Leeds må bygge nytt igjen

Started by h.b, May 14, 2009, 22:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Quote from: h.b on May 15, 2009, 00:14:43
Poenget er at de tør å satse. Leeds og spesielt Bates er så fordømt redd for å sette klubben i gjeld. Personlig mener jeg at Grayson bør få minst 15 mill pund til å styrke stallen med neste sesong.
Det kalles innvestering i fremtiden

Hvor var du rundt årtusenskiftet? Det var nemlig da grunnlaget for at vi neste år spiller for Brentford ble lagt. Ja, det burde/kunne/skulle vært unngått å synke så lavt, men at du de siste 6-7 årene har messet om å tørre å sette klubben i gjeld... det er bare skremmende.... våkn opp, kjære Håkon.

Skulle gjerne sett det bli investert i gode spillere, men ikke i gjeldspenger som setter klubbens liv i fare.
Marching on together!

Ferre

Leste på WACCOE at Grayson, etter kampen, hintet frem om spillersalg i sommer. Da er det nok Beckford og/eller Delph som forsvinner i sommer, ikke overraskende.

Så må bare Grayson bruke de pengene klokt på overgangsmarkedet i sommer.

Pettersen97

Quote from: DenHviteYeboah on May 15, 2009, 00:12:07
Manu nedsyltet i gjeld?jeg bare konstaterer at de kjøper på øverste hylle hvert jævla år....og vinner hele tida...faen
Læs du ikke sport på nett..
E jo ikke mere enn en måne sia dær en økonomi skribent i The Sun skreiv at ManU har over £600mill i gjeld..Kæm har dæm kjøpt før sesongen 2008/09??
Det Ferguson gjør....han kjøpe onge lovanes spillera som han gradvis matche med gamle ringræva som Giggs,Scholes,Neville,Van Der Sar..Han bygge framtia på fortia..Kan næstn med sikkerhet si at uansett manager (med litt innsikt å fotballforståelse) som erstatte Ferguson blir å styre laget til seriegull samme år å kansje flere år etter han overtar styringa..

Enkel filosofi..La onge lovanes spillera lære av gamle storheta som har, å eie respekt i klubben......
The Mighty Whites

h.b

Quote from: Mr Kaizer on May 15, 2009, 00:18:59
Poenget er at de tør å satse. Leeds og spesielt Bates er så fordømt redd for å sette klubben i gjeld. Personlig mener jeg at Grayson bør få minst 15 mill pund til å styrke stallen med neste sesong.

Hvor var du rundt årtusenskiftet? Det var nemlig da grunnlaget for at vi neste år spiller for Brentford ble lagt. Ja, det burde/kunne/skulle vært unngått å synke så lavt, men at du de siste 6-7 årene har messet om å tørre å sette klubben i gjeld... det er bare skremmende.... våkn opp, kjære Håkon.

Skulle gjerne sett det bli investert i gode spillere, men ikke i gjeldspenger som setter klubbens liv i fare.
Det er det å ikke satse som vil bli klubbens undergang. 15 mill pund i gjeld tåler klubben

DenHviteYeboah

Når skal du lære???er bruk av penger nå det samme som Ridsdales vanvittige lån???Nå må du slutte med dette skrekkscenariet.Ã... satse penger for å rykke opp er en god investering.det er da vel for helvete ikke snakk om å sette seg i £103mill i gjeld slik som sist???????????????????????

raggen

Quote from: Ferre on May 15, 2009, 00:20:31
Leste på WACCOE at Grayson, etter kampen, hintet frem om spillersalg i sommer. Da er det nok Beckford og/eller Delph som forsvinner i sommer, ikke overraskende.

Så må bare Grayson bruke de pengene klokt på overgangsmarkedet i sommer.

får bare håpe noen av disse pengene blir øremerket nye spillere da
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on May 15, 2009, 00:28:18

Når skal du lære???er bruk av penger nå det samme som Ridsdales vanvittige lån???Nå må du slutte med dette skrekkscenariet.Ã... satse penger for å rykke opp er en god investering.det er da vel for helvete ikke snakk om å sette seg i £103mill i gjeld slik som sist???????????????????????

