Kjøpe seg bolig i England nær Leeds

Started by h.b, December 20, 2009, 16:55:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Har tenkt endel og kommet frem til at innen 7-8 år. Ja da blir det nok et semi detached house på meg i England og i Nærheten av Leeds.
Blir evt å bruke arv på dette etterhvert. Men her kommer jeg til mitt dilemma/valg.
Dere har sikkert fått med dere at jeg synes York er en meget fin by. Men kan man bo i den uten å bli ranet eller å bli lurt.Samtidig så er nok York litt høyt prissatt på bolig enn andre byer grunnet tuismen. For man vet jo at kriminelle trekker mot steder der det er turister. Og York er en turistby i aller høyeste grad.Og boligen jeg velger å bo i kommer til å være tom fra November til Mars. For da blir det på Gran Canaria jeg kommer til å bo. Kreta var en drøm. Men er ikke varm nok om vinteren.
Hva slags steder/by er det man kan lete etter for å bo. Så jeg har satt opp en liste på endel punkter jeg gjerne vil ha. Muligens kan dette være til god hjelp for andre også. For jeg vet at det er andre her på forumet som har en drøm om å flytte til England og i nærheten av Leeds senere.

1)Byen bør være maks 1 time fra Leeds med tog og ligge ved toglinja helst
2)Byen bør ha lav kriminalitet
3)Byen bør være passe stor, og ikke større enn York. jo mindre jo bedre egentlig
4)Byen bør ha et lokalt fotball lag som hører hjemme i de lavere divisjoner
5)Det bør være overkommelige priser på boliger med en bolig i nærheten av sentrum og med et lokalt lite koselig og levende sentrum
6)Det bør være minst 2 godt besøkte puber i nærheten av stedet jeg vil kjøpe meg bolig, og mange i sentrum
7)Det bør være god offentlige tranport i denne byen
8)Byen kan gjerne ligge ved en kanal. Koselig med kanalbåter
9)Kino og restaurant som er god bør ligge her. Altså et godt kulturliv
10)Det bør være gode rekreasjonsmuligheter med nærhet til naturen, og gjerne ha masse man kan se på i nærheten

Lista kan sikkert gjøres lengre. Så tar gjerne imot hjelp her. Det er som sagt annerledes å kjøpe meg en bolig å bo, enn å bare være på helgetur

Per Arne

Kort spørsmål:

Du vurderer å flytte til Leeds, men går gjerne glipp av de ca 30 kampene Leeds spiller fom november tom mars??

h.b

h.b

Samtidig så vil jeg vel mest sannsynlig være i England i juletiden. Får derfor med meg endel kamper da også

Per Arne

h.b

Nei. jeg skal ikke jobbe der. Skal pensjonere meg når jeg er et par og 50 . Dette på grunn av helsa som tilsier at dette er det eneste riktige

Henning

York er ein fin by å bu i. Ikkje mykje kriminalitet der, samanlikna med dei større byane. Og du finn mange fine områder litt utanfor sjølve sentrum.

Og viss du vil leige ut mens du er vekke, er det problemet løyst.

h.b

Har titta og synes prisene er betraktelig høyere enn på et  sted som heter Skipton f.eks. Når jeg leiter etter bolig i et sted som heter Bingley , ja da er prisene nesten 20  % lavere. Men dette er selvsagt et vurderingsspørsmål

h.b

En liten katalog som viser priser. Kan få det fra 29.500 pund. Men da må du til Middlesborough
http://rightmove.digi-page.net/?id=northyork

ollan

Spar pengene og kjøp deg en bil............Jeeezz,
Ollan

h.b

Quote from: ollan on December 30, 2009, 16:37:12
Spar pengene og kjøp deg en bil............Jeeezz,

Det blir nok begge deler med tiden. Kommer til å sette 120.000 pund som makstak på bolig, helst i York

p0ndus

Kjære vene, kjøpe hus i nærheten av Leeds og reise vekk fra November til Mars.Sammenligner det (vagt) med å tilbrede en kongemiddag, kun for å lukte på den. M.a.o det fatter  jeg ingenting av. Men en ting vet jeg at om du kjøper deg en kåk, så bruk vanlig sunn fornuft,
og kjøp for all del ikke i MANCHESTER. Om jeg blir pensjonist (ca 2030) skal jeg sende kona 9 måneder  i eksil i syden mens jeg skal leie meg en kåk i perioden nærmest mulig E.R. Skal forresten se Norwich-Leeds nå til våren og det blir stas.

