Har Bates den perfekte nikkedokke i Grayson

Started by h.b, August 04, 2009, 10:41:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

h.b

Nå er ikke dette en antibates tråd. Men jeg er veldig forundret over Grayson
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Grayson-I39ve-the.5519941.jp

Alle vet at vi er svekket etter salget av Delph. Grayson nekter for dette og mener han har spillerne som trengs. Grayson må da være den første manageren i historien som ikke har forlangt penger til å styrke laget denne sommeren.
Det virker som om den godeste Grayson faktisk er fornøyd med å være sjef i Leeds United og ser på det som det viktigste for seg selv.
Pr dags dato er vi veldig svekket offensivt og jeg ser med bekymring på sesongen som kommer. Muligens en dårlig sammenligning. Men nå kjenner alle Beckford og vet at det å ta han ut av kampen vil være lurt. Se på Stabekk. Der blir Nannskog punktmarkert, og putter ikke like mye som før. Det samme kan faktisk skje med Beckford også. Og da vil Leeds slite.
For hvem da har det lille ekstra til å avgjøre kamper. Ingen.

Tony Currie

Nå ble jeg skremt gitt.  ;D

"Leeds United manager Simon Grayson is confident that he possesses the majority of the players he needs to lift the club out of League One...." begynner artikkelen med.

Til tross for at "B-preget" Leeds United nærmest utspilte Burnley, kan jeg ikke se at Grayson med dette mener at det er stopp i transfers. Selv om det ikke står eksplisitt i hver eneste artikkel, antar jeg at det er noen "incoming" spillere som Leeds og Grayson har i kikkerten, vel og merke innen 30.august. Implsitt viser refererte setning til at det kan komme flere inn, så........

Hvorvidt det materialiseres kjøp gjenstår å se.

Til slutt: Dette var et spedt forsøk på å skape debatt rundt Bates og/eller Grayson.  ;)

h.b

Nå sleit vi jo mot dette Nordirske laget også da. Pr dags dato så mangler faktisk Leeds offensive spillere som kan avgjøre kamper som står på vippen. Delph var en slik, men han er solgt. Beckford kan avgjøre kamper, men de andre lagene er nok mer oppmerksom på ham enn det var i i sesongen som gikk.
Og det skremmer meg at Grayson ikke har handlet inn med tanke på at Delph forsvinner. Leeds mangler rett og slett spillere som utgjør det lille ekstra

jarle

Si hva du vil... fansen er bra manipulert ihvertfall

BATES:
"The last time I looked at his contract he is with us until 2012 - why should he go anywhere this summer? Or the summers after that?

"I had a chat with him after Peterborough game. He's at home at Leeds, we want to look after him, and we will look after him and support him.

"He is happy at Leeds and he has an agent who is more interested in looking after him than he is making a fast buck.

"I'd said if the fans supports us and if we didn't have to sell him we wouldn't, and we haven't. The fans are backing us to the hilt, and I hope they are reassured by that.

Ken Bates

JA... løgn... hvit løgn... eller...
kom til ER... putt penger i lomma mi og jeg selger ikke juvelen...
(oppps...GONE BABY GONE!!!)

MacMurder

Nå skal Grayson allerede ha en erstatter mer eller mindre klar iflg. den offisielle siden, blir spennende å se hvem det kan være. Lee Hendrie?

h.b

h.b

Quote from: MacMurder on August 04, 2009, 11:23:08
Nå skal Grayson allerede ha en erstatter mer eller mindre klar iflg. den offisielle siden, blir spennende å se hvem det kan være. Lee Hendrie?

Og det står hvor. Muligens jeg er på feil offisielle side. Står ikke det døyt på den siden jeg er på

auren

Quote from: h.b on August 04, 2009, 11:18:24
Nå sleit vi jo mot dette Nordirske laget også da. Pr dags dato så mangler faktisk Leeds offensive spillere som kan avgjøre kamper som står på vippen. Delph var en slik, men han er solgt. Beckford kan avgjøre kamper, men de andre lagene er nok mer oppmerksom på ham enn det var i i sesongen som gikk.
Og det skremmer meg at Grayson ikke har handlet inn med tanke på at Delph forsvinner. Leeds mangler rett og slett spillere som utgjør det lille ekstra

Delph spilte vel kampen mot det nordiske laget, men spilte ikke mot Burnley. Min teori: Leeds er bedre uten Delph!

auren, som tar en hb "on the other side"...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tony Currie

Quote from: h.b on August 04, 2009, 11:18:24

Jeg er mer urolig for at vi ikke har en "combative" sentral midtbanespiller. Beckford arg. skjønner jeg ikke. Han burde vel i det minste gjøre det letter for andre å komme til da, hvis de setter et frimerke ala håndball på han.

Handle inn før Delph er solgt? OK, det er da ikke måten Leeds gjør det på for tiden, det var tidligere det.  ;D

MacMurder

Quote from: h.b on August 04, 2009, 11:25:28

Og det står hvor. Muligens jeg er på feil offisielle side. Står ikke det døyt på den siden jeg er på

Siste linje:
http://www.leedsunited.com/news/chairman-on-delph-deal-20090804_2247585_1742668

h.b

Quote from: MacMurder on August 04, 2009, 11:31:38
Quote from: h.b on August 04, 2009, 11:25:28

Siste linje:
http://www.leedsunited.com/news/chairman-on-delph-deal-20090804_2247585_1742668
Så den, men tror dette er en av prøvespillerne. Ikke noen med kvalitet over gjenomsnittet

Tony Currie

Quote from: jarle on August 04, 2009, 11:18:54
Si hva du vil... fansen er bra manipulert ihvertfall

BATES:
"The last time I looked at his contract he is with us until 2012 - why should he go anywhere this summer? Or the summers after that?

"I had a chat with him after Peterborough game. He's at home at Leeds, we want to look after him, and we will look after him and support him.

"He is happy at Leeds and he has an agent who is more interested in looking after him than he is making a fast buck.

"I'd said if the fans supports us and if we didn't have to sell him we wouldn't, and we haven't. The fans are backing us to the hilt, and I hope they are reassured by that.

Ken Bates

JA... løgn... hvit løgn... eller...
kom til ER... putt penger i lomma mi og jeg selger ikke juvelen...
(oppps...GONE BABY GONE!!!)

Dette kan best kommenteres med utklipp fra denne tråden:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12612.msg198967;topicseen#msg198967

Sitat fra: MacMurder på August 03, 2009, 23:05:08
Kjempedeal for hvem? Er det noen det vil vise seg å være en kjempedeal for så er det Villa! Vi mister vår suverent beste midtbanespiller og er tilnærmet sjanseløse på å finne en erstatter med samme kvaliteter. Vi har solgt arvesølvet før fordi vi var tvunget til det, men det var vi ikke denne gangen ifølge den gamle geitebukken. White blir neste mann, mark my words. Hva skal vi egentlig med akademiet, jeg bare spør?

Tar med et sitat fra geitebukken:

United chairman Ken Bates said he took great pleasure in seeing an end to the January transfer window speculation surrounding highly-rated midfielder Fabian Delph.

The transfer window closed on Monday evening, and despite increased speculation surrounding the youngster, there were no suggestions that the club would be willing to part company with the coveted midfielder.

"I had a certain pleasure when the transfer window closed," Ken Bates told Yorkshire Radio.

"I don't know what the Mirror will write about now seeing as they've been at it all month.

"Sky were banging on about Leeds fans expecting a tremendous price as well. Nothing happened so now it's suggested 'at least until the summer'.

Ken Bates

Jeg hørte en gang en fin definisjon på begrepet "gubbe". En gubbe er en mann som har tenkt alle tankene han har tenkt at han skulle tenke her i livet.

Slike gubber kan ikke forandre mening. Ken Bates er ikke en slik gubbe. Man må da for faen vurdere enkelte saker og ting når det skjer, og ikke stå ved noe man uttalte for 1/2 år siden? Summen i januar-vinduet ville max £ 3 mill for delp, antagelig £ 2 mill.Fotball er dessverre business og business er ofte et spill. Det kan godt være at siklingen til Man City har "fremhjulpet" denne avtalen og gjort den enda et hakk bedre - for Leeds. For Villa kan også kjøpet vise seg å være "gull verdt", ja jeg tror faktisk at Delph har en lys fremtid og han blir mer verdt.

Taper Leeds sportslig på det? Antagelig. Men ikke sikkert. Rykker vi opp uten Delp, og jeg ser ingen grunn til at han skal være avgjørende for det. Da vil jeg si at dette salget kan vi leve med. Det er definitivt mye penger, men det virker som en riktig sum. Og, vi får en slik sum nå også delvis fordi vi IKKE må selge, som vi måtte gjøre før.

Johnny Douglas har nærmest svart på ditt spørsmål: "Hva skal vi egentlig med akademiet?"

Men om det skulle være litt uklart, så er det følgende: Man vil aldri tape på å ha et bra eller fro den saks skyld - "best i landet academy"! Hadde vi ikke hatt det, hadde vi vel ikke hatt Delph å selge?

Hvis man tenker littegrann fremover: Vil vi selge neste prospekt om vi er i CCC (eller PL)? Kanskje, hvis silly money fortsatt eksisterer, så kan alle selges. Men minst like sannsynlig er at Leeds i CCC stiller med ambisjoner om opprykk til PL, høyere lønninger over hele linja og gode spillere faktisk tør å gå til Leeds i stedet for Hull og Burnley (Ok, de rykker ned i år begge to, det vedder jeg på).  Et spiller på Delph-nivå ville kanskje ikke blitt solgt da, et opprykk til PL er verdt enda mer enn et opprykk til CCC.

