Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1372947 ganger)

0 medlemmer og 12 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2790 på: September 06, 2012, 23:07:03 »
]

Hvem pokk... er denne karen da?
Editor of Sports Talk, former Middle East Golfer editor, BBC 5 Live reporter

- som han skriver, det var de som broke den andre midtøsten-takeover'en Forest-takeover'en i sommer...
« Siste redigering: September 06, 2012, 23:11:20 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2791 på: September 06, 2012, 23:14:09 »
Hehe, Boozie leverer i kveld også ;)

Sitat
Ben Jacobs ‏@JacobsBen
I can also tell you no legal contract is yet to be drafted and, as said before, prospective buyers are losing patience

Crock of shit, it's been drafted for many many weeks and has had various clauses re-drafted already. They are working on indemnities. No agreement reached so far today but also no party has walked away. More positive than negative.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2792 på: September 06, 2012, 23:15:29 »
Denne tweeten har jeg ikke lest selv men...


Phil Hay saying he's been told the price agreed was 52m!!!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2793 på: September 06, 2012, 23:19:40 »
Hehe, Boozie leverer i kveld også ;)

Sitat
Ben Jacobs ‏@JacobsBen
I can also tell you no legal contract is yet to be drafted and, as said before, prospective buyers are losing patience

Crock of shit, it's been drafted for many many weeks and has had various clauses re-drafted already. They are working on indemnities. No agreement reached so far today but also no party has walked away. More positive than negative.

Boozie presiserte så at han ikke 'bullshiter' Ben Jacobs, men bare er skeptisk til kildene hans.

Ben svarer så med å presisere at Boozie jo har rett, men...

Ben just clarified to back what Boozie said.

One extra clarification: of course there is legal paperwork, but what he meant, I think, by "no contract drafted" is no 'final paperwork'
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2794 på: September 06, 2012, 23:27:13 »
Phil Hay saying he's been told the price agreed was 52m!!!


Stemmer denne prisen (og jeg stoler da på Hay... (?) ), er det no way Kenneth kan unngå å bli enige med dette konsortiumet. Han kan da ikke få i nærheten av samme økonomiske tilbud fra andre grupper før Leeds er vel etablert i Premier League ??

...så sies det jo også at det ikke er prisen som er issuet.

Kenneth signer til slutt :)
























....i kveld håååper jeg igjen, hehe, skifter i denna bransjen  :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2795 på: September 06, 2012, 23:45:43 »
Her er en annen kar som jeg ikke har merket meg før:

Sitat
Boozie n Big are the guys who can tell you far more than me but as its 'hopefully' drawing to and end i thought i'd share a tiny peice of optimism , i really hope this comes off.

The exact words I was told about an hour ago was..

"Yes , he feels the deal will be completed otherwise they would not still be there. He said its not been easy but should be worth it in the end."

Not much but enough for me.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #2796 på: September 06, 2012, 23:47:18 »
Hvis det ikke hadde vært håp så hadde jo dealen kollapset for lenge siden..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Takeover
« Svar #2797 på: September 06, 2012, 23:50:34 »
Sitat
"Yes , he feels the deal will be completed otherwise they would not still be there. He said its not been easy but should be worth it in the end."

Hvem er "HE"?














Keep up the good work, Asbjørn!  Setter pris på researchen!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Takeover
« Svar #2798 på: September 07, 2012, 07:45:59 »
Hvis det ikke hadde vært håp så hadde jo dealen kollapset for lenge siden..
Tja...tar vel litt tid å sortere skjelettene(selskapene)og Evil Santa har vel lyst til å sitte igjen med noen aksjer slik at han kan plage oss fremover :(
ER og TA....han vil motta leie fortsatt....

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #2799 på: September 07, 2012, 10:26:54 »
Kan det overhode være mulig at enda ei uke skal gå uten at noe avgjøres...... ::)
Yeboahs vitne

h.b

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #2800 på: September 07, 2012, 10:35:56 »
Det er avgjort for lenge siden. Bates har aldri hatt til hensikt å selge klubben. Han vil bare ha inn folk som kan spytte inn penger til å finansiere hans egotripp. Hele Take Overen er en farse som aldri vil skje

Dennis

Sv: Takeover
« Svar #2801 på: September 07, 2012, 12:09:35 »
Det er avgjort for lenge siden. Bates har aldri hatt til hensikt å selge klubben. Han vil bare ha inn folk som kan spytte inn penger til å finansiere hans egotripp. Hele Take Overen er en farse som aldri vil skje

Du har lansert mange teorier gjennom årene, dette er antakelig den jeg håper mest av alt du tar feil av, av alle.
Marching on together!

