Liverpool det neste "Leeds" ?

Started by Tom S, September 22, 2009, 07:24:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

Lat oss alle be om at Lpool ikkje kvalifiserer seg til CL neste sesong!

Kanskje er det meg det er noko gale med, men kun eigen sportslig suksess er bedre enn å ha sett Lpool, eller ein av de andre såkalla store, tryna skikkelig.

http://www.liverpoolbanter.co.uk/2009/09/liverpool-fc---the-next-leeds.html
COME ON LEEDS !!

Blank_File

Ja bare de ikke går helt konkurs, så hadde det ikke vært meg imot heller. Det er vel ingen som er nærmere enn Liverpool, eller kanskje Arsenal om det skulle gå riktig galt? Vet ikke hva slags ledelse de har på Emirates.

fjellhaugen

tror nok arsenal er noe mer nølterne i pengebruken. har vel blitt sagt div steder at det er nedbetaling av en del gjeld på stadion som må gjøres før de skal bruke store penger igjen. vil forøvrig at scouserne ryker på en smell 100 ganger før arsenal gjør det :D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Robert

Hadde vært morsomt om Liverpool ikke kom blant topp 4, og ikke fikk spille CL.
Rett og slett for å se hva som hadde skjedd. "Desverre" er det nok alt for mange som hadde vært villig til å gi de litt for mye penger, slik at det ikke hadde blitt det store problemet for de.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

LeedsU878

Selvom Leeds og Liverpool naturligvis er rivaler, så må man ikke glemme hvordan vi ble behandlet av the Kop da vi vant serien på Anfield i 1969. Faren min var på den kampen, så jeg har hørt denne historien mange ganger.

Ingen av lagene klarte å score, og da kampen var slutt ba Revie spillerne om å gå ned til the Kop. Spillerne virket først litt usikre, men da de gikk ned dit sto hele the Kop og sang for Leeds, og klappet av seriemesteren.

Siden den gangen har faren min hatt et veldig bra forhold til Liverpool, og det samme skjedde da med meg etter å ha hørt historien  et utall ganger :)

Når det er sagt så har verden endret seg siden vi rykket ned. I dag vil storklubbene alltid klare å finne en rik araber - Tydeligvis også på tross av finanskrisen. (Tror nå jeg da)
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Andersen

Man skal vel ikke akkurat godte seg hvis Liverpool går på trynet økonomisk , men at de som alle andre klubber som har enorm gjeld ikke lærer er veldig rart  ??? Men her kommer vel denne klisjen om Kong Salomon og Jørgen Hattemaker,  de store klubbene slipper unna Administrasjon , poengtrekk , bøtelegging. ? LEEDS4EVER.

Tom S

Quote from: Andersen on September 24, 2009, 23:20:11
Man skal vel ikke akkurat godte seg hvis Liverpool går på trynet økonomisk , men at de som alle andre klubber som har enorm gjeld ikke lærer er veldig rart  ??? Men her kommer vel denne klisjen om Kong Salomon og Jørgen Hattemaker,  de store klubbene slipper unna Administrasjon , poengtrekk , bøtelegging. ? LEEDS4EVER.

Jo, eg skal utvilsomt godte meg dersom Liverpool, eller andre av topp 5, går på trynet økonomisk.
COME ON LEEDS !!

trondt

Kunne være artig å se hva som ville skje med de "4 store" hvis de en sesong skulle miste champions league plassen.

Sydhagen

Quote from: trondt on September 25, 2009, 08:12:42
Kunne være artig å se hva som ville skje med de "4 store" hvis de en sesong skulle miste champions league plassen.

akkurat DET kommer til å skje denne sesongen!  ;)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cbas10an

Eneste laget jeg tror kan takle et år uten CL er Arsenal, slik jeg ser det.
De som vil slite mest er vel Man U og Liverpool. Man C og Chelsea er det vanskelig å si hva som vil skje med. Hvordan vil rike eiere reagere om laget ikke klarer kravene som var satt før sesongen? Vanskelig å si.
Men 5 lag går for å bli nummer 1 i PL, og spill i neste års CL. Men en av dem vil uansett ende opp utenfor de 4 som får mulighet til å være med i pengemaskinen CL. Jeg tror det står mellom Liverpool og Arsenal..
MOT

Joachim

fjellhaugen

tror nok city har det relativt greit ;D
hva skal eierne gjøre da? selge? :D :D :D :D

som sagt over tror jeg npk arsenal klarer seg et år og to. det tror jeg scum og chelski vil gjøre også, men gutta fra havnebyen derimot................

goiiiiing down ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Cbas10an

Quote from: fjellhaugen on September 25, 2009, 10:44:29

som sagt over tror jeg npk arsenal klarer seg et år og to. det tror jeg scum og chelski vil gjøre også, men gutta fra havnebyen derimot................

goiiiiing down ;D

Problemet er med f.eks Man C er at de har utgifter som langt over omsetning og er avhengig av frisk kapital fra sine eiere. I år "gambler" de med at de skal klare CL-plass og om det uteblir vil de være enda mer avhengig av innskudd fra sine eiere neste år. Uten det MÃ... de selge spillere.
Et godt eksempel uten at det er sammenlignbart er Lyn her i norge.

Edit: Quote fixet..  Liten trykkleif fra min side..
MOT

Joachim

Blank_File

Quote from: Cbas10an on September 25, 2009, 12:39:01
Quote from: fjellhaugen on September 25, 2009, 10:44:29

Problemet er med f.eks Man C er at de har utgifter som langt over omsetning og er avhengig av frisk kapital fra sine eiere. I år "gambler" de med at de skal klare CL-plass og om det uteblir vil de være enda mer avhengig av innskudd fra sine eiere neste år. Uten det MÃ... de selge spillere.

goiiiiing down ;D

Vær så snilll å bruk den quote funksjonen sånn den skal brukes. Det er helt håpløst å lese som det er nå.

JanPSyse

Hmmm.
Dette med å ta CL plass på forskudd i forhold til budsjettering høres meget kjent ut. hvor har jeg hørt det før mon tro..? ;)

Jeg skal kose meg glugg ihjel on liverpool eller noen andre såkalte store klubber ryker på dette. Gleder meg!
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

SirOlsen

For å være helt ærlig så er vel egentlig Liverpool det siste laget av de store som jeg ønsker "noe vondt". Ja, de ha vært våre rivaler oppgjennom, men jeg kan ikke huske mye stygt mellom de to lagene oppgjennom. Det har for det meste vært sunn fotball og to supporterbataljoner som næmest har gått hånd-i-hånd til kampene sammen. Slike ting synes jeg det står respekt av..

Neste for min del blir da Arsenal jeg ønsker minst vondt. Både Arsenal og Liverpool er to lag som har for meg representert gode motstandere som vi kunne forventet å få god fotballunderholdning av de gangene vi har møtt.

De jeg virkelig skulle likt å se gå dukken, eller i allefall fått smake litt av medisinen vi har smakt de siste 8 åra er definitivt Scum og Chelski.

Om vi skulle (les: NÃ...R) vi rykke(r) opp til Premier League gleder jeg meg til Leeds - Liverpool og Leeds - Arsenal oppgjør igjen. Skal vi Leeds supportere fortsatt ha et lag å holde med, er vi jo også avhengig av å ha lag å spille imot. Jeg for min del setter stor pris på gode oppgjør og litt rivalisering. For min del er det stort sett kun engelsk fotball som interesserer meg. Dette fordi i engelsk fotball er det ganske grei takhøyde når det kommer til tøffe dueller på banen, og får man en suser av en takling, så er det ofte opp igjen og løpe videre. Feks italiensk fotball gjør meg bare forbanna.. den evinnelige sutringa og uthalingen av tid gjør meg bare sint og provosert.

Ergo, for min del er det viktig med en viss underholdningsverdi i fotballen, og jeg holder en knapp på store rivaler, som kan å oppføre seg i oppgjør. Litt sunn rivalisering skal det jo være ved kamp.. og det er den sunne rivaliseringen jeg synes å ha sett oppgjennom i min tid som supporter hva Liverpool - Leeds angår.. Når det komme til Scum håper jeg og vi havner i samme liga igjen en gang.. men jeg skulle gjerne sett at noen fikk slanket den pengebingen til Scum betaktelig slik at de kan komme litt på nivå med andre.. begynner å bli lei av alle titlene til scum de senere åra.. :p andre burde vel kommet til snart?.. nå er jo vi på full fart vei oppover, så Grayson gjør vel vei i vellinga når vi er vel fremme i Premier League får vi håpe  ;)
-SirOlsen-

Rudi G.

Quote from: Tom S on September 22, 2009, 07:24:51
Lat oss alle be om at Lpool ikkje kvalifiserer seg til CL neste sesong!

Kanskje er det meg det er noko gale med, men kun eigen sportslig suksess er bedre enn å ha sett Lpool, eller ein av de andre såkalla store, tryna skikkelig.

http://www.liverpoolbanter.co.uk/2009/09/liverpool-fc---the-next-leeds.html

Mulig dine "våte" drømmer kan gå i oppfyllelse Tom! Hva Benitez tror er jo helt uinteressant for i likhet med de fleste managere tenker han kun på sin egen lommebok!

http://www.dagbladet.no/2009/12/12/sport/premier_league/liverpool/rafael_benitez/okonomi/9476087/

h.b

Jeg tror ingen av de store lagene noengang går like på trynet som Leeds gjorde. Det er mer velvilje til å kjøpe et topplag nå enn det var da Leeds tryna fullstendig. Hadde Leeds tryna i dag. Ja da er jeg rimelig sikker på at det hadde kommet sterke pengefolk inn og kjøpt opp klubben

asLeeds

DALHEIM WHITES

Andersen

Feilen med disse lagene , er at det virker som det alltid er en eller rik onkel som spytter inn penger i de største klubbene i england. Sånn vil det alltid være. Men om klubb følelsen er der er en annen sak! Se på Watford , Elton John gikk inn på eiersiden spyttet inn penger i klubben, var en skikkelig supporter i mange år! For deretter å trekke seg ut og klubben har vært så som så i noen år. Hadde vi hatt noen rike onkler vi også , hadde kanskje vi vært oppe i toppen der vi også. Selv om masse penger og rike onkler ikke er ensbetydende med suksess, et eksempel er QPR . LEEDS4EVER.