Skrevet av Emne: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.  (Lest 26079 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Trond A

Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« på: Oktober 25, 2009, 14:26:36 »
Leeds møter Oldham borte i 1.runde i FA-Cupen. Kampen spilles i utgangspunktet den 7.november, men endelig kampdato er ikke foreløpig ikke fastsatt.
« Siste redigering: Oktober 25, 2009, 14:31:17 av Trond A »
Luscos medl. 338

Wannabe

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #1 på: Oktober 25, 2009, 19:46:43 »
Leeds møter Oldham borte i 1.runde i FA-Cupen. Kampen spilles i utgangspunktet den 7.november, men endelig kampdato er ikke foreløpig ikke fastsatt.
Foreløpig dato er mao. 7. nov...  ;)

Takk for oppdatering om dette slik at jeg slapp å slå opp selv, forresten!

MOT
 

Borge

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #2 på: Oktober 25, 2009, 20:59:52 »
hvilken kanaler har rettighetene til FA cupen??
Borge

Tom S

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #3 på: Oktober 25, 2009, 21:41:05 »
hvilken kanaler har rettighetene til FA cupen??

Viasat, meiner eg (?)
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #4 på: Oktober 27, 2009, 14:32:46 »
Lørdag 7. november ser ut til å bli mitt store mareritt...

Fra før har jeg billetterpå Humorgallaen i Fredrikstad, med Atle Antonsen, Thomas Giertsen og Espen Eckbo m.fl.

Kvalik-kampen mellom FFK og Sarpsborg legges trolig til samme dag (forhåpentligvis kl 16 hvis så skjer).

Og nå er Oldham-Leeds satt opp som første webtv-sendte live-kamp i England noen sinne! Avspark: 18.15 norsk tid. Kampen vises på thefa.com - også for oss?

SA,
som i det minste håper FFK-S08 blir onsdagskamp...

B_Ød

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #5 på: Oktober 27, 2009, 14:38:44 »
The First Round proper games to be broadcast are:

Paulton Rovers v Norwich City, 12.45pm, Saturday 7 November on ITV1

Oldham Athletic v Leeds United, 5.15pm, Saturday 7 November, streamed live on www.TheFA.com and through the Perform distribution network

Northwich Victoria v Charlton Athletic, 1.30pm, Sunday 8 November on ITV1, followed by the Second Round Draw live at 3.35pm

FETT  ;D
Ups & Ups!!

Budda

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #6 på: Oktober 27, 2009, 14:40:18 »
Er det noen som vet hvordan denne streamingen kommer til å fungere? Tipper at det er begrenset til briter.
Endre

Leedsulf

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #7 på: November 01, 2009, 22:53:13 »
Noen som vet om Vokes og Gradel kan spille denne kampen? Og hva med den godeste Sheehan?

Hallgeir *

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #8 på: November 01, 2009, 22:56:10 »
Noen som vet om Vokes og Gradel kan spille denne kampen? Og hva med den godeste Sheehan?
Jeg mener å ha lest at begge kan spille cupkampen, men er ikke 100% sikker. Sheehan er ikke spesielt god, nei!  ;)
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #9 på: November 02, 2009, 19:29:35 »
Noen som vet om Vokes og Gradel kan spille denne kampen? Og hva med den godeste Sheehan?
Jeg mener å ha lest at begge kan spille cupkampen, men er ikke 100% sikker. Sheehan er ikke spesielt god, nei!  ;)
Her må det en aldri så liten arrestasjon til! Gradel og Vokes er IKKE aktuell for ligacupen med Leeds, men de har derimot tillatelse til å skåre for Leeds i malingscupen. Beklager eventuell forvirring.  ::)
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #10 på: November 02, 2009, 19:32:04 »
Noen som vet om Vokes og Gradel kan spille denne kampen? Og hva med den godeste Sheehan?
Jeg mener å ha lest at begge kan spille cupkampen, men er ikke 100% sikker. Sheehan er ikke spesielt god, nei!  ;)
Her må det en aldri så liten arrestasjon til! Gradel og Vokes er IKKE aktuell for ligacupen med Leeds, men de har derimot tillatelse til å skåre for Leeds i malingscupen. Beklager eventuell forvirring.  ::)

Det er helt korrekt at Vokes og Gradel må holde seg vekk fra Ligacupen for der er vi jo utslått allerede, mens i FA-cupen derimot spiller de heller ikke...  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #11 på: November 02, 2009, 19:41:20 »
Noen som vet om Vokes og Gradel kan spille denne kampen? Og hva med den godeste Sheehan?
Jeg mener å ha lest at begge kan spille cupkampen, men er ikke 100% sikker. Sheehan er ikke spesielt god, nei!  ;)
Her må det en aldri så liten arrestasjon til! Gradel og Vokes er IKKE aktuell for ligacupen med Leeds, men de har derimot tillatelse til å skåre for Leeds i malingscupen. Beklager eventuell forvirring.  ::)

Det er helt korrekt at Vokes og Gradel må holde seg vekk fra Ligacupen for der er vi jo utslått allerede, mens i FA-cupen derimot spiller de heller ikke...  ::)
Auda! Rettelse: Ny feil følger....osv.  :D
Super Leeds since 1968

testo

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #12 på: November 02, 2009, 19:50:20 »

Blir helt rar i hue av detta jeg  :'( :-* :-\ :-X :-[ :P ::) ::) ::)
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Hallgeir *

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #13 på: November 02, 2009, 19:53:24 »

Blir helt rar i hue av detta jeg  :'( :-* :-\ :-X :-[ :P ::) ::) ::)

Prett...så går det over.  8)
Super Leeds since 1968

Superfan

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #14 på: November 04, 2009, 09:50:27 »
Ifølge YEP er Vokes, Gradel og Sheehan alle uaktuelle til denne kampen.

asLeeds

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #15 på: November 04, 2009, 10:05:59 »
litt forvirra her no....viser viasat kampen eller ikkje?eller er det kun muligt via stream??
hmmm,vil det da være muligt å se den på pub????
Fjellhaugen, har du hørt om dei skal vise den noken plass her på Stord?
DALHEIM WHITES

tori_no

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #16 på: November 04, 2009, 10:29:41 »
litt forvirra her no....viser viasat kampen eller ikkje?eller er det kun muligt via stream??
hmmm,vil det da være muligt å se den på pub????
Fjellhaugen, har du hørt om dei skal vise den noken plass her på Stord?

Ifølge viasat.no vises kampen på kanalen Viasat Fotball
 

LEO

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #17 på: November 04, 2009, 16:31:11 »
Jeg har avtale med GET og har hatt på kanal 119 Viasat fotball.  Men nå er den plutselig ikke tilgjengelig for meg.

Har den bare vært åpen en stund som pr triks ???

Sendte mail til GET idag om dette.

ps. Sheehan kan spille for oss i cupkampen.

Vokes og Max kan spille mot Grimsby i den cupen men ikke i FA cupen.
 

Roy

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #18 på: November 04, 2009, 18:05:14 »
Jeg må jobbe den lørdagen så misser kampen uansett  :( Er vel gjerne slik når det er mulig å få bilder.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Sleivind

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #19 på: November 04, 2009, 18:10:23 »
Jeg har avtale med GET og har hatt på kanal 119 Viasat fotball.  Men nå er den plutselig ikke tilgjengelig for meg.

Har den bare vært åpen en stund som pr triks ???

Sendte mail til GET idag om dette.

ps. Sheehan kan spille for oss i cupkampen.

Vokes og Max kan spille mot Grimsby i den cupen men ikke i FA cupen.


Det var nok bare et lite pr-stunt, alle GET-kunder hadde Viasat fotball i oktober!

Hallgeir *

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #20 på: November 04, 2009, 19:00:09 »
Jeg har avtale med GET og har hatt på kanal 119 Viasat fotball.  Men nå er den plutselig ikke tilgjengelig for meg.

Har den bare vært åpen en stund som pr triks ???

Sendte mail til GET idag om dette.

ps. Sheehan kan spille for oss i cupkampen.

Vokes og Max kan spille mot Grimsby i den cupen men ikke i FA cupen.


Det var nok bare et lite pr-stunt, alle GET-kunder hadde Viasat fotball i oktober!
Akkurat som de som er Altiboks-kunder.  >:(
Super Leeds since 1968

Tom S

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #21 på: November 06, 2009, 07:02:52 »
Kommer Larry til å køyre uendra oppstilling, eller vil han slippe til nokre "fringe players"?

Korleis er det med skaden til Robbo?
Kanskje Prutts bør få spille nokre minutt?
Kva med White eller andre unggutter?
Kven bør starte på topp ilag med "the goal machine"?

Eg trur Larry kun gjer dei endringer han er tvinget til pga skader/suspensjoner, men at det vert større rokeringer til Grimsby kampen.
COME ON LEEDS !!

Leedsulf

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #22 på: November 06, 2009, 07:46:47 »
Det blir vel Grella eller Showmeyourmummy på topp, ettersom alle de tre førstevalgene til å spille ved siden av Becks er ute med skade, cup tied (i mangel på norsk ord) og suspensjon.
Snoddy spilte vel også en del spiss i Livingston, så kanskje han er et alternativ på topp, med Robbo på vingen.

Hadde vært spennende å se denne Somma også, men det er vel mer sansynlig at han spiller på tirsdag. Dersom han er skadefri, vel og merke. Har omtrent ikke hørt noe om han siden han ankom klubben.

nord

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #23 på: November 06, 2009, 12:29:44 »
Dette kan blive en god mulighed at prøve noget nyt! Jeg er ikke i tvivl om at Grayson som altid har en god plan ::)
 

auren

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #24 på: November 06, 2009, 12:34:00 »
Her er mitt lag:

Ankergren - Crowe, Naylor, Kissa, Hughes - Grella, Howson, Doyle, Johnson - Beckford, Showunmi

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #25 på: November 06, 2009, 12:59:46 »
Denne kampen bryr jeg meg ikke mye om, det er KUN serien som betyr noe for meg i år. MOT

auren

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #26 på: November 06, 2009, 13:30:01 »
Denne kampen bryr jeg meg ikke mye om, det er KUN serien som betyr noe for meg i år. MOT

Er ganske enig her. Litt "nedtur" når vi først får se Leeds på tv, så er det en cup-kamp. Det samme gjelder jo mot Grimsby på tirsdag. Men Leedskamper SKAL sees. Uansett!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #27 på: November 06, 2009, 13:39:44 »
Denne kampen bryr jeg meg ikke mye om, det er KUN serien som betyr noe for meg i år. MOT

Er ganske enig her. Litt "nedtur" når vi først får se Leeds på tv, så er det en cup-kamp. Det samme gjelder jo mot Grimsby på tirsdag. Men Leedskamper SKAL sees. Uansett!

auren

Selvfølgelig er det opprykk som gjelder, men eg syns no uansett det er moro å vinne fotballkamper og ein cuprun er ikkje å forakte.

Det var da stor stas med l'pool på ER etter gammelt, kanskje kan vi oppleve nok ein toppkamp om vi når 3.runde.
Og ein tur til Wembley i malingskøppen, moro det og.

Trur det er viktig å få inn ein vinnerkultur i klubben og då må alle kamper/turneringer takast på alvor, det vil også hjelpe oss i kampen om opprykk.
Trur ikkje det er lurt å ender alt for mykje på laget heller, kontinuitet er nøkkelord.
COME ON LEEDS !!

ArneS

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #28 på: November 06, 2009, 14:26:25 »
OLDHAM TRIVIA

Oldham ligger i Greater Manchester.  Selve byen har drøye 100.000 innbyggere mens det i distriktet er det doble.  Byen var egentlig en del av Lancashire, og var et internasjonalt senter for tekstilproduksjon på 1800-tallet.  I sine glansdager ble det i byen alen spunnet mer bomull enn i Tyskland og Frankrike tilsammen.
I dag er byen for det meste en forstad til Manchester, men har en del virksomhet innenfor utdanning og kunst.
Byen har ingen - ingen landemerker i følge Wikipedia.
Oldham har en asiatisk befolkning på ca 25%.  Byen er demografisk ung, da bare 12% av innbyggerne er over 65 år.
Kjentfolk med tilknytning til Oldham, er Winston Churchill, prøverørsbarnet Louise Brown, det tidvis glimrende rockebandet Inspiral Carpets, samt David Platt.

Oldham Athletic - the Latics - ble stiftet i 1895 som Pine Villa FC.  Dagens navn kom i 1899.    Laget spiller i blå hjemmedrakter.  De rosa fra februar var en one-off til støtte for en lokal brystkreftaksjon.
Stadion er velkjente Boundary Park, med kapasitet på 10 638.  Høyeste tilskuerantall er likevel 47 671 fra tiden lenge før det ble påbudt med all seaters.  Boundary Park er kjent for å være det kaldeste stadion i UK.  Det er også det nest høyest beliggende.  Avstanden fra Leeds er ca 50km.

Klubben har lite å fare med sportslig, men var under Joe Royle 3 år på øverste nivå.  De fikk også æren av å være med på å starte Premier League.  Så gikk det nedover raskt, og i 1997/1998 var klubben på nivå 3 der man fortsatt er.

Klubben har hatt mange kjente spillere, spesielt med tanke på årene på nivå 1.
Her er noen av dem:

Gunnar Halle
Tore Pedersen
Asa Hartford
Denis Irwin
John Sheridan
Ian Westlake

+ noen andre vi kjenner på dagens lag:   Sean Gregan og Alan Sheehan
Den 17. mann

TrJ

Sv: Oldham - Leeds FA- cup 1.runde 09/10.
« Svar #29 på: November 06, 2009, 14:38:10 »
I statistikkene ser jeg at Leeds kun har møtt Oldham en gang tidligere i FA-cupen.
Det var på ER, 28.januar 1995. Vi vant 3-2 og Masinga og David White putta for oss, mens Palmer putta et for hvert lag!! (vår gamle helt Halle putta det andre for Oldham)
Det var vel typisk for Palmer, gjorde en god ting framover så ble det også en dårlig ting bakover..  ;D
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.