Når skal jeg lære? Jeg har en skokk med folk med meg i denne tankegangen, det vet jeg. Skremmende at folk vil tilbake til å driftes i underskudd når klubben endelig er over vannflaten igjen. Jeg gidder ikke ta denne diskusjonen i vanvittig skuffelse, for vi har hatt denne før; vi blir ikke enige og når du i tillegg begynner å banne (bannet mye selv i dag!) når man skriver til hverandre, tror jeg jeg like godt sier at jeg står over slik diskusjon. Det nivået gidder jeg ikke.

Penger kan gjerne brukes, men de bør være investert og det sliter Bates med å få til.

Ps. Tipper ikke at 15-20 millioner pund er så vanvittig langt unna 100 millioner pund når man tenker på at vi på den tiden spilte i PL, CL og foran et fullsatt ER hver uke. Det var vanvittig summer i omsetning. Nå spiller vi for 20.000 og har bittesmå tv-inntekter i forhold. Ã... operere med de samme summene blir jo hodeløst.
Marching on together!

Pettersen97

Førsteprioritet e væll å få kjøpt tilbake Torp Arch :) Ã... så nån nye spillera for en samla sum av 5-10 mill om mulig åsså kjøpe tilbake Elland Road ;D

MOT FOLKENS!! Nu har sorgen bynnt å gi litt slæpp..E i bedre humør nu enn æ va for en time sia ;D
The Mighty Whites

Sander

Quote from: Pettersen97 on May 15, 2009, 00:32:27
Førsteprioritet e væll å få kjøpt tilbake Torp Arch :) Ã... så nån nye spillera for en samla sum av 5-10 mill om mulig åsså kjøpe tilbake Elland Road ;D

MOT FOLKENS!! Nu har sorgen bynnt å gi litt slæpp..E i bedre humør nu enn æ va for en time sia ;D

Tror vel egentlig pengesvaret ligger her. Skal kjøpe tilbake Thorpe Arch+nye spillere.

h.b

Den styggeste dama jeg noen gan har h....a over var den dama jeg traff første gang jeg var på byen. Ifølge ditt regnestykke Kaizer, så skulle jeg aldri da gått på byen mere. Men jeg skal love deg at jeg har H....a over mye fint siden den gang

jackbauer68

Quote from: Sleivind on May 14, 2009, 23:02:55
Selvsagt forsvinner ikke Grayson. Og selvsagt skal ikke vi bygge noen nytt lag!

E du drita full??????

h.b

Sats og rykk opp. den dagen vi er i Premier League, så kan disse kjøpes tilbake. Det viktigste for klubben neste sesong er ikke disse gjenkjøpene. Men et opprykk

Dennis

Quote from: h.b on May 15, 2009, 00:37:11
Den styggeste dama jeg noen gan har h....a over var den dama jeg traff første gang jeg var på byen. Ifølge ditt regnestykke Kaizer, så skulle jeg aldri da gått på byen mere. Men jeg skal love deg at jeg har H....a over mye fint siden den gang

Hva i all verden har det med saken å gjøre???

???  ???  ???

Dine sengevaner har jeg null og niks interesse for, det jeg prøver å si er at ett pund i L1 er verdt utrolig mye mer enn ett pund i PL. Det kan multipliseres x antall ganger. Dette gjelder også utgifter, kanskje enda mer faktisk. Bare se på hvilke lag som får på smekken om dagen. Southampton, Rotherham, Luton etc etc. Hva slags gjeld har de i forhold til topplagene? Mikroskopisk.
Marching on together!

Sander

Quote from: h.b on May 15, 2009, 00:37:11

Må være den dårligste sammenligningen jeg noen sinne har sett på noe som helst..

