Skrevet av Emne: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!  (Lest 8297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« på: Oktober 30, 2009, 22:29:15 »
Av ren nysgjerrighet så klikket jeg meg inn på denne saken på vg.no:

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=584536

Hold på hatten dere! Kongen og co har fått svineinfluensavaksinen før hvermansen! Hva gir dere meg? Dette er jo skandaløst! Kongefamilien, som ikke betyr noe som helst for Norge! Kongen og Dronningen, hva skal de med vaksinen? De er jo bare 72 år gamle, og Kongen har jo ikke vært hjertesyk heller! Nei, de burde heller ha stått i kø på den lokale helsestasjonen! (ironialarm)

Er det bare jeg som greier å bli provosert av det folk skriver her?  ???

http://www.vg.no/protokoll/?pid=435&fylke=00&kommune=0&start=1050

Tom S

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #1 på: Oktober 30, 2009, 22:31:02 »
Så lenge vi har kongehus i Norge er det soleklart at de skal prioriteres!
(Om vi skal ha kongehus er ein anna diskusjon)
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #2 på: Oktober 30, 2009, 22:34:50 »
Lar meg ikke provosere og selvsakt skal Kongen prioriteres når det gjelder vaksinen mot svineinfluensa!

h.b

  • Gjest
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #3 på: Oktober 30, 2009, 22:35:49 »
Det viktigste for en nasjon er å ha Leds supportere,  Jeg forlanger derfor Leeds supportere først i køen

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #4 på: Oktober 30, 2009, 22:37:51 »
Det viktigste for en nasjon er å ha Leds supportere,  Jeg forlanger derfor Leeds supportere først i køen

Enig i det h.b :D men Kongen aller først!

auren

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #5 på: Oktober 30, 2009, 23:27:03 »
Det viktigste for en nasjon er å ha Leds supportere,  Jeg forlanger derfor Leeds supportere først i køen

Enig i det h.b :D men Kongen aller først!

Kongen? Mener du Bates? ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

euphor9

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #6 på: Oktober 31, 2009, 11:06:04 »
Jeg fikk vaksinen på onsdag,men jobber på sykehus.

Selvfølgelig skal Kongen prioriteres synes jeg, er ikke "royalist" men forholder meg til at vi har
ett kongehus.

Fikk hilse på Kong Olav mens jeg var 13åring og 19åring,beste Kongen vi har hatt i Norge.

Svend Anders

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #7 på: Oktober 31, 2009, 12:45:11 »
Det viktigste for en nasjon er å ha Leds supportere,  Jeg forlanger derfor Leeds supportere først i køen

Send inn dette som forslag til neste styremøte i LUSCOS!  ;)

SA

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #8 på: Oktober 31, 2009, 13:00:43 »
Det viktigste for en nasjon er å ha Leds supportere,  Jeg forlanger derfor Leeds supportere først i køen

Enig i det h.b :D men Kongen aller først!

Kongen? Mener du Bates? ;D

auren

Med Kongen mener jeg Harald V. Bates måtte i så tilfelle bli sammenlignet som narren og burde fått vaksinen sist, hvis det var mer vaksine igjen da :D

fjellhaugen

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #9 på: Oktober 31, 2009, 14:25:11 »
Av ren nysgjerrighet så klikket jeg meg inn på denne saken på vg.no:

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=584536

Hold på hatten dere! Kongen og co har fått svineinfluensavaksinen før hvermansen! Hva gir dere meg? Dette er jo skandaløst! Kongefamilien, som ikke betyr noe som helst for Norge! Kongen og Dronningen, hva skal de med vaksinen? De er jo bare 72 år gamle, og Kongen har jo ikke vært hjertesyk heller! Nei, de burde heller ha stått i kø på den lokale helsestasjonen! (ironialarm)

Er det bare jeg som greier å bli provosert av det folk skriver her?  ???

http://www.vg.no/protokoll/?pid=435&fylke=00&kommune=0&start=1050

ser ikke ut som du får mye sympati her sleivind ;)

og jeg må nok som de andre si at i og meg vi har et kongehus bør de prioriteres.

det jeg kan gi deg et poeng i er at selve sjefen og kona er født før 1950 og dermed er de nok resistente for H1N1 viruset. gjerne de kunne sluppet prioritering..... men det blir jo litt søkt det også da
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Per Arne

  • Gjest
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #10 på: Oktober 31, 2009, 15:01:43 »
Av ren nysgjerrighet så klikket jeg meg inn på denne saken på vg.no:

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=584536

Hold på hatten dere! Kongen og co har fått svineinfluensavaksinen før hvermansen! Hva gir dere meg? Dette er jo skandaløst! Kongefamilien, som ikke betyr noe som helst for Norge! Kongen og Dronningen, hva skal de med vaksinen? De er jo bare 72 år gamle, og Kongen har jo ikke vært hjertesyk heller! Nei, de burde heller ha stått i kø på den lokale helsestasjonen! (ironialarm)

Er det bare jeg som greier å bli provosert av det folk skriver her?  ???

http://www.vg.no/protokoll/?pid=435&fylke=00&kommune=0&start=1050

ser ikke ut som du får mye sympati her sleivind ;)

og jeg må nok som de andre si at i og meg vi har et kongehus bør de prioriteres.

det jeg kan gi deg et poeng i er at selve sjefen og kona er født før 1950 og dermed er de nok resistente for H1N1 viruset. gjerne de kunne sluppet prioritering..... men det blir jo litt søkt det også da

Og janteloven mistolker du fullstendig, Sleivind.

 ;D

fjellhaugen

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #11 på: Oktober 31, 2009, 16:04:29 »
hehe.. det baller på seg nå... ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Sleivind

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #12 på: November 01, 2009, 00:18:15 »
Nå var jo hele poenget mitt at Kongen selvsagt skal prioriteres!

Jeg har jo til og med kommet med en ironialarm der  :D

Jeg har visst blitt kraftig misforstått her!  :-[

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #13 på: November 01, 2009, 00:22:26 »


Jeg har jo til og med kommet med en ironialarm der  :D

Jeg har visst blitt kraftig misforstått her!  :-[
Hehe, slikt går folket hus forbi når de ikke ønsker å se det :)
(Fakta. 'Ironialarm'-bemerkningen din så jeg aldri) :) Folket ser det de vil se :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sleivind

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #14 på: November 01, 2009, 00:38:38 »


Jeg har jo til og med kommet med en ironialarm der  :D

Jeg har visst blitt kraftig misforstått her!  :-[
Hehe, slikt går folket hus forbi når de ikke ønsker å se det :)
(Fakta. 'Ironialarm'-bemerkningen din så jeg aldri) :) Folket ser det de vil se :)



Hehe!

Tror jeg skal understreke ironien med  :P og  ::) neste gang!

lojosang

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #15 på: November 01, 2009, 01:34:53 »


Jeg har jo til og med kommet med en ironialarm der  :D

Jeg har visst blitt kraftig misforstått her!  :-[
Hehe, slikt går folket hus forbi når de ikke ønsker å se det :)
(Fakta. 'Ironialarm'-bemerkningen din så jeg aldri) :) Folket ser det de vil se :)



Hehe!

Tror jeg skal understreke ironien med  :P og  ::) neste gang!

Ehm.... Selv uten ironialarmen der burde det være en sak smalere enn slipset til en anorektisk bendelorm å avsløre ironien i det innlegget.  ::)
- Leif Olav

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #16 på: November 04, 2009, 15:52:42 »
Kongen har bare èn nyre og har høyt kolesterol. Han er dermed i risikogruppen! Verre med ishockeylaget som fikk.. eller ledelsen på A-hus.. direktører som sitter på kontoret dagen lang .. mens leger og sykepleiere som møter pasientene ikke får..
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Leif Sverre

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #17 på: November 05, 2009, 17:33:18 »
Kongen har bare èn nyre og har høyt kolesterol. Han er dermed i risikogruppen! Verre med ishockeylaget som fikk.. eller ledelsen på A-hus.. direktører som sitter på kontoret dagen lang .. mens leger og sykepleiere som møter pasientene ikke får..


Har kongen bare en nyre ?? og høyt kolosterol ? Trodde han ble operert for blærekreft   for noen år tilbake...
 

Bites Yer Legs

KEEP FIGHTING!!

p0ndus

  • Gjest
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #19 på: November 15, 2009, 22:31:37 »
Tenker at vi Leedssupportere har et så sterkt immunforsvar at svineinfluensaen ikke biter på oss. Men Man U fansen må jo løpe og ta den umiddelbart for de må jo høre til gruppen av de med hjerte/lunge problemer, diabetiker, nyresvikt, overvektige samt Man U fans. (mener jeg så de på helsedirektorotets liste ja)  ;D ;D ;D

josoer

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #20 på: November 15, 2009, 23:02:56 »
http://www.tv2underholdning.no/gkn/artister-vaksinert-mot-svineinfluensa-foer-turn-3000326.html

Javel...

Vi er mange som må levere en "vare" om det nå er jobb, studier osv....Heldigvis så ser det ut som om det ikke har gått hardt utover sykefraværet denne svineinfluensaen.

Eg fant ut at det kanskje var best å vaksinere meg. Hva med dere?

Sleivind

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #21 på: November 15, 2009, 23:21:41 »
http://www.tv2underholdning.no/gkn/artister-vaksinert-mot-svineinfluensa-foer-turn-3000326.html

Javel...

Vi er mange som må levere en "vare" om det nå er jobb, studier osv....Heldigvis så ser det ut som om det ikke har gått hardt utover sykefraværet denne svineinfluensaen.

Eg fant ut at det kanskje var best å vaksinere meg. Hva med dere?

Den dagen jeg får tilbud om det så kanskje! Ellers så bør vel de i risikogruppen få vaksinert seg først, og selvfølgelig yrker som gjør at de er utsatt, og kongen selvsagt  ::)

Sleivind

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #22 på: November 19, 2009, 22:14:34 »
http://www.dagbladet.no/2009/11/19/nyheter/svineinfluensa/helse/innenriks/pandemi/9122245/

Noen som har gått i protesttog i dag?

Og er det noen som kan forklare meg hvorfor noen går i protesttog mot noe som er gratis og helt frivillig?

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #23 på: November 20, 2009, 15:09:19 »
Jeg har ikke vaksinert meg enda.. men jeg burde nok ettersom jeg er i helevesenet og kan smitte andre. Men jeg skal vaksinere andre til uken...  :D
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

lojosang

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #24 på: November 21, 2009, 00:41:56 »
http://www.dagbladet.no/2009/11/19/nyheter/svineinfluensa/helse/innenriks/pandemi/9122245/

Noen som har gått i protesttog i dag?

Og er det noen som kan forklare meg hvorfor noen går i protesttog mot noe som er gratis og helt frivillig?

Fordi de er ravende gale og vi ikke har råd til tvangstrøyer nå som vi har brukt så mye penger på vaksine?  ;D
- Leif Olav

Bites Yer Legs

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #25 på: November 21, 2009, 01:26:55 »
http://www.dagbladet.no/2009/11/19/nyheter/svineinfluensa/helse/innenriks/pandemi/9122245/

Noen som har gått i protesttog i dag?

Og er det noen som kan forklare meg hvorfor noen går i protesttog mot noe som er gratis og helt frivillig?

Fordi de er ravende gale og vi ikke har råd til tvangstrøyer nå som vi har brukt så mye penger på vaksine?  ;D

Og vi har ytringsfrihet osv osv.. herre  :-\   ::)

I intensjonen er det vel ikke en protest mot vaksinen, men mot det de mener er ensidig dekning og propaganda fra FHI og media. Noen mener vi bør ta oss råd til dette i vårt landstrakte land.. :-\ Kokkoalarm!!

Syntes vi skal ta ball og ikke mann 8)
KEEP FIGHTING!!

Sleivind

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #26 på: November 21, 2009, 14:10:51 »
Hva tror dere?

Inneholder vaksinen en nanochip slik at CIA kan overvåke oss?

Eller er vaksinen en konspirasjon?

http://www.dagbladet.no/2009/11/19/nyheter/vaksine/svineinfluensa/9107213/


Vinne verdensherredømme
Bürgermeisters teori er at denne saken og den pågående svineinfluensautbruddet og vaksineprogrammet, beviser at det er en stor konspirasjon iscenesatt av et internasjonalt forbrytersyndikat med koblinger til både store børsnoterte selskaper og FN.

Hensikten, ifølge Bürgermeister, er å utføre massemord i USA, Storbritannia og en rekke andre land for å vinne verdensherredømme og kontrollere menneskene.

Bürgermeister sier til Nettavisen at hun er overbevist om at vaksinen er dødelig.

- Når man legger sammen alle brikkene, så kan man se at multinasjonale selskaper forsøker å få verdensherredømme. De ønsker å redusere befolkningen. Jeg legger bare sammen alle bitene. All fakta er tilgjengelig, sier hun.

- Men all forskning viser at befolkningsveksten i stor grad vil skje i utviklingsland, og ikke i Vesten. Hva er da grunnen til at vaksineringen ikke er like omfattende i utviklingslandene?

- Befolkningen i utviklingsland kan på en enkel måte bli redusert ved å skape hungersnød. Det kan de blant annet gjøre ved å kjøre opp matprisene. De måtte utvikle noe helt spesielt for oss i Vesten, sier hun

lojosang

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #27 på: November 21, 2009, 14:14:02 »
Hundrevis av unngåelige dødsfall intreffer hver år i den vestlige verden på grunn av antivaksinelobbyismen. Særlig sterkt står vrangforestillingene deres i UK, Australia og USA. Noen ganger er det etter min mening helt greit å ta mann. De har jo ingen ball.

Hadde Dreyer og hans medløpere hatt FNUGG av vitenskapelig bevis for de latterlige påstandene sine ville media stått i kø for dem. Det de har er et par studier som ble tilbakevist som usikre eller i verste fall ren juks for mangfoldige år siden, samt en økonomisk interesse i å selge sukkervann, rugspireavkok og sølv som gjør folk knall blå samt annen kvakksalve som gang på gang er blitt bevist ikke har noen som helst terapautisk effekt.

Vær klar over at disse folkene bruker en hver støtte de får i enkeltsaker som bevis på at de har rett i alle sine påstander. Som at vaksiner er en del av en masseutryddelse av menneskeheten, et gigantisk tankekontrollprosjekt osv. At ingen vaksiner virker, at virus ikke tar livet av folk, men vaksinene gjør det osv.

Vaksiner er viktige. Vaksiner redder liv. De som nekter sine barn å ta velutprøvde vaksiner setter egne OG andres barn i fare.

- Leif Olav

Bites Yer Legs

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #28 på: November 21, 2009, 15:37:25 »
Hundrevis av unngåelige dødsfall intreffer hver år i den vestlige verden på grunn av antivaksinelobbyismen. Særlig sterkt står vrangforestillingene deres i UK, Australia og USA. Noen ganger er det etter min mening helt greit å ta mann. De har jo ingen ball.

Hadde Dreyer og hans medløpere hatt FNUGG av vitenskapelig bevis for de latterlige påstandene sine ville media stått i kø for dem. Det de har er et par studier som ble tilbakevist som usikre eller i verste fall ren juks for mangfoldige år siden, samt en økonomisk interesse i å selge sukkervann, rugspireavkok og sølv som gjør folk knall blå samt annen kvakksalve som gang på gang er blitt bevist ikke har noen som helst terapautisk effekt.

Vær klar over at disse folkene bruker en hver støtte de får i enkeltsaker som bevis på at de har rett i alle sine påstander. Som at vaksiner er en del av en masseutryddelse av menneskeheten, et gigantisk tankekontrollprosjekt osv. At ingen vaksiner virker, at virus ikke tar livet av folk, men vaksinene gjør det osv.

Vaksiner er viktige. Vaksiner redder liv. De som nekter sine barn å ta velutprøvde vaksiner setter egne OG andres barn i fare.




Jeg mener dette var en reinere takling. Det å tilbakevise påstandene som kommer er da unektelig et mye sterkere argument enn å gå rett på person. Skulle gjerne sett at mediadebatten ble noe annet enn en farse, når den først blir viet så mye tid og plass. Det er mitt poeng.
KEEP FIGHTING!!

lojosang

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #29 på: November 21, 2009, 16:10:12 »
Hundrevis av unngåelige dødsfall intreffer hver år i den vestlige verden på grunn av antivaksinelobbyismen. Særlig sterkt står vrangforestillingene deres i UK, Australia og USA. Noen ganger er det etter min mening helt greit å ta mann. De har jo ingen ball.

Hadde Dreyer og hans medløpere hatt FNUGG av vitenskapelig bevis for de latterlige påstandene sine ville media stått i kø for dem. Det de har er et par studier som ble tilbakevist som usikre eller i verste fall ren juks for mangfoldige år siden, samt en økonomisk interesse i å selge sukkervann, rugspireavkok og sølv som gjør folk knall blå samt annen kvakksalve som gang på gang er blitt bevist ikke har noen som helst terapautisk effekt.

Vær klar over at disse folkene bruker en hver støtte de får i enkeltsaker som bevis på at de har rett i alle sine påstander. Som at vaksiner er en del av en masseutryddelse av menneskeheten, et gigantisk tankekontrollprosjekt osv. At ingen vaksiner virker, at virus ikke tar livet av folk, men vaksinene gjør det osv.

Vaksiner er viktige. Vaksiner redder liv. De som nekter sine barn å ta velutprøvde vaksiner setter egne OG andres barn i fare.




Jeg mener dette var en reinere takling. Det å tilbakevise påstandene som kommer er da unektelig et mye sterkere argument enn å gå rett på person. Skulle gjerne sett at mediadebatten ble noe annet enn en farse, når den først blir viet så mye tid og plass. Det er mitt poeng.

Det er et godt poeng.  :)

Hadde bare "motstanderen" tatt motargumenter inn over seg heller enn å stikke av til neste debatt og gulpe opp de samme argumentene etter å ha fått påstandene nedsablet hundre ganger allerede.
- Leif Olav