Luke Garbutt?

Started by p0ndus, August 14, 2009, 21:03:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bwirum

http://www.leedsunited.com/news/garbutt-compensation-fee-set-20090908_2247585_1790522
QuoteThe decision of the Professional Football Compensation Committee meeting held on Monday 7th September 2009 in London in relation to the registration of Luke Garbutt with Everton is as follows:
• The PFCC decided that Everton should pay Leeds United an initial compensation fee of £600,000.
• Additionally, Everton is to pay Leeds United a further £150,000 after the player has made 5, 10, 20, 30 and 40 appearances i.e. a total further payment of up to £750,000.
• Everton should also pay Leeds United a further sum of £200,000 on the player's first full international appearance.
• Leeds United should receive 20% of any profit made by Everton in selling the player to another club in the future.
Ser vi får 20% av videresalgsfortjeneste og, kan vel ikke sies å være så aller verst allikevel. Får nesten håpe gutten slår godt gjennom og blir solgt til Real Madrid for 600 mill da :)
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

flynn

Quote from: auren on September 08, 2009, 14:07:26
Quote from: flynn on September 08, 2009, 14:00:52
Quote from: LEO on September 08, 2009, 12:31:20
Må være misforståelse her når defender Garbutt blir sammenlignet med midtbane spiller og en angriper.  ???

Var vel Everton som startet sammenligningen med Rooney, men om du vil kan jeg godt si Ferdinand eller Terry i stedet  ;)

flynn

Må være misforståelse her når venstreback Garbutt blir sammenlignet med midstoppere!

;) ;) ;)

auren; bare måtte :)

Hvem skal jeg sammenligne med da ? Carl Dickinson ? Han er visst en utrolig god venstreback...

flynn

R - R

Quote from: bwirum on September 08, 2009, 16:00:22
http://www.leedsunited.com/news/garbutt-compensation-fee-set-20090908_2247585_1790522
QuoteThe decision of the Professional Football Compensation Committee meeting held on Monday 7th September 2009 in London in relation to the registration of Luke Garbutt with Everton is as follows:
• The PFCC decided that Everton should pay Leeds United an initial compensation fee of £600,000.
• Additionally, Everton is to pay Leeds United a further £150,000 after the player has made 5, 10, 20, 30 and 40 appearances i.e. a total further payment of up to £750,000.
• Everton should also pay Leeds United a further sum of £200,000 on the player's first full international appearance.
• Leeds United should receive 20% of any profit made by Everton in selling the player to another club in the future.
Ser vi får 20% av videresalgsfortjeneste og, kan vel ikke sies å være så aller verst allikevel. Får nesten håpe gutten slår godt gjennom og blir solgt til Real Madrid for 600 mill da :)

Hadde vi fått beholdt han hadde vi fått alle 600 mill ;D
- Rune

Sølvreven

Jeg ser at det er flere klubber som sliter med de store klubbene. Everton bør da få seg en smekk snart?
http://www.dagbladet.no/2009/09/08/sport/fotball/premier_league/liverpool/8001574/

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

R - R

For dei som krevjer straff til Everton, så trur eg ikkje dei har gått fram på feilaktig måte. Garbutt avslo kontraktstilbodet frå Leeds, og signerte heller for Everton. Dette står han fritt til, men Leeds har krav på utdanningskompensasjon. Alt fokuset på Garbutt har kome pga. Chelsea-saka og Bates sitt forsøk på å melke den mest mogleg.

Dei sakene som er nemnt i media for tida, Kakuta til Chelsea, Pogba til Scum, Helan til Shitty, er tilifeller der klubben der klubbane har signert spelarar moderklubbane meinar å ha kontrakt med. Spelarane har og blitt lokka med feite kontrakter (Ryktast at Pogba får £15.000 i veka når han fyller 17), og forledra får store pengesummar og tilbod om hus m.m. Kakuta sine foreldre meinar eg fekk â,¬100.000 kvar, og hus i London.

Dette er den store skilnaden mellom sakene. Ikkje la dykk forvirre av Bates sitt forsøk på å presse Everton for mest mogleg penger, vi har berre dratt nytte av Chelsea-saka.
- Rune

Sølvreven

The decision of the Professional Football Compensation Committee meeting held on Monday 7th September 2009 in London in relation to the registration of Luke Garbutt with Everton is as follows:

Bra kompensasjon dette?

R - R

Quote from: Sølvreven on September 08, 2009, 17:01:20

The decision of the Professional Football Compensation Committee meeting held on Monday 7th September 2009 in London in relation to the registration of Luke Garbutt with Everton is as follows:

Bra kompensasjon dette?

Sjå innlegget mitt tidlegare kvifor tilbodet eigentleg ikkje er godt nok.
- Rune

Sølvreven

Quote from: R - R on September 08, 2009, 17:02:47
Quote from: Sølvreven on September 08, 2009, 17:01:20

Bra kompensasjon dette?

Sjå innlegget mitt tidlegare kvifor tilbodet eigentleg ikkje er godt nok.
Jeg skulle egentlig spørre om hva dere synes om tilbudet. Personlig synes jeg at det er råttent. Hele buisnissen med å fjerne ungutter fra klubben de vokser opp i er råtten. De fleste av disse forsvinner uten å få prøve seg i det hele tatt.

jarle

Får håpe Leeds aldri henter en spiller som Delph fra naboklubben da...

Vi må skille mellom ulovlig tapping og fri vilje for spillere...

Det vil være slavekontrakter hvis en ungutt på 10 år binder seg til en klubb fra den alderen til han er 18...

Garbutt ville gå selv... det må han få lov til!

R - R

Quote from: jarle on September 08, 2009, 18:31:35
Får håpe Leeds aldri henter en spiller som Delph fra naboklubben da...

Vi må skille mellom ulovlig tapping og fri vilje for spillere...

Det vil være slavekontrakter hvis en ungutt på 10 år binder seg til en klubb fra den alderen til han er 18...

Garbutt ville gå selv... det må han få lov til!

Eg er einig i dette, men kompensasjonen må vere riktig.
- Rune

h.b

Hvis 1 fra ungdomsavdelingen ikke vil skrive kontrakt med en klubb fordi han vet at det er en bedre klubb som vil sikre seg ham, og i tilegg til at han da får betydelig bedre økonomiske rammer der. Ja da synes jeg det er greit at han går til denne bedre klubben mot en kompensasjon. Og det at denne kompensasjonen blir fastsatt av et tribunal. Men hvis det er blitt  brukt ulovlige midler for å få denne ungdommen til nevnte klubb. Ja da bør det tas affære. Men slik jeg ser det så har Leeds fått brukbart betalt for en ungdomsspiller

Sølvreven

For at de skal ha lyst til å gå selv, så må det jo være noen som har lokket/lovet dem noe? Hvis de får være i fred for agenter så vil de vel kanskje være fornøyd der de er? Og da tenker jeg ikke på saken med Delph. Han var både gammel nok og god nok, men da må man få god kompensasjon for arbeidet som ligger bak. Men når det gjelder 14-15 åringer så bør de få være i fred til potensialet er tydelig. Det er for mange av de som blir helt borte.

Papi

Nå var det vel samme leiken inne på dette forumet når Taiwo og Woods forsvann til Chelski.
Kor er dei nå? Altså fotballmessig?

Skulle han ha den rivende utviklingen som han er spådd, som blir han ikkje lenge i Everton, og da blir det meir penger til Leeds.

Cash is king, og guttunger i 15 - 16 års alderen går der pengene er.
Slik er det bare
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Boxman

Quote from: h.b on September 08, 2009, 18:47:19
Hvis 1 fra ungdomsavdelingen ikke vil skrive kontrakt med en klubb fordi han vet at det er en bedre klubb som vil sikre seg ham, og i tilegg til at han da får betydelig bedre økonomiske rammer der. Ja da synes jeg det er greit at han går til denne bedre klubben mot en kompensasjon.

Og hvordan kan en spiller vite det? Spåkone? Astrologi? Ulovlig kontakt fra gjeldende klubb? Tipper vi er enige om at alternativ tre er mest troverdig. Og da er vi der hvor Bates uttaler seg...
Proud to be Leeds!

sportcarl1

Det skall inte löna sig att stjäla från LU

Sheridan

Pettersen97

Han tomsingen hær har tydeligvis ikke føllt me i timen!!

Sitata tatt ut av inlegg:
Link nede på sida.

Furthermore: “We now appeal to the football authorities to mount a combined review of the registration system in place domestically to provide further financial assurances for clubs who lose players to predator clubs.”

Which is all well and good but did anyone from Leeds complain when Aston Villa paid £8 million for Fabian Delph this summer? Den hær saken e enkel å grei. Aston Villa viste gode manera å "folkeskikk" i sin "jakt" på Fab Delph. Pluss at Leeds fikk en god slump med pæng.

Again, no eyebrows were raised by Leeds United when Newscastle stumped up £3.6 million for the teenage Milner. Da Leeds solgte Milner til Newcastle så hadde klubben finansielle problema å va "tvongen" til å selge for summa som va myye mindre enn om Leeds sin økonomi va bra/frisk.

And Leeds themselves, the club that now want Premier League 'predator' clubs to be docked points for buying up teenage starlets, took a 19-year-old Lee Bowyer from Charlton Athletic for £2.8 million in 1996.
Andre tider. I 1996 va ikke prisn på spilleran så sykt høy som det dæm e nu. Om Leeds hadde skulla kjøpt en 19år gammel Bowyer i år så hadde nåkk prisn vært al'a det vi fikk for Delph.

Trur ikke han Everton fan som har skrevve det innlegge e helt klar over ka han skriv å kas eksempel han bruke.

http://www.everton-mad.co.uk/news/loadroll.asp?cid=ED16&id=462154
The Mighty Whites

auren

http://www.footballtransfertavern.com/premiership/everton-pays-compensation-to-leeds-for-garbutt

Da får vi altså 600.000 pund, men prisen kan stige til halvannen million. God deal for Everton. Ikke for Leeds. >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.