Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1373156 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

raggen

Sv: Takeover
« Svar #2610 på: August 31, 2012, 07:28:31 »
But it’s now clear that no more cash will be forthcoming from GFH until Bates signs on the dotted line and the deal is complete. It’s already too late to make any further signings before the transfer window closes tomorrow, and it has even been suggested that a second administration isn’t impossible without further investment.

too late to make any further signings before the trensfer windows closes???!!!! stenger ikke det ikveld da??
skjønner jo det må cash til men uansett så er det jo muligheter til og signe spillere frem til midnatt
Forever Leeds United!!!!!!!!

B_Ød

Sv: Takeover
« Svar #2611 på: August 31, 2012, 08:41:23 »
jammen svinger det godt for en aldrende leeds-supporter. Høyt oppe mtp nye eiere og frisk kapital, snakk om opprykk og greier.. for så i neste øyeblikk å stirre administrasjons-spøkelset i kvitauget nok en gang..for en vanvittig røre!
Ups & Ups!!

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #2612 på: August 31, 2012, 09:19:36 »
Skjønner ikke dette med admin nå. Leeds har jo styrt med balanse, og endatil overskudd siste årene....
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Takeover
« Svar #2613 på: August 31, 2012, 09:21:40 »
Skjønner ikke dette med admin nå. Leeds har jo styrt med balanse, og endatil overskudd siste årene....

Venter spent på en forklaring fra Ken Bates hvis han blir sittende med eierskapet. Antagelig er det supporternes skyld dette.  Bates kan ihvertfall ikke klandres.
Jon R.

Dorigo`s left foot

Sv: Takeover
« Svar #2614 på: August 31, 2012, 09:36:10 »
Spennende dag idag. Skjer det ingen positiv utvikling i løpet av dagen så lover LUST å "dele" litt info til fansen neste uke.

For min del så klarer jeg ikke å fokusere helt på det sportslige lenger. Trist som faen...

4ever arcticwhite

Sv: Takeover
« Svar #2615 på: August 31, 2012, 09:39:42 »
Skjønner ikke dette med admin nå. Leeds har jo styrt med balanse, og endatil overskudd siste årene....
Så vidt jeg skjønner så har Bates/klubben lånt penger med sikkerhet i sesongkortinntekter  for å bygge nye fasiliteter på Elland Road.
Inntektektene fra salg av sesongkort kan normalt sett ikke brukes med det samme de kommer inn, men må fordeles utover sesongen, og slik bidra til den daglige driften av klubben.  Bates har på mange måter allerede brukt opp disse pengene i og med at de må brukes til å betale lån med dersom det ikke kommer tilstrekkelig med andre inntekter. Da kan det fort bli for lite penger til den daglige driften, og veien til administrasjon kan være kort....
Overskuddet fra tidligere sesonger regner jeg med at eierne har tatt ut som utbytte, så de er nok på Jomfruøyene eller noe slikt for lenge siden.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #2616 på: August 31, 2012, 09:43:08 »
Viss det er så galt stilt, hvorfor i helvete signerer ikke Bates papirene?!?!  >:( >:( >:(
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dorigo`s left foot

Sv: Takeover
« Svar #2617 på: August 31, 2012, 09:43:55 »
Skjønner ikke dette med admin nå. Leeds har jo styrt med balanse, og endatil overskudd siste årene....
Så vidt jeg skjønner så har Bates/klubben lånt penger med sikkerhet i sesongkortinntekter  for å bygge nye fasiliteter på Elland Road.
Inntektektene fra salg av sesongkort kan normalt sett ikke brukes med det samme de kommer inn, men må fordeles utover sesongen, og slik bidra til den daglige driften av klubben.  Bates har på mange måter allerede brukt opp disse pengene i og med at de må brukes til å betale lån med dersom det ikke kommer tilstrekkelig med andre inntekter. Da kan det fort bli for lite penger til den daglige driften, og veien til administrasjon kan være kort....
Overskuddet fra tidligere sesonger regner jeg med at eierne har tatt ut som utbytte, så de er nok på Jomfruøyene eller noe slikt for lenge siden.

For ikke å snakke om alle spillersalgene! Hvor ble det av de pengene, mon tro? Nå er det ikke mye mer å selge, så det spås mulig dommedag for Leeds dersom det ikke skjer en overtagelse. Bates klarer ikke lengre å holde Leeds flytende.

Dorigo`s left foot

Sv: Takeover
« Svar #2618 på: August 31, 2012, 09:47:34 »
Viss det er så galt stilt, hvorfor i helvete signerer ikke Bates papirene?!?!  >:( >:( >:(

Kjøperne ønsker en garanti på at dersom de oppdager "spøkelser" i skapet til Bates etter overtagelsen, så kan de forfølge dette. Det er her det stopper opp...ikke overrasket.

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #2619 på: August 31, 2012, 09:55:23 »
Så her møter altså Bates seg selv i døren...og det går utover klubben og supporterne til slutt... >:( :'(
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Sv: Takeover
« Svar #2620 på: August 31, 2012, 09:57:17 »
Tipper det skjer ganske kjapt nå jeg. Overgangsvinduet er stengt og Bates kan skylde på de nye eierne.

Er det noen andre enn meg som ser fram til skittentøyvasken i etterkant av takeoveren? Nå har vel de fleste parter skrevet under enorme mengder med konfidensialitetsavtaler. Men lekkasjer kommer uansett!

4ever arcticwhite

Sv: Takeover
« Svar #2621 på: August 31, 2012, 10:07:28 »
Skjønner ikke dette med admin nå. Leeds har jo styrt med balanse, og endatil overskudd siste årene....
Så vidt jeg skjønner så har Bates/klubben lånt penger med sikkerhet i sesongkortinntekter  for å bygge nye fasiliteter på Elland Road.
Inntektektene fra salg av sesongkort kan normalt sett ikke brukes med det samme de kommer inn, men må fordeles utover sesongen, og slik bidra til den daglige driften av klubben.  Bates har på mange måter allerede brukt opp disse pengene i og med at de må brukes til å betale lån med dersom det ikke kommer tilstrekkelig med andre inntekter. Da kan det fort bli for lite penger til den daglige driften, og veien til administrasjon kan være kort....
Overskuddet fra tidligere sesonger regner jeg med at eierne har tatt ut som utbytte, så de er nok på Jomfruøyene eller noe slikt for lenge siden.

For ikke å snakke om alle spillersalgene! Hvor ble det av de pengene, mon tro? Nå er det ikke mye mer å selge, så det spås mulig dommedag for Leeds dersom det ikke skjer en overtagelse. Bates klarer ikke lengre å holde Leeds flytende.
ja, for ikke å snakke om spillersalgene....
Bare i sommer har vi vel solgt for ca £4 mill (snods og clayton), pluss at midtøstengrupperingen har gått inn med £4 mill for å styrke laget - og Warnock har fått kjøpe spillere for ca. £2-3 mill.... Nå har det nok gått med litt til sign on fee og slikt også, men jeg får ikke det regnestykket helt til å gå opp uansett >:(
The future's so White I've got to wear shades 8)

B_Ød

Sv: Takeover
« Svar #2622 på: August 31, 2012, 10:10:52 »
Er det noen andre enn meg som ser fram til skittentøyvasken i etterkant av takeoveren?
spørsmålet er vel heller om det er flere enn deg som tror på noen takeover lengre?  :o
Ups & Ups!!

RoarG

Sv: Takeover
« Svar #2623 på: August 31, 2012, 11:06:51 »
Er det noen andre enn meg som ser fram til skittentøyvasken i etterkant av takeoveren?
spørsmålet er vel heller om det er flere enn deg som tror på noen takeover lengre?  :o
Det blir nok en TO med tiden. Bates blir jo ikke yngre med åra. Litt surt hvis vi ikke får de spillerne vi kunne tenke oss allerede nå, men det kommer jo et nytt transfer-vindu om 4 mnd.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kalle_92

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #2624 på: August 31, 2012, 11:09:18 »
SA ? 

B_Ød

Sv: Takeover
« Svar #2625 på: August 31, 2012, 11:16:34 »
Det blir nok en TO med tiden. Bates blir jo ikke yngre med åra. Litt surt hvis vi ikke får de spillerne vi kunne tenke oss allerede nå, men det kommer jo et nytt transfer-vindu om 4 mnd.
Håper du har rett... :(
Ups & Ups!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2626 på: August 31, 2012, 11:54:45 »
TO blir ikke noe av, dessverre. Denne parodien er det bare å glemme, og det er til å bli forbannet av!! Nå er de fleste lag involvert i signinger på slutten av vinduet- men vi, nei der er kassa tom, noen skyggefulle skapninger sitter visstnok i et bakrom og snakker om å ta over klubben. BULLSHIT fra ende til annen tror jeg.

Jeg kan ikke se mange andre lag som hadde fått beholde fansen sin med så mye tull og tøys og brutte løfter som det vi opplever. MEN, jeg svikter aldri fotballaget Leeds United!! Min søte drøm er at Ken Bates i et anfall av Alzheimer klarer å kjøpe scum, vel å merke etter at han er borte fra ER.....det hadde vær morro det, i nøden må en trøste seg med sånne sci fi greier!!!

MOT stakkars medfans!!
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Takeover
« Svar #2627 på: August 31, 2012, 12:02:02 »
Det blir en TO. Bates lever ikke evig. Spørsmålet er bare hvem det blir og når det blir. Lite jeg kan gjøre fra eller til, så da er det bare å forholde seg rolig og avvente begivenhetene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Erik M

Sv: Takeover
« Svar #2628 på: August 31, 2012, 12:11:37 »
Klart det blir en TO.  Det er gått for langt.  Men det kan ta tid, tror jeg.

Ellers er det grenseløst ensrettet og negativt her som så ofte før.  Alle vil ha Bates ut (tror jeg), men så svart/hvitt som mange ser det her, tror jeg ikke det er.  Bates er en stabukk og notorisk politisk ukorrekt.  Prioritering av stadion (som klubben ikke eier) foran spillerstall og opprykk er uforståelig.

Men jeg tror ikke Bates er senil eller ond (en kødd kanskje). Jeg har faktisk stor forståelse for at en Indemnity Clause kan være veldig problematisk.  Etter en laaaaang due dilligens periode skal Bates så signere for at det bare er å komme tilbake å hente cash dersom noe rart skulle dukke opp i framtiden.  Dersom det er usikre områder burde dette reflekteres i prisen om man ikke kommer til bunns i det.  

Bare en desperat selger vil signere på en sånn klausul tror jeg.  Så få vi håpe at Bates nærmer seg desperasjon, eller at dette løses på en smidigere måte.

Ser heller ikke bort fra at det er arroganse og psykisk krigføring på begge sider.  Er arabere mest kjent for sin jovialitet og fleksibilitet i forretninger da..?
 

B_Ød

Sv: Takeover
« Svar #2629 på: August 31, 2012, 12:12:51 »
Det blir en TO. Bates lever ikke evig. Spørsmålet er bare hvem det blir og når det blir. Lite jeg kan gjøre fra eller til, så da er det bare å forholde seg rolig og avvente begivenhetene.
sant nok..lite å gjøre, men må få "frustrere" litt...
Ups & Ups!!

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #2630 på: August 31, 2012, 12:25:51 »
Viss det er så galt stilt, hvorfor i helvete signerer ikke Bates papirene?!?!  >:( >:( >:(

Kjøperne ønsker en garanti på at dersom de oppdager "spøkelser" i skapet til Bates etter overtagelsen, så kan de forfølge dette. Det er her det stopper opp...ikke overrasket.

Skjønner de og skjønner Bates..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2631 på: August 31, 2012, 12:46:36 »
Viss det er så galt stilt, hvorfor i helvete signerer ikke Bates papirene?!?!  >:( >:( >:(

Kjøperne ønsker en garanti på at dersom de oppdager "spøkelser" i skapet til Bates etter overtagelsen, så kan de forfølge dette. Det er her det stopper opp...ikke overrasket.

Skjønner de og skjønner Bates..



Skjønner oss fansen som er lei og frustrerte enda bedre..... >:(
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Sv: Takeover
« Svar #2632 på: August 31, 2012, 14:28:40 »
Klart det blir en TO.  Det er gått for langt.  Men det kan ta tid, tror jeg.

Ellers er det grenseløst ensrettet og negativt her som så ofte før.  Alle vil ha Bates ut (tror jeg), men så svart/hvitt som mange ser det her, tror jeg ikke det er.  Bates er en stabukk og notorisk politisk ukorrekt.  Prioritering av stadion (som klubben ikke eier) foran spillerstall og opprykk er uforståelig.

