Skrevet av Emne: EX-Manager: Simon Grayson  (Lest 447439 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #480 på: Mars 13, 2011, 14:51:08 »
Hvorfor har vi dobbel/trippel dekning på posisjoner når vi uansett bare bruker en 12-13 mann  ??? Snoddy er ikke i form, burde ikke spillere som Sam eller Watt da få sjansen?

Hvorfor er Davide Somma den eneste som spilte seg helt ut av laget etter katastrofekampen mot Swansea? Der var han en av de få som var våkne.

Hvorfor bytter Simon så sent i kampene når vi nokså tydelig mangler noe ?



Liten tvil om at Graysons bruk av spillerstallen har virket noe underlig til tider. Ser ut som han har sine favoritter som han finner veldig vanskelig å setta ut.

F.eks;
- Ross Mccormack var vår store signering i sommer. Har bare tidvis fått sjansen, men aldri rukket å spille seg varm i trøya.
- David Somma har banket inn ett imponerende antall mål på begrenset spilletid. Får likevel aldri sjansen til å spille fast over lenger tid. Blir litt sånn at når han har scoret to mål som innbytter så får han sjansen fra start, men dersom han ikke scorer da så er det benken neste 3-4 kampene...
- Billy Paynter var skadet i starten, og siden den gang har han bare fått sjansen mot slutten av kampene. Har nå fått startet to kamper på rad, og kanskje fortjener han noen kamper til. Selv om jeg er sikker på at Becchio starter neste kamp.
- Watt og Sam har begge vist fine takter, men blir som regel henvist til benken. Dette til tross for at Snodgrass har virker sliten i det siste, og både han og Gradel hadde helt sikkert hatt gått av hvile.
- Ben Parker var tilbake fra skade etter nyttår. Fikk sjansen i noen kamper, men ble benket når Mccartney var tilbake. Dette til tross for at Mccartney ikkje har imponert veldig mye.
- Ramon Nunez ble henter i sommer, og det var vel ingen som hadde forventet at han skulle spille så mye. Likevel fikk han forlenget sin halvtårs kontrakt med klubben, har imponert på landslag og reservelag, men sitter på tribunen og virker til å være milevis unna førstelaget.

Jeg sier ikke at alle disse skal spille fast, men jeg finner det underlig at nesten ingen av disse får noe særlig med spilletid. Vi spiller tross alt 46 seriekamper + cup, ofte 3 kamper i uka, og da er jeg sikker på at de fleste blir slitne innimellom og har godt av noen kamper på benken...
marching on together,
derudaf forever...

B-m

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #481 på: Mars 13, 2011, 14:58:18 »
Hvorfor har vi dobbel/trippel dekning på posisjoner når vi uansett bare bruker en 12-13 mann  ??? Snoddy er ikke i form, burde ikke spillere som Sam eller Watt da få sjansen?

Hvorfor er Davide Somma den eneste som spilte seg helt ut av laget etter katastrofekampen mot Swansea? Der var han en av de få som var våkne.

Hvorfor bytter Simon så sent i kampene når vi nokså tydelig mangler noe ?



Skal vi kritisere Grayson for ikke å gjøre bytter som forandrer kamper?? Dette var mer unntaket som bekreftet regelen, Grayson har jo vært genial med sine bytter og vi har vunnet mange kamper grunnet dette.

Snoddy ikke i form? Hva i helvette er det slags antakelse? Ikke i form??!??! Ja han hadde bare en ok dag mot Preston, og var litt anonym i går - men snoddy har vært i sin livs form frem til nå. Men jeg er enig i at Snoddy sikkert kan ha godt av en litt pause.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

ragnar

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #482 på: Mars 13, 2011, 17:11:26 »
Hvorfor har vi dobbel/trippel dekning på posisjoner når vi uansett bare bruker en 12-13 mann  ??? Snoddy er ikke i form, burde ikke spillere som Sam eller Watt da få sjansen?

Hvorfor er Davide Somma den eneste som spilte seg helt ut av laget etter katastrofekampen mot Swansea? Der var han en av de få som var våkne.

Hvorfor bytter Simon så sent i kampene når vi nokså tydelig mangler noe ?



Liten tvil om at Graysons bruk av spillerstallen har virket noe underlig til tider. Ser ut som han har sine favoritter som han finner veldig vanskelig å setta ut.

