Biletter til bortekamper

Started by fjellhaugen, July 18, 2009, 12:37:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fjellhaugen

Lurer på om noen kan svare meg på hvordan jeg lettest får tak i biletter til bortekamper i 09/10 sesongen.
Er ikke lenger member, har det noe å si? må vel gjerne være det?
Jeg er vel sikkert registrert uansett, siden jeg har kjøpt hjemmebiletter og vært member tidligere?
Ser det blir vanskelig å få til Leeds tur på denne siden av 09 så da må jeg prøve å få det til å passe med en bortekamp...
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Svend Anders

Quote from: fjellhaugen on July 18, 2009, 12:37:30
Lurer på om noen kan svare meg på hvordan jeg lettest får tak i biletter til bortekamper i 09/10 sesongen.
Jeg er vel sikkert registrert uansett, siden jeg har kjøpt hjemmebiletter og vært member tidligere?
Ser det blir vanskelig å få til Leeds tur på denne siden av 09 så da må jeg prøve å få det til å passe med en bortekamp...

For å kjøpe billett til bortekamp med Leedsfansen er det en forutsetning at du er International Member. Du må søke, og søknadsperiodene legges ut i puljer med x antall kamper.

Om man er en gruppe med LUSCOS-medlemmer som også er International Members, kan man søke samlet på et skjema vi har fått tilsendt.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

fjellhaugen

var det jeg trodde ja. og etter hva jeg har lest i andre tråder er det relativt håpløst å få tak i flere enn 1 bilett uansett så da får jeg finne på en ny plan :-\
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Budda

Quote from: Svend Anders on July 21, 2009, 18:39:41

For å kjøpe billett til bortekamp med Leedsfansen er det en forutsetning at du er International Member. Du må søke, og søknadsperiodene legges ut i puljer med x antall kamper.

Om man er en gruppe med LUSCOS-medlemmer som også er International Members, kan man søke samlet på et skjema vi har fått tilsendt.

SA

Du vet sikkert dette. Jeg og 3 til har lyst på bortekampen mot Walsall. Men registeringsfristen av nye medlemskap for fase 1 er nå gått ut. Er det da ingen mulighet til å kjøpe et medlemskap nå for å så søke?
Endre

Svend Anders

Quote from: Budda on July 30, 2009, 18:25:38

SA

Du vet sikkert dette. Jeg og 3 til har lyst på bortekampen mot Walsall. Men registeringsfristen av nye medlemskap for fase 1 er nå gått ut. Er det da ingen mulighet til å kjøpe et medlemskap nå for å så søke?

Jeg vet det står at man må ha kjøpt medlemskap innen 14. juli for å søke på fase 1, men det har jeg sjekket opp - og gjelder kun om du skal søke online. Det er en teknisk greie - de måtte sende over data på medlemmer innen den datoen, så medlemmer etter det ville ikke bli plukket opp automatisk.

Søker du via faks eller skjema som jeg kan sende deg, og alle er medlem, kan de gå dersom det er billetter igjen.

SA
Følges på:

Budda

Quote from: Svend Anders on July 31, 2009, 14:05:03
Quote from: Budda on July 30, 2009, 18:25:38

SA

Jeg vet det står at man må ha kjøpt medlemskap innen 14. juli for å søke på fase 1, men det har jeg sjekket opp - og gjelder kun om du skal søke online. Det er en teknisk greie - de måtte sende over data på medlemmer innen den datoen, så medlemmer etter det ville ikke bli plukket opp automatisk.

Søker du via faks eller skjema som jeg kan sende deg, og alle er medlem, kan de gå dersom det er billetter igjen.

SA

Takk for hjelp. Fikk endelig svar fra ticket office og de sa, som det står her, at alle må kjøpe medlemskap. 23 £ ekstra per billett er litt drøyt. Spesielt når tre av de ikke er Leedsfans. Ganske idiotisk ordning spør du meg. Burde vært slik at ett medlemskap kunne ha kjøpt flere billetter. Håpet nå er hjemmebilletter, men det ser ikke så lovende ut  >:(
Endre

Svend Anders

Det er en vanskelig greie ifht medlemskap og hvem som skal kunne søke på billetter.

Fra klubbens ståsted vil de tre vennene dine være desidert minst prioritert for bortebilletter i Leeds-svingen når de ikke holder med Leeds. At de skulle få gå foran eller likt i køen med alle andre Leeds-supportere som er sesongkortholdere, bortesesongkortholdere eller Members, vil nok provosere engelske Leedsfans langt mer enn deg (dette gjelder selvsagt først og fremst når det er kamp om billettene, og det er det stort sett på bortetur med Leeds).

Et annet aspekt er sikkerheten. Billetter selges til enkeltpersoner som står ansvarlig for sin billett. Men det er også et ansvar på Leeds United når de selger billetter, og de vil for enhver pris ikke at billetter havner hos "navnløse" folk de ikke aner hvem er. Dette følger de opp med (mer eller mindre) kontroll av kortene ved inngangene på kampene.

Prisen er selvfølgelig høy om du bare skal ha et Membership for én enkelt bortekamps skyld. Jeg som setter pris på medlemskapet utover det, føler jeg får en ok valuta for pengene, og tjener det faktisk fort inn med 10 prosent i shappa, rabatt på LLL, LUTV, noen effekter, etc.
Likevel - at nordmenn som er over ytterst sjelden kunne trengt et rimeligere alternativ er allerede adressert klubben, og blir det sikkert igjen.

