gruppeprosesser og rydde opp i dem, kan han til og med  komme styrket ut av dette. En strategi som handler om å kjefte på spillerne og legge alt ansvaret over på dem, vil trolig bare forsterke problemet. Når jeg observerer Grayson på sidelinja og i intervjuer, synes jeg ikke akkurat det oser av autoritet og karisma (verken av han eller de andre i trenerteamet.) Kanskje trenger han hjelp utenfra i form av en ny og sterk personlighet i støtteapparatet?  
« Siste redigering: Januar 22, 2012, 11:50:26 av Jon R »
Jon R.

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1299 på: Januar 22, 2012, 11:51:19 »
Hva med å få inn en motivator ,? en som kan ta tak i de gale tankene SG og laget kanskje har oppi knollen ?

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1300 på: Januar 22, 2012, 12:07:08 »
Jeg er vel ganske enig med denne Waccoe'rn:

Sitat
Confirmation (along with Wellens rumour) that Grayson has no long term vision for the club. Loanees and elderly journeymen aren't a platform for long term success. I doubt he has a plan beyond the end of each week. Reactive, short term, sometimes bizarre, but never a plan. I f**king hate Bates, but at the moment I hate him most for the fact that our fans have for the last twelve months been too busy protesting against him to recognise the appalling management we're suffering, and do something about getting shot of him too.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Mats-

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1301 på: Januar 22, 2012, 12:34:29 »
Finnes bare to alternativer hvis en trener har mistet garderoben.

Det ene er at han får rydde vekk alle som motsier han, ala Sir Alex har fått gjort gjennom sin tid, slik at han igjen viser hvem som er sjef.

Det andre er at man får inn en ny manager.

Alternativ nr to virker det mest sannsynlige da vi hverken har penger eller tid til å starte fra scratch hvis vi har ambisjoner om å pushe for promotion.

Det finnes garantert mer enn to alternativer. Det er absolutt mulig for en leder å gjenvinne tilliten, men dette betinger at de grunnleggende problemene som ligger bak må identifiseres og taes tak i. Dette krever en klar strategi som følges opp av hardt og målrettet arbeid.

Grayson har hatt brukbare resultater å vise til i 2012.  Det er en god start. En leder måles først og fremst etter resultater. Klarer han å ta tak i det som måtte være av negative gruppeprosesser og rydde opp i dem, kan han til og med  komme styrket ut av dette. En strategi som handler om å kjefte på spillerne og legge alt ansvaret over på dem, vil trolig bare forsterke problemet. Når jeg observerer Grayson på sidelinja og i intervjuer, synes jeg ikke akkurat det oser av autoritet og karisma (verken av han eller de andre i trenerteamet.) Kanskje trenger han hjelp utenfra i form av en ny og sterk personlighet i støtteapparatet?  

Det er klart at det ikke er enten svart eller hvit. De alternativene listet opp er bare forenklinger (det finnes mye middelgrunn). Merker meg at ditt argument stemmer overens med det jeg lister i alternativ 1. Det er helt klart et viable option. Personlig ønsker jeg en eventyrfortelling der Simon rensker opp, gjenvinner tilliten blant spillerne og vi rykker opp.

Ikke under noen omstendighet tror jeg at det trengs en 'hårføner' på Elland Road om dagen.. Et større lag som er vant med å vinne titler er mer mottakelig for kjeft og press og de kan prestere bedre under det. Gutta i Leeds er ikke det, de er et uerfarent lag som ikke er bygd med vinnere. Nei jeg tror de trenger en trøstende hånd og en vennlig stemme som forteller at de kan hvis de vil og fokuserer på positiv motivasjon.

However, jeg deler oppfatningen til mange at vi må rykke opp i år fordi det blir ikke enklere neste år eller året deretter. Derfor er det ikke nøye hvilket alternativ som blir gjennomført, så lenge det skjer en endring innad og vi kan komme tilbake på vinner sporet (de tre siste kampene har vi fått nesten en hel sesongs porsjon flaks).

