Hva med gaver til de fatige istedenfor å kjøpe dyre gaver til familien

Started by h.b, December 21, 2009, 15:50:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Har dere tenkt over hvor mye unødvendige gaver dere gir til familien. Jeg var en tur på butikken i går ettermiddag. Skulle kjøpe gave til guttungen. Gikk forbi NAV. Der kom en dame gråtende ut fra dette kontoret. Jeg kjenner denne dama og vet at hu sliter. Hun fikk beskjed fra NAV om at søknad om nødhjelp ikke vil bli behandlet før jul. Hun hadde da spurt hva hun skulle gjøre. Gå på frelsesarmeen sa de til henne.
Jeg ble faktisk så dårlig til mot av dette at jeg bestemte meg for å heller leite etter en gave ti 100 kroner til guttungen, og heller sette resten av de pengene jeg hadde tenkt å bruke på guttungen inn på frelsesarmens konto.
Så dette gjorde jeg nå for 5 minutter siden. Så hvis det er flere av oss som gjør det samme her i landet. Ja da vil vi kunne fått det bedre med oss selv. For idag ble frelsesarmeen 900 kroner rikere til bruk blandt de som ikke har det så godt

Hallgeir *

Tiltaket er selvfølgelig både godt og prisverdig. En del bedrifter gir også det beløpet de ville ha brukt på sine ansatte, til et veldedig formål. Kan jo nevne at min arbeidsgiver, Posten Norge AS, gir 1,5 millioner kroner til SOS Barnebyer. Jeg kommer definitivt ikke til å savne den oppmerksomheten jeg ellers ville ha fått.

Selv gir jeg flere tusen kroner til diverse vanskeligstilte barn, ikke spesielt til jul, men fordelt over hele året.
Super Leeds since 1968

fjellhaugen

flott gjort håkon :)

må si det er helt utrolig at staten norge(i denne anledning NAV) bruker private organisasjoners velvilje for det det er verdt. hva ville norge vært uten disse menneskene?

vi gjør også som posten og gir heller en pengegave til veldedighet istedet for at man får noe "ubrukelig" til jul fra jobben hvert år.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Per Arne

Quote from: h.b on December 21, 2009, 15:50:42
Har dere tenkt over hvor mye unødvendige gaver dere gir til familien. Jeg var en tur på butikken i går ettermiddag. Skulle kjøpe gave til guttungen. Gikk forbi NAV. Der kom en dame gråtende ut fra dette kontoret. Jeg kjenner denne dama og vet at hu sliter. Hun fikk beskjed fra NAV om at søknad om nødhjelp ikke vil bli behandlet før jul. Hun hadde da spurt hva hun skulle gjøre. Gå på frelsesarmeen sa de til henne.
Jeg ble faktisk så dårlig til mot av dette at jeg bestemte meg for å heller leite etter en gave ti 100 kroner til guttungen, og heller sette resten av de pengene jeg hadde tenkt å bruke på guttungen inn på frelsesarmens konto.
Så dette gjorde jeg nå for 5 minutter siden. Så hvis det er flere av oss som gjør det samme her i landet. Ja da vil vi kunne fått det bedre med oss selv. For idag ble frelsesarmeen 900 kroner rikere til bruk blandt de som ikke har det så godt

Jøss! Rene julefortellingen, jo!!

P.S: Sikkert mange som bidrar til mye godt rundt om, uten å måtte blamere med det her.

h.b

Quote from: Per Arne on December 22, 2009, 08:48:00
Quote from: h.b on December 21, 2009, 15:50:42

Jøss! Rene julefortellingen, jo!!

P.S: Sikkert mange som bidrar til mye godt rundt om, uten å måtte blamere med det her.

Er ikke for å blamere det her det er snakk om. Men jeg er ihvertfall ikke glad i jula. Og hvis noen av oss kan gjøre det samme som jeg gjorde. Ja da får kanskje noen andre det bedre enn hva jeg hadde og dermed kanskje vil sette pris på jula.
Eller vi kan jo lukke øynene og tenke. Dette er ikke mitt problem

Masinga

Masinga, medl.nr. 1250

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Wexler

Jeg liker ikke slike skrytekort fra firmaer som sier at de er gavmilde ovenfor veldedige organisasjoner. Spesielt ikke de statlige. Vi betaler nok skatt som det er i dette landet. Jeg vil vel tro de fleste av oss individuelt gir til en eller flere veldedige organisasjoner uten å skryte av det.
Men jeg kutter ikke ut julegavene til de som jeg er glad i for det !

Hallgeir *

Quote from: Wexler on December 23, 2009, 13:59:20
Jeg liker ikke slike skrytekort fra firmaer som sier at de er gavmilde ovenfor veldedige organisasjoner. Spesielt ikke de statlige. Vi betaler nok skatt som det er i dette landet. Jeg vil vel tro de fleste av oss individuelt gir til en eller flere veldedige organisasjoner uten å skryte av det.
Men jeg kutter ikke ut julegavene til de som jeg er glad i for det !
Skrytekort? Julekort er vel det som skal brukes på denne tida.. 8)
Super Leeds since 1968

B-m

Fint gjort hb!

Personlig så har jeg gitt en ekstra fin gave til brodern som er arbeidsledig.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Therese

Vil anbefale de små lappene som ligger ved kassa på flere matbutikker. Der kan du velge blandt 20 kr, 50 kr eller 100 kroner tror jeg. Som går til frelsesarmeen. Bare å plukke det du vil ha og levere det i kassen :)
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Erik Bakke

Veldig bra tanke, og som jeg har prøvd å få hele familien med på hvert år. Helt greit at barna får litt gaver, men vi voksne klarer oss fint uten.