SA
Følges på:

Budda

Et dumt spørsmål: Er det noe spesielt man må gjøre for å ringe til Storbritania? Jeg taster +44 og så resten av nr til Walsall ticket office, men får hele tiden beskjed om at det er et ugyldig nr.

Endre

Asbjørn

Quote from: Budda on August 03, 2009, 12:51:09
Et dumt spørsmål: Er det noe spesielt man må gjøre for å ringe til Storbritania? Jeg taster +44 og så resten av nr til Walsall ticket office, men får hele tiden beskjed om at det er et ugyldig nr.

Prøv med 0 istedetfor +  Det funket for meg once :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Budda

Quote from: Asbjørn on August 03, 2009, 12:54:20
Quote from: Budda on August 03, 2009, 12:51:09

Prøv med 0 istedetfor +  Det funket for meg once :)

Prøvde det og. Men fant ut hva som er galt. Hvis et nr starter med null, så må man fjerne det.

Fikk forresten et bevis på at andre klubber er redde for Leeds-fans. Jeg fikk beskjed om at de hadde en spesiell praksis til Leeds-kamper der man må kjøpe billetter til en annen billett i tillegg. Så hvis jeg skulle få billetter til Leeds-kampen, så måtte jeg også punge ut for en annen kamp også. Galskap!
Endre

pale

QuoteFikk forresten et bevis på at andre klubber er redde for Leeds-fans. Jeg fikk beskjed om at de hadde en spesiell praksis til Leeds-kamper der man må kjøpe billetter til en annen billett i tillegg. Så hvis jeg skulle få billetter til Leeds-kampen, så måtte jeg også punge ut for en annen kamp også. Galskap!

Dette er ganske så typisk, det er mange spesialregler som tas i bruk for å hindre bråk.
Men det pleier å være mulig å omgå dette ved å fortelle at dere er lifelong Walsallfans (!) som kommer helt fra Norge for å se favorittlaget mot en gammel storhet.

Men litt sjarme og godt humør, kan det være nok til å slippe gjennom nåløyet.
Alternativt tar dere kontakt med Walsalls norske supporterklubb (hvis det finnes?) og prøver den samme historien der. Det er sikkert noen med de rette kontaktene.
Lykke til!

Svend Anders

Quote from: Budda on August 03, 2009, 13:23:03
Fikk forresten et bevis på at andre klubber er redde for Leeds-fans. Jeg fikk beskjed om at de hadde en spesiell praksis til Leeds-kamper der man må kjøpe billetter til en annen billett i tillegg. Så hvis jeg skulle få billetter til Leeds-kampen, så måtte jeg også punge ut for en annen kamp også. Galskap!

Ã..., det velkjente "kjøp én, betal for to"-tilbudet....?

Nei det høres jo helt på trynet ut. Har du sjekka hva VIP-billettene ligger på, de koster muligens ikke så mye mer. Om du først må punge ut, er det jo greit å få med en middag og sånn kanskje? Bare et forslag.

SA
Følges på:

Budda

To forskjellige personer ringte, men begge fikk den samme beskjeden. Er en kategori a-kamp, så er ikke mulig. Trur ikke Walsall har noen supporterklubb i Norge. Er ikke oppført noen på supporterunionen.

VIP-billetter kan kanskje fungere, men er litt drøyt å betale 60 £, selv om middag er inkludert.

Aaah, spørs om jeg må bare gi opp. Synd at det skal være så vanskelig. 

Endre

anders

60£ for middag og kamp er da virkelig ikke drøyt!!

Budda

Quote from: anders on August 03, 2009, 15:15:07
60£ for middag og kamp er da virkelig ikke drøyt!!

Nei, kanskje ikke. Får kanskje gjøre et siste førsøk. Spørs om jeg kan stille opp i Leeds-drakt da  :)
Endre

anders

Leeds drakt går nok ikke :D Det er heller ikke tillatt på Leeds sine Vip-plasser. Satt i directors box på Elland Road i forrige sesong, helt akseptert at det var flere fans fra bortelaget som også satt der.

Buddy

Mon tro om det nå har blitt enklere for oss å få bortekampbillett. Som medlem i klubben kan du kjempe om 10% av bortebillettene. Før hadde jeg inntrykk av at det var helt håpløst om du ikke tilhørte den indre kretsen av sesongkortholdere eller svært ofte besøkende. Altså et lottosystem som gir et lite håp :)
https://www.leedsunited.com/en/news/new-application-process-away-match-tickets?dm_i=7T6H,1PUTO,2WDDPY,3JE4V,

Asbjørn

Quote from: Buddy on August 01, 2025, 10:33:24Mon tro om det nå har blitt enklere for oss å få bortekampbillett. Som medlem i klubben kan du kjempe om 10% av bortebillettene. Før hadde jeg inntrykk av at det var helt håpløst om du ikke tilhørte den indre kretsen av sesongkortholdere eller svært ofte besøkende. Altså et lottosystem som gir et lite håp :)
https://www.leedsunited.com/en/news/new-application-process-away-match-tickets?dm_i=7T6H,1PUTO,2WDDPY,3JE4V,
Jepp. I de siste sesongene har man vært sjanseløs - nå er det i det minste et liite håp. :)
Og så er det jo de som surmuler fordi de ikke belønner lojalitet (som de jo gjør for 90% av billettene anyways...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan