Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1373217 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

Odin

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3240 på: September 29, 2012, 13:19:52 »
Ingen kommentar fra Warnock om Takeover idag i hans ukentlige spalte i The Independent:

"Incidentally, there's been a lot of speculation regarding the takeover at Leeds but I'm just telling everybody my focus is on managing the team"

Utenom det som vanlig interessant lesning fra Neil:

http://www.independent.co.uk/sport/football/news-and-comment/neil-warnock-i-was-in-the-bath-when-phil-neville-popped-in-and-said-well-done-8190419.html

La oss vinne idag mot Bristol C ity!! MOT!

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3241 på: September 29, 2012, 15:03:14 »
Som jeg tvitret i går, det ser ut som overtagelsen akkurat nå er i en liten pr-krig. Det er litt vanskelig å få tak på hvor alle partene står og hva de eventuelt frykter, men det er jo påfallende at GFH etter nesten fire måneder i stillhet plutselig slipper to statements på to dager - og i den siste kommer med både personlige og ambisiøse uttalelser.

Hvorfor gjøre dette nå, og ikke når overtagelsen er i boks?

Det er neppe uten grunn at de har hyret inn et PR-byrå fra London for å ta seg av kommunikasjonen nå, heller. Så hvorfor? Ã…rsakene kan være flere:

* Presse Bates inn i hjørne - om de tror de makter det?
* Vinne fansen?
* Markere overfor andre aktører som lurer i kulissene at "denne dealen er vår"?
* I uttalelsene, og særlig den som kom fredag kveld, posisjonerer de GFH som en stor aktør i oppkjøpet, om ikke som kjøperen selv. Er de egentlig det? Prøver de å fremstille seg som kjøper overfor Bates, mens de egentlig har andre aktører i bakgrunnen som tidligst ved done deal kommer frem i lyset?

Siste punkt er vel det enkelte på waccoe omtaler som trojansk hest - GFH er sendt inn for å gjøre oppkjøpet, så får alt annet komme i etterkant. Hvorfor skulle man ikke stå frem som ekte oppkjøper nå, spør du?

For det første vil det muligens være en kulturell greie; i tilfelle oppkjøpet ikke går i orden vil ikke investorene ha navnet sitt på en "mislykket deal".
For det andre kan det også være for å ikke presse prisen høyere enn det Bates alt har klart å få de til å legge på bordet. Dette gjelder særlig dersom det er en meget stor aktør i kulissene som sitter på penga. Det har det på ulike tidspunkt vært snakk om, bl.a. en kobling til Saudi Arabia.

Det jobbes med PR også på selgers side, åpenbart. Og Duncan Castles virker å være mediet i så tilfelle, enten han selv er klar over det eller ikke. Jeg har sjelden sett en journalist med så beintro på kun en side av saken som Duncan. Han har åpenbart en eller flere kontakter svært opp i LUFC, om ikke med Bates selv, og jeg tror han har klokkertro på det han blir fortalt derfra. De to siste ukene har han oppført seg svært merkelig - ber fansen stille spørsmål til oppkjøperne mens han vel selv aldri har stilt spørsmål rundt Bates og tidligere eierstruktur. Så ringte han altså en fan og snakket med ham i over en time i midtuken, muligens for å vinne litt støtte?

Siste ord er garantert ikke sagt - jeg håper bare alt er ferdig innen en uke så vi får med alt i neste TPN.

SA

ego

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3242 på: September 29, 2012, 16:36:01 »
Det eneste GFH har uttalt er at de er involvert i oppkjøpet av LUFC. Dette var de tvunget til å si ettersom de fikk en henvendelse fra børsen som de måtte svare på. Så har de innsett at de selv har blitt en offisiell aktør i sagaen rundt LUFC. Derfor har de kontaktet et pr-byrå og gått ut for å forsikre alle parter om at det ligger gode hensikter bak oppkjøpsplanene. Det er alt vi vet.

Jeg er enig med SA i at det er både interessant og uklart hvilken rolle GFH egentlig spiller i oppkjøpet. Intervjuet med Bates på LUTV ga inntrykk av det er et børsnotert finansselskap a'la GFH som er oppkjøper. Når vi vet at det har vært flere mellommenn inne i bildet (advokater etc,) forsterker det inntrykket av at GFH ikke bare er mellommenn for bakenforliggende investorer. Jeg krysser fingrene for rask løsning og ønsker lykke til med TPN!
 

B_Ød

Ups & Ups!!



Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3246 på: September 30, 2012, 12:30:37 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4562489/Leeds-bidders-excited-by-takeover-deal.html

Den artikkelen er allerede noen dager gammel, den, Markus :)


Det er ikke så mye nytt som har kommet frem i løpet av helgen.

