Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1373401 ganger)

0 medlemmer og 15 gjester leser dette emnet.

J-R

Sv: Takeover
« Svar #2700 på: September 03, 2012, 08:26:16 »
Takeover ...........

Sleivind

Sv: Takeover
« Svar #2701 på: September 03, 2012, 11:56:37 »
Ny uke nye muligheter  ::)

Hvilke spennende rykter er det vi får servert denne uken mon tro?

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #2702 på: September 03, 2012, 12:19:40 »
Ny uke med "gossip dilligence" with no confidentiality agreement... ;D
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2703 på: September 03, 2012, 12:41:34 »
Verdens mest latterlige takeover prosess fortsetter antagelig.......
Yeboahs vitne

Annesj

Sv: Takeover
« Svar #2704 på: September 03, 2012, 12:54:29 »
Tenker det blir takeover i boks om 2 uker ryktet som vanlig.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #2705 på: September 03, 2012, 12:55:11 »
skulle ikke LUST lette litt på sløret om det ikke ble noen takeover innen 31/8?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

4ever arcticwhite

Sv: Takeover
« Svar #2706 på: September 03, 2012, 14:00:51 »
skulle ikke LUST lette litt på sløret om det ikke ble noen takeover innen 31/8?
Var vel snakk om å lette på sløret "i løpet av uken" tror jeg.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Cherry

Sv: Takeover
« Svar #2707 på: September 03, 2012, 14:32:20 »
Møte denne uken i flg Rumours......som forrige uke....som forrige uke.....

Makan til stabeist!
 

Kato

Sv: Takeover
« Svar #2708 på: September 03, 2012, 16:01:40 »
Tror mange av oss har mista troen på denne takeoveren. Tråden nærmer seg vel faretruende off-topic.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2709 på: September 03, 2012, 17:20:13 »
Tror mange av oss har mista troen på denne takeoveren. Tråden nærmer seg vel faretruende off-topic.

Takeover-spørsmålet har pågått i flere måneder nå, og det er nok en grense for hvor lenge partene holder det gående før man sier at 'nok er nok'.
Men litt har vi fått vite om aktiviteter denne uken.

LUST har varslet at de vil offentliggjøre 'funn' om Leeds Uniteds økonomi. De har hatt eksperter til å saumfare tallene, og mener de vil kunne si en hel del. Grunnen til at dette ikke skjedde f.eks. i forrige uke var ganske enkelt fordi denne (eller de) eksperten ikke var tilbake fra ferie før denne uka.

I tillegg har vi altså kilder på at partene igjen har avtalt å møtes denne uken...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #2710 på: September 03, 2012, 17:28:46 »
Kan man ikke bare bli enige eller la dealen kollapse? På tide å gå videre nå...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Takeover
« Svar #2711 på: September 03, 2012, 18:56:27 »
Fra teamtalk...
If recent rumours are to be believed, KB is getting involved in a legal row with the potential new owners over money given to the club in the period of exclusivity. I can see no positive outcome to this. If KB wins the argument, the new investors will surely walk away in disgust. If he loses, he will just refuse to sign the deal in spite. I hope they can sort this out but I fear the worst (including KB having to fork out costs that will be paid for by more player sales). Bates out.
Kan vi få slippe snart Evil Santa..?

Dette skal være oppgjort mellom partene. Ikke lenger et tema.
"Indemnity-clause": Bates må betale tilbake for "lik i lasten" som dukker opp etter Takeover. Dette er også, etter ryktene,  forhandlet bort.

Da er det bare en penn eller to...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Pheriox

Sv: Takeover
« Svar #2712 på: September 03, 2012, 22:01:09 »
LUST har varslet at de vil offentliggjøre 'funn' om Leeds Uniteds økonomi. De har hatt eksperter til å saumfare tallene, og mener de vil kunne si en hel del. Grunnen til at dette ikke skjedde f.eks. i forrige uke var ganske enkelt fordi denne (eller de) eksperten ikke var tilbake fra ferie før denne uka.