Men jeg tror ikke Bates er senil eller ond (en kødd kanskje). Jeg har faktisk stor forståelse for at en Indemnity Clause kan være veldig problematisk.  Etter en laaaaang due dilligens periode skal Bates så signere for at det bare er å komme tilbake å hente cash dersom noe rart skulle dukke opp i framtiden.  Dersom det er usikre områder burde dette reflekteres i prisen om man ikke kommer til bunns i det.  

Bare en desperat selger vil signere på en sånn klausul tror jeg.  Så få vi håpe at Bates nærmer seg desperasjon, eller at dette løses på en smidigere måte.

Ser heller ikke bort fra at det er arroganse og psykisk krigføring på begge sider.  Er arabere mest kjent for sin jovialitet og fleksibilitet i forretninger da..?

Fin vinkel. Takk!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Takeover
« Svar #2633 på: August 31, 2012, 14:33:48 »
Viss det er så galt stilt, hvorfor i helvete signerer ikke Bates papirene?!?!  >:( >:( >:(
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the Earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make this happen" Ken Bates, 1984

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2634 på: August 31, 2012, 14:37:42 »
Viss det er så galt stilt, hvorfor i helvete signerer ikke Bates papirene?!?!  >:( >:( >:(
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the Earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make this happen" Ken Bates, 1984



Det går kaldt nedover ryggen på meg når jeg leser dette...... :-[
Yeboahs vitne

Erik M

Sv: Takeover
« Svar #2635 på: August 31, 2012, 14:41:04 »
Ikke på meg.
 

DenHviteYeboah

Sv: Takeover
« Svar #2636 på: August 31, 2012, 14:45:18 »

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #2637 på: August 31, 2012, 14:45:30 »
Ikke på meg.

Ikke på meg heller. Jeg tenker på Warnock og den famøse sewer rat uttalelsen...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Dennis

Sv: Takeover
« Svar #2638 på: August 31, 2012, 15:16:15 »
Viss det er så galt stilt, hvorfor i helvete signerer ikke Bates papirene?!?!  >:( >:( >:(
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the Earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make this happen" Ken Bates, 1984



Det går kaldt nedover ryggen på meg når jeg leser dette...... :-[

Det finnes noe som kalles "sagt i affekt".

At han skulle ha gjort dette i kald kynisme, men likevel fått klubben til å rykke opp igjen fra L1, gått til saker/investeringsprosjekter etc som gagner klubben på sikt (om enn ikke direkte sportslig på kortere sikt eller klubbens rykte) og likevel ha som en underliggende agenda å ødelegge klubben fullstendig innenfra, tror jeg ikke på. Han forsøkte (tilsynelatende) å få TA og ER tilbake i klubbens hende, selv om han ønsket at LCC skulle betale for det og det var tross alt ikke han som solgte disse.

Nei, for meg (les igjen: for meg) blir dette for søkt.

Likevel, at han går av veien for å blidgjøre Leedsfans og satser alt/særlig mye på å bedre den, sier jeg ikke.
« Siste redigering: August 31, 2012, 15:17:50 av Mr Kaizer »
Marching on together!

martind

Sv: Takeover
« Svar #2639 på: August 31, 2012, 15:21:07 »
Viss det er så galt stilt, hvorfor i helvete signerer ikke Bates papirene?!?!  >:( >:( >:(
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the Earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make this happen" Ken Bates, 1984

Godt sagt! Det er faktisk folk her som tror at hans baktanke med overtagelsen var å ødelegge klubben, og det blir en litt paranoid tankegang.

Det går kaldt nedover ryggen på meg når jeg leser dette...... :-[

Det finnes noe som kalles "sagt i affekt".

At han skulle ha gjort dette i kald kynisme, men likevel fått klubben til å rykke opp igjen fra L1, gått til saker/investeringsprosjekter etc som gagner klubben på sikt (om enn ikke direkte sportslig på kortere sikt eller klubbens rykte) og likevel ha som en underliggende agenda å ødelegge klubben fullstendig innenfra, tror jeg ikke på. Han forsøkte (tilsynelatende) å få TA og ER tilbake i klubbens hende, selv om han ønsket at LCC skulle betale for det og det var tross alt ikke han som solgte disse.

Nei, for meg (les igjen: for meg) blir dette for søkt.

Likevel, at han går av veien for å blidgjøre Leedsfans og satser alt/særlig mye på å bedre den, sier jeg ikke.
MOT!! We are Leeds!