Klapp klapp

h.b

Poenget er at man ikke kan gjemme seg fordi man har feilet. Forrige gang man satset, så var det Ridsdale som satset. Hvis ikke Leeds nå kan satse grunnet at man skylder på forrige gang. Ja da skjemmes jeg over klubben

Dennis

Quote from: h.b on May 15, 2009, 00:43:05
Poenget er at man ikke kan gjemme seg fordi man har feilet. Forrige gang man satset, så var det Ridsdale som satset. Hvis ikke Leeds nå kan satse grunnet at man skylder på forrige gang. Ja da skjemmes jeg over klubben

Jeg velger å se det dithen at man skal LÆRE av våre forrige FEIL, ikke GJENTA dem. Har heller aldri sagt at Leeds ikke skal satse, det er nettopp det vi skal. Derimot ligger ikke alle svar i å "tørre å sette klubben i gjeld". Det vi trenger er kontinuitet i laget, som har vist enorm fremgang under Grayson og det har jo vært uten stort kapitalforbruk.

I sommer forsvinner nok Beckford og i det minste Delph. Jeg tviler vel sterkt på om vi sitter igjen med stort mer enn 6-7 millioner pund for de to (til sammen). Det blir dog kun spekulasjoner fra min side, men det jeg føler meg ganske sikker på, er at få av disse pengene vil gå til spillerkjøp. Grunn? Vi må kjøpe tilbake TA innen forfallet. Hadde ikke Ridsdale og hans kompanjonger i idiotien turt å sette klubben i grenseløs gjeld (dog langt mindre enn dagens "fire store") hadde klubben eid sine fasiliteter og pengene kunne vært øremerket spillerkjøp.

Jeg føler ikke jeg trenger å si mer - om MIN mening i saken.

Vi blir likevel ikke enige om dette, så jeg ber heller om en god natt, hb.  ;)
Marching on together!

h.b

Quote from: Mr Kaizer on May 15, 2009, 00:51:10
Quote from: h.b on May 15, 2009, 00:43:05

Jeg velger å se det dithen at man skal LÆRE av våre forrige FEIL, ikke GJENTA dem. Har heller aldri sagt at Leeds ikke skal satse, det er nettopp det vi skal. Derimot ligger ikke alle svar i å "tørre å sette klubben i gjeld". Det vi trenger er kontinuitet i laget, som har vist enorm fremgang under Grayson og det har jo vært uten stort kapitalforbruk.

I sommer forsvinner nok Beckford og i det minste Delph. Jeg tviler vel sterkt på om vi sitter igjen med stort mer enn 6-7 millioner pund for de to (til sammen). Det blir dog kun spekulasjoner fra min side, men det jeg føler meg ganske sikker på, er at få av disse pengene vil gå til spillerkjøp. Grunn? Vi må kjøpe tilbake TA innen forfallet. Hadde ikke Ridsdale og hans kompanjonger i idiotien turt å sette klubben i grenseløs gjeld (dog langt mindre enn dagens "fire store") hadde klubben eid sine fasiliteter og pengene kunne vært øremerket spillerkjøp.

Jeg føler ikke jeg trenger å si mer - om MIN mening i saken.

Vi blir likevel ikke enige om dette, så jeg ber heller om en god natt, hb.  ;)
God natt. Hvordan kan du kalle skammens natt en god natt

lojosang

h.b viser til ManU og at vi må se til dem. Vi må altså gi manageren en sjanse til å bygge laget sitt. Ferguson var ikke langtu unna å få fyken i begynnelsen av ManU-karriæren.
- Leif Olav

h.b

Quote from: lojosang on May 15, 2009, 01:02:30
h.b viser til ManU og at vi må se til dem. Vi må altså gi manageren en sjanse til å bygge laget sitt. Ferguson var ikke langtu unna å få fyken i begynnelsen av ManU-karriæren.
Dette er helt riktig. Vi må da gjøre som Manu og gi Grayson tid. Men Ferguson fikk også penger til å handle for. Og det i størrelsesorden 10 mill pund. Og det var mye penger på den tiden

mercruiser

h.b

Kanskje ordet misunner er mere rett

Sleivind

Vi må uansett stikke fingern i jorda og innse det at det finnes grenser på hvem vi kan handle til Leeds. Hvilke storspillere er det egentlig folk vil vi skal hente inn? Er det noen i PL? Neppe. Er det noen i CCC? Neppe. Da blir det league 1 da, og hvem skal vi kjøpe inn her da? For £10 mill?

