Skrevet av Emne: Hele fem dommere!  (Lest 1307 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Hele fem dommere!
« på: Juni 01, 2009, 12:18:58 »
Nå er det bestemt at UEFA-cupen eller nå Europa Leauge skal være testarena for det å bruke èn dommer ved mål for å få bedre oversikt. Jeg vet ikke helt om jeg er for dette, da jeg i hovedsak også er imot videodømming og alt annet som skal perfeksjonere fotball.

Jeg syntes spillet mister mye av spenningen og sjarmen. Det skal være litt urettferdig og det skal skapes diskusjoner. Det syntes iallefall jeg.

http://www.dagbladet.no/2009/05/31/sport/fotball/europa_league/6496175/
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hele fem dommere!
« Svar #1 på: Juni 01, 2009, 12:30:34 »

Jeg syntes spillet mister mye av spenningen og sjarmen. Det skal være litt urettferdig og det skal skapes diskusjoner. Det syntes iallefall jeg.



Don't worry. Du vil nok fortsatt få gleden av å oppleve det...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Hele fem dommere!
« Svar #2 på: Juni 01, 2009, 14:01:00 »
Hvorfor ikke slå til med en dommer som kan følge hver spiller også? Det hender jo at ulovligheter skjer utenfor spillet. Vi kan rasjonalisere litt ved å la måldommerne også følge keeperne, så slipper vi unna med 25 dommere. ::)
- Leif Olav

fjellhaugen

Sv: Hele fem dommere!
« Svar #3 på: Juni 01, 2009, 14:36:07 »
meget godt forslag!!

hvor mange ganger har dere ikke sittet og kjefta tv apparatet full pga en feil dommeravgjørelse som kanskje kostet 3 poeng?

synes dette kan bli veien mot en mer feilfri dømming og om det kan unngås video dømming (som vil føre til mye mer stopp i spillet) er jeg 100% for å prøve ut dette
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

peacock

Sv: Hele fem dommere!
« Svar #4 på: Juni 01, 2009, 15:47:02 »
Idioti! Fotball er et enkelt spill som nå gjøres vanskeligere. Dette med 5 dommere kan selvsagt ikke gjennomføres på alle nivåer, og da skapes det uheldige forskjeller.

Bites Yer Legs

Sv: Hele fem dommere!
« Svar #5 på: Juni 02, 2009, 01:44:05 »
Hvorfor ikke slå til med en dommer som kan følge hver spiller også? Det hender jo at ulovligheter skjer utenfor spillet. Vi kan rasjonalisere litt ved å la måldommerne også følge keeperne, så slipper vi unna med 25 dommere. ::)

I samme slengen bør det da oppnevnes dommerdommere som dømmer innsatsen til dommerene på banen. I tillegg må det finnes dommerinnbyttere som kan byttes innpå ved gule/røde kort til dommer(dommerobservatøren kan selvfølgelig bytte ut dommere som gjør en begredelig innsats).. Vips så har vi et vefungerende byråkrati på fotballbanen som ellers i samfunnet..  ;)
KEEP FIGHTING!!