David Haigh hadde nettopp en swipe mot Duncan Castle igjen ::)

Sitat
David Haigh‏@haighdavid

 I see a couple of Journos are back to making stuff up as they go along. What's that reporters name from harry potter?

Ellers er det en formiddag for oppsummeringer på waccoe:

Gary Cooper (LUST-sjefen) er fortsatt trygg på at en gruppe som GHF er in it  for the long haul:
Sitat
QUOTE (Kentishleeds @ Sep 30 2012, 11:02 AM)

Was shot down by BIG when I suggested GFH would buy, gain Promotion/Improve and sell on at a Profit, which if you read their website is what they do with assests they purchase.
Hope BIG is right



so do i mate

again i will say there are twists to be played out in this tale yet, those having a pop at boozie might want to think again post conclusion which i hope with be soon.

we should all remember the players are mostly the same, the shape and structure has changed for all kinds of reasons, the outcome and the future of Leeds Utd is much more important than who what and why right now. lets keep our eye on the ball (as bawlbag suggested) and do what we havent done as a collective before, lets make sure we keep asking questions




På spørsmålet om TPN får med takeover'en i kommende utgave, svarer Cooper ;)

Sitat
QUOTE (Pidge @ Sep 30 2012, 11:13 AM)
i know you won't do time frames gary but do you know if things are still moving forward or are the parties just shuffling the deckchairs?

mate i firmly believe in the last 3-4 weeks things have moved forwards, backwards, sideways, up and down. that said we have asked for news from both sides, we have had (news albeit nothing we didnt already know for the most part already) and that is a good sign. i do sincerely hope this can be concluded sooner rather than later.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3247 på: September 30, 2012, 12:53:30 »
inte ens LUST har någon information att komma med som man inte allaredan vet
 

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3248 på: September 30, 2012, 20:04:16 »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3249 på: September 30, 2012, 22:24:00 »
PR-spillet fortsetter, Bates-leiren prøver å jekke frem andre budgivere.

Rekker man å fikse dette før TPN går i trykken? Tør ikke satse på det...

SA

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3250 på: September 30, 2012, 22:29:40 »
PR-spillet fortsetter, Bates-leiren prøver å jekke frem andre budgivere.

Rekker man å fikse dette før TPN går i trykken? Tør ikke satse på det...

SA

Seriøst?? En ny "due dilligence" med en annen part hadde vært "icing on the cake" nå..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cebhin

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3251 på: September 30, 2012, 23:24:30 »
PR-spillet fortsetter, Bates-leiren prøver å jekke frem andre budgivere.

Rekker man å fikse dette før TPN går i trykken? Tør ikke satse på det...

SA

Seriøst?? En ny "due dilligence" med en annen part hadde vært "icing on the cake" nå..

Slik jeg har forstått det vil det ikke bli en ny "due dilligence".
Men det gjaldt saken om at en fra gruppen hadde gått solo. Vil kanskje stille seg litt annerledes ved noen helt nye...?

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3252 på: September 30, 2012, 23:37:17 »
PR-spillet fortsetter, Bates-leiren prøver å jekke frem andre budgivere.

Rekker man å fikse dette før TPN går i trykken? Tør ikke satse på det...

SA

Seriøst?? En ny "due dilligence" med en annen part hadde vært "icing on the cake" nå..

Slik jeg har forstått det vil det ikke bli en ny "due dilligence".
Men det gjaldt saken om at en fra gruppen hadde gått solo. Vil kanskje stille seg litt annerledes ved noen helt nye...?

Hvis det kommer noen andre som får et tilbud om å kjøpe en klubb uten gjeld, men som leier treningsfelt og hjemmebane, så vil de vel kikke igjennom bøkene??
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3253 på: Oktober 01, 2012, 08:13:37 »
Okey Mr.Bates...let it all happen - I'm ready!!!
Find your finest pen and SIGN THE TAKEOVER-PAPERS TODAY!!!!!

We are Leeds...MOT!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

LeifMorten

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3254 på: Oktober 01, 2012, 09:31:57 »
Regner med at det blir TV-serie når Takeover-en er i boks, med flere episoder enn Hotell Cesar!
 

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3255 på: Oktober 01, 2012, 10:02:01 »
Mye prat i går og jeg fikk en masse synspunkter fra flere interessante hold. Deriblant godeste Castle.

Hovedinntrykket er at Bates holder på å gå i veggen av at han ikke helt vet hva eller hvem GFH Capital er. De har åpenbart jobbet en del med å fortelle at de ikke bare er broker, men kjøper. Men fordi tallene, som bl.a. Castle har frontet i media siste tid, skulle tilsi at dette selskapet langtfra har pengene selv til et slikt kjøp, så sitter Bates-leiren og lurer på hvem som står bak.

Det er en situasjon Bates ikke liker. Vi vet alle hvor glad han er i å ha kontrollen.

