Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1372718 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Glenn K

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3900 på: November 18, 2012, 18:54:31 »
Mer fra Duncan Castles ikveld:

http://sulia.com/channel/soccer/f/434880e9-433b-4074-8991-73c779c93ead/?source=twitter

American multimillionaire Preston Haskell makes formal offer for Leeds United. #LUFC
KEN BATES can choose between two formal offers for his majority shareholding in Leeds United after the American businessman Preston Haskell bettered a long-standing Bahraini offer for the Championship club.

GFH Capital last week announced an extension to a long-standing ‘exclusivity agreement’ with Leeds, adding that they hoped to announce a change of ownership at Elland Road shortly. However, Bates believes he is not obliged to sell to the Bahraini investment company, and now he has received an alternative proposal for his 72.85% stake in the Championship club.

Haskell, whose wealth is conservatively put at more than £160m, attended Leeds' home fixture with Hull City in September and subsequently held extensive discussions with Bates and various club executives to assess the investment required to achieve promotion to the Premier League. He has promised to make an immediate £10m available to buy players.

GFH Capital's offer for Leeds is for £17m - to be paid in four instalments, with additional payments if the club reaches the Premier League. Haskell has formalised an offer for the club which betters those terms.

“We have discussed a price and a structure for the club post-investment,” said a source close to the deal. “We have been through the books, shown proof of funds, and all the necessary documentation is with Ken Bates. The money to complete the deal is in an account ready to go.”

Bates has a reputation as a tough negotiator. In an effort to obtain the best deal for Leeds United, he is also understood to have listened to an alternative approach from Norwegian agent Einar Baardsen. There is further interest in the Yorkshire club from Saudi Arabia, though the group involved is said to be waiting until GFH Capital's period of exclusivity formally ends before talking to Bates.

In a statement on Friday, GFH Capital's deputy chief executive officer David Haigh attempted to explain why the company had failed to complete a deal despite more than six months of discussions. “The fact that we are in such advanced talks means this extended exclusivity window is merely to ensure we can get past the final post without distraction,” said Haigh. "We are looking forward to what we hope will be a positive statement about change in ownership of Leeds United shortly.”

Neil Warnock, meanwhile, has asked for new signings before the Football League emergency loan window closes on Thursday. Stoke City are considering an approach for defender Ryan Shotton.

marve

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3901 på: November 18, 2012, 19:04:40 »
jøss baardsen ,vet ikke jeg men kan det tyde på at noen nordmenn er intresert .
Hmmmm var ikke røkke og  co å snusa på leeds tidligere .
 

sportcarl1

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3902 på: November 18, 2012, 19:22:53 »
GFH tror inte jag på längre, hade de haft pengarna de pratat om tillgängliga borde det varit klart för länge sedan, nu står mitt hopp till jänkarna, helst hade man ju hoppats på någon med lokal förankring, finns ju som alternativ många rikeknösusar från norge med :D
 

Glenn K

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3903 på: November 18, 2012, 19:50:49 »
Interessant at GFH Capital ikveld har gjort en liten endring på sitt statement fra fredag.

"It is expected that the deal will be completed by the end of November and  a formal announcement will be made as soon as contracts are signed and the deal ratified."

EDIT: Nå har de fjernet hele skiten.. Ikke lett å bli klok på dette her nei!
« Siste redigering: November 18, 2012, 20:07:18 av Glenn K »

marve

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3904 på: November 18, 2012, 19:54:39 »
Interessant at GFH Capital ikveld har gjort en liten endring på sitt statement fra fredag.

"It is expected that the deal will be completed by the end of November and  a formal announcement will be made as soon as contracts are signed and the deal ratified."
Skjønner ikke en dritt lenger jeg .Hva f... skjera ?
Hvor er det han castel får historiene sine fra .Hva er sant og ikke sant i denne tragiske take over sagaen .
 

HåvardK

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3905 på: November 18, 2012, 20:03:43 »
Interessant at GFH Capital ikveld har gjort en liten endring på sitt statement fra fredag.

"It is expected that the deal will be completed by the end of November and  a formal announcement will be made as soon as contracts are signed and the deal ratified."
Skjønner ikke en dritt lenger jeg .Hva f... skjera ?
Hvor er det han castel får historiene sine fra .Hva er sant og ikke sant i denne tragiske take over sagaen .

En ting er garantert sant: Sagaen ødelegger klubben litt etter litt for hver dag som går slik utviklingen har vært.

Glenn K

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3906 på: November 18, 2012, 20:18:06 »
Ifølge Castles er også Preston Haskell klar til å fullføre et eventuelt oppkjøp allerede denne uken som kommer. Jeg er møkk lei av GFH C, gi oss amerikaneren!

marve

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3907 på: November 18, 2012, 20:24:32 »
Ifølge Castles er også Preston Haskell klar til å fullføre et eventuelt oppkjøp allerede denne uken som kommer. Jeg er møkk lei av GFH C, gi oss amerikaneren!
hehe hvordan kan det være mulig når gfhc har hatt enerett hele tiden .
Nei jeg går for gfhc eller saudi folka ,vill ikke ha amrikanske eiere .
Og blir vi kvitt bates når amrikanerne kommer inn eller er dette bare snakk om innvistering .
 

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3908 på: November 18, 2012, 23:42:04 »
Hvorfor prisen har vært nevnt rundt 50 millioner tidligere må jo journalistene som har skrevet det svare på. Det er mange spørsmål her, f.eks om et slikt beløp inkluderer kjøp av TA og/eller ER. Castle's 17+17 mill-pris har jeg egen kilde, som her er godt informert, som bekrefter.

Som jeg har sagt hele tiden, foregår det et betydelig PR-spill. Det betyr "lekkasjer" og planting av sanne eller usanne påstander eller "facts" hos media.

Hva oppnår de med det? Ã… få omverdenen til å tro...

* at prisen sies å være 50 mill (skyhøyt for en Champ. klubb uten eget stadion og anlegg)
* at de har "enerett" på forhandlingene
* at dealen er "kommet så langt på vei at det er for sent for andre å komme på banen"

Jo, de håper å skape et bilde som gjør at andre aktører holder seg unna, eller at de kan drive prisen opp. Om disse punktene stemmer helt, delvis eller ikke i det hele tatt er mer uvesentlig for GFHC, så lenge de får jobbe med dealen mest mulig uten andre aktører i bildet.

Hva ligger for eksempel av bindinger i "eksklusivitetsavtalen"? Hvor dekkende er den? Er det bare andre bud som ikke kan komme inn? Kan ikke andre få innsikt i regnskapstall, etc? Og hvilke(n) tidsperiode har den faktisk vært gjeldende for? Eksempelvis kan jo Haskell f.eks ha sett alle regnskap etc FØR den ble inngått med GFHC.

Det er fortsatt ikke et fnugg av tegn på HVOR GFHC har sine penger fra. De har en uttalelse der de sier at pengene er vist, men hvilke penger snakker vi om? Snakker vi om alle de 17 millionene? Om første avdrag - 4,25 mill? Det virker også stadig mer uforståelig at de har brukt over et halvt år på å få denne dealen klarert.

Særlig når du du ser Haskell brase inn og plutselig er klar til å kjøpe klubben, etter å ha brukt en brøkdel av tiden på å "se på bøkene" som det GFHC har gjort. Jeg må bare gjenta at jeg gjerne ser at dette har helt naturlige forklaringer og at GFHC har bøtter og spann av penger til å få denne klubben opp igjen - men for hver dag som går, blir tvilen større.

SA

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3909 på: November 19, 2012, 09:53:43 »
Det er trøstesløse tider klubben og vi fansen er inne i om dagen. Laget taper og taper, skader og røde kort svekker mulighetene fremover!! Nå må noe skje før dette går veldig galt! Jeg har mistet tilliten til GHFC prosessen og registrerer at det gudskjelov er andre intersserte på banen. Hadde vært veldig spennende å vite hva dette Saudi tilbudet er for noe. "Tid" har en jo tydeligvis nok av i denne prosessen.

Baardsen er inne i bildet - skrekk og gru, hvemskal han forsøke å lure tro...?? Ã…, glemte jo at det var Riise han hadde med å gjøre. Riise lurte seg jo bare selv.
Yeboahs vitne

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3910 på: November 19, 2012, 10:33:27 »
Det er trøstesløse tider klubben og vi fansen er inne i om dagen. Laget taper og taper, skader og røde kort svekker mulighetene fremover!! Nå må noe skje før dette går veldig galt! Jeg har mistet tilliten til GHFC prosessen og registrerer at det gudskjelov er andre intersserte på banen. Hadde vært veldig spennende å vite hva dette Saudi tilbudet er for noe. "Tid" har en jo tydeligvis nok av i denne prosessen.

Baardsen er inne i bildet - skrekk og gru, hvemskal han forsøke å lure tro...?? Ã…, glemte jo at det var Riise han hadde med å gjøre. Riise lurte seg jo bare selv.

Mange vil nok mene at det røde kortet på Varney i går vil styrke klubben i kampene som kommer - jeg foreslår innføring av en ny regel som sier 10 kamper karantene for slike hendelser  ;)

Men back to topic: håper det skjer noe nå fort som f..n - alle i og rundt klubben lider fordi denne Takeoveren drøyer i det uendelige.
The future's so White I've got to wear shades 8)

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3911 på: November 19, 2012, 11:56:51 »
Det er trøstesløse tider klubben og vi fansen er inne i om dagen. Laget taper og taper, skader og røde kort svekker mulighetene fremover!! Nå må noe skje før dette går veldig galt! Jeg har mistet tilliten til GHFC prosessen og registrerer at det gudskjelov er andre intersserte på banen. Hadde vært veldig spennende å vite hva dette Saudi tilbudet er for noe. "Tid" har en jo tydeligvis nok av i denne prosessen.

Baardsen er inne i bildet - skrekk og gru, hvemskal han forsøke å lure tro...?? Ã…, glemte jo at det var Riise han hadde med å gjøre. Riise lurte seg jo bare selv.

Mange vil nok mene at det røde kortet på Varney i går vil styrke klubben i kampene som kommer - jeg foreslår innføring av en ny regel som sier 10 kamper karantene for slike hendelser  ;)

Men back to topic: håper det skjer noe nå fort som f..n - alle i og rundt klubben lider fordi denne Takeoveren drøyer i det uendelige.


Kampen mot Millwall kommer jo etter en kamp der vi fikk rødt kort så prognosen er jo ikke akkurat god.... :-\!!  Du har rett i at TO henger over klubben og skygger for det som er viktig, nemlig prestasjonene. Nå må de bli ferdige med plapringen, skrive under og konse på det viktige- siere i ligaen!!  >:(
Yeboahs vitne

kalle_92

  • Gjest
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3912 på: November 20, 2012, 11:16:05 »
"LeedsInScotland @LeedsInScotland
 Harvey not only staying in but getting 5% shares if he helps push gfh deal through, acting fir himself not #LUFC

LeedsInScotland @LeedsInScotland
Is this true @haighdavid @salempatel Harvey not only staying in but getting 5% shares if he helps push gfh deal through, acting fir himself "



"brian davies @monkeybates
GFHc making ken bates more popular since may 2012 #lufc #heshiredactors"

Mr. Leeds

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3913 på: November 20, 2012, 12:50:43 »
Måtte vi bare få en avklaring! Ønsker at GHFC kaster korta. Har de i halsen lenge før de evnt er blitt nye eiere. Har mista trua fullstendig.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3914 på: November 20, 2012, 13:41:17 »
Hvis det er tilfelle så liker jeg denne (fra Duncan Castels ovenfor her) veldig dårlig:

GFH Capital's offer for Leeds is for £17m - to be paid in four instalments, with additional payments if the club reaches the Premier League

Dette får meg til å anta at GFHC akter å bruke penger generert fra klubben til å betale Bates etterhvert. I praksis vil dette si at man kjøper klubben og samtidig pådrar seg en solid gjeld. Om denne gjelden er til en bank eller til en tidligere eier blir for meg ett fett.

Liker det som sagt VELDIG dårlig, og det er ikke bra for klubben....
The future's so White I've got to wear shades 8)

Annesj

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3915 på: November 20, 2012, 14:00:45 »
Gidder ikke lenge bry meg om hva som kommer fra hvilke kilder lenger. Alt er jo oppi luften virker det som. Hva er sant, hva er rykter og feiltolkninger, hvem sine uttalelser er til å stole på osv. Velger å holde det på det enkle. Bates out!! Så får man se hva som skjer.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

DenHviteYeboah

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3916 på: November 20, 2012, 14:06:54 »
Hvis det er tilfelle så liker jeg denne (fra Duncan Castels ovenfor her) veldig dårlig:

GFH Capital's offer for Leeds is for £17m - to be paid in four instalments, with additional payments if the club reaches the Premier League

Dette får meg til å anta at GFHC akter å bruke penger generert fra klubben til å betale Bates etterhvert. I praksis vil dette si at man kjøper klubben og samtidig pådrar seg en solid gjeld. Om denne gjelden er til en bank eller til en tidligere eier blir for meg ett fett.

Liker det som sagt VELDIG dårlig, og det er ikke bra for klubben....
Er ikke sikkert at denne Haskell er så dum egentlig....Haskell jr. skal etter sigende ha en formue på £150 mill. Ikke vanvittig kanskje, men Haskell sr. og hans familie business skal visstnok være verdsatt til £750 mill - ifølge uoffisielle kilder på nettet.....ryktes jo også at han står klar med £10mill i januar til spillerkjøp hvis klubben blir hans....

DenHviteYeboah

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3917 på: November 20, 2012, 14:12:09 »
Tja, så får vi se om dette ryktet stemmer da- fra teamtalk:
craphouse (Leeds United): Takeover is signed with GFH and if we do not hear anything today then i suspect the first notification will be to the Bahrain stock market when it opens trading at 7.15am. A new Era dawns. We will have 2 working days to get emergency loans in. If GFH have not seen a serious upturn in results then In January GFH surely will not give Warnock large amounts of funds unless he extends his contract for another year. If Warnock is retiring at end of season then it would make sense to bring a new man in January who can start to build a team that will hopefully have a good crack at promotion next season! MOT


Mr. Leeds

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3918 på: November 20, 2012, 14:20:58 »
Tja, så får vi se om dette ryktet stemmer da- fra teamtalk:
craphouse (Leeds United): Takeover is signed with GFH and if we do not hear anything today then i suspect the first notification will be to the Bahrain stock market when it opens trading at 7.15am. A new Era dawns. We will have 2 working days to get emergency loans in. If GFH have not seen a serious upturn in results then In January GFH surely will not give Warnock large amounts of funds unless he extends his contract for another year. If Warnock is retiring at end of season then it would make sense to bring a new man in January who can start to build a team that will hopefully have a good crack at promotion next season! MOT


Ambivalent til hele GFH, men tvilen får kanskje komme tiltalte til gode. Kanskje vil vi få en psykologisk opptur av at Bates forsvinner!
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3919 på: November 20, 2012, 14:22:20 »
En ting er ivertfall sikkert.
Viss det ender med at GFHC kjøper klubben, så må de jaggu meg bla opp i Januar for å blidgjøre fansen!
Man er jo drittlei de før de i det hele tatt har signert noen avtale...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Mr. Leeds

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3920 på: November 20, 2012, 14:37:21 »
En ting er ivertfall sikkert.
Viss det ender med at GFHC kjøper klubben, så må de jaggu meg bla opp i Januar for å blidgjøre fansen!
Man er jo drittlei de før de i det hele tatt har signert noen avtale...
+1
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

fjellhaugen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3921 på: November 20, 2012, 15:25:08 »
gjeeeeesssp  :P :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Joe Jordan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3922 på: November 20, 2012, 15:29:57 »
Har mista det meste av trua på GFHC, hvis de virkelig hadde midler så hadde ikke dette flisespikkeriet holdt på i over 6 måneder. Så hører vi om avbetalinger etc. Noen som ser for seg et nytt Man City eller Chelsea?  :P
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3923 på: November 20, 2012, 16:46:35 »
Tenk om alt TO snakket er oppspinn da....... :o






 ;D


Lei.......................................... :P
Yeboahs vitne

Sleivind

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3924 på: November 20, 2012, 19:13:45 »
Hva er det egentlig med Duncan Castles og denne takeoveren? Kommer med masse opplysninger om andre som visstnok skal kjøpe opp klubben, og prøver etter beste evne å prate "ned" GFHC?

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3925 på: November 20, 2012, 19:13:47 »
@SalemPatel: Home sweet home

Enten er dette i boks, eller så har det strandet. announcement imorgen?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3926 på: November 20, 2012, 20:23:10 »
Kanskje han bare rett og slett har dratt hjem.... ;D
Han bor vel ikke i denne del av verden, så vi får håpe kommentaren kan tyder som
Om noe har skjedd........ Like før deadline!
 

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3927 på: November 20, 2012, 20:29:00 »
@DuncanCastles: Have been told that GFH Capital missed another deadline to complete an acquisition of Leeds United on Monday. #LUFC http://t.co/zUYCsVjd
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

SOL

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3928 på: November 20, 2012, 20:47:24 »
"Dare to dream", sa Gary Cooper i LUST tidligere i høst!
Nightmare, sier nå jeg.

Det er jo bare Leeds som kan havne i en situasjon som denne ... GRRRRRR >:(
 

GeirO

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3929 på: November 20, 2012, 21:21:58 »
Hvis Bates får mer penger fra Haskell enn fra GFH, så sier han nei til GFH. Da er det vel det som skjer nå, vanskeligere er det vel ikke......
MOT