En ny sterk personlighet i støtteapparatet? Jo, det hadde vært flott. Dessverre tror jeg at det er altfor mye stolthet i Grayson og dagens apparat til de vil erkjenne at de trenger noen utenfra for å endre noen av de psykologiske mekanismene som trengs justering i gruppa.

MacMurder

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1302 på: Januar 22, 2012, 13:42:35 »
Hva med å få inn en motivator ,? en som kan ta tak i de gale tankene SG og laget kanskje har oppi knollen ?

En med hvit frakk ?

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1303 på: Januar 22, 2012, 14:36:05 »
En trenger ikke en motivator i hvit frakk, en uten kan gjøre en like god jobb!  :D

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1304 på: Januar 22, 2012, 14:49:08 »
En trenger ikke en motivator i hvit frakk, en uten kan gjøre en like god jobb!  :D

Kanskje noen nakne babes i garderoben før kamp hadde vært noe, da hadde i hvertfall spillerne vært våkne til kampstart..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1305 på: Januar 22, 2012, 14:58:45 »
 ;D et eller annet ja, for å få gutta sjerpet!

lojosang

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1306 på: Januar 22, 2012, 15:11:21 »
En trenger ikke en motivator i hvit frakk, en uten kan gjøre en like god jobb!  :D

Kanskje noen nakne babes i garderoben før kamp hadde vært noe, da hadde i hvertfall spillerne vært våkne til kampstart..

Hvordan skal det da gå om man må i mur tidlig i kampen?
- Leif Olav

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1307 på: Januar 22, 2012, 15:14:03 »
Samtlige snur ryggen til i muren !  ;D

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1308 på: Januar 23, 2012, 12:00:41 »
Sånn apropos til diskusjonen rundt Graysons disposisjoner, manglende sportslig satsing , surmulende fansetc.:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3318931.ece
Ikke bare Leeds som mister nøkkelspillere til "de store".
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kalle_92

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1309 på: Januar 23, 2012, 12:43:59 »
"We now have a week or so," said Grayson. "Signing Fabian was a positive move as there had been a bit of negativity round the place during the week.

"It gave everyone a lift. Hopefully, we can bring in another few players and then people will see we are being positive. (Hopefully er stikkordet her ja...)

"We are not too far away with a couple of deals but things can change quickly. Injury concerns at another club can put you back but if one or two of our targets aren't available then we move on to other ones.  (Denne har vi hørt før Simon...! Tyder vel forøvrig på at det er snakk om lån..)

"If we can get the players in we want during the next week or so then that will hopefully lift the atmosphere.

"Let's not forget, though, that we have some good players here. Sometimes, it is about keeping hold of players that other clubs are allegedly interested in. (sånn som for eksempel Gradel og Howson da eller?)

"They won't be going anywhere. We have a group capable of getting us promoted."

Meanwhile, the boss has hit back at a media reporting claiming contract talks with Robert Snodgrass have been "terminated" at the player's insistence, branding the story as "rubbish".

Grayson reacted angrily when quizzed about the story, following Saturday's 3-1 Elland Road win against Ipswich Town.

"His contract talks have not got going since the summer," said the boss.

"We turned down a bid from Norwich in the summer and both parties agreed then that we would leave it until it suits. It is not as if we have got round the table in the last 10 days and things have stalled.

"There have been no negotiations for four to five months and that was agreed in the summer.

"He still has 18 months on his contract so we are in a good position. We would like to keep him longer, which is why we offered a new contract in the summer. Plus, when you turn down a fee from another club then it is courtesy to offer a new deal.

"We didn't have to do that in the summer, and that is why we have left it. Whoever has come up with the story saying talks have broken down is talking rubbish. Unfortunately these days anybody seems to be able to report anything and claim it's true even when it isn't."
« Siste redigering: Januar 23, 2012, 12:58:54 av kalle_92 »

B_Ød

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1310 på: Januar 23, 2012, 12:52:58 »
Hvis det nå har seg slik at toppledelsen nå har presset JH avgårde til Norwich pga pengemangel, burde det ikke komme som noen overraskelse på noen at det som evt kommer inn av spillermateriell vil være av den lånte typen.
Ups & Ups!!

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1311 på: Januar 23, 2012, 14:23:23 »
Hvis det nå har seg slik at toppledelsen nå har presset JH avgårde til Norwich pga pengemangel, burde det ikke komme som noen overraskelse på noen at det som evt kommer inn av spillermateriell vil være av den lånte typen.

Bare spekulasjoner. Når folk tyr til svar, dukker den slags konspirasjoner opp.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

4ever arcticwhite

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1312 på: Januar 23, 2012, 14:25:36 »
Grayson sier at:
"We're not too far away with a couple of deals but things can change quickly. Injury concerns at another club can put you back but if one or two of our targets aren't available then we move on to other ones."

Tyder som sagt ovenfor her (av kalle_92) at det er snakk om lån. Jeg er også redd for at vi venter så lenge for å se om de det er snakk om kan komme til oss, at når det viser seg at de ikke kan komme, så får vi heller ikke andrevalgene våre, i alle fall dersom de er snakk om å kjøpe andrevalgene, for da rekker ikke selgende klubb å få inn erstatter....

Og så skjer det samme som i høst: Mange telefoner, men ingen spillere inn de siste timene av vinduet, og så er det ut å finne et par kortsiktige lån så snart "emergency"-vinduet åpner.

Dersom vi ikke kan få førstevalget når det er en uke igjen av vinduet, så er det på tide å "move on" til nestemann på lista.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Cherry

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1313 på: Januar 23, 2012, 14:37:35 »
Klart det er lån!!!!
Vinduet er åpent.....er ikke noe å vente på - DERSOM man har penger available...

Han sier jo mellom loinjene at de venter pga at klubber ser an skadesituasjonen,
og det gjør man ikke HVIS spilleren skal selges.

Helt utrolig. Vi har ikke penger til kjøp.
 

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1314 på: Januar 23, 2012, 14:48:45 »
Det er vel logisk at klubber holder igjen sine beste spillere. La oss si vi vil ha Sharp (JIPPI). Don vil neppe selge til en lokal rival, som innbiller seg at den er en storklubb. Men, den lokale rivalen, vil ha, ja ha Sharp. "OK, da" sier Don, "men da blir han dyr." "£ 7 mill :o. Nei, det har vi ikke råd til. Dere kan få £ 2.5 mill nå, £ 0.7 mill etter 30 spilte kamper, og £1 mill ved opprykk til PL." Tror dere de selger?

Vel, vi selv blir jo potte sure når egne spiller forlater skuta. "Mangel på ambisjoner", raser Leeds-fansen. "En gnier av en styreformann. BATES OUT." "Graysons no-peil fotball har endelig gitt resultater. Negative. Ut me'n!" Noen som klappet i hendene av fryd når Howson dro? Noen som gleder seg til å se McCormack i Wigan-drakt? Enn Snoddy i Everton-trøye?

Ã… tro at Leeds håver inn klassespillere i januar for en billig penge, fordi andre klubber nærmest lengter etter å hjelpe selveste Leeds til PL, er som å tro på at Julenissen eksisterer. Klubben disponerer selvsagt helt rett når de ikke henter inn spillere til blodpris i januar. Heller da lån eller free transfers. Det er det eneste realistiske, og det eneste fornuftige, og er ingenting å hisse seg opp over.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1315 på: Januar 23, 2012, 14:53:35 »
+1. we just have to deal with it.

Mr. Leeds

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1316 på: Januar 23, 2012, 15:34:29 »
Det er vel logisk at klubber holder igjen sine beste spillere. La oss si vi vil ha Sharp (JIPPI). Don vil neppe selge til en lokal rival, som innbiller seg at den er en storklubb. Men, den lokale rivalen, vil ha, ja ha Sharp. "OK, da" sier Don, "men da blir han dyr." "£ 7 mill :o. Nei, det har vi ikke råd til. Dere kan få £ 2.5 mill nå, £ 0.7 mill etter 30 spilte kamper, og £1 mill ved opprykk til PL." Tror dere de selger?

Vel, vi selv blir jo potte sure når egne spiller forlater skuta. "Mangel på ambisjoner", raser Leeds-fansen. "En gnier av en styreformann. BATES OUT." "Graysons no-peil fotball har endelig gitt resultater. Negative. Ut me'n!" Noen som klappet i hendene av fryd når Howson dro? Noen som gleder seg til å se McCormack i Wigan-drakt? Enn Snoddy i Everton-trøye?

Ã… tro at Leeds håver inn klassespillere i januar for en billig penge, fordi andre klubber nærmest lengter etter å hjelpe selveste Leeds til PL, er som å tro på at Julenissen eksisterer. Klubben disponerer selvsagt helt rett når de ikke henter inn spillere til blodpris i januar. Heller da lån eller free transfers. Det er det eneste realistiske, og det eneste fornuftige, og er ingenting å hisse seg opp over.

Jeg hisser meg opp fordi det er ikke snev av sammenheng mellom det å ha målsetting om opprykk og det å beholde egne spillere som er gode nok og ha/skaffe en stall som er god nok til å nå målet. Hadde Bates bare uttalt at "med denne spillergruppa kan vi i beste fall håpe på playoff, men det vil for oss være akseptabelt å havne midt på tabellen" så ville jeg og trolig flere andre fans skjønt det. Men det sier han ikke. Han sier vi skal opp - og det ser folk som har et halvt øye ikke kan gå. Gray har sagt det på LU"TV" i flere uker at denne spillergruppa vil ikke klare opprykk. Reine ord for pengene, og jeg tror han har helt rett.

Det er så mye som skjer rundt Leeds om dagen (Parkers uttale om Howson-historien, O'Brian saken, supporterne er alltid morons og hindrer investeringer, vi viser elendig spill og innsats i kampene. Orda "lacklustre performance", "poor defending" "free header" er slitte uttrykk på LU"TV") at hvis halvparten av det som er kommet ut er sant, så er vi en syk klubb som har problemer. Jeg frykter at det ikke kan være mye ålreit å være spiller eller i staben hos Leeds i øyeblikket.

Takk og lov for at vi har en del poeng allerede slik at nedrykk skal være greit å unngå. Jeg tror vi er nærere ett nedrykk enn det å rykke opp. Da tenker jeg ikke på tabellplassering - jeg har sett at det er 2-3 poeng opp til playoff - men vi sliter med å vinne kamper. Det er poenget. Med mindre motstander får en utvist så aner vi ikke hvordan vi skal bryte ned ett forsvar. For flaksen vil ta slutt en gang.. Utvisninger vil jevne seg ut sammen med tabber framover og bakover. Det er lenge siden jeg har hatt en slik oppgitt følelse rundt klubben. Når vant vi sist 11 mot 11? Mot Forest - som må regnes som spesiell pga de tragiske omstendighetene rundt Gary Speed. Vi vant for Gary!

Alt dette rundt ressurssituasjonen til vår kjære klubb er mye lettere å akseptere om  kortene legges på bordet og sier at slik er situasjonen. Ã… kaste fram at vi har overbrukt midler så det griner er vanskelig å forstå når det ikke dokumenteres. Mange lurer på hvor pengene går og trolig er det slik at Grayson MÃ… handle på middels/laveste hylle og håpe at noen av de gratis/lånespillerne slår til.  Det er frustrerende at f.eks Bradley Johnson forsvant til Norwich fordi "we need better" sier Bates. Også henter vi Brown. Det sier litt om ambisjonene våre. Vi selger Max - en av de få med fart og som klarer å gå av en spiller eller to. Og erstatter ham med.... Tja Pugh? Og et halvt år etter kommer Robbie Rogers. Han kan være god, men er et nytt eksempel på at vi i de fleste tilfeller må handle på free transfer. Det er ikke noe galt i å handle på free transfer, men er neppe førstevalget til Grayson. Det er her det svikter med manglende sammenheng mellom mål og ressursinnsats. De rette spillertypene vil trolig koste - fordi det er kamp om dem.

Hvis Bates hadde sagt noe slikt som at "Hør her, vi ligger an til et underskudd på £5 mill pga svikt i billettinntekter og høyere lønnsutgifter til en breiere spillerstall enn vi regna med. Dermed må vi selge for å bedre økonomien og kunne sørge for at vi klarer å betale regningene våre til rett tid" Og deretter fulgt opp med å gi fullt innsyn i økonomien i Leeds United. Da kunne det blitt troverdig. Inntill noe slikt skjer (trolig aldri) er fansen i sin fulle rett til å stille spørsmål om hvor pengene blir av..

Og jeg kommer til å fortsette å undre meg over uttalte målsettinger som (med de midler Grayson tilsynelatende har til bruk) bare lar seg oppfylle i Football Manager..
« Siste redigering: Januar 23, 2012, 15:40:05 av Mr. Leeds »
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

kalle_92

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1317 på: Januar 23, 2012, 16:54:21 »
Det er vel logisk at klubber holder igjen sine beste spillere. La oss si vi vil ha Sharp (JIPPI). Don vil neppe selge til en lokal rival, som innbiller seg at den er en storklubb. Men, den lokale rivalen, vil ha, ja ha Sharp. "OK, da" sier Don, "men da blir han dyr." "£ 7 mill :o. Nei, det har vi ikke råd til. Dere kan få £ 2.5 mill nå, £ 0.7 mill etter 30 spilte kamper, og £1 mill ved opprykk til PL." Tror dere de selger?

Vel, vi selv blir jo potte sure når egne spiller forlater skuta. "Mangel på ambisjoner", raser Leeds-fansen. "En gnier av en styreformann. BATES OUT." "Graysons no-peil fotball har endelig gitt resultater. Negative. Ut me'n!" Noen som klappet i hendene av fryd når Howson dro? Noen som gleder seg til å se McCormack i Wigan-drakt? Enn Snoddy i Everton-trøye?

Ã… tro at Leeds håver inn klassespillere i januar for en billig penge, fordi andre klubber nærmest lengter etter å hjelpe selveste Leeds til PL, er som å tro på at Julenissen eksisterer. Klubben disponerer selvsagt helt rett når de ikke henter inn spillere til blodpris i januar. Heller da lån eller free transfers. Det er det eneste realistiske, og det eneste fornuftige, og er ingenting å hisse seg opp over.

Jeg hisser meg opp fordi det er ikke snev av sammenheng mellom det å ha målsetting om opprykk og det å beholde egne spillere som er gode nok og ha/skaffe en stall som er god nok til å nå målet. Hadde Bates bare uttalt at "med denne spillergruppa kan vi i beste fall håpe på playoff, men det vil for oss være akseptabelt å havne midt på tabellen" så ville jeg og trolig flere andre fans skjønt det. Men det sier han ikke. Han sier vi skal opp - og det ser folk som har et halvt øye ikke kan gå. Gray har sagt det på LU"TV" i flere uker at denne spillergruppa vil ikke klare opprykk. Reine ord for pengene, og jeg tror han har helt rett.

Det er så mye som skjer rundt Leeds om dagen (Parkers uttale om Howson-historien, O'Brian saken, supporterne er alltid morons og hindrer investeringer, vi viser elendig spill og innsats i kampene. Orda "lacklustre performance", "poor defending" "free header" er slitte uttrykk på LU"TV") at hvis halvparten av det som er kommet ut er sant, så er vi en syk klubb som har problemer. Jeg frykter at det ikke kan være mye ålreit å være spiller eller i staben hos Leeds i øyeblikket.

Takk og lov for at vi har en del poeng allerede slik at nedrykk skal være greit å unngå. Jeg tror vi er nærere ett nedrykk enn det å rykke opp. Da tenker jeg ikke på tabellplassering - jeg har sett at det er 2-3 poeng opp til playoff - men vi sliter med å vinne kamper. Det er poenget. Med mindre motstander får en utvist så aner vi ikke hvordan vi skal bryte ned ett forsvar. For flaksen vil ta slutt en gang.. Utvisninger vil jevne seg ut sammen med tabber framover og bakover. Det er lenge siden jeg har hatt en slik oppgitt følelse rundt klubben. Når vant vi sist 11 mot 11? Mot Forest - som må regnes som spesiell pga de tragiske omstendighetene rundt Gary Speed. Vi vant for Gary!

Alt dette rundt ressurssituasjonen til vår kjære klubb er mye lettere å akseptere om  kortene legges på bordet og sier at slik er situasjonen. Ã… kaste fram at vi har overbrukt midler så det griner er vanskelig å forstå når det ikke dokumenteres. Mange lurer på hvor pengene går og trolig er det slik at Grayson MÃ… handle på middels/laveste hylle og håpe at noen av de gratis/lånespillerne slår til.  Det er frustrerende at f.eks Bradley Johnson forsvant til Norwich fordi "we need better" sier Bates. Også henter vi Brown. Det sier litt om ambisjonene våre. Vi selger Max - en av de få med fart og som klarer å gå av en spiller eller to. Og erstatter ham med.... Tja Pugh? Og et halvt år etter kommer Robbie Rogers. Han kan være god, men er et nytt eksempel på at vi i de fleste tilfeller må handle på free transfer. Det er ikke noe galt i å handle på free transfer, men er neppe førstevalget til Grayson. Det er her det svikter med manglende sammenheng mellom mål og ressursinnsats. De rette spillertypene vil trolig koste - fordi det er kamp om dem.

Hvis Bates hadde sagt noe slikt som at "Hør her, vi ligger an til et underskudd på £5 mill pga svikt i billettinntekter og høyere lønnsutgifter til en breiere spillerstall enn vi regna med. Dermed må vi selge for å bedre økonomien og kunne sørge for at vi klarer å betale regningene våre til rett tid" Og deretter fulgt opp med å gi fullt innsyn i økonomien i Leeds United. Da kunne det blitt troverdig. Inntill noe slikt skjer (trolig aldri) er fansen i sin fulle rett til å stille spørsmål om hvor pengene blir av..

Og jeg kommer til å fortsette å undre meg over uttalte målsettinger som (med de midler Grayson tilsynelatende har til bruk) bare lar seg oppfylle i Football Manager..
Storartet innlegg! Treffer spikeren på hodet her!

HåvardK

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1318 på: Januar 23, 2012, 17:17:24 »
Ã… tro at Leeds håver inn klassespillere i januar for en billig penge, fordi andre klubber nærmest lengter etter å hjelpe selveste Leeds til PL, er som å tro på at Julenissen eksisterer.

Støttes 100%. Så har jeg da heller ikke mistanke om at noen som helst som opererer på dette forum har tenkt - enn si gitt uttrykk for - en slik tankegang.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1319 på: Januar 23, 2012, 17:25:12 »
Ã… tro at Leeds håver inn klassespillere i januar for en billig penge, fordi andre klubber nærmest lengter etter å hjelpe selveste Leeds til PL, er som å tro på at Julenissen eksisterer.

Støttes 100%. Så har jeg da heller ikke mistanke om at noen som helst som opererer på dette forum har tenkt - enn si gitt uttrykk for - en slik tankegang.
Kanskje ikke, men vi har en tendens til å tro at det er så bra i Leeds, at ingen forlater oss frivillig om det ikke er ugler i mosen. Fotballspillere har blitt kjøpt og solgt så lenge det har vært profesjonell fotball. Overgangsvinduene gjør bare ting mer spekulativt, og mer på spillerenes premisser. De er ikke lenger klubbenes tause, viljesløse eiendom, hvis ordet "klubblojalitet" blir lagt om halsen som en møllestein.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020