Eiger ikkje skam!

Started by Tom S, January 09, 2010, 09:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

COME ON LEEDS !!

h.b

Ta fra de fattige og gi til de rike. I hele Norge er det slik at gamle og uføre fryser i disse dager. Hva får de. Jo de får gleden av å se at rike mennsker kan utnytte systemet. RimiHagen utnytter bare systemet slik alle rike gjør

Dennis

Er det godeste Fabian som har spandert på sin Høyre-kamerat?

Skam har ikke denne karen, nei. Likevel vil han betale mindre skatt.
Marching on together!

ollan

S.E Hagen er forbi, sier som h.b vi kjører en protestaksjon mot alle Orklaproduktene. Slutt å kjøp Stabburmakrell i tomat, kjøp King Oscar istedenfor..... ;D ;D men det er ikke Hagen som er problemet , det er jo systemet som det er noe feil med.
Ollan

fjellhaugen

har nok et godt poeng der mr Ollan;

det er ikke hgen det er noe galt med, han bare bruker systemet for det det er verdt.
det er forsåvidt en grunn til at han har såpass med penger som han har.

ta heller styresmaktene enn å hiss dere opp av dagbladjournalistikk :P
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Robert

Jeg vil jo si at det er en selvfølge at man gjør slike ting. Om systemet er slik, så bruker man jo det. Hvorfor skal Hagen betale skatt og ikke få noen fordeler? Dessuten er det bra for miljøet.

Skal ikke klandre Hagen her, da må man isåfall klage på systemet. Jeg tipper de fleste hadde gjort akkurat som Hagen om man fikk muligheten.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Dennis

Poenget er vel ikke bare at han utnytter systemet - ytterst få takker nei til å få dekket utgifter på 180.000 - men for de som ikke har fått det med seg; det er ikke første gangen "godeste" Stein-Erik er ute i media.
Marching on together!

Budda

Ser ingen problem med at Hagen utnytter systemet. Da bør man heller diskutere om at systemet burde endres.
Endre

Tom S

Selvfølgelig er det systemet det en noe galt med, men av og til må man for å hjelpe de som trenger det lage regler/system som det finnes smutthull i.
Det er ikkje dermed sagt at alle ressursrike personer skal skal utnytte det, resultatet kan fort bli at systemet må gjøres om og ein kan risikere at de som trenger det også mister muligheten.

Difor meiner eg at mannen ikkje eiger skam i livet.
COME ON LEEDS !!

Tom S

Quote from: Budda on January 09, 2010, 12:25:33
Ser ingen problem med at Hagen utnytter systemet. Da bør man heller diskutere om at systemet burde endres.

Så alle bør utnytte systemet?
Korleis vil det då gå med velferdsamfunnet Norge?
COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: Tom S on January 09, 2010, 15:40:49

Det bryr vel ikke über-kapitalister som Hagen seg om?
Marching on together!

lojosang

Tja. Er det noe galt med systemet egentlig?

Er det ikke laget for å få folk til å installere varmepumper og dermed bruke mindre strøm? Det har Hagen gjort. Og med sin gigantomane 1700 kvadratkilometer villa (eller var det meter?  ;D ) er det ganske mye strøm som dermed blir spart, og våila! Billigere strøm til deg og meg. Vel ikke til meg eller oss andre som bor i Midtnorge.  ::)

Spørsmålet vi bør stille oss er hvorvidt Hagen hadde installert dette systemet uten støtteorningen eller ikke. Ikke om Hagen hadde hatt råd til å kjøpe denne uten støtte.
- Leif Olav

fjellhaugen

Quote from: lojosang on January 09, 2010, 17:04:36
Tja. Er det noe galt med systemet egentlig?

Er det ikke laget for å få folk til å installere varmepumper og dermed bruke mindre strøm? Det har Hagen gjort. Og med sin gigantomane 1700 kvadratkilometer villa (eller var det meter?  ;D ) er det ganske mye strøm som dermed blir spart, og våila! Billigere strøm til deg og meg. Vel ikke til meg eller oss andre som bor i Midtnorge.  ::)

Spørsmålet vi bør stille oss er hvorvidt Hagen hadde installert dette systemet uten støtteorningen eller ikke. Ikke om Hagen hadde hatt råd til å kjøpe denne uten støtte.

tja han burde vel ha råd til det, varmepumpa kosta 3 mill så 200 000 fra eller til var vel ikke det som vippa vektskålen for han tipper jeg :-\
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

lojosang

Nei, da var vel neppe det dråpen som bragte begeret til den ytterste rand.  :)
- Leif Olav

Budda

Så lenge det innenfor lovens regler, da ser jeg ikke noe problem med det. Hagen har ikke brutt noen regler han.
Endre

Rune Bergen

Holder han med Leeds? Hagen tar mer ut av fellesskapet enn hva han burde.

arneg

Quote from: Budda on January 10, 2010, 14:27:58

Så lenge det innenfor lovens regler, da ser jeg ikke noe problem med det. Hagen har ikke brutt noen regler han.

Forskell på å leve innenfor loven og det å vise samfunnsansvar og moral.  Hagen driver lovlig men viser ikke samfunnsansvar.  Dette er mannen som fra Vålenga Kirkes prekestol tordnet mot grådighetskulturen.  Den samme mannen som flytter store deler av sin forretningsdrift utenlands for å slippe skatt. 
Jeg finner det overhode ikke verd å lytte når denne drittsekken ytrer seg i media.  Det er mitt valg.

Dennis

Quote from: arneg on January 10, 2010, 16:33:18

Forskell på å leve innenfor loven og det å vise samfunnsansvar og moral.  Hagen driver lovlig men viser ikke samfunnsansvar.  Dette er mannen som fra Vålenga Kirkes prekestol tordnet mot grådighetskulturen.  Den samme mannen som flytter store deler av sin forretningsdrift utenlands for å slippe skatt. 
Jeg finner det overhode ikke verd å lytte når denne drittsekken ytrer seg i media.  Det er mitt valg.

Fullstendig enig!

Akkurat i denne saken viser journalistikken seg på sitt "verste" da det på forsiden av VG ser ut som Hagen har fått 180.000 i hendene - ikke at hele systemet kostet 3 millioner. Dog er jeg helt enig i at Hagen viser en viss forakt for velferdsstaten og resten av folket når han til stadighet truer med å flagge ut grunnet skatt, men gladelig tar imot når det byr seg.

Hykler-Hagen?
Marching on together!

Tom S

Glad ikkje alle ser sånn på det.
COME ON LEEDS !!

Masinga

Klarer ikke helt å hisse meg opp over denne saken. Da er det langt verre det som foregår i og rundt fotballen, banker etc. Glazier-familien ser ut til å tappe underskuddsforetaket ManU for penger (selv om jeg må smile litt av det hele). Enda verre er toppene i AIG og andre selvskaper, som gir seg selv bonus etter et år der bank- og forsikringsbransjen har ligget med brukket rygg og blitt reddet av staten (skattebetalerne).
Masinga, medl.nr. 1250