Graysons plan

Started by Promotion 2010, January 12, 2010, 10:58:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Quote from: h.b on February 22, 2010, 10:38:54
Vel. Rykker vi ikke opp. ja da er ikke stallen god nok for opprykk. For hvis den er det og Leeds ikke rykker opp. Ja da er det Grayson som ikke er god nok.

Ganske enig.....  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SveinArve

Hadde det vært opp til meg så hadde vi stilt med dette laget resten av sesongen, så lenge dei er available...

Higgs (Ankergren)

Bromby, Kisnorbo, Naylor, Lowry

Snodgrass, Doyle, Howson, White

Beckford, Becchio
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Jon R

Quote from: Promotion 2010 on February 24, 2010, 14:51:16
Vel. Rykker vi ikke opp. ja da er ikke stallen god nok for opprykk. For hvis den er det og Leeds ikke rykker opp. Ja da er det Grayson som ikke er god nok.

Ganske enig.....  :o

Den oppsiktsvekkende konklusjonen blir dermed: Hvis vi rykker opp er både stallen og Grayson god nok for opprykk.  :o
Jon R.

DenHviteYeboah

Quote from: Jon R on February 24, 2010, 20:10:42

Den oppsiktsvekkende konklusjonen blir dermed: Hvis vi rykker opp er både stallen og Grayson god nok for opprykk.  :o
Historien viser da flere lag som ikke har hatt godt nok lag for opprykk,men som i play off har hatt Guds hånd med seg...Derby feks som rykket opp til PL med griseflaks gjennom playoff.Sesongen i PL ble jo helt latterlig-de satt ny rekord i færrest poeng på en sesong....konklusjonen er vel at det er vanskelig å si bestemt om laget er godt nok for opprykk.Men hvis man vinner overlegent er det jo liten tvil :)Personlig tror jo ikke jeg at vi har godt nok lag til å kapre en av de 2 første plassene,så da bøyer jeg geviret i snøen for Grayson hvis vi gjør det ;D ;D

TK20

Spot on!!

Per-Stian

Det gler meg stort at Grayson på sett og vis har funne tilbake til ei sentrallinje - tilnærma lik den vi hadde før nyttårsskiftet. Eg trur dette, som eg også har skreve i ein annan tråd, er nøkkelen til å finne tilbake til gamle takter. Skadane til Kisnorbo, Naylor og Beckford har sjølvsagt ikkje gjort jobben enkel for Grayson, men per i dag ser det lovande ut. Det gler meg ekstra mykje å sjå Kisnorbo og Naylor saman igjen i hjartet av forsvaret. Dei er begge gode til å krige og Kisnorbo er ikkje heilt evneveik når det gjeld å bygge opp angrep. Becchio og Beckford i skadefri og god form er vårt desidert beste angrepspar. Desse to utfyller og kjenner kvarandre godt.

Leedsulf

Quote from: SveinArve on February 24, 2010, 19:09:31
Hadde det vært opp til meg så hadde vi stilt med dette laget resten av sesongen, så lenge dei er available...

Higgs (Ankergren)

Beckford, Becchio

Må si meg enig i laget ditt.
Med Bromby på backen føler jeg meg tryggere bakover på banen, kontra Crowe som har virket vassere fremover enn bakover på banen.
Stopperparet er solid, backen er vel helt grei. Håpet er dog at Parker snart kan bli 100% matchfit igjen. Lowry forsvinner vel i mars?
Duoen på midtbanen er vel den som har spilt mest sammen, og som har hatt mest suksess. På høyrevingen er Snoddy et udiskutabelt valg, og jeg deler ditt syn med å kjøre White på den andre kanten. Hans hurtighet kan være veldig god å ha, både i forbindelse med kontringer, men også med tanke på at man nå har en skadefri Becchio i boksen. To vinger som har evnen til å komme til dødlinjen og slå inn kan være gull verdt da. Så jo senest mot Oldham (2-0-målet) at dette fungerer, ettersom den godeste argentineren vinner mange dueller på denne typen innlegg.

Gradel og Grella kan komme inn mot slutten av kampene, og lage virrvarr mot slitne forsvarere dersom behovet skulle melde seg.

Promotion 2010

Quote from: The Boy Eddie Gray on February 25, 2010, 09:29:24

Higgs (Ankergren)

Beckford, Becchio

Med Bromby på backen føler jeg meg tryggere bakover på banen, kontra Crowe som har virket vassere fremover enn bakover på banen.
Stopperparet er solid, backen er vel helt grei. Håpet er dog at Parker snart kan bli 100% matchfit igjen. Lowry forsvinner vel i mars?
Duoen på midtbanen er vel den som har spilt mest sammen, og som har hatt mest suksess. På høyrevingen er Snoddy et udiskutabelt valg, og jeg deler ditt syn med å kjøre White på den andre kanten. Hans hurtighet kan være veldig god å ha, både i forbindelse med kontringer, men også med tanke på at man nå har en skadefri Becchio i boksen. To vinger som har evnen til å komme til dødlinjen og slå inn kan være gull verdt da. Så jo senest mot Oldham (2-0-målet) at dette fungerer, ettersom den godeste argentineren vinner mange dueller på denne typen innlegg.

Gradel og Grella kan komme inn mot slutten av kampene, og lage virrvarr mot slitne forsvarere dersom behovet skulle melde seg.