Derfor virker det også som man forsøker å få GFH i tale ved å komme med noen antydninger og spekulasjoner i motsatt retning; kan det være at de skal kjøpe klubben ved å ta opp lån, og legge dette lånet pluss hva de nå satser på spillerkjøp etc i klubben? Med andre ord; få både oppkjøp og satsning langt på vei dekket av klubben og fansens penger?

Vi burde ha gode grunner for å stille slike spørsmål, som jeg også har gjort før - men rent personlig tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Men utad er det dette man prøver å dyrke nå, for å få GFH til å vise flere kort i spillet.

Jeg har også fått flere signaler på at Bates faktisk vil selge, men pga nevnte usikkerhet om GFH helst ønsker å selge til noen andre. Slik jeg forstår det er han litt bondefanget av det depositumet som GFH puttet inn i sommer. Jeg tror det er dette som også binder GFH sin "eksklusive avtale om å lede og arrangere salget", ref børsmeldingen sist uke.

Hva som skal til for å dra alt i land nå, vet jeg ikke. Men det er som sagt et pr-spill utad så lenge. Mens Castle åpenbart fråtser i alle mulige spekulasjoner om hvor skumle oppkjøperne faktisk kan være, holder GFH seg til et litt merkelig PR-byrå i London som etter hva jeg kan se normalt sett ikke opererer med slike type saker.
Det er bare å merke seg hva de gjorde ifb med fredag natts statement; de slipper det så sent at papiravisene ikke rekker å trykke det dagen etter, og de gir saken først til to helt tydelig utvalgte formidlere; Bates-hatende The Scratching Shed og Leeds-fan Andrew Haigh i The Sun. Så legger de ut samme statement på hjemmesiden sin litt senere, så ingen kan "ta de" på forskjellsbehandling.

Man trenger ikke bli skremt av slik pr-jobbing, for det er innholdet som er viktigst. Men det er greit å ta med seg at det jobbes litt utover vennlige forhandligsmøter i styrerommet på Elland Road om dagen.

Jeg blir overrasket om vi går en stille uke i møte.

Svend Anders

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3256 på: Oktober 01, 2012, 10:46:16 »
Hvis Bates kun er ute etter penger så bryr han seg vel ikke om hvem som kjøper?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3257 på: Oktober 01, 2012, 10:54:08 »
Mye prat i går og jeg fikk en masse synspunkter fra flere interessante hold. Deriblant godeste Castle.

Hovedinntrykket er at Bates holder på å gå i veggen av at han ikke helt vet hva eller hvem GFH Capital er. De har åpenbart jobbet en del med å fortelle at de ikke bare er broker, men kjøper. Men fordi tallene, som bl.a. Castle har frontet i media siste tid, skulle tilsi at dette selskapet langtfra har pengene selv til et slikt kjøp, så sitter Bates-leiren og lurer på hvem som står bak.

Det er en situasjon Bates ikke liker. Vi vet alle hvor glad han er i å ha kontrollen.

Derfor virker det også som man forsøker å få GFH i tale ved å komme med noen antydninger og spekulasjoner i motsatt retning; kan det være at de skal kjøpe klubben ved å ta opp lån, og legge dette lånet pluss hva de nå satser på spillerkjøp etc i klubben? Med andre ord; få både oppkjøp og satsning langt på vei dekket av klubben og fansens penger?

Vi burde ha gode grunner for å stille slike spørsmål, som jeg også har gjort før - men rent personlig tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Men utad er det dette man prøver å dyrke nå, for å få GFH til å vise flere kort i spillet.

Jeg har også fått flere signaler på at Bates faktisk vil selge, men pga nevnte usikkerhet om GFH helst ønsker å selge til noen andre. Slik jeg forstår det er han litt bondefanget av det depositumet som GFH puttet inn i sommer. Jeg tror det er dette som også binder GFH sin "eksklusive avtale om å lede og arrangere salget", ref børsmeldingen sist uke.

Hva som skal til for å dra alt i land nå, vet jeg ikke. Men det er som sagt et pr-spill utad så lenge. Mens Castle åpenbart fråtser i alle mulige spekulasjoner om hvor skumle oppkjøperne faktisk kan være, holder GFH seg til et litt merkelig PR-byrå i London som etter hva jeg kan se normalt sett ikke opererer med slike type saker.
Det er bare å merke seg hva de gjorde ifb med fredag natts statement; de slipper det så sent at papiravisene ikke rekker å trykke det dagen etter, og de gir saken først til to helt tydelig utvalgte formidlere; Bates-hatende The Scratching Shed og Leeds-fan Andrew Haigh i The Sun. Så legger de ut samme statement på hjemmesiden sin litt senere, så ingen kan "ta de" på forskjellsbehandling.