Kato

Sv: Takeover
« Svar #2802 på: September 07, 2012, 12:48:36 »
Det er avgjort for lenge siden. Bates har aldri hatt til hensikt å selge klubben. Han vil bare ha inn folk som kan spytte inn penger til å finansiere hans egotripp. Hele Take Overen er en farse som aldri vil skje

Du har lansert mange teorier gjennom årene, dette er antakelig den jeg håper mest av alt du tar feil av, av alle.

Så langt er h.b. sine tidlige teorier om takeoveren de nærmeste til å innfri, by a mile.......
 

Jon R

Sv: Takeover
« Svar #2803 på: September 07, 2012, 13:06:02 »
Denne tweeten har jeg ikke lest selv men...


Phil Hay saying he's been told the price agreed was 52m!!!



Høres ut som en solid overpris for en bakgårdsklubb som verken eier sin egen stadion eller treningsannlegg og som sytematisk har solgt unna sine mest verdifulle spillere det siste året.
Jon R.

Kato

Sv: Takeover
« Svar #2804 på: September 07, 2012, 13:15:53 »
Denne tweeten har jeg ikke lest selv men...


Phil Hay saying he's been told the price agreed was 52m!!!



Høres ut som en solid overpris for en bakgårdsklubb som verken eier sin egen stadion eller treningsannlegg og som sytematisk har solgt unna sine mest verdifulle spillere det siste året.

Hva er det egentlig araberne eventuelt kjøper?

Goodwill (eller kanskje heller badwill), spillerstall, plass i ligasystemet, inntekter rundt arrangement, leierettigheter til ER og TA. Noe annet?

52 mill virker ikke å være Reitan-pris
 

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #2805 på: September 07, 2012, 13:19:01 »
De kjøper også navnet Leeds United. Kraftig underpriset spør du meg!  ;)
Ellers har jo klubben enormt uforløst potensiale som den eneste klubben i Englands 3. største by.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

4ever arcticwhite

Sv: Takeover
« Svar #2806 på: September 07, 2012, 13:19:18 »
En halv milliard for merkevaren Leeds United.
Ikke har vi en veldig verdifull spillerstall
Ikke eier vi en stadion
Ikke eier vi et treningsanlegg

Kun en ganske solid og lojal fanbase, og håpet om opprykk og tilgang til de store pengene.

En gamble, spør du meg, og hadde jeg vært eier så hadde jeg solgt tvert!
The future's so White I've got to wear shades 8)

Torpe-do

Sv: Takeover
« Svar #2807 på: September 07, 2012, 13:25:02 »
En gamble, spør du meg, og hadde jeg vært eier så hadde jeg solgt tvert!

.. Og hadde jeg vært kjøper ville jeg prøvd meg på så mange sikkerhetsklausuler som mulig, noe jeg ikke ser for meg at Bates ville satt særlig pris på  ;)

RoarG

Sv: Takeover
« Svar #2808 på: September 07, 2012, 13:37:10 »
Bare sånn til opplysning for dere som drømmer om bedre tider fordi vi får en litt mindre gjerrig eier:
http://www.dagbladet.no/2012/09/06/sport/fotball/premier_league/la_liga/real_madrid/23288119/
Bates vs. GHF, who cares? Det er disse summene nye eiere må bla opp om det skal bli noe schwung over sakene på ER. Dette TO-styret er like interessant som bytte av negllakk-farge hos kvinnfolk.
Skjønner at folk måtte ha noe å mene noe om i silly season. Agurkene burde ha vært fortært for lenge siden.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

martind

Sv: Takeover
« Svar #2809 på: September 07, 2012, 14:03:12 »


En gamble, spør du meg, og hadde jeg vært eier så hadde jeg solgt tvert!

Hadde jeg vært eier, hadde jeg aldri solgt!!
MOT!! We are Leeds!

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #2810 på: September 07, 2012, 14:05:18 »
De kjøper også navnet Leeds United. Kraftig underpriset spør du meg!  ;)
Ellers har jo klubben enormt uforløst potensiale som den eneste klubben i Englands 3. største by.

Endelig. Potensialet er "uendelig"..

Wiki:
London (7,5 millioner), Birmingham (1 million), Leeds (770 000), Manchester (450 000) og Liverpool (456 000).
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

raggen

Sv: Takeover
« Svar #2811 på: September 07, 2012, 15:01:41 »
Denne tweeten har jeg ikke lest selv men...


Phil Hay saying he's been told the price agreed was 52m!!!



Høres ut som en solid overpris for en bakgårdsklubb som verken eier sin egen stadion eller treningsannlegg og som sytematisk har solgt unna sine mest verdifulle spillere det siste året.

