Luke Garbutt?

Started by p0ndus, August 14, 2009, 21:03:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p0ndus

Heisan ! På nettavisens oversikt over overganger i dag 14.8 ser jeg at Everton har sikret seg Leeds spilleren Luke Garbutt. Har aldri hørt om han, er han en juniorspiller eller ???
Ellers tro jeg Leeds vinner 3-0 over Wycombe i helgen , jeg tror faktisk laget kan bli bedre på bortebane enn på hjemmebane i år, rett og slett fordi de fleste andre lag legger seg defensivt på E.R noe som medfører at det bare blir møljefotball. God Helg

Dennis

Luke Garbutt er kaptein på U17(?) og takket nei til tilbudet om profesjonell kontrakt med Leeds nå som han blir 17 år. Det siste tilbudet skal etter ryktene ha inneholdt lovnader om i det minste innhopp for seniorene allerede i år, men Luke valgte Everton.
Marching on together!

JanPSyse

"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Roy

Er nok ikke det minste talentet som har kommet fra Leeds :(
Stand up and sing for LEEDS UNITED

p0ndus

Hei!

Takk for hyggelig svar :). Trist at man mistet nok et stortalent. :(

sveifors

Skal vist komme en dom i tribunalet idag over hvor mye Everton må ut med i kompensasjon?
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

h.b

Med 1 mill på kontoen ekstra så må vel det være nok til å kjøpe tilbake TA

anders

Får 500000 £ nå, resterende er prestasjonsavhengig.

Tom S

Quote from: h.b on September 07, 2009, 21:12:03

Vær så snill å les artikkelen før du poster, det holder ikkje å kun lese overskrifter!
Det er ikkje rart det er vanskelig å diskutere saker når ein kun skriver det som passer eigen sak.
COME ON LEEDS !!

rd1

5MNOK up front for en 16åring og 5MNOK i add-ons må vel være bra betaling, dersom ikke denne Garbutt viser seg å være den neste stig inge bjørneby :)

Uansett, avgjørelsen faller vel ikke før i morgen, iflg Teamtalk
"Who needs Cantona??"

R - R

Viss dette blir utfallet, så er summen i forventa kategori, og ikkje i kategorien jarle m.fl. snakka om tidlegare. Hadde likevel håpa at Chelsea-saka skulle føre til ein endå større overgangssum for Leeds. £500.000 er ikkje rare summen når ein tek i betraktning kostnaden Leeds har hatt på Garbutt. Det kostar mykje å drive akademiet, og når ein av dei få som faktisk har talent til å slå gjennom blir snappa opp for ein slikk og ingenting, så er ikkje det mykje ein sit att med etter alle kostnadane med akademi-arbeidet.
- Rune

Sleivind

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/everton-maa-punge-ut-2895112.html

Tv2 har plukket opp nyheten også! Og jeg beit meg merke i dette; "Ifølge Daily Mail mener Everton at klubben må betale for mye for Luke Garbutt på grunn av Chelsea-dommen."

Så Everton mener at de burde fått et av Englands største talenter gratis? Eller for en slikk og ingenting slik de først ønsket? Synes heller Everton skulle lidd samme skjebne som Chelsea!

Superfan

Utfra potensialet synes det som om Everton har gjort et varp her, og at vi sitter med svarteper. Prisen burde nok vært vesentlig høyere, jf. bl.a. prisen som ble oppnådd for Delph. Fint at det gripes fatt i dette nå, og jeg forventer egentlig at også Everton blir nektet å kjøpe spillere på samme måte som Chelsea.

sveifors

Quote from: Superfan on September 07, 2009, 23:16:13
Utfra potensialet synes det som om Everton har gjort et varp her, og at vi sitter med svarteper. Prisen burde nok vært vesentlig høyere, jf. bl.a. prisen som ble oppnådd for Delph. Fint at det gripes fatt i dette nå, og jeg forventer egentlig at også Everton blir nektet å kjøpe spillere på samme måte som Chelsea.

Hadde talentet blitt stjelt fra hvilken som helst annen klubb, hadde konklusjonen vært annerledes. Urett mot Leeds har vært gjort i de 40 årene jeg har vært fan.

Moralen er stjel dem ung, mye billigere enn å drive med talenter sjøl. Fotballen gjør seg selv en bjørnetjeneste, beklageligvis  >:(
Sveifors

sveifors

Quote from: h.b on September 07, 2009, 21:12:03
Plutselig er det blitt mange millioners rabatt på TA også, GET REAL
Sveifors

Kickthemdown

Kommer til å bli en slutt på dette tullet snart. Uefa og FA begynner å bli passelig lei sånne saker. Må vel bli sånn at man kan skriver profesjonelle kontrakter fra gutta er 14 år eller noe sånt.

Trulsaren

Quote from: Sleivind on September 07, 2009, 22:47:53
http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/everton-maa-punge-ut-2895112.html

Tv2 har plukket opp nyheten også! Og jeg beit meg merke i dette; "Ifølge Daily Mail mener Everton at klubben må betale for mye for Luke Garbutt på grunn av Chelsea-dommen."

Så Everton mener at de burde fått et av Englands største talenter gratis? Eller for en slikk og ingenting slik de først ønsket? Synes heller Everton skulle lidd samme skjebne som Chelsea!
Reagerte litt på den jeg og... De beskriver han som et mega talent ala Rooney, men er ikke villig til å betale knappe 10 mill totalt, hvor 5 skal betales nå... Har de fått litt for mye å drikke oppe i Liverpool?
Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men hvem var det City snappet opp?
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

flynn

Det er klart at Garbutt kan vise seg å være den neste Rooney eller Gerrard, og således at Everton gjorde tidenes scoop når de fikk ham for £1m (om han blir så god så blir beløpet så "høyt").

Men, det kan også tenkes at det går som med 9 av 10 lovende 16-åringer, og at han om noen år spiller non-league football eller noe slikt.

Naturligvis er jeg enig i at det er håpløst av storklubbene å hente spillere på denne måten, og tilsvarende håpløst at reglementet tillater det. Men, å påstå at dette er dårlig butikk for Leeds er jeg ikke med på! Jeg tviler sterkt på at vi har hatt utgifter på mellom £500.000 og £1m ifm Garbutt. Tvertimot våger jeg å påstå at vi kunne blitt steinrike på å hente lovende skolegutter, skolere dem på TA noen år, og så selge dem for slike beløp. Dersom det var forretningsmodellen vel og merke...

flynn

Trulsaren

Ja, jo. Skjønner at mange talenter ender opp i divisjonene langt under PL, men når man sier at man har hentet ett talent i Rooney-klasse må man da kunne betale 10 mill. Og slår han ikke gjennom blir det 5 mill... Det er det jeg reagerer på.

Du skriver at vi kan sope inn millioner på millioner av å levere talenter til PL lag, men er det dette vi vil da? Selvfølgelig vil det være positivt for klubben økonomisk å selge 1 talent til 10 mill hver sesong, men burde vi ikke heller fokusere på å beholde talentene, og bygge opp neste generasjons Leeds PL lag? Jeg liker tanken på å bli rikere enn City på å selge talenter, men jeg ser heller at Leeds blir å finne i PL, og at talentene er de som har ført de opp der.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

flynn

Jeg sier ikke at det er det vi vil, men jeg påpeker at det sannsynligvis ikke hadde vært noen dårlig forretningsidé...

flynn

Tom S

Leeds United will receive an initial payment of £600,000 from Everton for their former academy defender Luke Garbutt - with the fee potentially rising to more than £1.5million.

http://www.mysporttoday.co.uk/ViewArticle.aspx?SectionID=51&ArticleID=5626673&sitecode=leed&sportcode=leed
COME ON LEEDS !!

LEO

Må være misforståelse her når defender Garbutt blir sammenlignet med midtbane spiller og en angriper.  ???

R - R

Quote from: flynn on September 08, 2009, 10:31:34
Det er klart at Garbutt kan vise seg å være den neste Rooney eller Gerrard, og således at Everton gjorde tidenes scoop når de fikk ham for £1m (om han blir så god så blir beløpet så "høyt").

Men, det kan også tenkes at det går som med 9 av 10 lovende 16-åringer, og at han om noen år spiller non-league football eller noe slikt.

Naturligvis er jeg enig i at det er håpløst av storklubbene å hente spillere på denne måten, og tilsvarende håpløst at reglementet tillater det. Men, å påstå at dette er dårlig butikk for Leeds er jeg ikke med på! Jeg tviler sterkt på at vi har hatt utgifter på mellom £500.000 og £1m ifm Garbutt. Tvertimot våger jeg å påstå at vi kunne blitt steinrike på å hente lovende skolegutter, skolere dem på TA noen år, og så selge dem for slike beløp. Dersom det var forretningsmodellen vel og merke...

flynn

Summen er gjerne ikkje £500.000, men Leeds har substansielle utgifter på å utvikle akademispelarane. Forestill deg at ein skuleelev i Norge kostar mellom 50.000-100.000 NOK i året å utvikle. Akademispelarane til Leeds får ei lita lønn, har mange trenarar som skulerar dei, dei bur gratis, og dette har gjerne pågått over fleire år. I tillegg må du rekne med utgifter Leeds har på sjølve Thorp Arch anlegget.