F.eks;
- Ross Mccormack var vår store signering i sommer. Har bare tidvis fått sjansen, men aldri rukket å spille seg varm i trøya.
- David Somma har banket inn ett imponerende antall mål på begrenset spilletid. Får likevel aldri sjansen til å spille fast over lenger tid. Blir litt sånn at når han har scoret to mål som innbytter så får han sjansen fra start, men dersom han ikke scorer da så er det benken neste 3-4 kampene...
- Billy Paynter var skadet i starten, og siden den gang har han bare fått sjansen mot slutten av kampene. Har nå fått startet to kamper på rad, og kanskje fortjener han noen kamper til. Selv om jeg er sikker på at Becchio starter neste kamp.
- Watt og Sam har begge vist fine takter, men blir som regel henvist til benken. Dette til tross for at Snodgrass har virker sliten i det siste, og både han og Gradel hadde helt sikkert hatt gått av hvile.
- Ben Parker var tilbake fra skade etter nyttår. Fikk sjansen i noen kamper, men ble benket når Mccartney var tilbake. Dette til tross for at Mccartney ikkje har imponert veldig mye.
- Ramon Nunez ble henter i sommer, og det var vel ingen som hadde forventet at han skulle spille så mye. Likevel fikk han forlenget sin halvtårs kontrakt med klubben, har imponert på landslag og reservelag, men sitter på tribunen og virker til å være milevis unna førstelaget.

Jeg sier ikke at alle disse skal spille fast, men jeg finner det underlig at nesten ingen av disse får noe særlig med spilletid. Vi spiller tross alt 46 seriekamper + cup, ofte 3 kamper i uka, og da er jeg sikker på at de fleste blir slitne innimellom og har godt av noen kamper på benken...

Her er jeg enig at SG kunne med fordel kunne ha rullert litt mer på spillerene. Dog ikke for mye, men en sunn rullering både med tanke på konkurranse og at det er fornuftig med enkelte hvileskjær innemellom. Offensivt er det jo meget god dekning både med tanke på spissplassen, hengende spiss (tenker da på 4-2-3-1) og på vingene. Sam og Watt er gode erstattere for Gradel og Snoddy og kunne med fordel ha startet flere kamper. Snoddy har jo og bevist at han duger som hengende spiss så her kan flere spille samtidig.

Men når det gjelder bytter så kan vi vel ikke ta SG på dette. Han har jo titt og ofte vist at han ikke er redd for å rokkere utover i kampene, men han venter ofte til 60 spilte før han begynner å gjøre noe. Enkelte bytter har jo vist seg å være direkte utslagsgivende.  ;)
*In El Loco we trust!*

Kato

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #483 på: Mars 13, 2011, 19:29:08 »
For det første er en av Graysons største styrker hans kampledelse. Han har endret kampbildet, og dermed resultatet, mange ganger denne sesongen med gode bytter.

Litt overrasket at vi sitter og skriker om bytting her inne underveis i kampene, uten å ha den minste peil på hva som foregår på matta.

Innleggene fra de som var til stede i går, sier at etter en jevn 1. Omgang, var det bare ett lag på banen etter pause.

Når vi kjører på, og er i siget, er det ikke bestandig lurt å bytte noe. Det kan endre hele strukturen, og dermed miste litt av det siget man var inne i.

Kan nesten høres ut som det var noe lignende i går, da byttene kom veldig seint.

Og så er det jo selvfølgelig veldig enkelt å si hva som burde vært gjort, når man sitter med fasit i hånd.

Da kan alle være verdens beste trene.
 

Hallgeir *

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #484 på: Mars 13, 2011, 20:43:46 »
For det første er en av Graysons største styrker hans kampledelse. Han har endret kampbildet, og dermed resultatet, mange ganger denne sesongen med gode bytter.

Litt overrasket at vi sitter og skriker om bytting her inne underveis i kampene, uten å ha den minste peil på hva som foregår på matta.

Innleggene fra de som var til stede i går, sier at etter en jevn 1. Omgang, var det bare ett lag på banen etter pause.

Når vi kjører på, og er i siget, er det ikke bestandig lurt å bytte noe. Det kan endre hele strukturen, og dermed miste litt av det siget man var inne i.

Kan nesten høres ut som det var noe lignende i går, da byttene kom veldig seint.

Og så er det jo selvfølgelig veldig enkelt å si hva som burde vært gjort, når man sitter med fasit i hånd.

Da kan alle være verdens beste trene.

  Veldig mye fornuftig her.  :)
Super Leeds since 1968

B_Ød

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #485 på: Mars 13, 2011, 21:08:40 »
For det første er en av Graysons største styrker hans kampledelse. Han har endret kampbildet, og dermed resultatet, mange ganger denne sesongen med gode bytter.

Litt overrasket at vi sitter og skriker om bytting her inne underveis i kampene, uten å ha den minste peil på hva som foregår på matta.

Innleggene fra de som var til stede i går, sier at etter en jevn 1. Omgang, var det bare ett lag på banen etter pause.

Når vi kjører på, og er i siget, er det ikke bestandig lurt å bytte noe. Det kan endre hele strukturen, og dermed miste litt av det siget man var inne i.

Kan nesten høres ut som det var noe lignende i går, da byttene kom veldig seint.

Og så er det jo selvfølgelig veldig enkelt å si hva som burde vært gjort, når man sitter med fasit i hånd.

Da kan alle være verdens beste trene.

godt sagt!
Ups & Ups!!

Kickthemdown

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #486 på: Mars 19, 2011, 16:52:48 »
Vi blir komplett utspilt i første omgang og er griseheldige som har 0-0 .. Ã… hva blir gjort i pausen?  >:(

Faen Simon. Ã… Snoddy da... f.o.m Swansea kampen har han vært direkte svak. Hvorfor i yderste F får ikke Watt eller Sam sjansen?

AAAAAAAAAAAAAAAAAGH

Hobben

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #487 på: Mars 19, 2011, 21:13:05 »
Ingen tvil om at Simon er ein god trenar, og ha ført Leeds til nye høyder.

Men jeg lurer på en ting, hvorfor brukes Paynter framfor Somma? Hva har bevist?? Ikke en dritt..
Rogaland Whites

Kickthemdown

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #488 på: Mars 19, 2011, 21:21:23 »
Ingen tvil om at Simon er ein god trenar, og ha ført Leeds til nye høyder.

Men jeg lurer på en ting, hvorfor brukes Paynter framfor Somma? Hva har bevist?? Ikke en dritt..
Argumentet du nok før høre er at Paynter er en bedre target-man enn Somma... Godt mulig.

Men hvem scorer målene tro..   ::)

GeirO

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #489 på: Mars 19, 2011, 22:02:45 »
Personlig foretrekker jeg goal-men i stedet for target-men......(i fotball altså... :o)
MOT

Gufrias

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #490 på: Mars 20, 2011, 07:44:27 »
Ingen tvil om at Simon er ein god trenar, og ha ført Leeds til nye høyder.

Men jeg lurer på en ting, hvorfor brukes Paynter framfor Somma? Hva har bevist?? Ikke en dritt..
Gamle høyder, Hobberst ... gamle høyder. Og vi er ikke framme ennå ;)

Ellers undres jeg like mye som deg. Men det er mulig at vi hadde skjønt mer hvis vi hadde sett laget i aksjon oftere?
Hekta på Leeds siden 1974

Hobben

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #491 på: Mars 20, 2011, 10:14:53 »
Ingen tvil om at Simon er ein god trenar, og ha ført Leeds til nye høyder.

Men jeg lurer på en ting, hvorfor brukes Paynter framfor Somma? Hva har bevist?? Ikke en dritt..
Gamle høyder, Hobberst ... gamle høyder. Og vi er ikke framme ennå ;)

Ellers undres jeg like mye som deg. Men det er mulig at vi hadde skjønt mer hvis vi hadde sett laget i aksjon oftere?


gamle høyde sjølvsakt.  ;)

ja, kanskje vi kunne skjønt mer da, men likevel litt merklig etter som Somma scorer mer...
Rogaland Whites

Kickthemdown

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #492 på: Mars 20, 2011, 11:47:43 »
Ser noen på waccoe babler om at vi en periode i går spilte 4-4-2 med Howson på høyrekant ..  ???

Noen som vet noe om det?

peacock

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #493 på: Mars 20, 2011, 12:57:13 »
Ingen tvil om at Simon er ein god trenar, og ha ført Leeds til nye høyder.

Men jeg lurer på en ting, hvorfor brukes Paynter framfor Somma? Hva har bevist?? Ikke en dritt..

Bevist? Omtrent 30 mål forrige sesong. Inntil nylig var han skadet, og trenger selvsagt tid på å komme i kampform. Når det er sagt; Somma leverer varene når han får sjansen. Vi får bare stole på at Grayson, som har det daglige oppsynet, har bedre forutsetninger en forumdeltakere til å vurdere rett.

Hobben

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #494 på: Mars 20, 2011, 13:51:18 »
Ingen tvil om at Simon er ein god trenar, og ha ført Leeds til nye høyder.

Men jeg lurer på en ting, hvorfor brukes Paynter framfor Somma? Hva har bevist?? Ikke en dritt..

Bevist? Omtrent 30 mål forrige sesong. Inntil nylig var han skadet, og trenger selvsagt tid på å komme i kampform. Når det er sagt; Somma leverer varene når han får sjansen. Vi får bare stole på at Grayson, som har det daglige oppsynet, har bedre forutsetninger en forumdeltakere til å vurdere rett.

Hva paynter gjorde i fjor er helt uinntresert, da spilte han ikke for oss. Hvorfor skal han få tid nå? vi har ikke den tiden nå når vi skal kjempe om playoff/opprykk, og han har fått flere muligheter til å vise at han duger, og viser at han ikke duger.
Rogaland Whites

Kato

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #495 på: Mars 20, 2011, 13:56:27 »
Billy Paynter har vel først og fremst bevist at han er Graysons bomkjøp nummer 8 eller 9 denne sesongen.
 

jarle

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #496 på: Mars 20, 2011, 14:04:15 »
Det som skuffer meg mest med Grayson er den totale udugligheten han viser i sitt arbeid med å rett opp våre defensive svakheter...

Se på målene og det som skjer i forkant av de mot Sheffield... enhver med noe fotabllkunnskaper ser at det gang på gang på gang begås feil som man skal ha fått med seg som guttespiller med god skolering.

Ingen ting skjedde i januar vinduet...

Vi fikk inn en Banan som vel er en bedre kopi av Kilkenny...


Jeg er 100% sikker på at det ikke blir noe PL spill neste år... og ikke året etter det heller...
Det blir lange år i 2nd division venner... bare å stålsette seg.

Iår hadde vi en gyllen mulighet fordi de lagene som rykket ned var i total krise... det skjer nok ikke igjen med det første.

I tillegg ser det ut som Grayson ikke lenger evner å snu kamper... hvor er de gode byttene?



Dennis

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #497 på: Mars 20, 2011, 15:19:46 »
Ingen tvil om at Simon er ein god trenar, og ha ført Leeds til nye høyder.

Men jeg lurer på en ting, hvorfor brukes Paynter framfor Somma? Hva har bevist?? Ikke en dritt..

Bevist? Omtrent 30 mål forrige sesong. Inntil nylig var han skadet, og trenger selvsagt tid på å komme i kampform. Når det er sagt; Somma leverer varene når han får sjansen. Vi får bare stole på at Grayson, som har det daglige oppsynet, har bedre forutsetninger en forumdeltakere til å vurdere rett.

Somma har heller ikke spilt særlig godt alene på topp. Paynter er den som er mest lik Becchio i spillestilen, med duellspillet som sin sterkeste side.

Den ensomme spissens oppgave er ikke kun å score mål. Han skal også vinne dueller, holde på ballen til lagkameratene kommer og binde opp forsvaret slik at han skaper rom for andre. Det kan være at Grayson mener Paynter er bedre til dette enn Somma. Det tror jeg også han har rett i. Sommas målscoreregenskaper er upåklagelige, men han er best i tospann og mot slutten av kampene når det ofte åpner seg mer, spillere er slitne etc.

Kanskje kan man sammenligne litt med Solskjær, selv om han spilte for feil lag.

Synes forresten det er meget artig å lese alle bomkjøpe-labelene som blir gitt her på forumet. Klubben rykket opp og er i play off-sjiktet med et lite håp om direkte opprykk. De åtte, ni bomkjøpene Grayson har bidratt til det.
Marching on together!

Kato

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #498 på: Mars 20, 2011, 15:29:14 »
Hvis du har fulgt godt med, så vil du se at hovedårsaken til at vi er der vi nå er, ligger i materialet som sendte oss opp fra league Ine.

Les: Gradel, Becchio, Kilkenny, Johnson, Somma, Snodgrass.

Med bedre treff på kjøp/lån så hadde vi rykket rett opp.

Paynter, sam, collins, McCartney, Faye, nunez, Connolly, watt, mccormack, clayton, og sikkert flere har jo ikke akkurat satt fyr på denne divisjonen i år. Og det er vel 10 stk bare her.

Schmeichel har vært god, o'brien likeså. Bruce helt grei.

Nei, står for det jeg skriver om bom-bom-bom på transfermarkedet.

Den delen av managerjobben får han bare terningkast 2 på.
 

jarle

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #499 på: Mars 20, 2011, 15:40:49 »
Hvis du har fulgt godt med, så vil du se at hovedårsaken til at vi er der vi nå er, ligger i materialet som sendte oss opp fra league Ine.

Les: Gradel, Becchio, Kilkenny, Johnson, Somma, Snodgrass.

Med bedre treff på kjøp/lån så hadde vi rykket rett opp.

Paynter, sam, collins, McCartney, Faye, nunez, Connolly, watt, mccormack, clayton, og sikkert flere har jo ikke akkurat satt fyr på denne divisjonen i år. Og det er vel 10 stk bare her.

Schmeichel har vært god, o'brien likeså. Bruce helt grei.

Nei, står for det jeg skriver om bom-bom-bom på transfermarkedet.

Den delen av managerjobben får han bare terningkast 2 på.


helt riktig...

vi hadde trengt 1-3 stk som er bedre en de vi hadde frå før...
isteden har vi henta en haug med stall fyll som nesten ikke er på banen.


kalle_92

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #500 på: Mars 20, 2011, 15:50:19 »
Hvis du har fulgt godt med, så vil du se at hovedårsaken til at vi er der vi nå er, ligger i materialet som sendte oss opp fra league Ine.

Les: Gradel, Becchio, Kilkenny, Johnson, Somma, Snodgrass.

Med bedre treff på kjøp/lån så hadde vi rykket rett opp.

Paynter, sam, collins, McCartney, Faye, nunez, Connolly, watt, mccormack, clayton, og sikkert flere har jo ikke akkurat satt fyr på denne divisjonen i år. Og det er vel 10 stk bare her.

Schmeichel har vært god, o'brien likeså. Bruce helt grei.

Nei, står for det jeg skriver om bom-bom-bom på transfermarkedet.

Den delen av managerjobben får han bare terningkast 2 på.


helt riktig...

vi hadde trengt 1-3 stk som er bedre en de vi hadde frå før...
isteden har vi henta en haug med stall fyll som nesten ikke er på banen.


Helt enig! Ser ikke poenget med kvantitet over kvalitet. Et par gode signeringer kunne fått oss opp i PL, i stedet for har det blitt mange relativt ubrukelige spillere - eller spillere som kjemper om plass på benken...

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #501 på: Mars 20, 2011, 16:42:49 »
Jeg skal dømme Grayson's transferpolitikk etter transfervinduet stenger til neste sesong. Grayson har hentet MANGE spillere, noen av de har vært bra for laget og andre ikke fullt så gode.

Etter sesongen så har man en "snaubarbert" stall, mange har utløpende kontrakter og vi er kvitt mye stallfyll.

Klarer vi å holde på Howson, Snodgrass og Gradel så er mye i orden offensivt. Det Grayson må styrke da er midtbanen og før/etter Sheffield United kampen så kan man høre at Grayson er en fan av en kjempende midtbane ala Montgomery og Doyle. Synd at han ikke har klart å skaffe oss en slik spiller av kvalitet, men det kommer.

Jeg er heller ikke noen fan av sene bytter når vi spiller dårlig, vet ikke hvorfor ikke Grayson statuerer et eksempel der?? Se på Ferguson i går, misfornøyd ved halvtid og 2 bytter.

Det må være slitasje på mannskapet, luften går litt fort ut av oss om dagen. Man kan kritisere Grayson for å ikke rulere nok på mannskapet, men det er lett for oss å si. Hadde han rulert mer så hadde vi kanskje tapt kamper vi har spilt uavgjort.

Så langt ser jeg på denne sesongen som en stor bonus, vi hevder oss med det mannskapet vi har. Vi mangler noen få spillere for at "alt" skal klikke og da blir vi farlige. Denne sesongen har vi ikke hatt en lengre dårlig periode og det er sterkt som nyopprykket lag.

Kommer vi oss til en play-off så kan alt skje. Vi har alt å spille for.

In Grayson we trust..

Marching On Together...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #502 på: Mars 20, 2011, 19:10:39 »
Vi får tro at Grayson har en plan med det han gjør, og at hans observasjoner på treningsfeltet og i kamper/reservekamper er bakgrunn for hans valg (som i hans øyne selvsagt er de riktige). Ut fra det kan en da slutte at:

"- Nunez nok er viktig for reservelaget og Honduras, men at han er slett ikke god nok for førstelaget; ikke en gang god nok for benken. SG har hentet inn Bannan på korttidslån, noe som må bety at Nunez er å betrakte som et bomkjøp.
- Clayton virket lovende i pre-season, men holder ikke mål i NpC. Bomkjøp.
- Mange mål kommer etter dårlig arbeid på vår venstreside. Men alternativene til McCartney er enda dårligere enn ham, og han får derfor ingen konkurranse på plassen sin. De problemene han har, får han finne ut av selv.
- Paynter har et kjempepotensiale som han ikke har fått hentet ut. Sikkert like før dette slår ut i full blomst, så han er førstevalg som innbytter i kamper der vi sliter med å score mål.
- Somma har hatt veldig god uttelling som innbytter. Har sikkert brukt opp flakskvoten sin nå. Får derfor ikke mange minutter på førstelaget.
- Siden vi ikke greier å få tak i et defensivt midtbaneanker, er det ingen grunn til å la noen av de defensive spillerne som allerede er i troppen får prøve seg på den plassen. Det er de rett og slett ikke gode nok til. Da får vi heller leve med alle baklengsmålene - det hadde blitt enda verre hvis vi hadde prøvd å endre formasjon eller sette inn en forsvarer i stedet for Johnson/Kilkenny/Bannan.
- Det er ingen grunn til å rullere noe særlig på laget, til tross for at vi har en veldig stor tropp. De spillerne som ikke tilhører gruppen på ca 15-16 som spiller regelmessig (f eks Watt, Sam, Parker, Nunez og delvis Somma), kan ikke regne med særlig spilletid, til tross for at noen påstår å se at det er en viss slitasje på unge spillere som har spilt svært mye denne sesongen (Snodgrass, Gradel)."