Blir interessant å lese. Kan det være Bill Gerrard de har spurt?

Antar det er snakk om negative "funn", og da spørs det hvor lurt det er å offentliggjøre de, hvis man ønsker å bli kvitt Bates. Ser for meg Bates uttale seg med harmdirrende pekefinger om hvordan LUST sine "funn" jaget vekk alle investorene...
"The only difference between Leeds United and a circus is that a circus only has one clown!" - Peter Beagrie 14-02-2014

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2713 på: September 03, 2012, 22:26:16 »
...dagens (negative) posting på waccoe (man tror dealen mer eller mindre er død) ser dessverre ut til å være sann.

Dagens Boozie er mer pessimistisk enn forrige uke, for å si det slik:

Update:

All the parties are having a meeting this week (not sure which day) to thrash this out. This is make or break, they are trying to sort out the indemnity problem which will include negotiating a cap on liability if that will get an agreement. If they cannot sort it out this week the buyers will be pulling out.

It looks like there is light at the end of the tunnel, whether it will be light or dark remains to be seen but at least we will have some closure one way or another.

Will keep you posted.

MOT
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Takeover
« Svar #2714 på: September 03, 2012, 23:13:29 »
Kollapser forhandlingene nå, er vel realiteten den at klubben ikke er salgbar så lenge Ken Bates er i live.  :'(
Jon R.

Stephenjazz

Sv: Takeover
« Svar #2715 på: September 04, 2012, 00:29:42 »
For en farse, selv ikke slaktern lager så dårlig farse!
Det blir aldri umoderne å vinne

LEO

Sv: Takeover
« Svar #2716 på: September 04, 2012, 07:48:49 »
Det MÃ… være noe som ikke stemmer da såååååååååååå lang tid skal ikke dette ta.

BATES OUT

hvis det skjer da tar jeg ferie  ;D
 

Hallgeir *

Sv: Takeover
« Svar #2717 på: September 04, 2012, 07:53:13 »
Det MÃ… være noe som ikke stemmer da såååååååååååå lang tid skal ikke dette ta.

BATES OUT

hvis det skjer da tar jeg ferie  ;D

Ja, før eller siden kommer TO, og ferie skal du vel ha uansett...en eller annen gang.
Super Leeds since 1968

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2718 på: September 04, 2012, 07:58:48 »
Hvis dette ikke går er det vel ikke akkurat et rush fra andre oppkjøpere heller...... :-[
Yeboahs vitne

B_Ød

Sv: Takeover
« Svar #2719 på: September 04, 2012, 08:43:34 »
Hvis dette ikke går er det vel ikke akkurat et rush fra andre oppkjøpere heller...... :-[
tja, hvis det er sånn at chairman skal diktere og sette rammene for absolutt alt, være seg urimelig eller rimelig, tviler jeg på at noen gidder og prøve igjen.
Nesten så jeg vil si at jeg kommer til å tvile på seriøsiteten til evt fremtidige "investorer",som evt måtte komme på banen, når man ser alt ballet rundt denne prosessen.
Ups & Ups!!

Svend Anders

Sv: Takeover
« Svar #2720 på: September 04, 2012, 08:48:43 »
Liten oppdatering, det er som jeg fikk antydet i helgen et møte mellom partene denne uka. Jeg fikk det bekreftet fra en god kilde i natt. Jeg ser også at boozie på waccoe skrev det i går kveld, så han er som sagt trolig godt informert. Han skriver også (som jeg ikke har hørt noe om) at det er en indemnity-clause som fortsatt står mellom dem.