Leeds sit igjen ein med ein liten profitt i dag på spelaren. MEN, kva med alle dei spelarane som ikkje slår igjennom? Dei får ikkje Leeds nokon profitt på. I kvart akademikull er det som oftast maksimalt ein eller to som vil klare seg på øverste nivå. Leeds har dei same utgiftene på desse som på Garbutt. Du kan dermed gange utgiftene på Garbutt med 10-20 gangar per årskull.

Leeds går dessutan glipp av verdien til Garbutt om han faktisk slår igjennom. Ja, Leeds blir tildelt tilleggskompensasjon etter antal spelte kampar, men om Garbutt faktisk spelar dei kampane, så er han verdt langt meir enn dei £1.5 millionane Everton må ut med. I dagens overgangsmarked blir middelmådige spelarar solgt for fleirfoldige millionar pund. Blir han verkeleg god, så er verdien på Garbutt mellom £10.000.000-£25.000.000. Det betalar altså Everton £1.500.000 for.

Så, for dei som føler Leeds har gjort ein god avtale - det har vi altså ikkje gjort. Garbutt var kanskje det eine prospektet blant hans årskull som slår gjennom. Det har vi fått £600.000 for som skal dekke Leeds sine kostnadar på Garbutt og resten av årskullet.
- Rune

bwirum

Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

flynn

Mitt hovedpoeng er at vi ikke vet om Garbutt om to/tre år er verdt det tibobbelte, eller om han er i ferd med å bli avskrevet som toppspiller. Det siste skjer langt oftere enn det første.

Avtalen med Everton sikrer etter hva jeg forstår inntil £1,5m dersom han slår til sånn nogenlunde, og det er ikke lengre slik at sånne beløp kastes ut for gud og hvermann med fotballsko.

flynn

flynn

Quote from: LEO on September 08, 2009, 12:31:20
Må være misforståelse her når defender Garbutt blir sammenlignet med midtbane spiller og en angriper.  ???

Var vel Everton som startet sammenligningen med Rooney, men om du vil kan jeg godt si Ferdinand eller Terry i stedet  ;)

flynn

auren

Quote from: flynn on September 08, 2009, 14:00:52
Quote from: LEO on September 08, 2009, 12:31:20

Var vel Everton som startet sammenligningen med Rooney, men om du vil kan jeg godt si Ferdinand eller Terry i stedet  ;)

flynn

Må være misforståelse her når venstreback Garbutt blir sammenlignet med midstoppere!

;) ;) ;)

auren; bare måtte :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

R - R

Quote from: flynn on September 08, 2009, 13:59:36
Mitt hovedpoeng er at vi ikke vet om Garbutt om to/tre år er verdt det tibobbelte, eller om han er i ferd med å bli avskrevet som toppspiller. Det siste skjer langt oftere enn det første.

Avtalen med Everton sikrer etter hva jeg forstår inntil £1,5m dersom han slår til sånn nogenlunde, og det er ikke lengre slik at sånne beløp kastes ut for gud og hvermann med fotballsko.

flynn

Ja, det siste skjer langt oftare enn det første, men du må hugse på at Everton i dette tilfellet har henta Leeds sitt kanskje største talent - den spelaren som har størst moglegheit for å slå gjennom. Guten er kaptein på u-17 landslaget, og seiast å ha ei svært lovande framtid. At vi då skal seie oss fornøgd med £600.000 som skal dekke alle utgiftene til Garbutt og andre akademispelarar blir vanvidd. Og som sagt, om vi i heile tatt får £1.500.000, så er spelaren allereie langt meir verdt enn den summen.
- Rune

flynn

Quote from: R - R on September 08, 2009, 14:15:57
Quote from: flynn on September 08, 2009, 13:59:36

flynn

Ja, det siste skjer langt oftare enn det første, men du må hugse på at Everton i dette tilfellet har henta Leeds sitt kanskje største talent - den spelaren som har størst moglegheit for å slå gjennom. Guten er kaptein på u-17 landslaget, og seiast å ha ei svært lovande framtid. At vi då skal seie oss fornøgd med £600.000 som skal dekke alle utgiftene til Garbutt og andre akademispelarar blir vanvidd. Og som sagt, om vi i heile tatt får £1.500.000, så er spelaren allereie langt meir verdt enn den summen.

Vi er i alle fall enige i at det er synd og skam at gutten ikke blir i Leeds framover!

flynn