Leif Sverre

Quote from: h.b on December 20, 2009, 22:49:20
Nei. jeg skal ikke jobbe der. Skal pensjonere meg når jeg er et par og 50 . Dette på grunn av helsa som tilsier at dette er det eneste riktige

Er det lov å spørre hvilken pensjonsavtale du har som gir deg pensjon ved fyllte 52 år ?Og hvor mye du får utbetalt pr. mnd da.
Jeg ber til de høyere makter om at ikke regjeringen tukler med AFP ordningen så jeg kan slutte å jobbe ved fyllte 62.

h.b

Er desverre redd for at jeg blir ufør innen den tid

h.b

Quote from: p0ndus on January 05, 2010, 22:33:04
Kjære vene, kjøpe hus i nærheten av Leeds og reise vekk fra November til Mars.Sammenligner det (vagt) med å tilbrede en kongemiddag, kun for å lukte på den. M.a.o det fatter  jeg ingenting av. Men en ting vet jeg at om du kjøper deg en kåk, så bruk vanlig sunn fornuft,
og kjøp for all del ikke i MANCHESTER. Om jeg blir pensjonist (ca 2030) skal jeg sende kona 9 måneder  i eksil i syden mens jeg skal leie meg en kåk i perioden nærmest mulig E.R. Skal forresten se Norwich-Leeds nå til våren og det blir stas.

Ikke noe vondt om Leeds i den forstand. Men Leeds har ikke den magafølelsen som jeg liker når jeg er i England. Er mange byer som er bedre enn Leeds. Desverre så er Leeds litt for upersonlig og kald. York er 100 ganger bedre å være i. Og med min helse, så tillater ikke det lange opphold i England og et rått værmiljø om vinteren. Derfor så vil jeg også ha en bolig i syden jeg kan bruke når jeg ikke er i England

Per Arne

Quote from: h.b on January 11, 2010, 00:45:39

Må si vi har et fantastisk trygdesystem i Norge!

Er det virkelig slik at man kan uføretrygde seg, flytte akkurat hvor man vil i verden, og så heve trygd fra den norske stat. Ja da er det ikke farlig med enkelte.

:)

h.b

Quote from: Per Arne on January 11, 2010, 07:58:02
Quote from: h.b on January 11, 2010, 00:45:39

Må si vi har et fantastisk trygdesystem i Norge!

Er det virkelig slik at man kan uføretrygde seg, flytte akkurat hvor man vil i verden, og så heve trygd fra den norske stat. Ja da er det ikke farlig med enkelte.

:)

Sålenge vi har EØS avtalen.Ja da har jeg rett på å få utbetalt mine penger uansett hvor jeg bor hvis jeg er ufør

p0ndus

Heisan! hva med et luscosenter for eldre og uførepensjonister i gangavstand til E.R m/sesongkort og  med alle rettigheter. Det hadde vært FANTASTISK å se fram i mot om 25 år.

h.b

Sikkert smak og behag. Men Elland road ligger i Beeston. Beeston er ikke akkurat det stedet jeg ville hatt et sted å bo. Om det er mye kriminalitet der vet jeg ikke så mye om. Men selve området er lite attraktivt

ollan

Quote from: h.b on January 11, 2010, 20:28:10
Sikkert smak og behag. Men Elland road ligger i Beeston. Beeston er ikke akkurat det stedet jeg ville hatt et sted å bo. Om det er mye kriminalitet der vet jeg ikke så mye om. Men selve området er lite attraktivt
ser du ikke ironien i alle innleggene som kommer på denne topicen???
Ollan