Det handler om å handle smart, ikke stort. Snoddy og Becchio er to glimrende eksempler på akkurat det. To spillere som kom billigere enn det en medioker CCC-spiller ville kommet for.

Penger er heldigvis ikke alt....

mercruiser

Penger behøver ikke være alt. Hvorfor fikk Leicester suksess? Tror de lånte inn 3-4 sultne spillere.
Kanskje hadde de tur med lånene sine? (De hadde iallfall to supereffektive spisser).

Hva gjør vi feil, vi svikter jo alltid når alvoret henger over oss..
Det er nok slik at klubben er en del hakk større enn spillerne, og at vi har lidd slik.
Men når vi ikke har penger, så må vi bygge og finne konstulasjoner, og det tar tid.
Det har vi ikke hatt tid til i Leeds.
Vi skal jo opp, for faen.
Selg Delph. Selg Becks. m.fl. Bygg.

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on May 15, 2009, 00:32:08

Når skal jeg lære? Jeg har en skokk med folk med meg i denne tankegangen, det vet jeg. Skremmende at folk vil tilbake til å driftes i underskudd når klubben endelig er over vannflaten igjen. Jeg gidder ikke ta denne diskusjonen i vanvittig skuffelse, for vi har hatt denne før; vi blir ikke enige og når du i tillegg begynner å banne (bannet mye selv i dag!) når man skriver til hverandre, tror jeg jeg like godt sier at jeg står over slik diskusjon. Det nivået gidder jeg ikke.

Penger kan gjerne brukes, men de bør være investert og det sliter Bates med å få til.

Ps. Tipper ikke at 15-20 millioner pund er så vanvittig langt unna 100 millioner pund når man tenker på at vi på den tiden spilte i PL, CL og foran et fullsatt ER hver uke. Det var vanvittig summer i omsetning. Nå spiller vi for 20.000 og har bittesmå tv-inntekter i forhold. Ã... operere med de samme summene blir jo hodeløst.
hr.Kaizer. jeg beklager ordvalget.Banning er ikke bra, men jeg blir en smule irritert at du drar den samme salmen hver gang hb snakker om å bruke penger.Man får et intrykk av at hver gang man nevner ordet bruk av penger parerer du med: har vi ikke lært?se på Ridsdale osv.Dette finner jeg merkelig at du sier da det virker som om du er en fornuftig reflektert supporter.Da koker det ned til følgende: er du enig at vi bør satse så hardt at vi rykker opp pga kvalitet, eler mener du at vi skal ta sjansen på Grayson taktiske evner å rykke opp pga det?
en liten sammenligning: da Juventus ble degradert til Serie B gjorde de noe smart: de beholdt de fleste stjernespillerne og kalkulerte  og gikk med massivt tap den sesongen.Alikevel tok de ikke sjansen på å være i den divisjonen pga fare for manglende inntekter- derfor sørget de for å ha et lag som var så mye bedre enn alle andre at de rykket opp.enkelt med tvingende nødvendig.
Det er dette som er kjernen til hb: å bruke hodeløst med penger er kun et engangstilfelle FOR Ã... RYKKE OPP!Det er vel det viktigste?Etter min mening er ikke dette det viktigste for Bates.da hadde han sørget for at stallen hadde vært så god at vi faktisk hadde rykket opp med Macca.og kom ikke med tullet om at vi har hatt best stall i league1.det har vi ikke hatt i det hele tatt.
Nesten alle klubber i league1 taper ikke noe særlig på å være der.Det gjør Leeds-massivt!Og siden vi har alt å tape burde vi sørget for å rykke opp uansett manager.Derfor er argumentet om at vi bruker mest penger i league1 latterlig VI SKAL DET fordi vi er størst av alle.Foran neste sesong mener jeg Grayson bør få massivt med midler.Vi mangler kvalitet for å vinne divisjonen,da må noe gjøres.Bates brukte faktisk penger da vi var i ccc med Blackwell....er pungen tom eller er han gjerrig?

