Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one

Started by h.b, August 15, 2009, 00:17:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Svend Anders

Vi glir vel glatt ut av trådens opprinnelige tema, men kjapt svart i TPN-deadline-tåka:

Vi har et stort intervju med Shaun Harvey i kommende utgave. Ikke voldsomme avsløringer for de som har fulgt med, men det er Thorp Arch det haster med å kjøpe, deadline går ut i oktober.
Shaun Harvey virket rimelig sikker på at klubben vil lykkes med nettopp det, og jeg forholder meg rolig inntil fristen evt er passert uten at noe har skjedd. Ã... hyle om vissomatte-dersom er for søkt for meg.

Elland Road har man lenger tid på mtp tilbakekjøp, men det er klart at det er to hovedmomenter for å få det på plass så raskt det er mulig:
1) leieutgiftene (kunne vært brukt på låneutgifter om vi hadde fått et lån til kjøp)
2) planene om utbygging, etc. Det kan ikke skje før vi eier stadion.

Ã... finansiere tilbakekjøpet av ER (pluss utbygging) krever ekstern finansiering, og Harvey gjorde det helt klart at det ikke er enkelt å skaffe i dagens klima. Engelske banker står ikke i kø for å låne bort noen hundre millioner til en klubb med Leeds finansielle historie.

Hva gjelder driften stemmer det jo at det er begrenset hva klubben trenger å vise frem av dokumenter så lenge de ikke er børsnotert. De la likevel frem et resultat i fjor (driftåret som sluttet i juni 2008) på drøye £900,000 ekskludert transfers. Med transfers var det vel over 4 mill i pluss.

Resultatet for påfølgende driftsår (juli 08-juni 09) kommer i desember, og selv om vi har spart inn ytterligere på lønninger til gamle folk (fotballrelatert gjeld fra administrasjonen), må vi nok også vente et inntektstap. Det er opplagt at finanskrisen har preget også fotballen, bl.a. på hospitality og sponsorinntekter. Vi kom heller ikke til Wembley, som ga gode inntekter.

Salget av Delph vil komme i regnskapsåret vi nettopp har begynt på, men jeg minner igjen om at den vanlige måten å gjøre en transfer på er å betale halve overgangssummen med en gang, og resterende halvdel om et år. Jeg vet ikke om det skjer her, men det er ikke utenkelig at i cash kan Leeds foreløpig bare ha mottat £3 millioner for Delph. Med overskuddet fra foregående år, og uten andre utlegg medregnet, blir det "just about enough" til å dekke et kjøp av TA.

Som jeg altså føler meg trygg på vil skje innen utgangen av oktober.

Les mer i neste TPN.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

abbe

Quote from: h.b on August 15, 2009, 08:02:33
Så hvis en spiller går fra Premier League til et lag som vitterlig vil satse i lavere divisjoner, ja da sier det alt om hans ambisjoner. Men hvis en spiller går til Leeds som spiller i lavere divisjoer og som har bevist at de ikke vil satse. Ja da gjør spileren et viktig valg.

Jeg har bare en ting å si til dette. Av med disse Leeds brillene og VÃ...KN OPP !!!!!!!!!

Hvis vi legger oss på kne og sier at du har helt rett i alt det negative sutret ditt, lover du å holde opp med å starte en ny grine tråd til dagen da?

fmtj

Så hvis en spiller går fra Premier League til et lag som vitterlig vil satse i lavere divisjoner, ja da sier det alt om hans ambisjoner. Men hvis en spiller går til Leeds som spiller i lavere divisjoer og som har bevist at de ikke vil satse. Ja da gjør spileren et viktig valg.

Jeg har bare en ting å si til dette. Av med disse Leeds brillene og VÃ...KN OPP !!!!!!!!!

Faktisk helt enig med deg h.b! Leedsbrillene er egnet til å gjøre oss blinde i blant!
Yeboahs vitne

Andersen

Svaret er vel enkelt ?  ???  Vi har ikke penger til å kjøpe virkelig gode fotballspillere mindre å betale lønna deres . Vi har ikke penger til å kjøpe TA / ER  tilbake pr dags dato ! LEEDS4EVER. 

Boxman

Quote from: h.b on August 15, 2009, 11:20:53
Jeg lurer på hva dere godtar av forklaring hvis Bates ikke kjøper tilbake disse annleggene. For er det ikke deadline denne høsten for et gjennkjøp.
Samtidig bør det på bordet dokumentasjon om hvem Bates har kjøpt tilbake disse annleggene fra. Kommer ikke disse dokumentasjonene. Ja da holder jeg på mitt og sier som jeg alltid har gjort. Bates er en svindler på høyeste nivå

Det som blir feil her, er at du stiller krav til andre, som du aldri evner å forholde deg til selv.
Er du ikke enig i at det er hyklerisk av deg å kreve dokumentasjon fra Bates, for at du skal tro på ham, når du selv fremsetter den ene påstanden etter den andre, uten selv å kunne dokumentere noe av det?
Kan ikke du fortelle oss hvorfor du selv aldri klarer å dokumentere noen av dine tils dels sære påstander?
Personlig ville jeg tatt deg mye mer seriøst, om du kun holdt deg til påstander som du kunne dokumentere. Det regner jeg med du forstår selv også...
Proud to be Leeds!

h.b

Quote from: Boxman on August 16, 2009, 06:18:02
Jeg lurer på hva dere godtar av forklaring hvis Bates ikke kjøper tilbake disse annleggene. For er det ikke deadline denne høsten for et gjennkjøp.
Samtidig bør det på bordet dokumentasjon om hvem Bates har kjøpt tilbake disse annleggene fra. Kommer ikke disse dokumentasjonene. Ja da holder jeg på mitt og sier som jeg alltid har gjort. Bates er en svindler på høyeste nivå

Det som blir feil her, er at du stiller krav til andre, som du aldri evner å forholde deg til selv.
Er du ikke enig i at det er hyklerisk av deg å kreve dokumentasjon fra Bates, for at du skal tro på ham, når du selv fremsetter den ene påstanden etter den andre, uten selv å kunne dokumentere noe av det?
Kan ikke du fortelle oss hvorfor du selv aldri klarer å dokumentere noen av dine tils dels sære påstander?
Personlig ville jeg tatt deg mye mer seriøst, om du kun holdt deg til påstander som du kunne dokumentere. Det regner jeg med du forstår selv også...

Den dagen noen kan dokumentere hva Bates driver med. Ja det er den dagen han blir bannnlyst i England. Mannen nekter å vise regnsakpene sine. Manen nekter å fortelle hvem som står bak ham som eier. Mannen nekter på opmtrent alt. Mannen lider nederlag  retten fordi han gikk offentlig ut mot en person i matchprogrammet og tapte denne saken.
Man kan bare se på hva Bates har gjort med sine lysskye virksomheter helt tilbake fra før Chelsea tiden.
Absolutt alt han tar i unndras offentligheten. Måten han fikk klubben igjen gjennom denne administrasjonen er på alle måter meget betenkelig og jeg vil påstå ulovlig hvis alt hadde kommet for en dag.
Det at en styreformann ikke offentligjør regnskapene til klubben er helt bak mål. Det burde være en lov som tilsa at en fotballklubb skal legge frem sine regnskap uavhengig hvor denne klubben har sine eiere
Det er desverre umulig for meg å dokumentere mine påstander. Men det er nok av lysskye mennesker her på planeten som aldri vil bli dømt. De er da uskyldige helt til de er dømt for noe. Mullah Krekar er heller ikke dømt, og er derfor uskyldig rent juridiskt

h.b

Jeg kan jo ta og linke til følgende.
Dette holdingselskapet jeg linker til her gjennom denne rettsaken ble faktisk nektet i denne administrasjonen. Men på Bates sin finurlige måte så holdt han de skjult og fikk derfor full kontroll over Leeds United. Bare dette burde være nok til at dere Bates fan faktisk får opp øynene og ser på hva han driver med

Links between Leeds United and an offshore holding company that were denied when the club was in administration are now coming to light
http://www.guardian.co.uk/football/blog/2009/mar/04/leeds-united-ken-bates/color]

abbe

Quote from: h.b on August 16, 2009, 08:58:29
Quote from: Boxman on August 16, 2009, 06:18:02

Den dagen noen kan dokumentere hva Bates driver med. Ja det er den dagen han blir bannnlyst i England. Mannen nekter å vise regnsakpene sine. Manen nekter å fortelle hvem som står bak ham som eier. Mannen nekter på opmtrent alt. Mannen lider nederlag  retten fordi han gikk offentlig ut mot en person i matchprogrammet og tapte denne saken.
Man kan bare se på hva Bates har gjort med sine lysskye virksomheter helt tilbake fra før Chelsea tiden.
Absolutt alt han tar i unndras offentligheten. Måten han fikk klubben igjen gjennom denne administrasjonen er på alle måter meget betenkelig og jeg vil påstå ulovlig hvis alt hadde kommet for en dag.
Det at en styreformann ikke offentligjør regnskapene til klubben er helt bak mål. Det burde være en lov som tilsa at en fotballklubb skal legge frem sine regnskap uavhengig hvor denne klubben har sine eiere
Det er desverre umulig for meg å dokumentere mine påstander. Men det er nok av lysskye mennesker her på planeten som aldri vil bli dømt. De er da uskyldige helt til de er dømt for noe. Mullah Krekar er heller ikke dømt, og er derfor uskyldig rent juridiskt

Mullah Krekar ER faktisk dømt... Han er dømt for å være en trussel mot riketssikkerhet i høyesterett og han er dømt i Jordan.

Hvor mange innlegg har du skrevet om at Bates er ond, lyssky og at alle forretningene hans de siste 20 år er kriminelle? Vi vet det nå..trenger ikke få det inn med teskje daglig!

Rudi G.

Til moderatorene: Er det mulig å flytte denne tråden til http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12576.0 så vi får samlet disse emnene litt?

h.b

Ja er det ikke rart at alle innlegg som er litt negativt skal samles i en pott, mens de positive innleggene skal florere villt ::)

Rudi G.

Quote from: h.b on August 16, 2009, 11:25:39
Ja er det ikke rart at alle innlegg som er litt negativt skal samles i en pott, mens de positive innleggene skal florere villt ::)

Det er ikke det at tråden er negativ h.b for jeg har ikke problemer med at noen er negativ om ting, men denne tråden har utviklet seg til og bli nok en Bates-tråd og det er jo greit og samle Bates tingene et sted!

bwirum

Quote from: h.b on August 15, 2009, 08:52:13
Quote from: DenHviteYeboah on August 15, 2009, 08:46:09

Det nytter ikke hb...uansett hva du sier vil du vil bli parert med:
-stallen er best-vi stoler blindt på Grayson
-har du ikke lært noe av Ridsdale perioden...
-se på Lubo:kom fra PL,hos oss er han et femtevalg,derfor trenger vi ingen fra PL(vi må være dritgode)
-vi får ingen til å gå ned til league1,eventuelt kun lån..
-klubben går i overskudd-alt er såre vel....
-signaleffekten ved å vis at klubben satser er sterkt overdrevet....
Vi rykker jo opp i år uansett,så vi trenger ikke å hente noen som koster penger....
Da tror jeg har summert svarene som vil komme til hb ;D

Du har glemt 1 svar DenHvite Yeboah
Alle lag overspiller mot Leeds og spiller som at det skulle vært det siste de gjorde
Jeg tror (håper) kanskje den effekten er i ferd med å avta. Det var nok sånn de første par sesongene etter nedrykket fra PL (spes i CCC), men tror ikke det er så ille lenger. Leeds som motstander gir ikke det samme tenningsnivået lenger. Men at det *var* sånn er det vel ikke særlig tvil om.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

h.b

Quote from: Rudi G. on August 16, 2009, 11:33:27

Det er ikke det at tråden er negativ h.b for jeg har ikke problemer med at noen er negativ om ting, men denne tråden har utviklet seg til og bli nok en Bates-tråd og det er jo greit og samle Bates tingene et sted!

Jeg skjønner den Rudi. Men Bates er faktisk roten til alt det negative med denne klubben.Personlig så tror jeg Grayson er inneforstått med at han ikke får noen penger til spillerkjøp. Dette med tilgjengelige midler taes med en klype salt.
For Grayson er være temmelig trangsynt hvis han ikke skjønner at vi har et spissproblem hvis Beckford blir skadet. Grayson burde faktisk hente inn en spiss som er god nok til å utfordre B&B , eller for den sakens skyld spille på topp, med Beccio som en hengende spiss i de kampene hvor Leeds bør og skal dominere. Det er samtidig andre plasser Leeds er dårlig besatt på. Derfor burde det hentes inn noen som kan gå rett inn på laget og la f.eks enkelte spillere bli andrevalget

bwirum

Jeg har tro på at Grella skal ta et skritt til i år. Showunmi har jo vist glimt, men han bør jo begynne å vise nivået om han skal kunne ha en mulighet til å konkurrere seriøst.

En spiss av et visst kaliber hadde derfor absolutt vært på sin plass, tror ingen kan argumentere noe særlig mot det hb. Så var det å få en spiss som både A. er god nok til å være en forsterkning, B. er tilgjengelig, og ikke minst C. er tilgjengelig for en pris som Leeds er i stand til å betale.

Not holding my breath, for å si det sånn...

Skulle gjerne sett Billy Sharp i troppen.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Rudi G.

Quote from: h.b on August 16, 2009, 11:42:27
Quote from: Rudi G. on August 16, 2009, 11:33:27

Jeg skjønner den Rudi. Men Bates er faktisk roten til alt det negative med denne klubben.Personlig så tror jeg Grayson er inneforstått med at han ikke får noen penger til spillerkjøp. Dette med tilgjengelige midler taes med en klype salt.
For Grayson er være temmelig trangsynt hvis han ikke skjønner at vi har et spissproblem hvis Beckford blir skadet. Grayson burde faktisk hente inn en spiss som er god nok til å utfordre B&B , eller for den sakens skyld spille på topp, med Beccio som en hengende spiss i de kampene hvor Leeds bør og skal dominere. Det er samtidig andre plasser Leeds er dårlig besatt på. Derfor burde det hentes inn noen som kan gå rett inn på laget og la f.eks enkelte spillere bli andrevalget

Jeg er helt enig med deg at vi trenger en spiss som hvirkelig utfordrer de to B-ene og gjør at de ikke føler seg sikker på en plass på laget. Den diskusjonen er jeg enig at trenger en egen tråd, men når vi igjen sporer inn på Bates havner vi i en eviggående diskusjon som bør foregå i en egen Bates tråd. :)

auren

Quote from: bwirum on August 16, 2009, 11:51:38
Jeg har tro på at Grella skal ta et skritt til i år. Showunmi har jo vist glimt, men han bør jo begynne å vise nivået om han skal kunne ha en mulighet til å konkurrere seriøst.

En spiss av et visst kaliber hadde derfor absolutt vært på sin plass, tror ingen kan argumentere noe særlig mot det hb. Så var det å få en spiss som både A. er god nok til å være en forsterkning, B. er tilgjengelig, og ikke minst C. er tilgjengelig for en pris som Leeds er i stand til å betale.

Not holding my breath, for å si det sånn...

Skulle gjerne sett Billy Sharp i troppen.

OG D: Finner seg i å sitte på benken.

Tror ikke Grayson blir å kjøpe inn en ny spiss før 1.september. Ser heller for meg at han evt. låner en spiss hvis Becks eller Beccs blir skadet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

Personlig så tror jeg at en spiller på det øverste nivå i f.eks Elfenbenskysten ville hoppet på muligheten til å spille i League one.
Det er en skam at Leeds ikke sonderer dette markedet

Dennis

Quote from: h.b on August 16, 2009, 09:06:36
Bare dette burde være nok til at dere Bates fan faktisk får opp øynene og ser på hva han driver med

Det er ikke rart du er frustrert om du (fortsatt!) tror vi er fans av mannen.

Nok en gang: Det er en vesentlig forskjell på det å tilbe en mann og det å anklage noen for seriøse kriminelle handlinger - uten dokumentasjon. Et kritisk blikk er sunt og bra - det tror jeg de fleste besitter - men alvorlige påstander og konstant negativitet om en klubb man bruker masse tid og energi på, tror jeg ikke jeg er alene med å bli fed up av. Spesielt når argumentene er som følger:
* Våkn opp! (gjentas x-antall ganger daglig)
* Ta av Leeds-brillene (gjentas x-antall ganger daglig)
* Alt er vel og bra i 3.divisjon. JAAAAAADA!
* Bates er kriminell, tross at han ikke er dømt for annet enn personsjikane (følges opp av VÃ...KN OPP!)

Du snakker hele tiden om å våkne opp, på tide å ta til seg sine egne ord av og til?

Marching on together!

Sleivind

Quote from: h.b on August 16, 2009, 12:02:49
Personlig så tror jeg at en spiller på det øverste nivå i f.eks Elfenbenskysten ville hoppet på muligheten til å spille i League one.

Så du vil heller ha en halvgod elfenbeinkystianer enn en halvgod engelsk spiller?

h.b

Quote from: Sleivind on August 16, 2009, 12:34:48

Så du vil heller ha en halvgod elfenbeinkystianer enn en halvgod engelsk spiller?

Et lite eksempel ( han er ikke fra Elfenbenskysten ) Mikkel. Det er nok mange slike spillere som finnes på dette kontinentet og som  ikke spiller i europa.
Det samme med spisser. Det er mange derfra som ville styrket dagens Leeds stall

auren

Lyn har jo vært ekstremt dyktige til å følge det afrikanse kontinent, og har tjent massevis av penger på salgene av Mikel, Edu og han siste som dro nå i sommer (husker ikke navnet). Nå er det vel slik at eksterne investorer stod bak finansieringen av disse spillerne og dermed stod vel kanskje Lyn igjen med de såkalte glansbildene med knapper på.

Men skal være enig med hb at det kunne vært lurt å hatt flere følere ute i afrika, dog jeg ikke vet hva som er praksisen i Leeds på dette området.

auren

Rudi G.

Quote from: h.b on August 16, 2009, 12:42:34
Quote from: Sleivind on August 16, 2009, 12:34:48

Et lite eksempel ( han er ikke fra Elfenbenskysten ) Mikkel. Det er nok mange slike spillere som finnes på dette kontinentet og som  ikke spiller i europa.
Det samme med spisser. Det er mange derfra som ville styrket dagens Leeds stall

Helt enig med deg der h.b. Det er mye uoppdaget talent i Afrika.

Asbjørn

Quote from: auren on August 16, 2009, 12:51:40
Lyn  og har tjent massevis av penger på salgene av Mikel, Edu og han siste som dro nå i sommer auren

Ja, Lyn er jo selve stjerneeksempelet på rik klubb   :D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Quote from: Asbjørn on August 16, 2009, 13:03:34
Quote from: auren on August 16, 2009, 12:51:40
Lyn  og har tjent massevis av penger på salgene av Mikel, Edu og han siste som dro nå i sommer auren

Ja, Lyn er jo selve stjerneeksempelet på rik klubb   :D

Hva? Het han auren han som dro i sommer??? ;)

Jepp da, Lyn er kremeksempelet.. ;D

auren

Sølvreven

Kanskje alle trådene burde hete: VI HATER BATES?
Det er snart ingen vits å lese disse trådene som startes opp, for etter noen få innlegg så vris tråden over til en anti Bates tråd. Kan ikke man holde seg til emnet som står i tittelen til tråden?
Jeg kan åpne en anti Bates tråd hvis det kan hjelpe på.......
Jeg liker å lese de forskjellige trådene der man kan diskutere forskjellige emner, men jeg er dritt lei av at et par stykker her MÃ... inn i alle trådene for å komme med sure oppgulp om Bates. Jeg personlig driter i Bates. Og jeg tror at det er mange som er lei av at han blir dratt inn i alle diskusjoner  >:(

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

ollan

Grunnen til at det er lite unge talenter fra Afrikakysten og andre eksotiske land i England er problemene med å få arbeidstillatelse i UK. Blacburn ville ha Tijan Jaiteh, men han hadde ikke nok landskaper for Gambia, samtidig som FA/FL mener at kamper for land nedenfor enn viss plass på FIFA rankingen ikke er godt nok for å spille i UK.... Derfor er det så veldig få afrikanske talenter i engelsk fotball.
Ollan

ollan

Quote from: Sølvreven on August 16, 2009, 13:49:42
Kanskje alle trådene burde hete: VI HATER BATES?
Det er snart ingen vits å lese disse trådene som startes opp, for etter noen få innlegg så vris tråden over til en anti Bates tråd. Kan ikke man holde seg til emnet som står i tittelen til tråden?
Jeg kan åpne en anti Bates tråd hvis det kan hjelpe på.......
Jeg liker å lese de forskjellige trådene der man kan diskutere forskjellige emner, men jeg er dritt lei av at et par stykker her MÃ... inn i alle trådene for å komme med sure oppgulp om Bates. Jeg personlig driter i Bates. Og jeg tror at det er mange som er lei av at han blir dratt inn i alle diskusjoner  >:(

Amen :o
Ollan

Asbjørn

Quote from: Rudi G. on August 16, 2009, 11:14:55
Til moderatorene: Er det mulig å flytte denne tråden til http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12576.0 så vi får samlet disse emnene litt?

Vurderte denne...
Samtidig er det kun "Til dere som..." som direkte omhandler styreformannen vår på side en i OEF for tiden...

Men jeg skjønner frustrasjonen om at man til stadighet kommer inn på de samme Bates-argumentene i svæært mange tråder... *sukk*

Så jeg ser dette an fortløpende...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjorn

Jeg skjønner den Rudi. Men Bates er faktisk roten til alt det negative med denne klubben[/quote]

Alle her inne skjønner at du ikke liker/hater Bates H.B. Men er det mulig å være så brennende opptatt av det og si det hver enda dag?? Virker som et vendetta jo!?!
Det du sier med at Bates er roten til alt det negative med denne klubben tror jeg er bom på målet med god margin om jeg har forstått riktig. Er du så sykelig opptatt av Bates at du helt har glemt Ridsdale tiden? Klarer du ikke å se noe positivt i det som har skjedd etter at Bates tok over roret?
Og dette med å ta av Leeds brillene og våkne opp hele tiden... Hvorfor?? Vi er da Leeds supportere alle mann (tror jeg). Jeg ønsker å leve i min Leeds boble inntil eventuellt ting virkelig trenger å klages på. Inntil det velger jeg å si at Leeds gleder meg hver dag og inspirerer meg og at vi "bare" vinner 1-0 seire ikke bekymrer meg det minste.

Heia Leeds!

Marching On! 4276

Eriksen55

xxx er en stor grunn til at jeg fra å skrive her daglig har gått over til å skumme i ny og ne...Kan få dele den æren med xxxx og xxxxx.

Enkelte får "advarsel" for småting, off topic ol...mens spesielt xxx får forsøpple forumet daglig, og opp til flere ganger om dagen.

Den ordenlige diskusjonen er desverre en sagablott på dette, før fantastiske forum.