Graysons plan

Started by Promotion 2010, January 12, 2010, 10:58:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Quote from: auren on August 13, 2011, 18:09:38
Quote from: Promotion 2010 on August 13, 2011, 15:56:02
SLÃ...R GRAYSONS PLAN FEIL?

Ifølge dette intervjuet står Grayson fritt i forhold til å forvalte de midlene han har til rådighet. Fornuftig, tenker jeg. MEN er det sånn at satsningen på lånespillere og en for stor stall (i fjor) ha tatt noe av brodden av klubbens kjøps- og lønnsmidler?

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_exclusive_bates_comes_out_fighting_full_interview_1_3675845

Sitat: Budget

“If he (Grayson) wants to buy a player for £5m then that’s up to him. But it might mean that he’s only able to pay his other players three quid a week. So the budget is his and he invests the money as he sees fit. The decisions are his.”

Hvis vi velger å legge all skyld på Bates her så skyter vi litt over mål, mener jeg. Grayson har et stort ansvar for den daglige driften av spillersiden. Selv om ønsket om bedre spillere er der så har vi altså ikke klart å skaffe oss noe gull i løpet av sommeren. Nå er vel lånevinduet oppe fortsatt i et par måneder så det er fortsatt mulig å låne oss til opprykk.

Grayson har kanskje et budsjett på 9-10 millioner pund til spillerkjøp OG lønn, så er det altså opp til han å velge hvordan han allokerer disse pengene.

Pt har vi 26 spillere i stallen. Hvis gjennomsnittet f. eks. er 6000 pund pr. uke, har vi altså knappe 2 millioner pund til spillerkjøp OG lønn (hvis busjettet er 10 millioner pund).

auren

Se på busjettet. Inntekten fra publikum x 2 = budsjettet ifølge Bates.

En lang cup-run gir oss enda mer pusterom i denne sammenhengen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973