KAMP: vs. MILLWALL 9/5 (Play off-semi 1)

Started by kjelvi, May 02, 2009, 18:07:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Robert H.

Skuffende forestilling - er så utrolig lei av at nøkkelspillerne våre ikke presterer når det gjelder som mest.

Enig i at Sodje var vår bestemann uten at det sier så mye. Parker var banens verstemann "by a mile" - rett og slett sjokkerende dårlig. Han må være en av de svakeste spillerne som har spilt for vår stolte klubb :-[.

Leedsulf

Douglas rotet bort ballen helt i starten av andre omgang, ellers la jeg ikke merke til noe særlig slurv av betydning.
Jeg skjønner ikke helt denne hakkingen på Parker, syns ikke han gjorde noe dårligere jobb enn mange av de andre utpå der. Han ble meget enkelt forbigått ved den ene anledningen i andre omgang, ellers klarte han seg i mine øyne greit.
Ellers enig i at Sodje var banens beste.

Tom S

Quote from: The boy Eddie Gray on May 09, 2009, 18:29:02
Casper ble dyttet og kastet ting på:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/8041873.stm

Millwallfans er ei skam, har alltid vert det.
Millwallspillerene spilte heilt på grensa idag (ofte over) og dommeren lot de få lov.
Ã...hhhh, så eg gleder meg til å slå ut dette laget på torsdag!
COME ON LEEDS !!

Ferre

Hva Grayson sa etter kampen:

"I said that if we we're still in the tie after the game today then we can turn it round and we still are in the tie.

"We know now what we've got to do. We've got 90 minutes to turn a 1-0 deficit into a positive for us and we've got players that are capable of doing that.

"We've got 37,000 at Elland Road on Thursday night, which is going to be some atmosphere and that isn't going to get us through the game but it will help."

Blank_File

Er vi egentlig så mye dårligere enn Millwall? Jeg er hvertfall ikke av den oppfatning. Det er mange som absolutt bør ta seg i skinnet, men å skylde på enkeltspillere for at det går dårlig idag tror jeg ikke blir riktig. Som statistikkene også tilsier, vi kom til like mye som Millwall. 1.omgang var egentlig bare et eneste stort gjesp. Vi har forholdsvis god kontroll i andre, men Millwall hadde press i den største delen av omgangen. Dette snur vi i andre runde og håper at Beckford er "on" på Erland Road. Alle kan og må heve seg, men det er ikke mye som trengs for å slå Mølleveggen om de ikke spiller bedre enn de gjorde idag.

baste

Quote from: Blank_File on May 09, 2009, 18:54:11
Er vi egentlig så mye dårligere enn Millwall? Jeg er hvertfall ikke av den oppfatning. Det er mange som absolutt bør ta seg i skinnet, men å skylde på enkeltspillere for at det går dårlig idag tror jeg ikke blir riktig. Som statistikkene også tilsier, vi kom til like mye som Millwall. 1.omgang var egentlig bare et eneste stort gjesp. Vi har forholdsvis god kontroll i andre, men Millwall hadde press i den største delen av omgangen. Dette snur vi i andre runde og håper at Beckford er "on" på Erland Road. Alle kan og må heve seg, men det er ikke mye som trengs for å slå Mølleveggen om de ikke spiller bedre enn de gjorde idag.

Beck er jo en "hjemme-mann" Dvs at han scorer flere mål på E.R enn på bortebane...Er skuffet over dagens kamp, men for en måte å komme til finalen på  ;D Vi klarte det sist og skal klare det denne gangen og. Bare at vi denne gangen skal vinne finalen og !!! MOT

Leedsulf

Jeg er optimist før kampen.
I de to foregående semiene vi har vært ute i, hadde vi dårligere utgangspunkt etter første kamp enn dette. Vi tapte riktignok ikke hjemme mot Preston, men vi hadde unnagjort hjemmekampen uten seier.
Hever vi oss til vanlig hjemmebanehøyde, feier vi dette Millwall-laget av banen. De var ikke bedre enn oss i dag, men de ville mer. Kommer vi opp mot deres vinnerviljenivå, er vi klare for Wembley om to uker.
Det tror jeg Grayson, ved hjelp av 37000 fans, fikser.

Cbas10an

Denne kampen minnet meg mye om finalen i fjor..  Men tror Leeds og Grayson hadde en plan med dette..  Vi har vært veldig sterke på Ellan Road på slutten av sesongen, og det å "safe" kampen bakover i dag kan være et smart trekk..    Håper og tror vi kommer til å se et mere angrepsvillig og gjennombruddshissig lag på torsdag..
MOT

Joachim

Masinga

Jeg skjønner ikke med hvilken innstilling Leeds gikk på banen i dag. Dette minnet forferdelig om Doncaster-kampen i fjor. Skulle nesten tro at Ken Bates hadde vært i garderoben og fortalt at vi godt kan fortsette å være der vi er. Publikum kommer og vi går sånn omtrent i 0 økonomisk.

Har vi ikke andre å bruke på venstreback? Det virket som Millwall bevisst valgte å sette inn støtet der vi er svakest. Kilkenny så jeg ikke mye til på midten og Beckford virket helt uinteressert. Det gjorde forresten hele laget, virket uinteressert.

Jeg tror Leeds har nok vinnertyper til å vinne returen. Men jeg er slett ikke sikker. Det er litt farlig å tro at alt fikser seg på Elland Road.

I det minste må Leeds være interessert i å spille finale. Det ligger penger i det, Ken Bates.
Masinga, medl.nr. 1250

jackbauer68

Quote from: DenHviteYeboah on May 09, 2009, 16:40:06
Ballmottak og pasningskvalitet er så utrolig dårlig at jeg ikke kan fatte at noen av spillerne har noe som helst å gjøre i ccc.Rett og slett komisk dårlig :'(

du har selvfølgelig rett i at veldig få av dagens mannskap har noe i CCC å gjøre......men de KAN fortsatt fikse oss opp dit,jmf vår gode hjemmeform.Eg har troa på at det er ca 59% sjanse til å nå finalen 8)

Når det gjelder enkeltspillere så skuffet sjølsagt Beckford i dag.......Delph spilte som om vi burde angre på at vi ikkje casha inn £6 mill for han før i år....Sodje va STOR......Douglas og Parker va seg sjøl,mao totalt talentløs,vi sliter BIGTIME på backene.....Howson elendig...Becchio OK....positivt innhopp på Johnson som vant flere dueller på 15 min enn delph,beckford,howson til sammen i hele kampen.

samadhi

Latterlig å si at få av dagens mannskap har noe å gjøre i CCC.

Dersom vi rykker opp er det vel fortjent etter å ha vært det beste laget i denne divisjonen siden Grayson tok over. Nivåforskjellen mellom CCC og L1 er ikke helt den store og de fleste i dagens Leeds lag vil heve seg såpass at de vil kunne gjøre en god jobb også om vi går opp. Kan bare se på Swansea, Doncaster og Nott Forest, som kom på henholdsvis 8, 14 og 19 plass i årets CCC, tviler på at de skiftet ut hele stallen fra i fjor.

Jeg er enig i at stallen må forsterkes, men jeg tror det holder med 2-4 kvalitetspillere som kan være med å forsterke førsteelleveren og styrke stallen.

Når det gjelder Ben Parker synes jeg han har hatt en god sesong og bare blitt tryggere og tryggere på sin venstreback. Neste sesong håper jeg Parker og White er våre to alterntiv på denne posisjonen.
marching on together,
derudaf forever...

DenHviteYeboah

Quote from: jackbauer68 on May 09, 2009, 21:41:42
Quote from: DenHviteYeboah on May 09, 2009, 16:40:06
Ballmottak og pasningskvalitet er så utrolig dårlig at jeg ikke kan fatte at noen av spillerne har noe som helst å gjøre i ccc.Rett og slett komisk dårlig :'(

du har selvfølgelig rett i at veldig få av dagens mannskap har noe i CCC å gjøre......men de KAN fortsatt fikse oss opp dit,jmf vår gode hjemmeform.Eg har troa på at det er ca 59% sjanse til å nå finalen 8)

Når det gjelder enkeltspillere så skuffet sjølsagt Beckford i dag.......Delph spilte som om vi burde angre på at vi ikkje casha inn £6 mill for han før i år....Sodje va STOR......Douglas og Parker va seg sjøl,mao totalt talentløs,vi sliter BIGTIME på backene.....Howson elendig...Becchio OK....positivt innhopp på Johnson som vant flere dueller på 15 min enn delph,beckford,howson til sammen i hele kampen.
Mye enig i det du skriver om spillerne.Det jeg ikke forstår er: hvorfor har ikke mottak og pasningskvalitet blitt bedre???gang på gang når vi møter aggressive lag er det enkelte spillere som blir stresset og blir for sene i alle tacklinger og sender feilpasninger hit og dit.jeg mener det underbygger det jeg har sagt i hele år:kvaliteten er for dårlig til å rykke opp.Vi skal være evig takknemlige til Grayson hvis han får opp dette laget.

DenHviteYeboah

Quote from: samadhi on May 09, 2009, 21:48:24

Dersom vi rykker opp er det vel fortjent etter å ha vært det beste laget i denne divisjonen siden Grayson tok over. Nivåforskjellen mellom CCC og L1 er ikke helt den store og de fleste i dagens Leeds lag vil heve seg såpass at de vil kunne gjøre en god jobb også om vi går opp. Kan bare se på Swansea, Doncaster og Nott Forest, som kom på henholdsvis 8, 14 og 19 plass i årets CCC, tviler på at de skiftet ut hele stallen fra i fjor.

Jeg er enig i at stallen må forsterkes, men jeg tror det holder med 2-4 kvalitetspillere som kan være med å forsterke førsteelleveren og styrke stallen.

Når det gjelder Ben Parker synes jeg han har hatt en god sesong og bare blitt tryggere og tryggere på sin venstreback. Neste sesong håper jeg Parker og White er våre to alterntiv på denne posisjonen.
det er etter min mening helt LATTERLIG å hevde at 2-4 spillere er alt som trengs for å være i ccc.Ta av deg Leedsbrillene!

AllWhiteTøyen

Huff, det tok noen timer for å komme over tapet. Første omg var ok, men etter pause var vi rævva. Spesiellt synes jeg midtbanen sovna etter pause. Skamme seg....

Pettersen97

ELENDI kamp av Leeds guttan.
Dæm vant så si ingen 2. balla som va muli å vinne.
Så ut som lage va ute etter en 0-0 kamp.
E længe sia æ va negativ mot lage, men hallo, til returkampen må lage å spelleran hæve sæ 10 hakk!!

I dag va det tannlaust å ingen vilje.

Håpe på seier men trur det blir tongt.

Ã... om vi sku kåmme til finaln så må det satses 110% fra første spark!!

COME ON LEEDS!!!!!!!!!!

MOT!!
The Mighty Whites

Sonny

Quote from: baste on May 09, 2009, 18:55:47
Quote from: Sterland on May 09, 2009, 16:43:37
Så ut som Graysons taktikk var å spille for et uavgjort resultat. Vi hadde stort sett stålkontroll bakover og kun en personlig feil førte til baklengsen. Kan ikke huske at Millwall hadde noe annet enn skuddet Sodje blokkerte i tillegg til goalen. Synes det blir drøyt å hevde at vi hadde flaks ved å slippe unna med 1-0. Meget svakt av Naylor ved målet, men han bør vel strengt tatt dele skylden med Delph og Sodje..
Kampens store skuffelse var Delph, hadde høye forventninger til han, noe han ikke på noen måte innfridde.
Beccio skal ha kred for å jobbe steinhardt og ofre seg for laget, hælpasningen tidlig i 2. omg var det klasse over.

Total inntrykket var at vi gjorde en god defensiv kamp, men det kreative var fullstendig fraværende. Håper det var en "off-dag" og ikke representativt for hva laget er godt for.  

Fordelen med bortekamp er å få ett bortemål, helst ett tidlig ett. Så holde nullen selvsagt. Nå blir det tøft, ett kontringsmål imot hjemme og vi er på meget tynn is....Men kampen skal spilles...bare å krysse fingrene.

Bortemålsregelen teller ikke i playoff.

auren

Mye negativt å spore her. Synes vi gjør en bra første omgang. Synes også vi var veldig på hugget og ga alt i duellene. Etter en frisk åpning av andre omgang, tar Millwall gradvis over. Det var veldig skuffende å se at vi hadde nada å by på etter 1-0. Det blir svært tøft i returmøtet, men Leeds har jo snudd 2 tidligere play off semifinaler til sin fordel, så det gjør de nok denne gangen også.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Millwall's all-time leading goalscorer had not bagged a goal since March but having replaced Jason Price in a goalless first half, Harris made the most of a rare lapse from Richard Naylor to smash home his 117th goal for the club.

Men mot LEEDS så løsner det? Skuffende resultat, og bra bortemål ikke teller...gjør det lettere for Leeds. Vi må score 2 mål...Vinne sammenlagt SKAL vi...CCC- next (via play off finalen)..

baste

Quote from: Sonny on May 09, 2009, 23:16:53
Quote from: baste on May 09, 2009, 18:55:47
Quote from: Sterland on May 09, 2009, 16:43:37
Så ut som Graysons taktikk var å spille for et uavgjort resultat. Vi hadde stort sett stålkontroll bakover og kun en personlig feil førte til baklengsen. Kan ikke huske at Millwall hadde noe annet enn skuddet Sodje blokkerte i tillegg til goalen. Synes det blir drøyt å hevde at vi hadde flaks ved å slippe unna med 1-0. Meget svakt av Naylor ved målet, men han bør vel strengt tatt dele skylden med Delph og Sodje..
Kampens store skuffelse var Delph, hadde høye forventninger til han, noe han ikke på noen måte innfridde.
Beccio skal ha kred for å jobbe steinhardt og ofre seg for laget, hælpasningen tidlig i 2. omg var det klasse over.

Total inntrykket var at vi gjorde en god defensiv kamp, men det kreative var fullstendig fraværende. Håper det var en "off-dag" og ikke representativt for hva laget er godt for.  

Fordelen med bortekamp er å få ett bortemål, helst ett tidlig ett. Så holde nullen selvsagt. Nå blir det tøft, ett kontringsmål imot hjemme og vi er på meget tynn is....Men kampen skal spilles...bare å krysse fingrene.

Bortemålsregelen teller ikke i playoff.

Enda bra....phuu

Sleivind

Quote from: DenHviteYeboah on May 09, 2009, 22:00:03

det er etter min mening helt LATTERLIG å hevde at 2-4 spillere er alt som trengs for å være i ccc.Ta av deg Leedsbrillene!

Kanskje du bør ta av deg CCC-brillene? Hva mener du egentlig? At vi må handle inn 6-7 spillere for å overleve i CCC? Det er etter min mening bare tull! At nedre halvdel av CCC er SÃ... mye bedre enn toppen i league 1 nekter jeg å tro! Tar en spiller for spiller, så burde Leeds strengt tatt vært på øvre halvdel av CCC og ikke league 1.

DenHviteYeboah

Quote from: Sleivind on May 10, 2009, 02:03:09
Quote from: DenHviteYeboah on May 09, 2009, 22:00:03

Kanskje du bør ta av deg CCC-brillene? Hva mener du egentlig? At vi må handle inn 6-7 spillere for å overleve i CCC? Det er etter min mening bare tull! At nedre halvdel av CCC er SÃ... mye bedre enn toppen i league 1 nekter jeg å tro! Tar en spiller for spiller, så burde Leeds strengt tatt vært på øvre halvdel av CCC og ikke league 1.
Helt uenig!Du overvurderer stallen etter min mening!

tdm

mulig vi ikkje har en god nok stall for ccc,men det får vi nok svar på neste sesong,kan da ikkje legge oss ned å dø fordi vi kanskje ikke er gode nok for ccc nå eller?
as i walk i get tired and see all kinds of evil!

DenHviteYeboah

Quote from: tdm on May 10, 2009, 09:19:47
mulig vi ikkje har en god nok stall for ccc,men det får vi nok svar på neste sesong,kan da ikkje legge oss ned å dø fordi vi kanskje ikke er gode nok for ccc nå eller?
er vel ikke snakk om å legge seg ned å dø.Det er bare det at en del her på forumet har skrytt dette laget opp i skyene og hevdet at vi nærmest kunne spasere oss igjennom denne divisjonen og neste.Jeg bare mener utifra de kampene jeg har sett iår at stallen ikke er mye å skryte av egentlig.Kjøper ikke disse argumentene om at det er uflaks og alskens andre grunner til at vi ikke har rykket direkte opp.Når da enkelte hevder at det ikke er noen særlig forskjell på league1 og ccc mener jeg dette er feil.Jeg tror vi(inkludert meg selv) har en lei tendens til å overvurdere egne spillere fordi vi en gang var "Mighty Leeds United".Vi hausser opp kvaliteten til enkelte spillere og mener de kunne spasert inn i hvilken som helst førsteellver i PL.De kan de ikke.Hvis denne stallen er så forbanna bra hadde vi jo rykket direkte opp uansett manager.Jeg håper vi rykker opp.Etter min mening kan vi da takke Grayson til evig tid.Da er det hans skyld og ikke denne påståtte høye kvaliteten til stallen som gir oss opprykk.
Jeg har set noen kamper i ccc denne sesongen og jeg mener vi ikke hadde hatt nubbesjans der.Hvis vi hadde spilt mot feks Sheffield United(nr.3)10 ganger er jeg helt sikker på at vi hadde tapt 8 av 10.

h.b

Jeg har hele tiden hevdet at vi muligens må styrke stallen med opptil 7-8 spillere hvis vi greier et opprykk. Den stallen vi har i dag holder muligens til å greie seg i CCC, men jeg forventer at Leeds skal kjempe om direkte opprykk fra CCC hvis opprykket kommer i år. Men etter det jeg så igår, så må stallen forsterkes med nesten 11 spillere hvis laget skal greie et opprykk fra CCC

tdm

Quote from: DenHviteYeboah on May 10, 2009, 09:37:24
Quote from: tdm on May 10, 2009, 09:19:47
er vel ikke snakk om å legge seg ned å dø.Det er bare det at en del her på forumet har skrytt dette laget opp i skyene og hevdet at vi nærmest kunne spasere oss igjennom denne divisjonen og neste.Jeg bare mener utifra de kampene jeg har sett iår at stallen ikke er mye å skryte av egentlig.Kjøper ikke disse argumentene om at det er uflaks og alskens andre grunner til at vi ikke har rykket direkte opp.Når da enkelte hevder at det ikke er noen særlig forskjell på league1 og ccc mener jeg dette er feil.Jeg tror vi(inkludert meg selv) har en lei tendens til å overvurdere egne spillere fordi vi en gang var "Mighty Leeds United".Vi hausser opp kvaliteten til enkelte spillere og mener de kunne spasert inn i hvilken som helst førsteellver i PL.De kan de ikke.Hvis denne stallen er så forbanna bra hadde vi jo rykket direkte opp uansett manager.Jeg håper vi rykker opp.Etter min mening kan vi da takke Grayson til evig tid.Da er det hans skyld og ikke denne påståtte høye kvaliteten til stallen som gir oss opprykk.
Jeg har set noen kamper i ccc denne sesongen og jeg mener vi ikke hadde hatt nubbesjans der.Hvis vi hadde spilt mot feks Sheffield United(nr.3)10 ganger er jeg helt sikker på at vi hadde tapt 8 av 10.
nei vist vi legger oss for å dø rykker vi vertfall ikkje opp sant det ;)

h.b

Hvis Leeds ikke forsterker laget, eller hvis Beckford og Delph forsvinner fra laget. ja da vil Leeds slite uansett om det er League one eller CCC.
Personlig tror jeg at laget uten disse 2 vil havne midt på treet i League one neste sesong og ihvertfall på direkte nedrykksplass fra CCC uten disse 2 spillerne. Hvis vi ikke rykker opp denne sesongen, ja da vil disse spillerne være tapt til sommeren uansett. Da er det faktisk mulig at Becchio også  forsvinner. Da står faktisk Leeds ribbet igjen på spillere som det finnes et snev av kvalitet over.Og med Bates sin sans for å bruke penger, så vil jeg mene at det å holde seg i League one også vil bli vanskelig

75 SOLLI

Gidder ikke å lese gjennom hele tråden, men er det slik at bortemål IKKE teller?
Isåfall er det fantastiske nyheter...... :-)

tdm

Quote from: 75 SOLLI on May 10, 2009, 09:58:30
Gidder ikke å lese gjennom hele tråden, men er det slik at bortemål IKKE teller?
Isåfall er det fantastiske nyheter...... :-)

dette stemmer :) blir vel 8 stolpeskudd og kontring imot torsdag :-\

DenHviteYeboah

Quote from: h.b on May 10, 2009, 09:54:38
Hvis Leeds ikke forsterker laget, eller hvis Beckford og Delph forsvinner fra laget. ja da vil Leeds slite uansett om det er League one eller CCC.
Personlig tror jeg at laget uten disse 2 vil havne midt på treet i League one neste sesong og ihvertfall på direkte nedrykksplass fra CCC uten disse 2 spillerne. Hvis vi ikke rykker opp denne sesongen, ja da vil disse spillerne være tapt til sommeren uansett. Da er det faktisk mulig at Becchio også  forsvinner. Da står faktisk Leeds ribbet igjen på spillere som det finnes et snev av kvalitet over.Og med Bates sin sans for å bruke penger, så vil jeg mene at det å holde seg i League one også vil bli vanskelig
Er 100% enig med deg her hb!

ArneS

0-0 eller 0-1 i går har ikke all verdens betydning.  Vi må vinne på Elland Road uansett.  Dette går veien!   MOT
Den 17. mann