Er det slik han tenker, tro?
« Siste redigering: Mars 20, 2011, 19:42:19 av HÃ¥vardK »

Kjell Skjerven

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #503 på: Mars 20, 2011, 19:20:54 »
Ser noen på waccoe babler om at vi en periode i går spilte 4-4-2 med Howson på høyrekant ..  ???

Noen som vet noe om det?

Ja eit stykke ut i foerste omgan spelte Howson og Snoddy paa kantene mens Billy og Max var paa topp.
Side before self,every time.

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #504 på: Mars 20, 2011, 19:21:29 »
Vi får tro at Grayson har en plan med det han gjør, og at hans observasjoner på treningsfeltet og i kamper/reservekamper er bakgrunn for hans valg (som i hans øyne selvsagt er de riktige). Ut fra det kan en da slutte at:

"- Nunez nok er viktig for reservelaget og Honduras, men at han er langt fra førstelaget; til og med langt fra benken. SG har hentet inn Bannan på korttidslån, noe som må bety at Nunez er å betrakte som et bomkjøp.
- Clayton virket lovende i pre-season, men holder ikke mål i NpC. Bomkjøp.
- Mange mål kommer etter dårlig arbeid på vår venstreside. Men alternativene til McCartney er enda dårligere enn ham, og han får derfor ingen konkurranse på plassen sin. De problemene han har, får han finne ut av selv.
- Paynter har et kjempepotensiale som han ikke har fått hentet ut. Sikkert like før dette slår ut i full blomst, så han er førstevalg som innbytter i kamper der vi sliter med å score mål.
- Somma har hatt veldig god uttelling som innbytter. Har sikkert brukt opp flakskvoten sin nå. Får derfor ikke mange minutter på førstelaget.
- Siden vi ikke greier å få tak i et defensivt midtbaneanker, er det ingen grunn til å la noen av de defensive spillerne som allerede er i troppen får prøve seg på den plassen. Det er de rett og slett ikke gode nok til. Da får vi heller leve med alle baklengsmålene - det hadde blitt enda verre hvis vi hadde prøvd å endre formasjon eller sette inn en forsvarer i stedet for Johnson/Kilkenny/Bannan.
- Det er ingen grunn til å rullere noe særlig på laget, til tross for at vi har en veldig stor tropp. De spillerne som ikke tilhører gruppen på ca 15-16 som spiller regelmessig (f eks Watt, Sam, Parker, Nunez og delvis Somma), kan ikke regne med særlig spilletid, til tross for at noen påstår å se at det er en viss slitasje på unge spillere som har spilt svært mye denne sesongen (Snodgrass, Gradel)."

Er det slik han tenker, tro?

Dette er nok ikke langt unna sannheten!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #505 på: Mars 20, 2011, 20:33:42 »
Vi får tro at Grayson har en plan med det han gjør, og at hans observasjoner på treningsfeltet og i kamper/reservekamper er bakgrunn for hans valg (som i hans øyne selvsagt er de riktige). Ut fra det kan en da slutte at:

"- Nunez nok er viktig for reservelaget og Honduras, men at han er slett ikke god nok for førstelaget; ikke en gang god nok for benken. SG har hentet inn Bannan på korttidslån, noe som må bety at Nunez er å betrakte som et bomkjøp.
- Clayton virket lovende i pre-season, men holder ikke mål i NpC. Bomkjøp.
- Mange mål kommer etter dårlig arbeid på vår venstreside. Men alternativene til McCartney er enda dårligere enn ham, og han får derfor ingen konkurranse på plassen sin. De problemene han har, får han finne ut av selv.
- Paynter har et kjempepotensiale som han ikke har fått hentet ut. Sikkert like før dette slår ut i full blomst, så han er førstevalg som innbytter i kamper der vi sliter med å score mål.
- Somma har hatt veldig god uttelling som innbytter. Har sikkert brukt opp flakskvoten sin nå. Får derfor ikke mange minutter på førstelaget.
- Siden vi ikke greier å få tak i et defensivt midtbaneanker, er det ingen grunn til å la noen av de defensive spillerne som allerede er i troppen får prøve seg på den plassen. Det er de rett og slett ikke gode nok til. Da får vi heller leve med alle baklengsmålene - det hadde blitt enda verre hvis vi hadde prøvd å endre formasjon eller sette inn en forsvarer i stedet for Johnson/Kilkenny/Bannan.
- Det er ingen grunn til å rullere noe særlig på laget, til tross for at vi har en veldig stor tropp. De spillerne som ikke tilhører gruppen på ca 15-16 som spiller regelmessig (f eks Watt, Sam, Parker, Nunez og delvis Somma), kan ikke regne med særlig spilletid, til tross for at noen påstår å se at det er en viss slitasje på unge spillere som har spilt svært mye denne sesongen (Snodgrass, Gradel)."

Er det slik han tenker, tro?
Hvordan kan du fastslå Nunez som bomkjøp? Han har da spilt like bra som mange av de som har vært i nærheten av førstelaget (ala Watt, McCormack, Sam). Hvor mange minutter har Nunez fått fra benken? Men det er klart at Nunez er et bomkjøp, når Grayson ikke er villig til å gi han sjansen. Jeg forstår ikke hvorfor Leeds forlenger, når Grayson som sagt ikke gir han noen minutter.

Når det gjelder Somma, og dine tanker om at han har brukt opp flaksen, er jeg uenig med deg. Han har vist gode takter over lengre tid, og var en av våre beste spillere mot Swansea.

Men du har gode betraktninger - jeg er bare litt uenig i stemplingen av Ramon som bomkjøp, når han ikke har fått sjansen til å motbevise dette på førstelaget (for det synes jeg han langt på vei har gjort for reservelaget OG Honduras - så får vi se om han putter for landslaget igjen.)

Kickthemdown

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #506 på: Mars 20, 2011, 22:35:30 »
Ser noen på waccoe babler om at vi en periode i går spilte 4-4-2 med Howson på høyrekant ..  ???

Noen som vet noe om det?

Ja eit stykke ut i foerste omgan spelte Howson og Snoddy paa kantene mens Billy og Max var paa topp.
Vet rett og slett ikke hva jeg skal si?! Kan bare ikke skjønne hva Simon holder på med....

Jon R

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #507 på: Mars 20, 2011, 22:39:49 »
Vi får tro at Grayson har en plan med det han gjør, og at hans observasjoner på treningsfeltet og i kamper/reservekamper er bakgrunn for hans valg (som i hans øyne selvsagt er de riktige). Ut fra det kan en da slutte at:

"- Nunez nok er viktig for reservelaget og Honduras, men at han er slett ikke god nok for førstelaget; ikke en gang god nok for benken. SG har hentet inn Bannan på korttidslån, noe som må bety at Nunez er å betrakte som et bomkjøp.
- Clayton virket lovende i pre-season, men holder ikke mål i NpC. Bomkjøp.
- Mange mål kommer etter dårlig arbeid på vår venstreside. Men alternativene til McCartney er enda dårligere enn ham, og han får derfor ingen konkurranse på plassen sin. De problemene han har, får han finne ut av selv.
- Paynter har et kjempepotensiale som han ikke har fått hentet ut. Sikkert like før dette slår ut i full blomst, så han er førstevalg som innbytter i kamper der vi sliter med å score mål.
- Somma har hatt veldig god uttelling som innbytter. Har sikkert brukt opp flakskvoten sin nå. Får derfor ikke mange minutter på førstelaget.
- Siden vi ikke greier å få tak i et defensivt midtbaneanker, er det ingen grunn til å la noen av de defensive spillerne som allerede er i troppen får prøve seg på den plassen. Det er de rett og slett ikke gode nok til. Da får vi heller leve med alle baklengsmålene - det hadde blitt enda verre hvis vi hadde prøvd å endre formasjon eller sette inn en forsvarer i stedet for Johnson/Kilkenny/Bannan.
- Det er ingen grunn til å rullere noe særlig på laget, til tross for at vi har en veldig stor tropp. De spillerne som ikke tilhører gruppen på ca 15-16 som spiller regelmessig (f eks Watt, Sam, Parker, Nunez og delvis Somma), kan ikke regne med særlig spilletid, til tross for at noen påstår å se at det er en viss slitasje på unge spillere som har spilt svært mye denne sesongen (Snodgrass, Gradel)."