Bites Yer Legs

Scum er suksessfulle ja, men til hva pris? De lever i en finansboble(som kommentert i OT tidligere i år). Når denne sprekker, og med de lousy supporterene de har, er de ikke halvparten av det vi er. Vi er Leeds, misunnelig på noen annen klubb noensinne?? Aldri!!
KEEP FIGHTING!!

fmtj

Quote from: columbi on May 14, 2009, 23:49:15
Kona måtte roe meg... "Jeg har aldri sett du nesten har grina", det gjorde vondt og leit. Noe måtte bare ut når jeg fikk resultatet. Hadde gledelig ofret Rybak i semi'n, kunne ha syklet 6 mil jobben t/r i morra. Ja nesten hva som helst.... bare ikke dette. Og det verste er jo at slikt er ikke uflaks, ikke en dårlig dag heller. Men vi er ikke gode nok. Men med 37.000 på tribunen, en av Englands største og flotteste byer, supportere i toppklassen. Vi vil være der igjen. Se på Burnley. Nå tar vi en sommer, rister dette marerittet av oss, og så står vi fram med drakten på.

Velkommen til forumet og takk for at du ser fremover. Finnes mye aggresjon her inne nå, forståelig nok. Det er et faktum at vi ikke var gode nok denne sesongen. Ferdig med det!
Yeboahs vitne

Milou

Her var det med respekt aa melde mykje dumt aa lese (det finns ogsaa heiderlege unntak, som f.ex. Sleivind og Mr Kaizer). Tapet mot Millwall representerer (dessverre) ikkje noko vannskille i Leeds' historie. Leeds har vore ein L1 klubb dei siste to aara og er det ogsaa til neste aar. At Bates' eller andre skal investera (les: gambla) mange millionar for aa faa Leeds til Championship er lite realistisk. Bates har allereie tapt millionar paa Leeds.

Grayson har gjort det meste riktig sidan han kom til klubben, og eg forstaar lite om han forsvinn i sommar. Vaarsesongen har vist at spelarstallen er god nok til opprykk (eg antar daa at Sodje blir). Beckford og Delph har blitt solgt mange ganger tidlegare paa dette forumet utan at det har blitt realitet. Aa tru at Leeds kan faa 5 mill (eller 10!) for nokon av dei er som aa tru paa julenissen.

Delph er eit stort talent, ja, men har kun ein sesong i L1 aa visa til. Lennon, som det er naturleg aa samanlikna med gjekk vel for 1 mill. Daa var riktignok Leeds noydd aa selja, saa det er vel realistisk aa tru at ein kan faa 2 mill for Delph.

Eg tvilar litt paa at Beckford er interessert i aa gaa til ein Championship-klubb, og det er langt fraa sikkert at det er klubbar i PL som er interessert i aa betala saa veldig mykje for han. Han har eit utvilsamt talent for aa scora maal, men har hatt problem med aa prestera naar det gjeld. Eg er langt fraa sikker paa at han vil bli ein suksess i PL, og viss det er ein PL klubb som er interessert blir det mest sannsynleg ein laagbudsjettklubb (tilsvarande Hulse til Sheff. U) og daa er max 3 mill realistisk.

Viss det er noko ein kan laera av Man.U. er det lansiktig tenkning. Trass tap i gaar, er det ingen grunn aa krisemaksimere. Leeds har ein solid oekonomi (viss ein skal tru Bates daa), ein god spelarstall og ein dyktig manager (iallefall relatert til det nivaaet me spelar paa). Mykje ligg til rette for at det kan bli direkte opprykk neste aar (men saa sa eg kanskje det samme i fjor  ;)). Noekkelspelarar eg gjerne vil behalda er Ankergren, Naylor, Sodje, Douglas, Delph, Snoddy og Becchio (faktisk heller han en Beckford, men tar gjerne Beckford ogsaa sjoelsagt).

fmtj

Quote from: DenHviteYeboah on May 15, 2009, 08:37:47

hr.Kaizer. jeg beklager ordvalget.Banning er ikke bra, men jeg blir en smule irritert at du drar den samme salmen hver gang hb snakker om å bruke penger.Man får et intrykk av at hver gang man nevner ordet bruk av penger parerer du med: har vi ikke lært?se på Ridsdale osv.Dette finner jeg merkelig at du sier da det virker som om du er en fornuftig reflektert supporter.Da koker det ned til følgende: er du enig at vi bør satse så hardt at vi rykker opp pga kvalitet, eler mener du at vi skal ta sjansen på Grayson taktiske evner å rykke opp pga det?
en liten sammenligning: da Juventus ble degradert til Serie B gjorde de noe smart: de beholdt de fleste stjernespillerne og kalkulerte  og gikk med massivt tap den sesongen.Alikevel tok de ikke sjansen på å være i den divisjonen pga fare for manglende inntekter- derfor sørget de for å ha et lag som var så mye bedre enn alle andre at de rykket opp.enkelt med tvingende nødvendig.
Det er dette som er kjernen til hb: å bruke hodeløst med penger er kun et engangstilfelle FOR Ã... RYKKE OPP!Det er vel det viktigste?Etter min mening er ikke dette det viktigste for Bates.da hadde han sørget for at stallen hadde vært så god at vi faktisk hadde rykket opp med Macca.og kom ikke med tullet om at vi har hatt best stall i league1.det har vi ikke hatt i det hele tatt.
Nesten alle klubber i league1 taper ikke noe særlig på å være der.Det gjør Leeds-massivt!Og siden vi har alt å tape burde vi sørget for å rykke opp uansett manager.Derfor er argumentet om at vi bruker mest penger i league1 latterlig VI SKAL DET fordi vi er størst av alle.Foran neste sesong mener jeg Grayson bør få massivt med midler.Vi mangler kvalitet for å vinne divisjonen,da må noe gjøres.Bates brukte faktisk penger da vi var i ccc med Blackwell....er pungen tom eller er han gjerrig?

Ã... bruke hodeløst med penger er idioti!!! Ã... hive seg utpå den karusellen ønsker jeg absolutt ikke å oppleve at klubben gjør igjen. Da vil jeg heller se tålmodighet og kontinuitet på manager siden som jeg tror til slutt medfører opprykk, kanskje i 2010.
Yeboahs vitne

Runar

Er enig med H.B i noe,  klart at det må brukes noen pund. Men at du skal trenge 15 millioner for å rykke opp fra League One synes jeg var å dra den litt langt. Man kan jo spørre seg hvorfor Leeds med den størrelsen og angivelig finansiel trygghet som man har nå ikke ser ut til å ha spesielt mer penger enn naboen?  Burde ikke det være slik at dersom "alle" klubbene hadde 100.000£ å kjøpe spillere for så hadde Leeds 500.000£

Det gjelder uansett å få mest mulig ut av vært pund. Leeds har hatt en positiv kurve under Grayson og tatt med det beste i de to filosofiene til Wise og Macca, dersom Grayson kan signere Sodje, en annen stopper (synes ikke Naylor er noe voldtsomt), en høyreback av noe slag (kanskje låne Gavin Hoyte eller Nortveit), hente inn endå en spiller med fart som kan spille spiss og kvalitet så skal direkte opprykk være innenfor rekkevidde neste sesong.

Kjøpe spillere må han, men jeg føler meg aldri trygg på at noen Leeds manager kjøper de riktige spillere så jeg ville ikke satt hele klubben i gjeld med resultater som sikkerhet

Hva som kommer til å skje i sommer bli avgjørende, personlig så tror jeg det er kun Delph som er i fare for å bli solgt av spillere vi vil ha med videre. Tror ingen klubber møter den prisen som er satt på Beckford.

Torgeir

Quote from: fmtj on May 15, 2009, 09:57:50
Quote from: DenHviteYeboah on May 15, 2009, 08:37:47

Ã... bruke hodeløst med penger er idioti!!! Ã... hive seg utpå den karusellen ønsker jeg absolutt ikke å oppleve at klubben gjør igjen. Da vil jeg heller se tålmodighet og kontinuitet på manager siden som jeg tror til slutt medfører opprykk, kanskje i 2010.

Hodeløst med penger??? Hva har vi brukt??? Noen må faktisk spille og ha lønn. Vill du være på nivå 3 så lykke til. Jeg vill ikke, men med KB som sjef så tror jeg det vill ta laaaaaaaaaaaaang tid før vi er tilbake i det gode selskap. Vi må satse....for å vinne.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir