KAMP: vs. LEICESTER CITY 13/4 (TV)

Started by kjelvi, April 01, 2009, 22:57:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

metaljon

hehe...krysser av tap på tippelappen da , den går jo aldri inn :D
The Chief!

h.b

Quote from: Leedsfan on April 11, 2009, 18:23:30
Quote from: h.b on April 11, 2009, 18:20:27
Ikke prøv deg. Jeg er megapessimist. Og jeg vil ha tap. Så enkelt er det. Hvis noen vil Leeds sitt beste, så håper de jaggu meg på et soleklart tap

Leeds sitt beste??
Historien til min tipping tilsier det

Promotion 2010

Spent på om Grayson benytter seg av stallens størrelse i denne kampen.

Etter kommentarene etter Stockport-kampen var det flere spillere som ikke var helt "up-to-scratch..."

Snodgrass har løpt enormt mye i de siste. Han var litt under pari, men kanskje mest fordi han ble liggende litt for langt bak Dicko når Leeds la om til 4-3-3 (som Grayson la om til da Robinson kom inn, men Dicko ble liggende veldig isolert). Dette ble mer kjente 4-4-2 med Robbo på vingen de siste 15 min.

Kilkenny har gått tilbake til tversoverpasningene igjen, mens Howson fikk mye skrell for sin inn sats. Delph var god og dette blir den siste kampen hans før en to-kampers suspensjon.

I forsvar så var Margues bedre enn på lenge,men er han bedre enn Sodje? Naylor holder nok plassen, men han er en gammel mann han også...31 da!

Fremme i angrep er kanskje Becchio ikke kvitt sin hoftskade som han gikk ut med på lørdag, Beckford er nok ikke helt klar, mens Dicko fikk mye skrell for elendig innsats og feil løp....

Da er det bare Grella igjen som kan starte i angrep. Kanskje dette er hans store mulighet? Personlig tror jeg at han er for lett i hvert fall i denne sesongen.

Det sannsynlige laget:

Douglas - Naylor - Sodje - Parker

Howson - Kilkenny - Delph - Robbo

Snoddy - Dickinson

Vi trenger en matchfit Robbo til innspurten! Tilbakemeldingene på WACCOE var at han spilte bra og kom til gode avslutninger, men at han var pumpa etter de 30 minuttene han spilte. Robbo bør holde kanten, mens Snoddy nok er mer målfarlig med sine ti mål. Jeg tror han går bedre i to-spann med Dicko fordi han har mer erfaring enn Becchio i å spille på flere plasser.

Howson klarer seg bra på høyrekanten og Delph får prøvd seg på midten mot et godt lag. Det kan bli veldig bra. Er Beckford eller Becchio friske, så må en eller begge inn i angrep. Da blir det den vanlige midtbanefireren. 

Up we go!   ;D

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

testo

Club Fixtures: Leicester City | Leeds United 
Updated: April 12, 2009, 10:52 AM UK

Kerrea Gilbert could come back into the reckoning for Leicester ahead of Leeds' visit to the Walkers Stadium.
The on-loan Arsenal full-back missed the victory at Hereford with the injury that forced him off at half-time against Carlisle.

Manager Nigel Pearson could opt to freshen up his side for the Foxes' second game in only three days.

Defender Patrick Kisnorbo, who has recently returned to the first-team squad after a lengthy absence through injury, and midfielders Max Gradel and Astrit Ajdarevic offer options to Pearson.

The League One leaders are expected to stick with their strikeforce of Matty Fryatt and Steve Howard - a partnership that has plundered 42 goals this season - so Paul Dickov should continue on the bench.

A victory for the Foxes in the lunchtime kick-off will put them on the brink of promotion - and their instant return to the Championship could then be confirmed later in the afternoon if MK Dons fail to beat Bristol Rovers.

Leeds manager Simon Grayson will continue to assess the fitness of injured duo Jermaine Beckford and Sam Sodje.

Top scorer Beckford (thigh) and on-loan defender Sodje (leg) missed the games against Leyton Orient and Stockport but the club are refusing to rule out possible returns.

Defender Lubomir Michalik and midfielders Andy Hughes and Andy Robinson are amongst those who will be hoping to be recalled to the starting line up.

But midfield starlet Fabian Delph is available to play once again as his two-match ban for 10 yellow cards this season does not kick in until after this match.

Leeds' win against Stockport on Saturday was their ninth successive victory at Elland Road and equalled a 19-year-old record set by Howard Wilkinson's promotion-winning side of 1989/90.M
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

samadhi

marching on together,
derudaf forever...

kjelvi

Quote from: kjelvi on April 11, 2009, 18:02:31
Quote from: kjelvi on April 01, 2009, 22:59:21
Kamp 11/4:
Hereford  vs.  Leicester

Hereford - Leicester 1-3 (1-1)
HU: Stephen Guinan pen 29
LC: Matt Oakley 35, Lloyd Dyer 74, Steve Howard 86

PEARSON TALKS UP FOXES' QUALITY
Leicester boss Nigel Pearson felt his side's quality shone through to make the difference as they came from behind to beat Hereford 3-1.
The Foxes moved four points clear of second-placed Peterborough at the top of League One with a solid display at Edgar Street.
But Pearson's men had to come from a goal down after striker Steve Guinan had put Hereford in front from the penalty spot in the 28th minute. Matt Oakley led the Foxes' revival with a superbly-taken free-kick for the equaliser in the 35th minute, with Lloyd Dyer and Steve Howard clinching their victory with goals in the 73rd and 86th minutes.
"To concede a penalty and go a goal down was very frustrating," said Pearson. "But sometimes quality wins you the game and Matt's goal from the free-kick for the equaliser was fabulous.
"The two goals after that we worked very hard for and we showed some quality for those.
"In the end it looked a fairly comfortable win but it was harder than that, they had a 10-minute spell in the second half when they looked the stronger side. We had spells when we weren't at our best but it was important to get the right result."

kjelvi

Leicester v Leeds officials

Premiership referee Lee Mason will be the man in charge of Easter Monday`s League One clash between Leicester City and Leeds United at the Walker Stadium which is also live on Sky.
Mr Mason so far this season has refereed 29 games; in those 29 games that he`s refereed he`s shown 106 yellow cards and 7 reds.
Last season he refereed 31 games showing 114 yellow cards and 4 reds.
The last time he was in charge of a Leicester City game was last season when they beat Aston Villa 1-0 at Villa Park in the Carling Cup.
He actually officiated four Leeds games last season.
The last time he was in charge of a Leeds United game was when Leeds beat Millwall 2-0 at the Den, on that occasion he booked five players.
He was charge of the first game of the season when Leeds won 2-1 at Tranmere, in that game he booked seven players.
He was in charge of Leeds 2-1 home victory over Swindon 2-1, in that game he booked eight.
He was also in charge of the draw at Hartlepool away game when the sides drew 1-1, in that game he booked two.

Referee: Mr L. Mason (Lancashire)
Assistants: M. McDonough & M. Yerby
Fourth official: G. Salisbury

HåvardK

Quote from: Promotion 2010 on April 12, 2009, 10:54:49
Howson fikk mye skrell for sin inn sats. Delph var god og dette blir den siste kampen hans før en to-kampers suspensjon.

Vet ikke helt hva du mener med "skrell", promo. Jeg legger ikke skjul på at Howson er en av mine favoritter på dagens Leeds-lag, bl a fordi han er en av de få som har kvaliteter med ball. Tror ikke det er tilfeldig at vår gode run de siste kampene sammenfaller med hans gjeninntreden på laget. Og for de av oss som hører på LUTV live, er det vanskelig å unngå å registrere Lorimers begeistring for gutten - den eneste han konsekvent benevner med fornavn. Ser for øvrig at mange her inne sår tvil om Peters fotballkunnskaper - personlig tenker jeg at et menneske med en slik karriere som spiller umulig kan være helt talentløs med tanke på å forstå hva fotball dreier seg om.

Hobben

Vi blir sårbare uten Beckford og Becciho, håpet begge er klare for kamp. Men ser rundt forbi at de kanskje ikkje blir klar.

Synest Casper faller og faller på perstasjonene, og Lucas er vell heller ikke noe bedre keeper?. Neste sesong bør vi få inn en stabil og god keeper.

Men har trua på seier her, 2-1. Snoddy (2). :)

Håper en del tar turen til Stavanger på Champs og ser kampen. Havner nok også der jeg.
Håper flere jærbuer slår følge med meg innover!

(PS: Jeg reiser kanskje til Oslo tidlig, skal følge Skeid - Bryne, er det noen som vet om det ligger en pub i nærheten av sentrum som viser kampen? Og ikker er så veldig langt fra Bislett?)
Rogaland Whites

Promotion 2010

Quote from: HåvardK on April 12, 2009, 14:50:34
Quote from: Promotion 2010 on April 12, 2009, 10:54:49
Howson fikk mye skrell for sin inn sats. Delph var god og dette blir den siste kampen hans før en to-kampers suspensjon.

Vet ikke helt hva du mener med "skrell", promo. Jeg legger ikke skjul på at Howson er en av mine favoritter på dagens Leeds-lag, bl a fordi han er en av de få som har kvaliteter med ball. Tror ikke det er tilfeldig at vår gode run de siste kampene sammenfaller med hans gjeninntreden på laget. Og for de av oss som hører på LUTV live, er det vanskelig å unngå å registrere Lorimers begeistring for gutten - den eneste han konsekvent benevner med fornavn. Ser for øvrig at mange her inne sår tvil om Peters fotballkunnskaper - personlig tenker jeg at et menneske med en slik karriere som spiller umulig kan være helt talentløs med tanke på å forstå hva fotball dreier seg om.

Dette er hva jeg mener med skrell!   ;)

Fra Stockport-kampen:
Howson - 6 For the tap in, did nothing else.
Howson - 6
Howson 6
Howson - 5
Howson - 7 - Gooaaaaaaaaal
howson 6 got the goal poor passing
Howson â€" 6 â€" There for the goal, and put in a good shift until moved to the wing to replace Snoddy.
Howson - Scored but not much else really - 7
Howson 7.5
Howson - Gave the forwards support in the first half, and scored what proved to be the winner. 7
Howson - 5
Howson - 6. Bar the (tap in) goal and some good runs, was a bit anonomous at times.
Howson 6 - Got the goal but was largely quiet.

Og så et par positive:
Howson-8
Howson. MOM ..8 got the goal and did a lot of covering for the midfield
Howson-7.5-one of his better games
Howson - 7.5 - Seems to be getting stronger, did well again

Jeg har ingenting imot Howson, men i denne kanmpen var han nok ikke på topp. Med midtbanenen vår bestående av Snoddy 21, Howson 20, Kilkenny 23 og Delph 19, så har vi vel en av landets mest lovende, men de står også i fare for å være ustabile til tider. Selv om det siste ikke har vært tilfelle de siste 11 kampene!  :)
Min første Leeds-kamp:

samadhi

Quote from: samadhi on April 12, 2009, 13:12:29
Er denne å anbefale??

Eller er livesport.com bedre??

Glemte å ta med sitatet.

Det jeg mente var; er www.atdhe.net å anbefale foran livesport.com ???
marching on together,
derudaf forever...

sportcarl1

skönt han stigit fram lite nu när delph inte dominerar lika kraftig, tro Delph kommer må bra av vila i 2 matcher och vara taggad till play off, tror vi fixar det denna säsongen då vi har kunnat förstärka i försvaret och har en lite bredare trupp, går vi upp så ser framtiden bra ut, hoppas mycket på White inför nästa säsong

testo

S VIASAT SPORT

13.10  Leicester City - Leeds United (15.10)
League One-kamp, direkte fra The Walkers Stadium. Kommentator: Arnstein Friling.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Rudi G.

Quote from: h.b on April 11, 2009, 18:26:16
Quote from: Leedsfan on April 11, 2009, 18:23:30
Ikke prøv deg. Jeg er megapessimist. Og jeg vil ha tap. Så enkelt er det. Hvis noen vil Leeds sitt beste, så håper de jaggu meg på et soleklart tap

Leeds sitt beste??
Historien til min tipping tilsier det

Kjør på h.b. Vi er snart i mål!

Promotion 2010

Når er det denne Oslo Sportsbar åpner i morgen?

Kan ikke se noen hjemmesider eller noen innlegg på lokale avdelinger eller noe i dagspressen ei heller på steintavler.....selv i disse dager!  ::)
Min første Leeds-kamp:

Kickthemdown

Jeg tror vi får det knalltøft i morgen. Uten Beckford og Sodje på banen så tror jeg vi går mot et tap...  :-\ Leicester kommer nok til å gå ut i et veldig høyt tempo så vi må være med fra første sekund.

Alta-White

Promotion 2010

Fra Waccoe:
QuoteRumour has it he is fit, but one booking away from a ban (a big one that could keep him out of the play offs) there is an amnesty after the lester game which sees him in the clear,with his track record would you risk the petulant kunt.

Dette er vel et løst rykte vel?

Becks har 4 gule etter det jeg kan forstå og er dermed ikke i nærheten av de ti som utløser en suspensjon. Hvis da ikke det røde og dette rotet rundt albuen mot Millwall teller inn?

???
Min første Leeds-kamp:

testo

Quote from: Promotion 2010 on April 12, 2009, 23:07:48

Kan ikke se noen hjemmesider eller noen innlegg på lokale avdelinger eller noe i dagspressen ei heller på steintavler.....selv i disse dager!  ::)

Ville prøvd å tatt en tlf dit ikveld.
Terje

Promotion 2010

Quote from: testo on April 12, 2009, 23:41:07

Idag var det mørkt og ikke en sjel der......  :o
Min første Leeds-kamp:

SirOlsen

Er det noen som besitter på noe håndfast info vedrørende Becchio og hans smell fra sist kamp? Spiller han idag?
-SirOlsen-

Erik M

Quote from: Promotion 2010 on April 07, 2009, 20:10:16
Quote from: arne armoen on April 07, 2009, 15:57:11
Får ikke sett kampen på tv. Er det mulig å se kampen på pc'n min?

Ja, for 25 kr uka!

http://www.livesport247.com/
...eller gratis...

http://www.ustream.tv/videoplayerpopup/channel/343147

...med kinesisk kommentar eller noe sånt!  ;D

Betyr det at det vises TV bilder og ikke bare radio på LUTV Live i dag?

Promotion 2010

Quote from: Erik M on April 13, 2009, 11:21:37

Ja, for 25 kr uka!

...eller gratis...

Nei, men disse interenett-fuskerne  ;) sender Skys sending over nettet. LUTV forholder seg til den strenge TV-avtalen.
Min første Leeds-kamp:

Sølvreven

:D Bra b.h. Keep up the good work. Vi må ikke få høre at du begynner å ønske deg noen seier her  ;D

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

SirOlsen

Hallo?!!... Becchio?!!... noe som vet? :p

Sølvreven: skal du glo på kampen på røyrslebiletekassa eller skal du holde liv i forumet her sammen med meg mens du hører på LUTV? :p
-SirOlsen-

Sølvreven

Quote from: SirOlsen on April 13, 2009, 11:34:45
Hallo?!!... Becchio?!!... noe som vet? :p

Sølvreven: skal du glo på kampen på røyrslebiletekassa eller skal du holde liv i forumet her sammen med meg mens du hører på LUTV? :p
Vet ikke helt enda. Kanskje ser jeg den på pc, eller hos naboen på storskjerm? Eller kanskje jeg går for ditt forslag og holder liv i forumet sammen med den adlede Olsen  :D
Men storskjerm frister vel mest. Det er ikke så ofte at jeg får sett de på tv. Pluss at naboen er Looserpool, og det er jo litt arti å tvinge han til å se Leeds i sin egen tvstue......... ;D

SirOlsen

Ja, hadde jeg hatt valget mellom en storkjerm mot LUTV så hadde vel valget veldig enkelt :p Nå har jeg både storskjermen og viasat abonnement ferdig rigget og klart for nyting i min egen stue... men akk.. så er jeg ikke min stue da.. eller min andre stue.. jobb  :'(

Men vil jo bli litt ekstra trist om jeg skal sitte å høre på + mene alene her inne i tråden under kampen da  :P

Og tenk om vi skulle ryke på en smell... DA har jeg jo INGEN jeg kan hverken moderere eller kjefte på for uforsvarlig munnbruk (som er min terapi mot Leeds fadeser om dagen :p)
-SirOlsen-

Adis

Quote from: Promotion 2010 on April 13, 2009, 00:01:47
Quote from: testo on April 12, 2009, 23:41:07

Idag var det mørkt og ikke en sjel der......  :o

Funnet noe ut av dette? Er den åpen og viser kamp?

Jeg finner ikke et tlf.nummer jeg kan ringe til Sportsbaren heller jeg.

Two Dogs i Brugata er vel kanskje åpen.
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Erik M

Quote from: Promotion 2010 on April 13, 2009, 11:28:57

Ja, for 25 kr uka!

...eller gratis...

Nei, men disse interenett-fuskerne  ;) sender Skys sending over nettet. LUTV forholder seg til den strenge TV-avtalen.

Men er ikke LUTV abonnent på www.livesport237.com?  LInken ser ut til å gå dit?

Promotion 2010

Quote from: Erik M on April 13, 2009, 11:53:50
Quote from: Promotion 2010 on April 13, 2009, 11:28:57

Ja, for 25 kr uka!

...eller gratis...

Men er ikke LUTV abonnent på www.livesport237.com?  LInken ser ut til å gå dit?

Denne er ikke LUTV, men Livesport og adressen er 247 ikke 237....  ;)

25 kr i uka og du kan melde deg av så fort du er med.... ustream er forsåvidt nesten like bra bilder, men på langt nær tv-kvalitet på noen av dem...
Min første Leeds-kamp:

Sølvreven

Quote from: SirOlsen on April 13, 2009, 11:47:01
Ja, hadde jeg hatt valget mellom en storkjerm mot LUTV så hadde vel valget veldig enkelt :p Nå har jeg både storskjermen og viasat abonnement ferdig rigget og klart for nyting i min egen stue... men akk.. så er jeg ikke min stue da.. eller min andre stue.. jobb  :'(

Men vil jo bli litt ekstra trist om jeg skal sitte å høre på + mene alene her inne i tråden under kampen da  :P

Og tenk om vi skulle ryke på en smell... DA har jeg jo INGEN jeg kan hverken moderere eller kjefte på for uforsvarlig munnbruk (som er min terapi mot Leeds fadeser om dagen :p)
Jeg får legge inn noen nordnorske gloser i pausen da. Sånn at du ikke blir heeelt arbeidsledig  ;)