RYKTER: Spillere inn - Spiller ut, del 14

Started by kjelvi, November 17, 2009, 23:59:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Vi styrket laget i januar med Lowry, McSheffrey og Gradel (permanent). Tilsynelatende har det ikke vært kvaliteten på stallen det har vært problemer med i år, men noe på det mentale planet. Her kan vi jo trekke paralleller til Blackwells periode - hvor vi gikk fra å være i play off finalen til å havne i nedrykkssumpa på få måneder. Med stort sett den samme spillergruppen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Svend Anders

Quote from: jarle on March 25, 2010, 09:53:56
her var det mange "unskyldninger" for at vi ikke har styrket laget SA...

Så vanskelig er det vel ikke... Verden er stor og det finns 10.000 vis av bedre spillere rundt om i verden den de vi har... har alle sagt NEI!

Du må gjerne gå rundt og være sånn stor optimist hele tiden, jarle, jeg forholder meg til virkeligheten og er realist.

*hei, har jeg ikke hørt den før fra andre hold?*  ;)

Men seriøst: Du må gjerne kalle dem unnskyldninger. Men i den virkelige fotballverdenen hender det faktisk at klubber gjør en vurdering av hva slags spillere de ønsker inn, og de må forholde seg til at spillerne de eventuelt ønsker inn noen ganger ikke vil komme inn til klubben.

LeifMorten: Jeg vet ikke hva sportssjefen der oppe pleier å si, men jeg ser vel for meg at spillere i sør lettere bytter klubber de fortsatt kan kjøre på jobb til, enn å måtte dra med seg hele familien på.
Unntaket er jo Christian Berg, som er nærmeste nabo til Fredrikstad Stadion - og kaptein på Glimt.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

jarle

Desverre har Leeds da henta inn feil spillere siden nedrykket til CC... på tide å gjøre noe riktig da.

jarle

Og det med at vi ligger i Nord England...

Det finns jo ingen bra spillere i Man U... Newcastle... Sunderland... Mborough osv...

LeifMorten

Svend Anders vi kunne nesten ha laget en greie som heter hvorfor flytter ikke folk fra sentrale områder nordover... Tror vi skal stå over det.

Det er vel ikke uten grunn at TIL og Glimt henter utlendinger. Det er lettere å få de nordover enn østlendinger.
Men det er jo noen unntak, både i Tromsø og Bodø. Vi har jo hatt noen i Tromsø som vi har sendt til Kongsvinger. Blant annet din gamle kjenning Risholt.

Men du er inne på et moment, som er felles både for klubber i Nord-England og Norge. Skal de ha spillere må de betale mer i lønn enn sine konkurrenter i sør.

Svend Anders

Quote from: jarle on March 25, 2010, 12:45:21
Og det med at vi ligger i Nord England...

Det finns jo ingen bra spillere i Man U... Newcastle... Sunderland... Mborough osv...

Sorry jarle, et øyeblikk drømte jeg at vi lå et par divisjoner under man utd og ikke har deres økonomi...

Av en eller annen grunn forsto jeg ikke at det å kjøpe/selge hus, ta med hele familien til en annen del av landet etc var akkurat det samme for noen som har "vanlig" lønn, som for folk som tjener nok til å ha både 2-3-4 hus operative samtidig, uten å ta opp lån.

Seriøst: Problemet med å få spillere oppover langt større så lenge vi er i L1, og det er derfor jeg tror vi får se en litt annen transfervirksomhet om vi kommer oss opp i CCC.

Men om du ikke aksepterer at problemstillingen rundt dette og de andre poengene jeg listet opp eksisterer, eller har noen interesse what so ever av å se på de(n), så tror jeg vi er ferdig med denne delen av diskusjonen, jarle.

SA
Følges på:

jarle

Ikke sammenlign Nord Norge med Leeds... det er forskjell på 4 timer biltur og 3 døgn for f...

Men snu på flisa... kan vi ikke kjøpe skotter og spillere fra Nord da... de er jo historisk bedre en de fra sør...eller.. hva med utlendinger...

Alt kan bortforklares og unnskyldes... så forbanna lei..hvis ditt.. hvis datt... JUST f**kING DO IT!!

jarle

Her er dine argumenter... ikke et av de holder!

* God nok til å styrke laget i dag
DET FINNS VELDIG MANGE SOM GJØR DET

* Innenfor de posisjonene vi/Grayson ser etter
NO PROBLEM... er det færre backer og midtbanespiller og spisser en det er stoppere og keepere i verden?

* Villig til å gå ned i League One
DET SER VI AT ANDRE FIKK TIL I VINDUET og vi har fått det til før

* Villig til å spille for en klubb i nord
NO PROBLEM... det finns vel spillere på lag i Skottland og Nord England og utlandet hvis en London spiller ikke vil vekk fra WAGS' ene der og bytt de med noen bleike Leeds berter : )

* Ikke astronomisk lønn vi må dekke
Det koster å rykke opp get REAL!

* Ikke ute av kampform
???

* Hunger and desire til å ville gjøre en skikkelig jobb for Leeds United
No comment

* Siste bittelille punkt: En klubb som vil la en slik spiller gå
Det kjøpes og selges spillere hele tiden så det er vel null problem...

Svend Anders

Problem 1 med dine svar på argumentene er jo at du legger opp til at det er Leeds som tar alle disse avgjørelsene. Spilleren selv eller klubben de spiller for sine ønsker og tanker har liksom ikke noe å si for overgangen.

Problem 2 er jo at alle de argumentene jeg listet opp må sees i sammenheng. Det er DA du har en heller liten liste med aktuelle spillere.

Ingen sier det er umulig. Jeg sier bare at det ikke er så himla lett som du skal ha det til. Ingen grunn til å fly i flint av den grunn.

Nå til sporten: Simon Grayson sier det 90% sjanse for at vi signer en PL-spiller på lån innen dagen er omme.

SA
Følges på:

auren

Det du tydeligvis ikke forstår jarle er at hvert av disse kriteriene SA lister opp MÃ... oppfylles. Som for eksempel:

Det finnes 700 dyktige fotballspillere som kan heve stallen vår i UK. Men bare 123 er villige til å gå ned til L1 for å spille. Kun 23 av disse er midstoppere. Kun 4 av disse ønsker å flytte nord i England. Alle disse er ute av kamptrening. SLIK. Det var et eksempel. Se for deg en trakt jarle. Hvis du klarer å traktere det da ;)

auren

Ferre

Noen som vet når vinduet stenges? Ved midnatt eller før?

jackbauer68

Sydhagen

Quote from: Svend Anders on March 25, 2010, 13:40:14

Nå til sporten: Simon Grayson sier det 90% sjanse for at vi signer en PL-spiller på lån innen dagen er omme.

SA

Hvem er denne PL spilleren??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Som jackbauer har skrevet allerede er Michael Brown fra Pompey navnet på ryktebørsen nå.

Det kommer fra andre kilder enn den som først refererte Graysons uttalelse.

http://www.portsmouthfc.co.uk/player/first-team/Michael-11.aspx

Har ikke sett ham spille på en stund men 25 kamper i PL denne sesongen er jo ok. Er vel den posisjonen vi trenger også.

SA
Følges på:

Leedsulf

Først Dickov og nå Brown.
Begynner å lukte krutt nå :)

Annesj

Ja, takk. En grisespiller vi absolutt trenger på midtbanen nå for å vinne baller å sette respekt. Sånne har vi ikke. Men syns det høres rart ut å gå ned til lig 1 etter 18 kamper i PL denne sesongen. Men håper virkelig det er hold i dette.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Svend Anders

Quote from: Annesj on March 25, 2010, 14:28:27
Ja, takk. En grisespiller vi absolutt trenger på midtbanen nå for å vinne baller å sette respekt. Sånne har vi ikke. Men syns det høres rart ut å gå ned til lig 1 etter 18 kamper i PL denne sesongen. Men håper virkelig det er hold i dette.

Portsmouth er i dyp krise og det er vel alle mann over bord der om dagen.

Spørsmålet er hva vi må betale, eller kan få prisen ned i for en slik spiller. Han har vel minst £20,000 i uka. Kan vi presse Pompey til å "ta en Leeds"?

Tipper det blir en leiesum for ham, kanskje med opprykksbonus.

SA
Følges på:

MacMurder

I tillegg til nevnte Brown fra Pompey, er også Hayden Mullins og Richard Hughes i Leeds' søkelys.

jackbauer68

Quote from: MacMurder on March 25, 2010, 14:34:57
I tillegg til nevnte Brown fra Pompey, er også Hayden Mullins og Richard Hughes i Leeds' søkelys.

Get'em all 8)

Sydhagen

Kan det være mulig at Bates og Grayson nå henter inn litt dyrere lånespillere/kjøp for å prøve å sikre opprykket??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Bites Yer Legs

Michael Brown er jo livsfarlig, både for oss og motstandere. Men for all del, kan betale seg. Ã... få Mullins inn hadde jo vært vanvittig, han er jo for bra til å spille i Pompey. Hughes tror jeg blir for lik Doyle.

Men dette er vel lån? Kjøp blir vel ikke gjeldene før sommeren, eller gjaldt det bare om PL-klubber skal handle på Pompey-utsalget?
KEEP FIGHTING!!

Tom S

Eller kanskje det er denne PL-spilleren?

Arsenal starlet Sanchez Watt is set to join Leeds United, skysports.com understands.
The 19-year-old winger has just returned from a month-long stint at Southend.
Now Leeds have been quick to seal a deal for the highly-rated forward.
Watt will spend the rest of the season at Elland Road and will hope to help them to promotion.
Watt will go straight into Leeds' squad for the League One promotion battle with leaders Norwich this weekend.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11719_6053656,00.html
COME ON LEEDS !!

Kickthemdown

Quote from: Tom S on March 25, 2010, 14:52:35

Arsenal starlet Sanchez Watt is set to join Leeds United, skysports.com understands.
Watt will spend the rest of the season at Elland Road and will hope to help them to promotion.
Watt will go straight into Leeds' squad for the League One promotion battle with leaders Norwich this weekend.

Var ikke han linket før sesongen tok til også? En unggutt inn for å sikre opprykket?  :-\

Bites Yer Legs

Quote from: Tom S on March 25, 2010, 14:52:35

Skal man tro hypen er jo denne karen helt sjuk, håper det isåfall blir mer tellende resultater enn Adam Johnson-lånet for noen år siden..
KEEP FIGHTING!!

auren

Kommer det inn en hel haug med panikklån fra Grayson nå? Eller er dette spillere han har hatt i kikkerten en stund?

auren

Trond90

Vi burde prøvd og låne Delph ut sesongen, får ikke mange kampene i Villa..
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Sander

Sikker på det ikke er Lowry som returnerer?

Er PL-spiller og snakk om han skulle komme tilbake så fort han ble frisk..

Trond90

Quote from: Sander on March 25, 2010, 15:06:57

Eg og trur det er han, eller han Watt som Skysports skriver..
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Tom S

Quote from: Trond90 on March 25, 2010, 15:08:38
Quote from: Sander on March 25, 2010, 15:06:57

Eg og trur det er han, eller han Watt som Skysports skriver..

Lowry var bekreftet tilbake til Leeds i går, så det er nok ikkje han det snakkes om her.
COME ON LEEDS !!

baste

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6053656,00.html