Bør innspark erstatte innkast?

Started by Tom S, December 27, 2009, 07:24:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bør innspark erstatte innkast?

JA
2 (12.5%)
NEI
14 (87.5%)

Total Members Voted: 16

Voting closed: December 30, 2009, 07:24:21

Tom S

http://www.nrksport.no/fotball/premier_league/1.6923704

Wenger sier at han tror at en endring til innspark vil føre til flere korte pasninger.
Han tror også at endringen vil føre til at spillet glir fortere og at det ikke blir kortere pauser når ballen er ute av spill.

Kva meiner dere folkens?
Er det på tide med regelendring?
Kanskje vant rundt bana hadde satt fart på kampene?

Eg for min del er litt konservativ og foretrekker innkast og fotballbaner uten vant.
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Nærmeste spiller på laget som har blitt tildelt kast må ta kastet inne 5-6 sekunder, hvis ikke får motstanderlag kastet. Tenker det ville satt litt mer fart i spillet!

Leedsulf

Ser for meg at lagene ville bestått av én spiller med Beckham-fot, og ni Jostein Flo-kopier ettersom det er "frispark" ganske så ofte.
Og hva skjer med corner? Gleden og spenningen av å fremskaffe det forsvinner jo, ettersom et innspark 20 meter lenger oppe i banen er mer farlig.
Nei, behold visse ting som de er.

LeedsU878

Arsene Wengers argumentasjon gikk på at noen lag, som f.eks. Stoke, hadde en fordel og at man derfor burde droppe innkast.

Handler ikke fotball om å sette sammen spillere så man har en fordel?

Nei, jeg er veldig konservativ når det kommer til fotball. Jeg liker ikke videodømming, og mener absolutt av vi bør beholde innkastet.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Therese

Nei! Morsomt og unikt å se Delap nærmest kaste corner. Kastearmen kan trenes til en viss grad og de fleste lag har en som kaster ganske langt. Snakk om å utnytte det bare. Syntes ikke man skal "straffe" et lag fordi en spiller har et litt unikt talent?

Wenger begynner å bli litt for klagete etter min smak nå..
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Jon R

Wengers utspill om at lange innkast er "urettferdig", kvalifiserer glatt til årets dummeste.
Jon R.

Asbjørn

Quote from: Jon R on January 03, 2010, 23:05:57
Wengers utspill om at lange innkast er "urettferdig", kvalifiserer glatt til årets dummeste.

Nei. Ikke enig!

...for dette uttalte han vel i fjor ???

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sleivind

Wenger tror det vil føre til flere korte pasninger, kanskje hos Arsenal, men hos alle andre ville dette resultert enda flere "cornere".

Jon R

Quote from: Asbjørn on January 03, 2010, 23:14:13

Nei. Ikke enig!

Ifjor var vel også et år?  ::)
Jon R.

Rune Bergen

Ja, underveis er fotballen i utvikling, så en dag får vi kanskje nettopp denne endringen.

Per Arne

Quote from: Rune Bergen on January 12, 2010, 19:33:16
Ja, underveis er fotballen i utvikling, så en dag får vi kanskje nettopp denne endringen.

Forhåpentligvis aldri....

Bites Yer Legs

Det hører vel med at Wenger var i det litt fleipete hjørnet når han uttalte dette, visstnok en slags jule-Q&A med fansen der Wenger skulle svare mer ekstremt enn til vanlig.
KEEP FIGHTING!!

B-m

Quote from: Jon R on January 04, 2010, 19:02:14
Quote from: Asbjørn on January 03, 2010, 23:14:13

Nei. Ikke enig!

Ifjor var vel også et år?  ::)

touché!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

bardhe

Veldig vanskelig å forandre noe i fotball generellt. Folk er konservative, i fotball har jeg inntrykk av det er et uber-konservativt gubbevelde.

Supportere er også konservative, de mest konservative er ofte de mest ihuga også kanskje?

Dennis

Som Bites Yer Legs sier var visstnok dette sagt på en litt fleipete måte, men jeg hadde uansett ikke blitt overrasket - Wenger/Benitez/Fergiescum er trekanten med de fleste merkelige og minst objektive utsagnene i engelsk fotball.

Uansett ville jo innspark ført til at man flyttet opp midtstoppere ved et langt større antall situasjoner enn kun ved corner.

Urettferdig fordel? Da er det vel bare å sette juniorene til innkasttrening? Dessuten har Arsenal en klart urettferdig fordel i at de har Cesc Fabregas...
Marching on together!

Therese

Fabregas er kanskje!..... verdens beste fotball spiller..
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.