Skrevet av Emne: EX-Manager: Simon Grayson  (Lest 445770 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #870 på: November 15, 2011, 14:06:16 »
Hvis vi kun legger Bates ord til grunn: Jeg klarer ikke å lese noen klar "advarsel" til Grayson og teamet hans dette, selv om mediene prøver å vinkle det slik i innledningen og overskriften.

Jeg oppfatter det er mer som en selvransakelse av klubbens arbeid dette med tanke på å lære av feilene. Med andre ord en nødvendig evaluering av Grayson og managmentet.
"Vi" formuleringen til Bates indikerer også at eierens rolle inngår i denne "sjel- og hjertegranskende" evalueringen.

“There are discussions going on this week, heart-searching in the backroom to decide what we can do to improve the situation because we should be higher than we are.”
Jon R.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #871 på: November 15, 2011, 14:10:42 »
Hvis vi kun legger Bates ord til grunn: Jeg klarer ikke å lese noen klar "advarsel" til Grayson og teamet hans dette, selv om mediene prøver å vinkle det slik i innledningen og overskriften.

Jeg oppfatter det er mer som en selvransakelse av klubbens arbeid dette med tanke på å lære av feilene. Med andre ord en nødvendig evaluering av Grayson og managmentet.
"Vi" formuleringen til Bates indikerer også at eierens rolle inngår i denne "sjel- og hjertegranskende" evalueringen.

“There are discussions going on this week, heart-searching in the backroom to decide what we can do to improve the situation because we should be higher than we are.”
Kan bare erklære meg enig med Bates her. 7. plass er for svakt, men toget til topp 2 har ikke gått ennå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #872 på: November 15, 2011, 14:27:49 »
Jeg er klar over at jeg kommer til å få motbør her, og ja, vi har avgitt for mange poeng på mystisk vis, og i kamper hvor det skulle være fullt mulig å "kill them off"..hvor vi har vært det beste laget og dominert.
Men slappe dommere, nifse keepere, personlige feilvurderinger, samt til tider fraværende første-forsvarere blir til slutt ei liste hvor jeg finner det drøyt å "skyte" SG for alt innehold. Tror heller ikke det er det debatten går på "in the backroom"..

Så før kommentarene kommer;
Vi mennesker er alle skapt i Guds bilde, og linket sammen av usynlige bånd, der aksjon/reaksjon spiller en like stor rolle i det hverdagslige som til fest...
Derfor kan det like godt være du/deg (som måtte kommentere innlegget mitt på en lite flatterende måte) som er skyld i poengtapene..som har kommet på mystisk vis denne sesongen.
Like fullt vil du da også kunne gi deg selv et klapp på skulderen..de gangene det går bra, så kan man fått tatt ifra SG kreditten på den siden av saken.
Ups & Ups!!

kalle_92

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #873 på: November 15, 2011, 15:08:49 »
Jeg er klar over at jeg kommer til å få motbør her, og ja, vi har avgitt for mange poeng på mystisk vis, og i kamper hvor det skulle være fullt mulig å "kill them off"..hvor vi har vært det beste laget og dominert.
Men slappe dommere, nifse keepere, personlige feilvurderinger, samt til tider fraværende første-forsvarere blir til slutt ei liste hvor jeg finner det drøyt å "skyte" SG for alt innehold. Tror heller ikke det er det debatten går på "in the backroom"..

Så før kommentarene kommer;
Vi mennesker er alle skapt i Guds bilde, og linket sammen av usynlige bånd, der aksjon/reaksjon spiller en like stor rolle i det hverdagslige som til fest...
Derfor kan det like godt være du/deg (som måtte kommentere innlegget mitt på en lite flatterende måte) som er skyld i poengtapene..som har kommet på mystisk vis denne sesongen.
Like fullt vil du da også kunne gi deg selv et klapp på skulderen..de gangene det går bra, så kan man fått tatt ifra SG kreditten på den siden av saken.

Korsfest ham!  :D

Kan godt være enig i at vi har vært uheldig med kamper som vi kunne ha vunnet osv. Men jeg liker likevel ikke at Grayson fordeler skyld på andre ting utenfor laget eller enkeltspillere (Rachubka). Men å sparke Grayson nå ville være tåpelig. Ta en evaluering mot slutten eller etter sesongen, og så får vi se hvordan det står til da.

Er det forøvrig noen som vet når kontrakten hans går ut? Er det ved sesongslutt?

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #874 på: November 17, 2011, 09:37:17 »
Ken Bates "I know there has been a few grumbles and grunts about Simon Grayson recently but the fact of the matter is, he’s our longest serving manager since David O’Leary, he’s the first person to win anything i.e promotion back to the Championship since Howard Wilkinson, his result ratio is he has won 53 per cent of all the competitive games he has been in charge, which is very good."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #875 på: November 17, 2011, 18:14:53 »
Så SG har tatt turen til Monaco for å snakke med KB , da har de vel begge luftet ut sin frustrasjon overfor hverandre. SG om lite penger til spillerkjøp, KB om hvorfor ikke klubben ligger høyere på tabellen med de midlene SG har fått av KB.  ::)

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #876 på: November 18, 2011, 10:10:01 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_whites_look_to_finalise_deal_for_taylor_1_3980920

Sitat
Leeds United were looking to finalise a deal with Northern Ireland international goalkeeper Maik Taylor today.

Manager Simon Grayson revealed that moves were afoot to tie the 40-year-old to a permanent contract at Elland Road, with Paul Rachubka all but certain to leave on loan ahead of next week’s emergency deadline.

Click here to register and have your say on the Leeds United stories and issues that matter to you

Taylor has trained with Leeds all week and played in a reserve-team friendly against Chelsea on Tuesday, and the former Birmingham City and Fulham player – out of contract and available on a free transfer – is set to be added to Grayson’s squad, possibly in time for tomorrow’s match at Burnley.

United’s present first-choice keeper is Alex McCarthy, brought in from Reading on a 28-day loan before the international break, but with Andy Lonergan expected to return from injury next month, the arrival of Taylor would allow beleaguered Rachubka to seek new pastures. He has been ruled out of Grayson’s plans since his horror show in United’s 5-0 defeat by Blackpool.

On the prospect of signing Taylor, Grayson said: “It might be something that suits both parties in the short-term deal, to give us cover and put Maik in the shop window, or maybe even a longer-term deal until the end of the season.

“Alex McCarthy will eventually go back to Reading and it might still be difficult to have Paul in or around my 16. Maik’s trained all week and we’re going to speak to him and see what comes of it.

“He’s experienced and nothing’s going to faze him. He’s played at the highest level and he’s kept himself very fit.”

Grayson also confirmed that the club plan to send Rachubka out on a temporary basis, saying: “It would be good for him to get out on loan, but what I will say is that he’s trained extremely hard since the Blackpool game and he’s looking to get back playing football quickly.”

Jeg synes Grayson viser god handlekraft her og ønsker Maik Taylor velkommen til klubben. Blir spennende å se hva som skjer Pål Rabarbra...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

TK20

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #877 på: Desember 09, 2011, 09:33:36 »

Blank_File

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #878 på: Desember 09, 2011, 09:44:56 »
lol

B_Ød

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #879 på: Desember 09, 2011, 10:05:54 »
Ganske fett å tenke på at manageren vår er hardere og tøffere enn Bronson og Eastwood til sammen...in SG I trust!  ;D

ps, ber om unnskyldning til den yngere garde, som muligens ikke vet hvem de to jeg refererer til her er.
Ups & Ups!!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #880 på: Desember 17, 2011, 18:37:30 »
Spent på hvordan gamlingen reagerer på den siste tids resultater og spill, og om SG leder laget 2. juledag!

Hobben

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #881 på: Desember 17, 2011, 19:01:33 »
Spent på hvordan gamlingen reagerer på den siste tids resultater og spill, og om SG leder laget 2. juledag!

Jeg er nokså sikker på at han leder laget 2.juledag :)
Rogaland Whites

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #882 på: Desember 17, 2011, 19:22:34 »
Kanskje leder han laget etter 2. juledag også ? Men har SG noe mere å få ut av laget nå ? Nye spillere inn sies er lovet , time will show !

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #883 på: Desember 17, 2011, 19:31:25 »
SG sier vi skaper problemer for de fleste lag, når vi får passninger  og vårt spill til å sitte. Langballer blir for håpløst, sånn som i dag? Javel SG skal lede laget i 90++ Forstår ikke laget treneren  ?

Tom S

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #884 på: Desember 17, 2011, 19:34:25 »
Spent på hvordan gamlingen reagerer på den siste tids resultater og spill, og om SG leder laget 2. juledag!

Larry sitter utvilsomt utrygt om dagen, men kven får vi inn?
Kven er eit realistisk target som Bates kan lokke til Leeds?
COME ON LEEDS !!

p0ndus

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #885 på: Desember 17, 2011, 19:50:00 »
Får han fyken så håper på og få tilbake Poyet som trener. Hadde og har sansen for han som trener.

Sydhagen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #886 på: Desember 17, 2011, 20:25:53 »
Får han fyken så håper på og få tilbake Poyet som trener. Hadde og har sansen for han som trener.

+1
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GeirO

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #887 på: Desember 17, 2011, 20:29:55 »
Hvorfor sitter han utrygt? Vi er på Play off.
MOT

Mr. Leeds

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #888 på: Desember 17, 2011, 20:55:16 »
Hvorfor sitter han utrygt? Vi er på Play off.
Fordi Bates uttaler at vi skal opp... Det er selvsagt helt urealistisk, men dessverre er det Bates som bestemmer.

Tviler på at han evner å finne noen bedre enn Grayson som vil ta over - for hvem vil egentlig ta over en jobb der man har minimale midler og det forventes opprykk? Og stallen er - la oss innse det - kapabel til max playoff. Trolig ikke det engang. Men det er ikke overraskende. Før sesongen starta var jeg fornøyd med å unngå nedrykk - det er jeg enda. Derfor klarer jeg ikke helt å tenne på alle plugga etter et tap i dag.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

samadhi

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #889 på: Desember 17, 2011, 20:55:29 »
Grayson blir som regel ønsket sparket etter hvert tap.
Ett par 3p i julehelga er vi "back on track" og nok en gang med ambisjoner om direkte opprykk.

Tipper vi slår hardt tilbake 2.juledag.
marching on together,
derudaf forever...

kalle_92

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #890 på: Desember 17, 2011, 21:22:17 »
Hvorfor sitter han utrygt? Vi er på Play off.
Fordi Bates uttaler at vi skal opp... Det er selvsagt helt urealistisk, men dessverre er det Bates som bestemmer.

Tviler på at han evner å finne noen bedre enn Grayson som vil ta over - for hvem vil egentlig ta over en jobb der man har minimale midler og det forventes opprykk? Og stallen er - la oss innse det - kapabel til max playoff. Trolig ikke det engang. Men det er ikke overraskende. Før sesongen starta var jeg fornøyd med å unngå nedrykk - det er jeg enda. Derfor klarer jeg ikke helt å tenne på alle plugga etter et tap i dag.
Og hvem sin skyld er det at vi har massiv kvantitet, men lite kvalitet? Grayson! Han sløser masse lønnsmidler på spillere han ikke benytter (Les: Forssell, Nunez osv), i stedet for å bruke midler på færre spillere, som innehar mer kvalitet.

Mr. Leeds

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #891 på: Desember 17, 2011, 21:45:22 »
Hvorfor sitter han utrygt? Vi er på Play off.
Fordi Bates uttaler at vi skal opp... Det er selvsagt helt urealistisk, men dessverre er det Bates som bestemmer.

Tviler på at han evner å finne noen bedre enn Grayson som vil ta over - for hvem vil egentlig ta over en jobb der man har minimale midler og det forventes opprykk? Og stallen er - la oss innse det - kapabel til max playoff. Trolig ikke det engang. Men det er ikke overraskende. Før sesongen starta var jeg fornøyd med å unngå nedrykk - det er jeg enda. Derfor klarer jeg ikke helt å tenne på alle plugga etter et tap i dag.
Og hvem sin skyld er det at vi har massiv kvantitet, men lite kvalitet? Grayson! Han sløser masse lønnsmidler på spillere han ikke benytter (Les: Forssell, Nunez osv), i stedet for å bruke midler på færre spillere, som innehar mer kvalitet.
Det kan være at de spillerne som har bedre kvalitet ikke ønsker å spille for Leeds. Vi må innse at vi ikke er så attraktive å spille for som vi tror.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Andersen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #892 på: Desember 17, 2011, 21:52:26 »
Kunne vi bare vært mere stabile i kampene  :( Istedet så spiller vi en eller annen god kamp for så å gå på ei blemme ala i dag, Hvor vi vel ikke skaper så mye gjennom hele kampen .

DenHviteYeboah

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #893 på: Desember 17, 2011, 22:22:07 »
Spent på hvordan gamlingen reagerer på den siste tids resultater og spill, og om SG leder laget 2. juledag!

Larry sitter utvilsomt utrygt om dagen, men kven får vi inn?
Kven er eit realistisk target som Bates kan lokke til Leeds?
Gode spørsmål!Jeg tror dessverre vi får inn noe langt dårligere enn Grayson.Det lønnsnivået KB mener er riktig tiltrekker seg nok ikke de beste.....ikke blant spillere eller managere...

LEO

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #894 på: Desember 18, 2011, 00:02:27 »
Kan enke meg at han får sparken nå men han har mistet garderoben.

Får vi en like dårlig start av våre liga kamper neste år som i år da ryker`n før februar 2012.

Altfor mange ganger har han sakte det samme når det går dårlig.  Hakk i plata.

Er derfor ikke imponert. 
Tegner kontraker med Nunez, Forsell og de får ikke være med i troppen engang. ???
Når vi tenker på alle udugelige han har tatt inn og de få som har lykkes da er det for dårlig.

Ingen fra akademiet er med heller.  Merkelig å måtte hente inn en gammel keeper istedenfor den unge vi har.  Merkelig.
 

HåvardK

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #895 på: Desember 18, 2011, 03:27:45 »
Og hvem sin skyld er det at vi har massiv kvantitet, men lite kvalitet? Grayson! Han sløser masse lønnsmidler på spillere han ikke benytter (Les: Forssell, Nunez osv), i stedet for å bruke midler på færre spillere, som innehar mer kvalitet.
Det kan være at de spillerne som har bedre kvalitet ikke ønsker å spille for Leeds. Vi må innse at vi ikke er så attraktive å spille for som vi tror. [/quote]
Ikke usannsynlig. Men det forklarer ikke hvorfor SG til stadighet velger å få inn fringe players som ikke hever nivået - evt som ikke får tilstrekkelig spilletid til å gjøre noen forskjell. Dette medfører uansett unødvendige lønnsutgifter, samt en irriterende mangel på stabilitet i spillertroppen som vi nå ser for tredje sesong på rad.
For meg virker det derfor som om SG ikke innehar tilstrekkelige kvaliteter til å ta oss ett hakk opp, dessverre. Samtidig skal det - slik flere påpeker - mye til å få inn en ny manager som evner nettopp dette nå midt i sesongen; særlig med tanke på de begrensningene som det å ha Bates som sjef medfører.

asLeeds

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #896 på: Desember 18, 2011, 10:57:14 »
Grayson blir som regel ønsket sparket etter hvert tap.
Ett par 3p i julehelga er vi "back on track" og nok en gang med ambisjoner om direkte opprykk.

Tipper vi slår hardt tilbake 2.juledag.

Heilt enig!!
DALHEIM WHITES

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #897 på: Desember 18, 2011, 12:09:27 »
Grayson blir som regel ønsket sparket etter hvert tap.
Ett par 3p i julehelga er vi "back on track" og nok en gang med ambisjoner om direkte opprykk.

Tipper vi slår hardt tilbake 2.juledag.

Heilt enig!!
Ja, et flaksemål på slutten gir oss seieren, og sender Leeds-fansen i ekstase. SG blir nok en gang genierklært.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tom S

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #898 på: Desember 18, 2011, 15:52:56 »
Grayson blir som regel ønsket sparket etter hvert tap.
Ett par 3p i julehelga er vi "back on track" og nok en gang med ambisjoner om direkte opprykk.

Tipper vi slår hardt tilbake 2.juledag.

Mulig du er inne på noko der, men
Ã… skrike etter Larry sin avgang etter f.eks. 0-4 borte mot Forest ville virket litt rart...
At det ytres sterk misnøye etter 1-2-3 på siste 6 heimekamper er ikkje like rart.

For meg framstår Leeds med eit toppnivå godt nok til direkte opprykk og eit bunnivå dårleg nok til nedrykk.
Ofte viser det seg at det er mot antatt enklere motstand vi svikter, men vi plukker poeng mot "topplagene".
Med bakgrunn i dette meiner eg SG får for lite ut av gutta han disponerer og syns det etterkvart må vere lov å stille spørsmål om han er rett mann framover.

Eg er veldig for kontinuitet og ikkje har sansen for å sparke managere og spillere i hytt og pine, men skal vi opp må vi stabilisere oss på eit bedre nivå enn det vi har vist bl.a. mot watford og reading - så enkelt og så vanskelig.
COME ON LEEDS !!

ooh aah

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #899 på: Desember 18, 2011, 17:18:09 »
Jeg kan ikke si meg helt enig i dette. Når jeg så hvilke forsterkninger vi skaffet oss før sesongen, så har vi jo prestert over evne. At Clayton og Lees har slått til må vel treneren få litt skryt for.

Det som vel viser seg nå er at bredden (kvalitet) i troppen er for dårlig. Med Howson ute og Clayton ned i det som virker som en bølgedal, så har vi ikke spillere som kan erstatte de tilstrekkelig.

Det jeg ikke forstår er hvorfor O'Dea ikke spiller i stedet for Kisnorbo. O'Dea/Lees virket jo som et perfekt stopperpar helt til skaden oppstod.

Slik jeg ser det er det ikke SG som er problemet, men den manglende økonomiske støtten han får. Måtte Bates gi SG en skikkelig julepresang med penger til minst et midtbaneanker.

Og så må Somma få spille når han blir frisk.