Man trenger ikke bli skremt av slik pr-jobbing, for det er innholdet som er viktigst. Men det er greit å ta med seg at det jobbes litt utover vennlige forhandligsmøter i styrerommet på Elland Road om dagen.

Jeg blir overrasket om vi går en stille uke i møte.

Svend Anders
Om det i fet skrift skulle være tilfelle, hadde det vært katastrofe! Alt er ikke bedre enn Ken Bates. Faktisk. Jeg er ikke sikker på at vi går mot noe bedre helt enda. Men jeg tror og håper det.

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3258 på: Oktober 01, 2012, 10:55:13 »

Hovedinntrykket er at Bates holder på å gå i veggen av at han ikke helt vet hva eller hvem GFH Capital er. De har åpenbart jobbet en del med å fortelle at de ikke bare er broker, men kjøper. Men fordi tallene, som bl.a. Castle har frontet i media siste tid, skulle tilsi at dette selskapet langtfra har pengene selv til et slikt kjøp, så sitter Bates-leiren og lurer på hvem som står bak.

Det er en situasjon Bates ikke liker. Vi vet alle hvor glad han er i å ha kontrollen.

hmmm, dette burde da virke kjent for Bates...?  ::)
Er vel slik han har holdt på selv...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3259 på: Oktober 01, 2012, 10:59:02 »
Hvis Bates kun er ute etter penger så bryr han seg vel ikke om hvem som kjøper?

Jo, av potensielt flere grunner:

1) Han liker å ha kontrollen over hvem han gjør business med.
2) Han vil vite om det evt kunne vært mer penger i potten for ham (om det er en styrtrik araber som står bak)
3) Dersom betalingen for oppkjøpet gjøres over flere omganger, vil man ha garantier for at pengene kommer (ikke ha risiko dersom oppkjøperne må låne pengene)
4) Han er opptatt (i sin egen verden) av ettermæle, og vil ikke stikke av som han som solgte klubben til noen som kjørte klubben i grøfta

SA

Larsen.

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3260 på: Oktober 01, 2012, 11:24:16 »
Takk for spennende lesning Svend Anders. Hold oss oppdatert  :)
Pride of Yorkshire

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3261 på: Oktober 01, 2012, 11:51:20 »
Hvis Bates kun er ute etter penger så bryr han seg vel ikke om hvem som kjøper?

Jo, av potensielt flere grunner:

1) Han liker å ha kontrollen over hvem han gjør business med.
2) Han vil vite om det evt kunne vært mer penger i potten for ham (om det er en styrtrik araber som står bak)
3) Dersom betalingen for oppkjøpet gjøres over flere omganger, vil man ha garantier for at pengene kommer (ikke ha risiko dersom oppkjøperne må låne pengene)
4) Han er opptatt (i sin egen verden) av ettermæle, og vil ikke stikke av som han som solgte klubben til noen som kjørte klubben i grøftaSA


Dette gjør meg rørt......NOT!!!
Yeboahs vitne

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3262 på: Oktober 01, 2012, 12:55:47 »
Nr. 4 liker nok Bates-OUT gutta...;)

Takk for oppdateringer SA.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

GeirO

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3263 på: Oktober 01, 2012, 16:26:08 »
Føler meg nå ganske sikker på at dette draaaaaaaaaaaaaaar ut i tid.
MOT

Kickthemdown

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3264 på: Oktober 01, 2012, 17:12:04 »
Føler meg nå ganske sikker på at dette draaaaaaaaaaaaaaar ut i tid.
Sier du det? 23 mai startet showet..  :-\ vet ikke hvor mange timer jeg har lest på waccoe i sommer men det er maaaaaaaaaaaaaaaange  ;)

DenHviteYeboah

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3265 på: Oktober 01, 2012, 17:29:38 »
Nr. 4 liker nok Bates-OUT gutta...;)

Takk for oppdateringer SA.
Punkt 4 er bare noe SA mener, forøvrig noe som etter min mening ikke har rot i virkeligheten ;)

Jon R

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3266 på: Oktober 01, 2012, 17:29:56 »
Litt artig at Bates er så opptatt av innsyn og hvem som egentlig står bak dette GFH selskapet. Trodde ikke det var så viktig , jeg. Har Bates blitt en "moron"?   ??? ???
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3267 på: Oktober 01, 2012, 17:35:47 »
Vi leser det samme, men...   8)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3268 på: Oktober 01, 2012, 18:21:28 »
...og her er en liten twitter-update:

Salem Patel ‏@SalemPatel
Working hard


:)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3269 på: Oktober 01, 2012, 19:25:31 »
...og så var det denne 'insideren på Elland Road':

REALcomms lufc‏@lufcclubb4job
Bates to be at ER tomorrow. London today. Apologies for lack of any other info. #lufc

 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan