Skrevet av Emne: The Championship vs League One  (Lest 2444 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

The Championship vs League One
« på: Mai 09, 2009, 09:08:19 »
Så mesteparten av Preston Sheffield Utd i går kveld, og ble veldig lite imponert. Dette var da som å se en kamp i League One; mye kjemping, full innsats og varierende pasningsspill. Jada jeg er partisk, men tanken om at ytterst få av spillerne på banen ville ha vært gode nok for oss! Kan dette stemme da? Er det slik at forskjellene er i ferd med å bli mindre?

Min teori er at klubber som Wolves, Birmingham og Reading i år har hatt klart sterkere tropper enn resten, selv om avstanden nedover ikke var veldig stor. Synspunkter?

ArneS

Sv: The Championship vs League One
« Svar #1 på: Mai 09, 2009, 09:32:58 »
Tror du kan ha mye rett her.  Alle 3 nyopprykkede klubbene klarte seg også denne sesongen, så det tyder på at forskjellen mellom nivå 3 og 2  er mindre enn forskjellen mellom nivå 2 og 1  -  de fleste nyopprykkede lagene sliter jo i PL.
Den 17. mann

h.b

  • Gjest
Sv: The Championship vs League One
« Svar #2 på: Mai 09, 2009, 09:34:55 »
Kampen igår kan ikke sammenlignes med standarden på CCC. Til det, så var det for mye på spill for lagene. Kampen igår kan kanskje sammenlignes med en cupfinale. Da er det ofte mye mer kjemping enn finspill

peacock

Sv: The Championship vs League One
« Svar #3 på: Mai 13, 2009, 09:54:34 »
For å være litt flåsete her;
Burnley går til finale i play-off! Burnley uten penger, uten stjerner, mange lån, svært liten stall. På banen finner vi en feit danske, en feit men god R. Blake, en alkoholisert Carlisle, og på v. back en nordmann som ikke var god nok for Brann. Kanskje et stikk til de som mener at stallen må forsterkes enormt ved et opprykk til CCC?

Klausen

Sv: The Championship vs League One
« Svar #4 på: Mai 13, 2009, 11:04:13 »
Det er vel heller et bevis på at a l t kan skje i fotball! Vi må ingenting, men da risikerer vi drite oss ut!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: The Championship vs League One
« Svar #5 på: Mai 13, 2009, 11:13:39 »
Det er vel heller et bevis på at a l t kan skje i fotball! Vi må ingenting, men da risikerer vi drite oss ut!


Godt sagt! Cupe er cup, ballen er rund og alt det dærre der!!!
Yeboahs vitne

Sleivind

Sv: The Championship vs League One
« Svar #6 på: Mai 13, 2009, 11:41:15 »
Er også ganske så sikker på at det ikke er så står forskjell på CCC og league 1. At Birmingham og Wolves har bedre lag en Leeds, kan jeg ikke nekte på. Men at Barnsley, Plymouth, Doncaster og Blackpool har lag som er veldig mye bedre enn Leeds, nekter jeg å tro!

Nå har også jeg sett noen CCC-kamper denne sesongen, og heller ikke blitt veldig imponert.


Var det Millwall vi spilte mot når SkySports kom med følgende utsagn?

"Premier League stadium, premier league fans and premier league football!"


På den andre siden så er fremdeles CCC ett nivå høyeren enn league 1. Og at vi kommer til å vinne CCC med 2 nye spillere er vel til å tro på julenissen, men at vi hadde bitt godt fra oss med ett par forsterkninger er jeg rimelig sikker på!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: The Championship vs League One
« Svar #7 på: Mai 13, 2009, 12:53:08 »
Kor stor forskjellen mellom League 1 og dumpekandidatene i CCC er,er jo for meg ikkje spesielt interessant. Spiller vi CCC neste år så er det klubber som West Brom,Middlesbrough?,Newcastle?,Sunderland? og slike vi skal sammenligne oss med.I den sammenligningen kommer Leeds`spillermatriell svært dårlig ut kan man si.....for alt annet enn opprykk/kjempe i toppen i CCC blir jo patetisk for en klubb på vår størrelse 8)

sportcarl1

Sv: The Championship vs League One
« Svar #8 på: Mai 13, 2009, 12:53:46 »
Det svåra är att ta steget upp, att stanna kvar eller ta ett vidare steg känns inte omöjlig, Swansea doncaster och Nottingham har ju klarat sig med bravur
 

Budda

Sv: The Championship vs League One
« Svar #9 på: Mai 13, 2009, 12:57:32 »
Swansea havnet jo som nr 8 på tabellen, seks poeng bak play-off. Så de tok i alle fall det nye nivået nokså lett. Doncaster midt på tabellen og Nottingham overlevde med god margin. Så tviler på at det er så veldig stor forskjell
Endre

peacock

Sv: The Championship vs League One
« Svar #10 på: Mai 13, 2009, 13:06:42 »
Kor stor forskjellen mellom League 1 og dumpekandidatene i CCC er,er jo for meg ikkje spesielt interessant. Spiller vi CCC neste år så er det klubber som West Brom,Middlesbrough?,Newcastle?,Sunderland? og slike vi skal sammenligne oss med.I den sammenligningen kommer Leeds`spillermatriell svært dårlig ut kan man si.....for alt annet enn opprykk/kjempe i toppen i CCC blir jo patetisk for en klubb på vår størrelse 8)

Eh.......skal vi ikke sammenligne oss med Burnley? Burnley som kan rykke opp? Burnley som ikke har spesielt god stall?

jackbauer68

  • Gjest
Sv: The Championship vs League One
« Svar #11 på: Mai 13, 2009, 13:20:09 »
Kor stor forskjellen mellom League 1 og dumpekandidatene i CCC er,er jo for meg ikkje spesielt interessant. Spiller vi CCC neste år så er det klubber som West Brom,Middlesbrough?,Newcastle?,Sunderland? og slike vi skal sammenligne oss med.I den sammenligningen kommer Leeds`spillermatriell svært dårlig ut kan man si.....for alt annet enn opprykk/kjempe i toppen i CCC blir jo patetisk for en klubb på vår størrelse 8)

Eh.......skal vi ikke sammenligne oss med Burnley? Burnley som kan rykke opp? Burnley som ikke har spesielt god stall?

Burnley har jo bevist at de har en god stall gjennom å nå play off finalen,samt flere gode cup resultat.De har også hatt ekstrem flaks med skader,på 60 kamper har de brukt litt over 20 spillere. At inkompetente Leedsmanagere ikkje greide å få det beste ut av Robbie Blake betyr jo ikkje at han ikkje e god. 8)

Klausen

Sv: The Championship vs League One
« Svar #12 på: Mai 13, 2009, 13:33:30 »
Burnley har også smakt på nivået i CCC en stund... Leeds er mye ferskere på det nivået, for å si det sånn! Men skulle vi rykke opp i år, tror jeg dagens stall vil holde seg i CCC men er det det som er målet vårt?

lufc86

Sv: The Championship vs League One
« Svar #13 på: Mai 13, 2009, 14:07:20 »
Eg meinar det er ein forskjell på desse divisjonane.
For det fyrste var Leicester elendige i fjor å rykka ned, i år vinn dei vår divisjon. Fryatt scora nesten ikkje mål i fjor, men har banka inn mål i år.
Det same skjedde med Leeds for to år sidan. Vi var direkte dårlege i CCC, men gode fyrste året i League one.

Nottingham F eit lag som var på vårt nivå i fjor har kjempa i bunnstriden heile sesongen og berga plassen sin i nest siste serierunde. Det seier litt om at forskjellen er merkbar om ikkje stor.

Laga som rykka ned Charlton, Soton og Norwich har i lengre periode visst ei nedgåande kurve både spelemessig og pengemessig, derfor var det ikkje noko bombe at desse rykka ned i år.

Men så lyt eg å leggje til at forskjellen ikkje er like stor som å hoppe frå ccc til pl. Der ligg det største bykset.
« Siste redigering: Mai 13, 2009, 14:44:51 av lufc86 »
@m_sortland på twitter

J-R

Sv: The Championship vs League One
« Svar #14 på: Mai 13, 2009, 14:17:11 »
ganske stor forskjell faktisk..

lojosang

Sv: The Championship vs League One
« Svar #15 på: Mai 13, 2009, 16:10:28 »
Det er vel heller et bevis på at a l t kan skje i fotball! Vi må ingenting, men da risikerer vi drite oss ut!


Godt sagt! Cupe er cup, ballen er rund og alt det dærre der!!!

Jeg har da alltic hørt at det er cup som er cup. Er ikke stafett stafett heller nå kanskje?
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: The Championship vs League One
« Svar #16 på: Mai 13, 2009, 17:07:33 »
For å være litt flåsete her;
Burnley går til finale i play-off! Burnley uten penger, uten stjerner, mange lån, svært liten stall. På banen finner vi en feit danske, en feit men god R. Blake, en alkoholisert Carlisle, og på v. back en nordmann som ikke var god nok for Brann. Kanskje et stikk til de som mener at stallen må forsterkes enormt ved et opprykk til CCC?
Dagens stall er sikkert god nok i ccc for å så vidt unngå nedrykk,hvis du mener det er godt nok for Leeds United...At mirakler skjer vet vi jo...hvis det er slik du beskriver med Burnley så er jeg helt sikker på at de ikke kommer så høyt neste år med den stallen hvis de er i ccc.Hvis vi rykker opp er det kun 1 ting som gjelder:opprykk igjen,for å gjøre det MÃ… det brukes massivt med penger dessverre, for å tjene flere penger.Så enkelt-så vanskelig....