Sagt enkelt: Man kan ikke tape på et godt ungdomsacademy! .....and that's a fact!

(Om jeg leser det JD har skrevet med synlig blekk, stemmer det sånn noenlunde)

Jeg lurer på om det er andre enn meg som tillater meg å endre mening etter "landskap og terreng".
Jeg er enig i at man ikke skal lyve, men altså, puh........ ::)

jackbauer68

tror ikkje urutinerte 19-20-åringer e det som får oss ut av League 1,så slik sett er vi ikkje spesielt svekka uten Delph.

.......men ambisjonene vil vise seg i hva som kommer inn,og eg frykter ingen,eller totalt middelmådigheter 8)

auren

Bates sier:

"It's a good deal from the point of view that Fabian had made it clear he wanted to play Premiership football," the chairman told Yorkshire Radio.

"He was keen to go and we felt it was right to let him go providing we got the right figure. When we got the matter agreed we moved quickly.

Mener folk virkelig at vi skal holde Fabian mot sin vilje på ER, og risikere at prisen på ham stuper? Synes hele intervjuet postet på hjemmesiden er bra. Vi har penger til å investere.

Men - denne nikkedukke-teorien får vel bensin på bålet med slike uttalelser:

"I have told Simon there is money avalable, but he turned around with the most honest answer I've heard from a football manager in 20-odd years and said 'I'm not going to let it burn a hole in my pocket, but it's nice to know it's there if I need it.'

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Quote from: h.b on August 04, 2009, 10:41:18
Muligens en dårlig sammenligning. Men nå kjenner alle Beckford og vet at det å ta han ut av kampen vil være lurt. Se på Stabekk. Der blir Nannskog punktmarkert, og putter ikke like mye som før. Det samme kan faktisk skje med Beckford også. Og da vil Leeds slite.
For hvem da har det lille ekstra til å avgjøre kamper. Ingen.

Skjønner at du er redd for dette, og det er et problem alle klubber med en superspiss står ovenfor. Allikevel - dette problemet var like stort før sesongstart i fjor. Beckford hadde levert en supersesong, og var vår åpenbart største trussel fremover.

Det stoppet ham ikke fra å putte 30+ i fjor, og det stopper ham ikke i år heller. Da er heller motivasjonen og nervene større problemer. Mr "No big games please" må begynne å levere i storkampene, spesielt da i playoff.

Bites Yer Legs

Beckford-argumentet ble tatt opp i fjorårssesongen også, da bare med motsatt vinkling. Syntes lag motstandere viste langt større respekt (lå lavere) når Becks spilte enn når han ikke gjorde det, de resterende Leeds-spillerene fikk rom å boltre seg i.. Problemet med Nannskog i år(syntes jeg) er at han legger seg langt lavere og prøver å ta Veigar Pall sin gamlejobb sammen med sin egen, et poblem Beckford har på 'off-days'.

Det jeg har sett av Howson i sommer tyder på at han kommer til å ha en stor sesong, han har heldigvis falt litt i skyggen av Delph og beilerne har holdt seg unna, Leeds viktigste midtbanemann med eller uten Delph..  ;)
KEEP FIGHTING!!

Jon R

Jeg slettet det siste innlegget ditt pedro, fordi det var et 100 % personangrep mot annen debattant på OEF. Skjerpings!
Jon R.

Promotion 2010

pedro: Ta heller h.b med en god argumentasjon enn dette våset! Negativiteten tar overhånd hjemme hos meg også når jeg har tjent 90 millioner kroner en kald sommerdag!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

Att Grayson sier han har spillerene som trengs styrker bare selvtilliten til de gjenværende spillerene og viser at Grayson er en klok manager. Att Bates sier midlene er der viser at Bates også har tro og ønsker opprykk!

Promotion 2010

Quote from: Rudi G. on August 04, 2009, 19:32:47
Att Grayson sier han har spillerene som trengs styrker bare selvtilliten til de gjenværende spillerene og viser at Grayson er en klok manager. Att Bates sier midlene er der viser at Bates også har tro og ønsker opprykk!

MEN HAR DU TROEN, RUDI?   ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

Quote from: Promotion 2010 on August 04, 2009, 19:50:32
Quote from: Rudi G. on August 04, 2009, 19:32:47

MEN HAR DU TROEN, RUDI?   ;D

Ka du tru?  8)

Jeg har troen!

jarle

Hhe he.. Grayson er ikke dum...han husker vel hva som skjedde med Blackwell...
Bates er diktator og bestemmer alt, Basta!