MÃ… jo være totalt for ALT hvis det er snakk om den prisen???!!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

HåvardK

Sv: Takeover
« Svar #2812 på: September 07, 2012, 16:16:35 »
Bare sånn til opplysning for dere som drømmer om bedre tider fordi vi får en litt mindre gjerrig eier:
http://www.dagbladet.no/2012/09/06/sport/fotball/premier_league/la_liga/real_madrid/23288119/
Bates vs. GHF, who cares? Det er disse summene nye eiere må bla opp om det skal bli noe schwung over sakene på ER. Dette TO-styret er like interessant som bytte av negllakk-farge hos kvinnfolk.
Skjønner at folk måtte ha noe å mene noe om i silly season. Agurkene burde ha vært fortært for lenge siden.
Hva blir det neste av utskjelling og latterliggjøring fra din side? Ã… kalle oss "morons"?

Gufrias

Sv: Takeover
« Svar #2813 på: September 07, 2012, 17:24:30 »
Bare sånn til opplysning for dere som drømmer om bedre tider fordi vi får en litt mindre gjerrig eier:
http://www.dagbladet.no/2012/09/06/sport/fotball/premier_league/la_liga/real_madrid/23288119/
Bates vs. GHF, who cares? Det er disse summene nye eiere må bla opp om det skal bli noe schwung over sakene på ER. Dette TO-styret er like interessant som bytte av negllakk-farge hos kvinnfolk.
Skjønner at folk måtte ha noe å mene noe om i silly season. Agurkene burde ha vært fortært for lenge siden.
Hvis dette er den type eier og klubb du ønsker deg, finnes det dessverre bare en mulig løsning. Og vi vet begge at det ikke er aktuelt.

Så vi får bare håpe at UEFA får skikk på Financial Fair Play, og mens vi venter kan vi gjøre mest mulig ut av de små gleder... som kamper vi vinner, muligheter for takeover og sånt.
Hekta på Leeds siden 1974

B-m

Sv: Takeover
« Svar #2814 på: September 07, 2012, 17:32:12 »
Oppkjøper(e) kan med letthet beregne 5-6000 flere tilskuere per hjemmekamp ved et evt. oppkjøp. Det utgjør £2,5 mill i ekstra inntekter per sesong.

Personlig tror jeg Leeds United er et røverkjøp, masser av fans i andre land, og de fleste er  i aldersgruppen 30-60 år, der de fleste har serious cashflow going on ;-)

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Erik M

Sv: Takeover
« Svar #2815 på: September 07, 2012, 17:49:46 »
Hvis kjøperne oppdager halvveis inn i prosessen at ER og TA ikke er med i £50m-pakka, at Bates akter å sitte melke de nye eierne gjennom leieinntekter på disse samt at han skal fritas fullstendig for indemnities - ja da forstår jeg at forhandlingene er vanskelige.  Det var kanskje dette som ble ment med "moving goal posts during the process".  Bare spekulerer...
 

Promotion 2010

Sv: Takeover
« Svar #2816 på: September 07, 2012, 18:53:39 »
Hvis kjøperne oppdager halvveis inn i prosessen at ER og TA ikke er med i £50m-pakka, at Bates akter å sitte melke de nye eierne gjennom leieinntekter på disse samt at han skal fritas fullstendig for indemnities - ja da forstår jeg at forhandlingene er vanskelige.  Det var kanskje dette som ble ment med "moving goal posts during the process".  Bare spekulerer...

ER går vel til fixed price (Ca £17,8 mill), mens TA går for en markedspris. Kan ikke se at dette er et problem. Med litt (PL-)penger kan konseptet TA flyttes i løpet av leieperioden på 15 år eller hva det er.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #2817 på: September 07, 2012, 19:26:26 »
Man kan jo ikke si at alt står på Bates, det er jo bare for sjeikene å innfri kravene hans...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #2818 på: September 07, 2012, 19:28:27 »
Man kan jo ikke si at alt står på Bates, det er jo bare for sjeikene å innfri kravene hans...
Ja, stakar Bates. Han må da få langt mer enn 500 millioner kroner for Leeds. Hva med 2-3 milliarder?  ::)

Skjønner poenget ditt, men om tilbudet er på mellom 40-60 mill. £, så synes jeg ikke det høres gnient ut.

HåvardK

Sv: Takeover
« Svar #2819 på: September 07, 2012, 19:55:23 »
Man kan jo ikke si at alt står på Bates, det er jo bare for sjeikene å innfri kravene hans...
En lignende logikk bruker døtrene mine når det er snakk om innkjøp av diverse: "Det er jo bare å ta ut penger av banken, pappa."