KAMP: vs. Millwall lørdag 24.10 kl 15.00, eller 16.00 Norsk tid

Started by Promotion 2010, September 29, 2009, 15:39:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joe Jordan

Quote from: The boy Eddie Gray on October 25, 2009, 00:25:36
Herlige typer...
Hentet fra waccoe:

Jøje meg, går det an å bli mer patetisk? Gjorde visstnok dolkebevegelser til kamera også. Evolusjonen glemte helt av Millwall gitt...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Runar

Quote from: ragnar on October 25, 2009, 13:28:58
Ser av kamprapporten til promo at med Howson og Doyle sammen på midten blir det ganske grått sentralt. En umiddelbar løsning er at Killa erstatter en av de. Han er vel den per dags dato som har best fotballhode og teknikk av de sentrale midtbanespillerene. La Killa styre den offensive biten så kan Doyle/Howson ta seg av det andre.

SG bør og snarest slutte å bruke Bromsby på backen. Der er han ikke god nok. Han er 3. valg som midtstopper og bør forbli sentralt.

Men vi ser nå tydelig av at Leeds sitt spill nå lider under av at det er Hughes og Bromsby som spiller på backene. Det offensive spillet har mistet en dimensjon nå som både Crowe og Parker er skadet.

Enig med mye av det du skriver.

Jeg mener at mye av problemene våre bunner ut i at vi ikke er god nok uten ball, om Killa kan endre dette er vanskelig å spå for selv om han evner å treffe medspillerne sine, så er det ikke sikkert medspillerne i stor nok grad evner å løpe tilstrekkelig for å bli spilt i gode posisjoner.

Backen er en utfordring, Huges og Bromby evner ikke å time løp eller komme til innlegg. Kant spillerne våre er og gir den sentralemidtbanen en handycap. Kantspillerne er litt treige og evner ikke helt å gjøre seg spillbar gode posesjoner. Dermed blir Howson og Doyle veldig ofte spillende ballen helt på tvers for å nå Bradley og Snoddy. Dette gjør at motstanderen alltid har 9 spillere på rett side og vi har en tendens til å være 2 spisser mot resten i våre angrep.

Problemene om man kan kalle de det, vi leder trossalt tabellen! Er primært kolektive som de har vært de siste 18 mnd. Laget må evne å gjenkjenne hva de gjør når de lykkes. Leeds har spilt gode kamper i september/august så det er jo ingen tvil om at de 11 på banen kan spille fotball på dette nivået. Men akkurat nå virker det som vi er fanget litt i en dårlig spiral, med jevnt over eller svake prestasjoner.

Jeg vil at Grayson tørr å gamble litt ved neste anledning. Enten ved Hughes som høyreback og White(han imponerte ikke meg i forrige reservelagskamp, men han har jo ferdigheter som Hughes ikke har) som venstre. Eller ved å flytte Bradley ned som venstreback og Huges over på høyre. Hughes er en mer naturlig back en Bromby, dog dersom Kandol spiller så bør Bromby være på banen pga kastene sine.

Midtbanen er uten skikkelige kantpillere. Vi har løpsterke midtbanespillere, men vi har ikke skikkelige kantspillere med tilstrekkelig gjennombruddkraft. Derfor tror jeg at en diamant på midtbanen vi gjøre oss bedre offentivt. Kilkenny som defensiv og playmaker, med Howson og Doyle rundt seg og Snoddy/Gradel i front tror jeg vil gi en bedre balanse både offensivt og defensivt. Da trenger vi ikke bli så lave og flate som vi er i presset nå. Og vi vil letter få flyttet spillere opp i mellomrommet og prikket stikkerne til Beck derfra. Så lenge vi ikke spiller en type fotball der gjennombrudd på kant er noe vi streber etter så ser jeg ikke poenget med å beholde den flate fireren på midtbanen.

ragnar

Gode analyser og tanker runar. Si meg: du spiller mye fotball selv i tillegg til å kanskje gå med en liten trener i magen? Er imponert over de tekniske og taktiske analysene dine til tider.  8)

Er enig med du ang tankene dine ang diamanten. Den vil vel og veie opp for de manglende ving ferdighetene til Snoddy/Johnson. Men vi ser at samhandlingen mangler ganske ofte og dette er jo mye pga av at dette er et "ferskt" lag med tanke på SG sine tanker ang fotball.

Backene hadde et klart fokus når parker/Crowe spilte. Her så vi at helt tydelig at dobbling på kant var resepten der og nå mangler vi denne dimensjonen pga skader på de to nevnte herrer.

Det er nå vi får se hvilken taktikker SG er og foreløpig kan man vel si litt stygt av man kan si at han ikke helt har taklet skadene på back godt. Men lånet av Gradel viser vel helt tydelig at han er klar over back/kant utfordringene.
*In El Loco we trust!*

Sleivind

Nå såg ikke jeg kampen slik som visse andre her gjorde, men var kampen altfor gale da? Nå ser vi jo bare snaue 10 minutter med høydepunkter på LUTV. Og utifra disse bildene så ser det jo ikke ut som om vi taper veldig fortjent?

Burde dommeren blåst frispark til oss på det første målet til Millwall? For meg ser det ut som om Hughes? får en dytt i ryggen, men spørsmålet er om dytten var stor nok til å blåse på. Burde vi fått straffe når en Millwallspiller stopper frisparket til Snodgrass med hånda? Og Beckford blir revet overende når han er aleine gjennom, setter et lite spørsmålstegn ved om han hadde rukket ballen, men uansett en diskutabel liten sak.

Beckford, Snodgrass og Howson har alle fine scoringsmuligheter. I tillegg redder Millwall på streken og Kandol skyter i tverrliggeren.

I tillegg er jo Gradel veldig uheldig når han sklir på det andre målet til Millwall. Hadde han holdt seg på beina så hadde han hatt kontroll på situasjonen.

Men på den andre siden så hadde jo Millwall ett par småfarlige situasjoner. Og vi ser jo ikke hva som skjer de resterende 80 minuttene på LUTV.

Runar

Quote from: ragnar on October 26, 2009, 17:02:06
Gode analyser og tanker runar. Si meg: du spiller mye fotball selv i tillegg til å kanskje gå med en liten trener i magen? Er imponert over de tekniske og taktiske analysene dine til tider.  8)

Er enig med du ang tankene dine ang diamanten. Den vil vel og veie opp for de manglende ving ferdighetene til Snoddy/Johnson. Men vi ser at samhandlingen mangler ganske ofte og dette er jo mye pga av at dette er et "ferskt" lag med tanke på SG sine tanker ang fotball.

Backene hadde et klart fokus når parker/Crowe spilte. Her så vi at helt tydelig at dobbling på kant var resepten der og nå mangler vi denne dimensjonen pga skader på de to nevnte herrer.

Det er nå vi får se hvilken taktikker SG er og foreløpig kan man vel si litt stygt av man kan si at han ikke helt har taklet skadene på back godt. Men lånet av Gradel viser vel helt tydelig at han er klar over back/kant utfordringene.

Alltid kjekt å kunne imponere noen for engangskyld.

Er ikke ukjent med trenerollen i yngresavdeling.

L.RADEBE

Bare par synspunkter fra tribunen. Sto med Leeds fansen, første gang på lenge jeg har fått plass ilag med bortefansen siden jeg bodde der nede i 2002-2003. Millwall var akkurat som forventet, ikke skremmende, men man kjente hatet intenst. Nok ikke plassen jeg ville beveget meg alene på kveldene, men som sagt ikke plassen jeg vegrer meg mot å dra til igjen når Leeds gjester neste gang.

Bra liv på tribunen selv om stemningen avtok noe i andreomgangen. Istanbul-chants har jeg og vel flere her inne opplevd før slik at det preller mer av enn det fører til aggresjon. Dog på overtid var vi vel flere som ble ekstra provosert uten at det eskalerte noe. Vi sto jo plassert i 2 etg...

Andre momenter:
-Tyrkia-flagget ble også flagget med av hjemmesupporterene, men dette ble fjernet av vaktene etter ca 2 minutter.
-3-4 halvfulle halvliters flasker med øl ble kastet ut på banen da det ble 1-0.
-Ankergren ble såvidt truffet av en mynt som ble kastet etter han når han tok et frispark. En normal dag i Millwall, men her i Norge ville det blitt ramaskrik  8)

Leeds sang ut hjemmelaget ved stort sett hver anledning. Det som terget hjemmefansen aller mest var alle sangene om West Ham når Millwall røk ut av ligacupen. "west ham f**ked you up" "ICF" osv.. (banestormingen fra west ham og millwall som løp)

Etter matchen ble vi holdt tilbake 45-50 minutter. Bakgrunnen var vel at det hadde vært endel bråk i forkant av matchen tidligere på dagen. Men det er nok vanlig prosedyre, men sist Leeds spilte borte mot scum slapp alle supporterene ut samtidig..

Håper på ny tur før jul ;) MOT

Promotion 2010

Enig med deg Radebe. Leedsfansen som var ca 2000 - mot de 12000 som fulgte Løvene - var kraftigst i lyd. Jeg satt på 3-4 rad midt på banehalvdelen mot Millwallsvingen. MOT og flere andre rop ble møtt med a-a-a-a-a-a-a-a-a-a-a av hjemmefansen i mangel av noe annet.

Karen i Galatasaray-drakt ble utpekt av vaktene og lagt i bakken ut i andre omgang. Tyrkiske flagg ble plukket vekk av de samme vaktene både i M svingen og på tribunen lengst mot Leedssvingen.
I andre omgang var det et lurveleven uten like mot Ankers da han gikk sakte for å hente ballen. Ofte når det var innkast til Leeds så kastet folk ballen vekk eller lenger opp på tribunen.

Jeg satt altså der Leedsspillerne varmet opp og det gjorde de stort sett hele kampen. Kilkenny hadde en "sak" gående med publikum. Han lo og smilte selv om de hånte ham med utrolig stygge tilrop og finger-/armbevegelser. Ikke lett å være hvit tilskuer i løveburet. Killa har et pussig joggesett, med sine korte bein. Til å le seg ihjel av... Lubo, Gardel, Crowe og Kandol varmet også opp hele 2.omgang. Mye skravling med Millwallspillerne underveis. Kanskje det var for å tone ned den fiendtlige stemningen.

Til kampen en gang til:
Vokes var en gedigen skuffelse, men det kom kanskje av at Becks aldri sentret til ham. Selv mot et svakt forsvar var han altfor lite på hugget. Det virket som om han ble passiv av Beckfords løp. Neste gitt opp på forhånd...?
Howson må nok få en pause. Kanskje Kilkenny er mannen som kan styre matchene? Eller må vi få til flere lån. Er heller ikke fremmed for denne diamanten som blir nevnt. Gradel bak de to på topp kan bli veldig bra fordi han er an kar som kan styrke begge kantene med sitt spill.
Backene var for svake spesielt offensivt, og alle i forsvaret traff sjelden medspillere når de var presset. Jeg var spesielt skuffet over Naylors avleveringer.
Snoddy var bra i første, men stusselig i andre. Han mangler også det lille ekstra i år, synes jeg.
Kisnorbo var fremragende, men to baklengs på hodet mot dette forsvaret er ikke bra nok.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973