Leeds må ikke selge, men penger til gode spillere har ikke klubben

Started by h.b, January 07, 2009, 06:47:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Ser at Leeds blir linka til spillere som f.eks Dean Windass og andre over the hill. Hvis dette stemmer så er det hele en farse.
Enden på visa blir vel at Grayson vil ha inn 4-5 spillere. Han får da beskjed om at da må han slanke stallen før han kan kjøpe inn. Den eneste som er salgbar er faktisk Delph i dagens situasjon.
Så da får Grayson valget mellom å selge Delph for å få inn disse spillerne han vil ha.  Må ikke selge my ass.  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Bates spiller på 2 hester og vet at Grayson da kommer til å si at det er greit å selge Delph for at han skal få det han trenger av penger til forsterkninger

Leedsfan

Dommedagsprofetier...

Er sikker på at Grayson kommer med et par nye fjes i Januar. Stallen er for "stor" og 4-5 burde forsvinne....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

Hjelper ikke å slanke en stall bestående av middelmådigheter når det er middelmådigheter som kommer  inn

pedro

Kan ikke se at det er noen grunn for at noen her inne på forumet skal begynne og kritisere Leeds transferaktivitet allerede den 7 januar 2009. Klubben varsler gang på gang at alle ''overganger'' hemmeligholdes inntil de er ferdigforhandlet for å slippe konkurranse om eventuelle nyervervelser. dette synes jeg er en klok avgjørelse. Om den medfører like kloke kjøp avventes å se til overgangsvinduet lukkes. Inntil da bør vi ha respekt for klubbens avgjørelse og samtidig ha tillit til vår nye manager Simon Grayson om at han gjør de riktige valg.
Leedsomaniac

sveifors

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

abbe

Virker som om noen tror at PL stjerner står i kø for å få spille for en middels L1 klubb. På tide å stikke fingeren i jorda?

Kickthemdown

fmtj

Quote from: Alta-White on January 07, 2009, 14:27:33
Håpløs tråd.

Alta-White

...håp i løse tråder??? Neida! Tull og tøys dette her forsåvidt! Er enig med de som sier at vi nå gir Grayson en sjanse til å vise at han kan hente inn folk som forsterker laget. Likevel er det nok rett at vi ikke har "assessments" som frister utover Delph da selvsagt- og han er kronjuvelen og forsvinner antagelig snart- dessverre!
Yeboahs vitne

Bjorn

Marching On! 4276

peacock

Som jeg har skrevet mange ganger tidligere; stallen er god nok til opprykk, vi bør heller kvitte oss med spillere, da vi har alt for mange på lønningslista.

DenHviteYeboah

Quote from: peacock on January 07, 2009, 16:02:07
Som jeg har skrevet mange ganger tidligere; stallen er god nok til opprykk, vi bør heller kvitte oss med spillere, da vi har alt for mange på lønningslista.
Jasså er vi gode nok for opprykk?Hvordan kan du vite det?jaja da får jeg vel stole på at vi rykker opp da...nå er vi vel litt etter men....
Uansett blir det spennende å se hvor mange pund Papa Smurf bruker.Jeg hadde håpet at han brukte massivt på et par kvalitetsspillere.Feks en superkeeper og en superspiss slik at vi har alle muligheter til å rykke opp for at vi ikke skal tape massivt med penger i denne møkkadivisjonen.Så Peacock: jeg er veeeldig skeptisk til at vi har nå en stall som er mer enn gode nok til å rykke opp....

Dennis

Hvor har du lest at Leeds har tenkt å hente inn en hel haug med dyre spillere, H.b? Regner med at det er i slike baner du tenker, når du snakker om at klubben ikke må selge Delph for å handle. De har aldri påstått, verken Larry eller Kenneth, at klubben skal handle dyrt i januar. Det er snakk om å hente et par-tre forsterkninger, ikke være Wankchester Shitty-light. Om dette ender med et par kjøp for mellom en halv og en million pund totalt, eller låneavtaler, gjenstår å se. Tror også Grayson velger å stå over kjøpstrangen, dersom han ikke får napp hos sine aktuelle kandidater. For øvrig har også peacock helt rett i at stallen allerede bør være god nok for opprykk.

Førstepri for Grayson, bør være å offloade noe av stallfyllet som i alle fall høster unødvendige utgifter fra klubben, men som antakelig også hindrer treninger i å være fullt ut effektive. Det siste snakker jeg ut ifra et rent hypotetisk perspektiv, men det er ikke tvil om at en kvalitativt konsentrert stall er langt bedre enn 'numbers'.

