Film: The Damned United

Started by Sheridan, August 24, 2009, 06:04:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sheridan

www.amaxon.com

www.play.com

http://folk.uio.no/aevamos/design/humit1730mn/pro/fildeling.html

"Etter Ã...ndsverksloven § 12 har man kun lov til å ta en kopi av et åndsverk til privat bruk. Dette kalles eksemplarfremstilling til privat bruk. Det er imidlertid en forutsetning at verket du tar kopi av er lovlig ervervet. Når du laster ned filer fra en webside eller et fildelingsnettverk, tar du en kopi av selve verket - for eksempel en kopi av en bestemt MP3 fil. Dette er sannsynligvis ikke en fil som er lovlig ervervet i lovens forstand, og nedlastingen er derfor forbudt. Det er like ulovlig for deg å laste den ned, som det er av den andre brukeren å gjøre den tilgjengelig for allmenheten. Det er heller ikke formildende om du hevder at du ikke forsto at filen var ulovlig.

I Ã...ndsverksloven § 12 siste ledd står at det ikke er tillatt å fremstille eksemplar av verket til privat bruk, om fremstillingen skjer på grunnlag av en gjengivelse av verket som er i strid med § 2. Dette betyr i praksis at en musikkfil som lastes ned fra internett, er en forbudt gjengivelse, og handlingen å laste denne ned til sin egen PC er det samme som å lage et eksemplar av verket."

Innlegget er moderert

TK20

abbe

Quote from: JohnnyDouglas on August 24, 2009, 08:16:23
Vil man laste ned denne filmen?

Vil man ha den så kjøper man den...
Skal nå dette forumet bli et simpelt torrent forum?
Hva gjør denne tråden her?

fjellhaugen

takk for den sheridan.

for min egen del holder jeg på å laste ned filmen i inneværende øyeblikk. om den er bra kjøper jeg den gjerne på blue ray senere, men vi får se...

til abbe og johnny; tja om tråden passer her?  gjerne litt ot men allikevel om leeds.
det har vel også vært en egen tråd om denne filmen her på forum så noe mer etterspurt enn et vanlig filmtema er vel korrekt?
og ja jeg laster den ned med god samvittighet, det er ikke som om leeds taper penger på det eller?

som andre nevner. er til dels enig i at å ha direkte linker til torrent sider ikke er bra.
sier meg godt enig i mye av det lojo skriver
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

readysteady

Trulsaren

Takk for den. Fyrer den på nedlasting når jeg kommer hjem...
Og som Fjellhaugen sier det, er den noe tess, kjøper jeg den.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

auren

Jeg er litt enig med abbe her. Regner med at moderatorene stenger tråden, da oppfordring til noe som faktisk er ulovlig bør være forbudt iht vedtektene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Enig med Auren, til dels uenig i loven, og ekstremt uenig med en bakstreversk film- og musikkbransje som har vært for trege til å utnytte ny teknologi for å SELGE oss produktene sine på en minst like enkel og effektiv måte som pirate bay har gitt dem ut gratis.

All den tid fildeling OG nedlasting av filer som ikke er "ervervet på lovlig vis" kan vi ikke ha torrent-lenker liggende ute på LUSCOS-forum.
- Leif Olav

Sheridan

Jævlig bra film - FULL STOP  ;D

Kalle

Filmen "The Damned United" slippes på dvd i morgen, 31.august. Kun hundrelappen på play.com.

Tekstet på engelsk for hørselshemmede. Filmen står ikke på kjøreplanen til Oslokino før nyttår, og det er nok et tegn på at den aldri blir satt opp.

Runar

Per Arne

Allanclarke

Likte filmen godt jeg. Bra skuespill!

Runar

Quote from: Per Arne on August 30, 2009, 14:50:52
Quote from: Runar on August 30, 2009, 14:33:01
FORFERDELIG DÃ...RLIG FILM

Og hva begrunner du det på?

Jeg så filmen, og jeg synest den var elendig

Tom S

Quote from: Runar on August 31, 2009, 17:07:49
Quote from: Per Arne on August 30, 2009, 14:50:52
Quote from: Runar on August 30, 2009, 14:33:01
FORFERDELIG DÃ...RLIG FILM

Og hva begrunner du det på?

Jeg så filmen, og jeg synest den var elendig

Kva var dårlig?

Dårlige skuespillere eller dårlig regi eller dårlig story?
Eller var den rett og slett berre elendig?

Eg gleder meg til å sjå den. Likte boka og håper filmen er nokonlunde like bra.
Likte du boka?
COME ON LEEDS !!

Runar

Likte boken, filmen levde lite opp til forventingene. Lite "spenning" dårlig kontext i forhold til "hatet" Clough hadde til Leeds... Lite om i hvilken grad Leeds spillerne mislikte Brian. Hoved personen spiller Clough fantastisk, men de restende skuespillerne står ikke i stil.

Filmen bar etter mitt syn mangel på noe dybde, d var bare skrudd sammen noen helt tilfeldige scener fra boken i håp om å lage en film

ollan

Det er vel få gode bøker som har blitt bra filmer.....dog noen finnes nok. Men der er nok av dårlige bøker som vi aldri har lest og som er blitt til bra filmer.
En god bok får sin egen film inne i hodet, det som kommer på lerret vil da alltid være dårligere enn "orginalen", heldigvis. Ta bare DaVinci koden. Alle som leste boken før filmen syntes filmen var dårlig, varte for kort osv... De som ikke leste boken syntes den var veldig bra..
kilde: Synsing  ;D ;D

filmen er bestilt for lenge siden,9.9£ levert på døren. Den er obligatorisk for alle Leedsfans 8)
Ollan

lidsjunaited

Noen som bestilte filmen fra Play.com som har fått den? Fikk beskjed for en uke siden om at de hadde sendt den, og at det ville ta 3-5 dager, men jeg har enda ikke motatt den.

morten1966

Fripp

Har nettopp sett filmen. Syns verken Clough eller Revie kommer bra ut. Vet ikke om jeg likte den heller. Syns boka var god, men det er vel som det alltid bruker å være.
Pratet med Eddie Gray angående filmen, og han syns den var "brilliant". Det var hans ord. Leeds spillerne kom ikke bra ut i filmen og skjønner ikke hva Eddie syns var brilliant.

Har dere noen synspunkter rundt dette?

Masinga

Har bare lest boken. Det første som slår meg er at det må være vanskelig å fremstille Cloughs tanker slik Price har beskrevet de i sin roman.

Ellers var Cloughs 44 dager en trist historie for alle parter. Ingen "kommer vel godt ut" her.
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Quote from: Masinga on September 06, 2009, 18:07:43
Har bare lest boken. Det første som slår meg er at det må være vanskelig å fremstille Cloughs tanker slik Price har beskrevet de i sin roman.

Ellers var Cloughs 44 dager en trist historie for alle parter. Ingen "kommer vel godt ut" her.

Godt poeng den siste setningen din. Alle bør jo også være klar over at dette kun han røtter i virkeligheten og ikke er selve sannheten - noe jeg er skeptisk til om "ikke-Leedssupportere" vil være. Om det er relevant hva andre supportere tenker om oss? Ja, det kan man jo spørre seg.  ;)

Likte som sagt ikke boka, men filmen er ok. Som regel er det omvendt av hva som er normalt for meg. Michael Sheen er en fantastisk skuespiller, det skal sies. Han har også en god bredde på sine prestasjoner; fra Tony Blair til David Frost til varulv i Underworld, Brian Clough og snart The White Rabbit i Alice in Wonderland.  :)

Og - uten at dette skal bli en film-tråd - britiske filmer (og skuespillerne spesielt) er så utrolig mye bedre enn samlebåndsproduksjonen i Hollywood.
Marching on together!

mac_gyver

har ikke lest boken. er ingen stor leedshistoriker. likte filmen ;)
Pride of Yorkshire

Blank_File

Fikk filmen fra play.com i Posten idag. Gleder meg til å se den imorgen. :)

fjellhaugen

litt som runar sier; føler det mangler en del fra boken.

MEN; jeg synes allikevel 100%objektivt at det var en kjempe film. tror dog ikke jeg hadde kjøpt den om den ikke omhandlet leeds ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Blank_File

Jeg synes også det var en bra film, tatt i betraktning at man er Leeds-fan. Det er nok ikke så mange som kommer til å låne den av meg. :)

Lucas the Kop Cat

Akkurat ferdig med boken og filmen (bestilt fra Amazon.co.uk) skal snart ses. Ble absolutt fascinert.

Revies Leeds fremstilles av Brian Clough som et lag med en destruktiv og grisete spillestil og med flust av tjuvtriks. Hva sier dere Leeds-historikere, stemmer dette?

lufc86

Har nyleg sett filmen. Synsvinkelen er ut i frå Brian Clough sitt liv som fotballtrenar frå tida i Derby, på slutten av 60 talet til dommedagen 44 dagar etter ansettinga hjå klubben vår.

Nettopp av den årsak er filmen lite objektiv tolka, sett  i Leedsauger. Filmen søker etter sympati med Clough, riktignok med nokre morosame scener i blant, og topp skodespelarprestasjon av Sheen som Brian Clough.

Det er ein fin oppsummering av Mr. Clough sine prestasjonar som ein rappkjefta og godt likt trenar. Men, me får lite innblikk i hans taktiske, briljante trenareigenskapar som gjorde Brian Clough til ein av Englands beste trenarar gjennom tidene. Leedsspelarane blir framstilt som lite treningsviljuge, feige, juksemakarar og sutrete småungar som saknar den snille farsfiguren, som Don Revie var kjent som.

Filmen avsluttar med live bilete som syner Clough som lukkast i tida etter filmen, medan Revie fekk sin realitet teksta som ein pengegrisk "old school" trenar. (Klipp og tekst til tida i Saudi Arabia og mislukka opphald som englandtrenar.)

Min vurdering er derfor karakter: 3,5/6
@m_sortland på twitter

ØBS

Så filmen på kino i Leeds, og synes vel ikke filmen var direkte utro mot boka.

Historien i begge versjoner får man da bare mene hva man vil om...  Det er fiksjon uansett, og er man ute etter fakta får man heller lese "We Are the Damned United" i steden.

Men denne bakstreberske bransjen det siktes til når det gjelder ulovlig kopiering, er vel egentlig de store selskapene som ikke har fulgt med i timen og deretter skapt problemer for de artistene som er på mindre selskaper.  Jeg selv skal liksom leve av dette her, og står maktesløs på et lite selskap der produktene blir ulovlig lastet ned og blokkerer for salg og deretter inntekter.

Inntektene er viktig for alle, store som små, men de små selskapene blir langt mer sårbare under disse nevnte problemene vi står overfor.
LUSCOS-hilsen
ØBS