Dersom det ikke blir en løsning denne uka tror jeg det vil gå en god stund igjen før tråden tas opp igjen. Det er enkelte, LUST inkludert, som tror at det finnes noen økonomiske problemer i klubben som om en liten stund vil få Bates under kraftig press. Dersom budgiverne også tror dette, vil de nødvendigvis kunne sette seg på stolen og vente til Bates rett og slett MÃ… selge. Minuset for de er jo at det også vil svekke produktet de kjøper, og kanskje enda viktigere; opprykksjansene denne sesongen og betydelige inntektssvikt ett år frem i tid.

Det er verdt å si at det er flere andre som hevder dette med økonomiske utfordringer for klubben er sterkt overdrevet. Men hvem vet hva som er riktig?

SA

lojosang

Sv: Re: Takeover
« Svar #2721 på: September 04, 2012, 08:53:11 »
Hvis denne gruppa ikke kan ta seg råd til et gjerde å sitte på men må klare seg med en stolpe lover det ikke godt! Eller kanskje de sparer for å ha råd til et par stjerner i januar?
- Leif Olav

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #2722 på: September 04, 2012, 08:57:21 »
Liten oppdatering, det er som jeg fikk antydet i helgen et møte mellom partene denne uka. Jeg fikk det bekreftet fra en god kilde i natt. Jeg ser også at boozie på waccoe skrev det i går kveld, så han er som sagt trolig godt informert. Han skriver også (som jeg ikke har hørt noe om) at det er en indemnity-clause som fortsatt står mellom dem.

Dersom det ikke blir en løsning denne uka tror jeg det vil gå en god stund igjen før tråden tas opp igjen. Det er enkelte, LUST inkludert, som tror at det finnes noen økonomiske problemer i klubben som om en liten stund vil få Bates under kraftig press. Dersom budgiverne også tror dette, vil de nødvendigvis kunne sette seg på stolen og vente til Bates rett og slett MÃ… selge. Minuset for de er jo at det også vil svekke produktet de kjøper, og kanskje enda viktigere; opprykksjansene denne sesongen og betydelige inntektssvikt ett år frem i tid.

Det er verdt å si at det er flere andre som hevder dette med økonomiske utfordringer for klubben er sterkt overdrevet. Men hvem vet hva som er riktig?

SA

Var det ikke slik at klubben slet med dårlig likviditet for en tid tilbake og Ken lånte klubben penger av sin egen binge, og dette er nå betalt tilbake?

Så Bates kan bli "tvunget" til å selge fordi han må subsidiere klubben med sine egne penger, og det ønsker han ikke?

For meg høres ikke dette ut som noen krise for Bates!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #2723 på: September 04, 2012, 09:15:33 »
Høres ivertfall merkelig ut at Leeds skal ha økonomiske problemer.
Tror at Bates velger å selge klubben for X antall millioner pund, fremfor å la klubben gå i administrasjon. Da taper han jo alt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Takeover
« Svar #2724 på: September 04, 2012, 10:37:25 »
Hva skjer hvis det blir en TO? Jo, vi blir rike (i alle fall rikere). Da kan vi vel kjøpe "gode" spillere, da? Nja, kanskje. Det vi i allefall kan kjøpe er dyre spillere. Et rikt Leeds United vil tiltrekke seg golddiggers og had my days fra hele fotballverdenen, fordi fansen hyler "Løp og kjøp". Legg merke til at M Owen er ledig nå. ManUre vil ikke ha han. L'pool vil ikke ha han. Men et Leeds med friske TO-midler vil sikkert la han tømme klubbkassa sånn på tampen av karrieren. Nei til TO! La unggutta få sjansen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Takeover
« Svar #2725 på: September 04, 2012, 10:46:33 »
Hva skjer hvis det blir en TO? Jo, vi blir rike (i alle fall rikere). Da kan vi vel kjøpe "gode" spillere, da? Nja, kanskje. Det vi i allefall kan kjøpe er dyre spillere. Et rikt Leeds United vil tiltrekke seg golddiggers og had my days fra hele fotballverdenen, fordi fansen hyler "Løp og kjøp". Legg merke til at M Owen er ledig nå. ManUre vil ikke ha han. L'pool vil ikke ha han. Men et Leeds med friske TO-midler vil sikkert la han tømme klubbkassa sånn på tampen av karrieren. Nei til TO! La unggutta få sjansen.

Ja til nye eiere, av typen kjempesnille og sjarmerende med et enormt publikumstekke, og som har akkurat passe stram glidelås på lommeboken, men med åpning akkurat stor nok til at vi slipper å se våre talenter forsvinne til Norwich og Tottenham hver gang transfervinduet åpner seg.  :D
« Siste redigering: September 04, 2012, 10:48:10 av Jon R »
Jon R.

B_Ød

Sv: Takeover
« Svar #2726 på: September 04, 2012, 11:08:18 »
Hva skjer hvis det blir en TO? Jo, vi blir rike (i alle fall rikere). Da kan vi vel kjøpe "gode" spillere, da? Nja, kanskje. Det vi i allefall kan kjøpe er dyre spillere. Et rikt Leeds United vil tiltrekke seg golddiggers og had my days fra hele fotballverdenen, fordi fansen hyler "Løp og kjøp". Legg merke til at M Owen er ledig nå. ManUre vil ikke ha han. L'pool vil ikke ha han. Men et Leeds med friske TO-midler vil sikkert la han tømme klubbkassa sånn på tampen av karrieren. Nei til TO! La unggutta få sjansen.
Ikke umulig at dette kan bli et scenario, det vil vi jo ikke. Men en TO med nøkterne mediavante folk i spissen, som i tillegg er villige til å ta sjansen på unggutta fremfor alle Owen(er)...ja takk  ;)
Ups & Ups!!

4ever arcticwhite

Sv: Takeover
« Svar #2727 på: September 04, 2012, 11:32:29 »
Hva skjer hvis det blir en TO? Jo, vi blir rike (i alle fall rikere). Da kan vi vel kjøpe "gode" spillere, da? Nja, kanskje. Det vi i allefall kan kjøpe er dyre spillere. Et rikt Leeds United vil tiltrekke seg golddiggers og had my days fra hele fotballverdenen, fordi fansen hyler "Løp og kjøp". Legg merke til at M Owen er ledig nå. ManUre vil ikke ha han. L'pool vil ikke ha han. Men et Leeds med friske TO-midler vil sikkert la han tømme klubbkassa sånn på tampen av karrieren. Nei til TO! La unggutta få sjansen.
Tror Neil Warnock styrer den biten ganske greit.
Eller ble det hentet mange golddiggers til QPR?
The future's so White I've got to wear shades 8)

DenHviteYeboah

Sv: Takeover
« Svar #2728 på: September 04, 2012, 12:56:46 »
Noe å tenke på...
2ellandback (Leeds United): Any potential new owner would do well to heed the fact that Bates' departure alone will put 5000+ back on the gates. That's over £4m p.a. on ticket sales alone.


HåvardK

Sv: Takeover
« Svar #2729 på: September 04, 2012, 13:20:30 »
Hva skjer hvis det blir en TO? Jo, vi blir rike (i alle fall rikere). Da kan vi vel kjøpe "gode" spillere, da? Nja, kanskje. Det vi i allefall kan kjøpe er dyre spillere. Et rikt Leeds United vil tiltrekke seg golddiggers og had my days fra hele fotballverdenen, fordi fansen hyler "Løp og kjøp". Legg merke til at M Owen er ledig nå. ManUre vil ikke ha han. L'pool vil ikke ha han. Men et Leeds med friske TO-midler vil sikkert la han tømme klubbkassa sånn på tampen av karrieren. Nei til TO! La unggutta få sjansen.
Husk at nye eiere ikke er noen garanti for å lytte til hylekoret fra fansen (også kalt "morons") og deretter handle inn has-beens på langtidskontrakter til astronomiske lønninger.