Og vi kan ikke få tak i gode spillere? Husk at Andy Robinson i fjor var en av ligaens aller beste, som valgte å bli i L1 for Leeds' skyld. Snoddy var visst også aktuell for flere CCC-klubber tidligere, mens både Hunty og Lubo nylig hadde erfaring fra PL. Hvordan dette på papiret er "dårlige" L1-spillere, forstår ikke jeg i alle fall. Det blir ingen Robinho eller Kaka på nivå tre!

Ian Westlake, Enoch Showunmi, Tresor Kandol, Peter Sweeney, Mansour Assoumani, Paul Telfer er alle spillere jeg ikke hadde grått over. En midtstopper og en spiss andre veien i svingdørene på Thorp Arch, hadde veid opp for bredden.
Marching on together!

ollan

Quote from: Mr Kaizer on January 07, 2009, 16:40:07
Hvor har du lest at Leeds har tenkt å hente inn en hel haug med dyre spillere, H.b? Regner med at det er i slike baner du tenker, når du snakker om at klubben ikke må selge Delph for å handle. De har aldri påstått, verken Larry eller Kenneth, at klubben skal handle dyrt i januar. Det er snakk om å hente et par-tre forsterkninger, ikke være Wankchester Shitty-light. Om dette ender med et par kjøp for mellom en halv og en million pund totalt, eller låneavtaler, gjenstår å se. Tror også Grayson velger å stå over kjøpstrangen, dersom han ikke får napp hos sine aktuelle kandidater. For øvrig har også peacock helt rett i at stallen allerede bør være god nok for opprykk.

Førstepri for Grayson, bør være å offloade noe av stallfyllet som i alle fall høster unødvendige utgifter fra klubben, men som antakelig også hindrer treninger i å være fullt ut effektive. Det siste snakker jeg ut ifra et rent hypotetisk perspektiv, men det er ikke tvil om at en kvalitativt konsentrert stall er langt bedre enn 'numbers'.

Og vi kan ikke få tak i gode spillere? Husk at Andy Robinson i fjor var en av ligaens aller beste, som valgte å bli i L1 for Leeds' skyld. Snoddy var visst også aktuell for flere CCC-klubber tidligere, mens både Hunty og Lubo nylig hadde erfaring fra PL. Hvordan dette på papiret er "dårlige" L1-spillere, forstår ikke jeg i alle fall. Det blir ingen Robinho eller Kaka på nivå tre!

Ian Westlake, Enoch Showunmi, Peter Sweeney, Mansour Assoumani, Paul Telfer (om det hentes inn ersatter) er alle spillere jeg ikke hadde grått over.

Næh, jeg mener at alle har rett til egne meninger på et diskusjonsforum, men denne tråden er jo kun eder og galle basert på egne antakelser, Håkon. Du kan bedre enn det. I det minste går det an å argumentere for sine dommedagsprofetier, når du først skal spre dårlig humør.

Nå nærmer det seg gamle høyder her på forumet ;D ;D
Ollan

Dennis

Quote from: ollan on January 07, 2009, 16:44:06
Nå nærmer det seg gamle høyder her på forumet ;D ;D

Huff, så mye eder og galle spydde vel egentlig ikke Håkon ut her og alle har rett til egne meninger. Sorry for det, men jeg trodde endelig han var litt på gli med det nye "regimet". Står likevel for at jeg syns dette er basert på løse antakelser. "Bates KAN ikke gjøre noe riktig."

En H.b. som skryter av laget, er en indikasjon på at ting er i ferd med å bli positive! Håper han kommer tilbake til dette, for da blir det en hvit vår.  :)
Marching on together!

Budda

Quote from: h.b on January 07, 2009, 06:47:17

Så da får Grayson valget mellom å selge Delph for å få inn disse spillerne han vil ha.  Må ikke selge my ass.  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Bates spiller på 2 hester og vet at Grayson da kommer til å si at det er greit å selge Delph for at han skal få det han trenger av penger til forsterkninger

Ser ikke helt poenget med denne tråden, hb. Du presenterer dette som fakta når det bare er synsing. Og som Kaizer sier, du må i det minste begrunne din synsing. Ellers så blir det nokså uinteressant
Endre

Per-Stian

Eg kjenner ikkje planane til verken Bates eller Grayson, men i følgje diverse intervju med vår manager ønskjer han å bringe inn 2-3-4 spelarar som kan forbetre laget vårt. Eg trur ikkje han då meiner stallfyll... Kvifor vi ikkje får høyre om eventuelle forhandlingar og førespurnadar kan skuldast intern policy eller at han har fått beskjed om å kvitte seg med daukjøt først. Dette blir berre spekulasjonar.

Eg meinar vi kan "offloade" følgjande:
1. Kandol
2. Westlake
3. Sweeney
4. Lucas eller Ankergren
5. Parker eller Sheehan

Assoumani har eg ikkje sett spele endå, og vi bør vel la han få ein sjanse eller to til før vi set han på vekta. Kilkenny verkar å vere ute av form og bør vurderast seld.

Vi treng sårt ein solid ballstoggar, ein stoggar og kanskje ein med sans for nettsus.

Budda

Quote from: Per-Stian on January 07, 2009, 18:12:42
Eg kjenner ikkje planane til verken Bates eller Grayson, men i følgje diverse intervju med vår manager ønskjer han å bringe inn 2-3-4 spelarar som kan forbetre laget vårt. Eg trur ikkje han då meiner stallfyll... Kvifor vi ikkje får høyre om eventuelle forhandlingar og førespurnadar kan skuldast intern policy eller at han har fått beskjed om å kvitte seg med daukjøt først. Dette blir berre spekulasjonar.

1. Kandol
2. Westlake
3. Sweeney
4. Lucas eller Ankergren
5. Parker eller Sheehan

Assoumani har eg ikkje sett spele endå, og vi bør vel la han få ein sjanse eller to til før vi set han på vekta. Kilkenny verkar å vere ute av form og bør vurderast seld.

Vi treng sårt ein solid ballstoggar, ein stoggar og kanskje ein med sans for nettsus.

Hva er en ballstoggar? Den nynorsken er en pest og plage
Endre

Per-Stian

Quote from: Budda on January 07, 2009, 18:17:49

Ballstoggar (eng: shot stopper/goalkeeper). Norsk synonym: Målmann

Per Arne

Ballstoggar.... flott ord.

Kommer til å bruke det masse framover.

Kom gjerne med flere, Per-Stian.

:)

Frode

Hallgeir *

Quote from: Frode on January 07, 2009, 18:54:58
Ønsker meg en rautegamp = forvarsdirigent
:D Men bare hold på nynorsken din, Per-Stian.
Super Leeds since 1968

Per-Stian

lojosang

Quote from: Budda on January 07, 2009, 18:17:49

Her kan eg setja om for nynorskfolket som ikkje måtte være heilt stø i riksmålet: Kva er ein ballstoggar? Denne mislukka utdanninga mi er ei plage. Staten lyt mest krevje pengane sine attende!   :P  :P ;D

Pussig nok er kunnskapsmangel noe man liker å skryte av i Norge så lenge det ikke dreier seg om fotball.  ;D
- Leif Olav

Leedsfan

HB vil at Leeds skal bli det nye Randaberg.. Betale "gode" spillere MYE i lønn og kanskje få igjen noe for det.

Jeg ønsker at Leeds skal kjøpe spillertyper ala det de har solgt de siste årene. Hadde ikke sagt nei til Kilgallon, Walton, Rose og Lennon-typer...

Er også positiv til en ledertype som Windass hvis det er det som skal til for at vi skal rykke opp.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Corleone

Ja, inn med Windass nå som han er ledig.  Han er en fighter som alltid gir 100% av seg selv, og er det noe vi kan trenge i disse dager så er det en kriger.  Om Windass ikke kan bidra så mye på banen, er jeg sikker på at han hever nivået på treningene.

Mester

Leeds trenger ein leder type....det har vi vel ikkje i dag...??

haak-d

Quote from: Per-Stian on January 07, 2009, 18:12:42

1. Kandol
2. Westlake
3. Sweeney
4. Lucas eller Ankergren
5. Parker eller Sheehan

Kandol kan selges.
Westlake og Sweeney likeså.
Ankergren vil jeg beholde sammen med han unge som er på utlån. Lucas kan selges.
Parker kan selges, da vi har Sheehan og White.
Kilkenny har aldri overbevist meg, og kan også sleges for å gi plass til noe bedre.

Syns Johnson bør få tillit og en sjanse til å vise seg frem. Han er bare 21 år og har gjort det meget godt i Brighton. Er og litt mer typisk ving/venstre midtbane enn de vi har i troppen i dag.
Windass, nja. Er gammel, men er en kriger og kan være en grei spiller å ha i troppen ut 2010 sesongen.

mari

Jeg er også i "hjertet" utålmodig etter endringer i spillerstallen, men "hjernen" forteller meg at Graysons utsagn om at han ønsker å bruke litt tid på å vurdere nåværede spillerstall før han gjør endringer er fornuftig......Men han har også sagt at han i utgangspunktet ønsker forsterkninger i alle lagdeler

Klubben hadde "linet opp" en rekke targets, men han ønsket å gjøre egne vurderinger (litt i motsetning til Macca i forrige januarvindu ?)

Ellers er jeg litt enig i at vi har en samling av spillere i nåværende stall som hver og en innehar gode nok kvaliteter til å være med i en "opprykksstall"

MEN

jeg mener at vi har en spillergruppe som er helt feil sammensatt - eksempelvis sier mange at vi ikke trenger flere midtbanespillere. Vi HAR mange - men de er alt for like

Vi trenger en spillergruppe med komplementære ferdigheter - mine hovedpunkter på hva vi mangler :

En dominerende og trygg keeper. 

En ruvende og sjefete midtstopper

Løpssterke - raske midtbanespillere med gjennombruddskraft (hvis Delph forvinner trenger vi to)
Da har vi "råd til" å ha en eller to druetråkkere på midten ala Howson eller Kilkenny

En vingspiller med fart - om ikke annet så for å ha "noe annet" på benken som kan komme inn siste 30 og endre kampbildet

Holder Christie seg skadefri er han et godt 3. alternativ på topp - egentlig ønsker jeg meg en ung spiss med fart og gjennombruddskraft (ja da - vet det var x gangen jeg brukte de uttrykkene ....)

Ellers er jeg av den naive sorten som hver gang gir en ny mann tid til å bevise at han er feil mann.... :o

Eksempelvis hadde jeg klokketro på Macca og også sansen for Wise/Poyet duoen - og gjett ? Jeg tror grayson løfter oss oppover. Jeg virkelig gjør det

Naivitet/Godtroenhet eller hva ? Gleden ved å være Leeds supporter er gang på gang/uke for uke å kjenne at man fremdeles tror på et liv etter .......siste kamp.........særlig når kampdagen har kommet 2-3 dager unna . Og nå har det gått 11 dager ? ;D  :D

peacock

Quote from: DenHviteYeboah on January 07, 2009, 16:20:47
Quote from: peacock on January 07, 2009, 16:02:07
Jasså er vi gode nok for opprykk?Hvordan kan du vite det?jaja da får jeg vel stole på at vi rykker opp da...nå er vi vel litt etter men....
Uansett blir det spennende å se hvor mange pund Papa Smurf bruker.Jeg hadde håpet at han brukte massivt på et par kvalitetsspillere.Feks en superkeeper og en superspiss slik at vi har alle muligheter til å rykke opp for at vi ikke skal tape massivt med penger i denne møkkadivisjonen.Så Peacock: jeg er veeeldig skeptisk til at vi har nå en stall som er mer enn gode nok til å rykke opp....

Nei, selvsagt kan jeg ikke vite 100% sikkert at stallen er god nok. Jeg synser, som alle andre på forumet. Jeg synes vi må stoppe det enorme gjennomtrekket av spillere som vi har hatt de siste sesongene. En hel bøtte av spillere har blitt hentet inn, mange uten å ha fått en sjanse til å bevise om de holder mål. Hvilke husker jeg i farten? Elding, Constantine, Carole, Da Costa, Johnson, Sorsa, Sweeney, Harding, Westlake, Kandol. Jeg gidder ikke å søke på flere, men de finnes. Det er også et poeng at mange av spillerne som sendes ut på dør gjør det bra i andre klubber. Tydeligvis er de ikke helt ubrukelige! Til og med Marlon King hadde vi ikke bruk for for noen sesonger siden; han fikk knapt en kamp >:(

Corleone

Jeg deler synspunktene dine, peacock.  Vi har hatt altfor mange 'gode' spillere som ikke har blomstret. Kan dette henge sammen med miljøet på treningsfeltet?  Jeg har ikke kunnskaper nok til å uttale meg om treningsmiljøet og moralen i spillergruppen, men flere spillere ser ut til å mangle gløden.  Det er kanskje ikke tilfeldig at det ofte er de unge og sultne som står frem kamp etter kamp?