Er det slik han tenker, tro?
Hvordan kan du fastslå Nunez som bomkjøp? Han har da spilt like bra som mange av de som har vært i nærheten av førstelaget (ala Watt, McCormack, Sam). Hvor mange minutter har Nunez fått fra benken? Men det er klart at Nunez er et bomkjøp, når Grayson ikke er villig til å gi han sjansen. Jeg forstår ikke hvorfor Leeds forlenger, når Grayson som sagt ikke gir han noen minutter.

Når det gjelder Somma, og dine tanker om at han har brukt opp flaksen, er jeg uenig med deg. Han har vist gode takter over lengre tid, og var en av våre beste spillere mot Swansea.

Men du har gode betraktninger - jeg er bare litt uenig i stemplingen av Ramon som bomkjøp, når han ikke har fått sjansen til å motbevise dette på førstelaget (for det synes jeg han langt på vei har gjort for reservelaget OG Honduras - så får vi se om han putter for landslaget igjen.)

Jeg tror nok det er enkelte elementer av ironi å spore i Håvards innlegg, kalle.  ;)
Jon R.

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #508 på: Mars 21, 2011, 00:01:35 »
Vi får tro at Grayson har en plan med det han gjør, og at hans observasjoner på treningsfeltet og i kamper/reservekamper er bakgrunn for hans valg (som i hans øyne selvsagt er de riktige). Ut fra det kan en da slutte at:

"- Nunez nok er viktig for reservelaget og Honduras, men at han er slett ikke god nok for førstelaget; ikke en gang god nok for benken. SG har hentet inn Bannan på korttidslån, noe som må bety at Nunez er å betrakte som et bomkjøp.
- Clayton virket lovende i pre-season, men holder ikke mål i NpC. Bomkjøp.
- Mange mål kommer etter dårlig arbeid på vår venstreside. Men alternativene til McCartney er enda dårligere enn ham, og han får derfor ingen konkurranse på plassen sin. De problemene han har, får han finne ut av selv.
- Paynter har et kjempepotensiale som han ikke har fått hentet ut. Sikkert like før dette slår ut i full blomst, så han er førstevalg som innbytter i kamper der vi sliter med å score mål.
- Somma har hatt veldig god uttelling som innbytter. Har sikkert brukt opp flakskvoten sin nå. Får derfor ikke mange minutter på førstelaget.
- Siden vi ikke greier å få tak i et defensivt midtbaneanker, er det ingen grunn til å la noen av de defensive spillerne som allerede er i troppen får prøve seg på den plassen. Det er de rett og slett ikke gode nok til. Da får vi heller leve med alle baklengsmålene - det hadde blitt enda verre hvis vi hadde prøvd å endre formasjon eller sette inn en forsvarer i stedet for Johnson/Kilkenny/Bannan.
- Det er ingen grunn til å rullere noe særlig på laget, til tross for at vi har en veldig stor tropp. De spillerne som ikke tilhører gruppen på ca 15-16 som spiller regelmessig (f eks Watt, Sam, Parker, Nunez og delvis Somma), kan ikke regne med særlig spilletid, til tross for at noen påstår å se at det er en viss slitasje på unge spillere som har spilt svært mye denne sesongen (Snodgrass, Gradel)."

Er det slik han tenker, tro?
Hvordan kan du fastslå Nunez som bomkjøp? Han har da spilt like bra som mange av de som har vært i nærheten av førstelaget (ala Watt, McCormack, Sam). Hvor mange minutter har Nunez fått fra benken? Men det er klart at Nunez er et bomkjøp, når Grayson ikke er villig til å gi han sjansen. Jeg forstår ikke hvorfor Leeds forlenger, når Grayson som sagt ikke gir han noen minutter.

Når det gjelder Somma, og dine tanker om at han har brukt opp flaksen, er jeg uenig med deg. Han har vist gode takter over lengre tid, og var en av våre beste spillere mot Swansea.

Men du har gode betraktninger - jeg er bare litt uenig i stemplingen av Ramon som bomkjøp, når han ikke har fått sjansen til å motbevise dette på førstelaget (for det synes jeg han langt på vei har gjort for reservelaget OG Honduras - så får vi se om han putter for landslaget igjen.)

Jeg tror nok det er enkelte elementer av ironi å spore i Håvards innlegg, kalle.  ;)

Greit nok at det er skrevet ironisk, men mye av det stemmer nok med hvordan Grayson tenker...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #509 på: Mars 21, 2011, 00:09:37 »
I forhold til Nunez så har han hvertfall tidligere sagt at Ramon trenger tid til å tilpasse seg engelsk fotball. Den ene kampen jeg har sett han som innbytter så han temmelig middelmådig ut.