Pussig at White blir geniforklart etter en kamp fra start. McSheffrey, Gradel, Grella eller Johnson vil etter min mening gjøre en mye bedre jobb i løpet av 15-16 kamper enn en unggutt på 19-20 år....
Min første Leeds-kamp:

jackbauer68

Quote from: Promotion 2010 on February 25, 2010, 09:49:41
Quote from: The Boy Eddie Gray on February 25, 2010, 09:29:24

Higgs (Ankergren)

Beckford, Becchio

Pussig at White blir geniforklart etter en kamp fra start. McSheffrey, Gradel, Grella eller Johnson vil etter min mening gjøre en mye bedre jobb i løpet av 15-16 kamper enn en unggutt på 19-20 år....

White viste på tirsdag at han har fart som kan true,og i noen få glimt truet han.Men han var veldig lite involvert,kom ikkje til mange innlegg og tapte stort sett alle dueller. Så ja,han kan bli bra.....og nei,han er ikkje moden/god nok nå 8)

Runar

Unødvendig å skille mellom stall og grayson, det er total reusltatte som er avgjørende, slik jeg ser det så er Grayson endel av  stallen som prøver og rykke opp. Om vi har tilstrekkelig med kvalitet på spiller og ledersiden, vil vise seg engang i mai

Promotion 2010

Clarkeonenil har en god spalte der han nå tar for seg Graysons plan eller mangel på plan!  ::)

Leeds United: GG’s Monday Talking Point, Simon says…oh dear.

Dazed and confused?
In this weeks column Clarkeonenil’s Monday writer Graeme Garvey ponders the managers next move.

It looks like Simon Grayson’s got to that stage in his managership of Leeds United where the players have stopped listening and he doesn’t know what to do about it. It was all going so well, too. When he took over, he brought a tightness to the side’s performance that promised so much, a strong defence and a whole team who knew what they were doing. That type of consistent play has enabled Leeds to match some top Premiership teams in cup competitions this season; Liverpool, Manchester United, Tottenham were all given stern tests. Understandably, people are questioning what has gone wrong and why it has. The loss of form is worrying enough for the fans in itself but what makes it much worse is the sense that Grayson has no idea why it’s not working any more and is trying to get by with clichés and bluster.

When we scraped a draw against Brentford in a performance that was vastly inferior to the one that so troubled Man United, ‘Larry’ said, “We played well today and I think it’s the best we’ve played for a number of weeks now… We passed it very well.”
Great words if you didn’t actually see the drab performance yet when Leeds thumped Tranmere soon after, fans’ confidence revived. Perhaps, finally, a genuine upturn in performances was detectable. A vindicated manager purred, “We were composed on the ball…over the past week we’ve been getting back to that. You can’t get too carried away…but if we can replicate that performance we will be a handful for everyone.”

Which is why Saturday’s failure to replicate that perfomance at Southampton was such a let down and left (us and) Grayson bewildered, “We are very disappointed…and certainly didn’t reach the high standards we set ourselves.” The stats back this up, Southampton had more much possession, twice as many goal attempts and Leeds only managed one corner all match. There have been far too many performances like that in 2010 and it is dispiriting to read his pronouncement that, “The majority of the players didn’t turn up today, our passing was poor, as was our decision making.” I had to check again to make sure Leeds fielded a full team. If the majority of players really hadn’t turned up, there might have been some excuse.

The total lack of consistency is alarming. Managers have little new to say by this stage in the season, they have an established pattern of play that hardly varies. Their opponents know that but, if it’s a good pattern, it’s hard to stop, as shown whenever other teams play us in finals. What confidence can you have in a manager who cannot motivate his players for a big match? Grayson’s precise job is to ensure that the players ‘turn up’ for every game. It is not that he doesn’t want to, either. He desperately wants this. “We need to maintain that level as we go on,” was what he said after Tranmere but he seems to have lost the ability to communicate that to the players. Sadly, he has now joined a long list of ex-Leeds managers post-Revie who seem to have lost (or never had) the players’ attention either in training or in the dressing room and who paid the ultimate price â€" nearly two dozen of them. That’s a lot of talkers whose words fell on deaf ears. Our next match is against form-team Millwall who suddenly look like our main rivals for automatic promotion. I wonder how many players his words will persuade to ‘turn up’?
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Og den avsluttende planen: VINNE DE TRE SISTE!

Simple As 1-2-3

By Kevin Markey Monday, 19th April 2010

Simon Grayson believes his side may have to win all three of their remaining matches to clinch automatic promotion.

After the weekend's defeat Leeds remain in second place, a point ahead of Millwall with Swindon and Charlton also still in the running, after other weekend results went Leeds' way.

Simon Grayson said: "We've still got a great chance of automatic promotion, even if for 40 minutes we didn't look like a team in such a position.

"Results went for us, but I don't want to be relying on other teams losing for the next three games. I want to win the next three games because that will mean we are up.

"It's hard to say why it happens. This sort of season makes that sort of thing happen. You're playing sides desperate for points. Football is like that in every division. This stage of the season does stupid things."
Min første Leeds-kamp:

Here we go again

Quote from: Promotion 2010 on April 19, 2010, 22:10:25
Og den avsluttende planen: VINNE DE TRE SISTE!

Simple As 1-2-3

By Kevin Markey Monday, 19th April 2010

Simon Grayson believes his side may have to win all three of their remaining matches to clinch automatic promotion.

After the weekend's defeat Leeds remain in second place, a point ahead of Millwall with Swindon and Charlton also still in the running, after other weekend results went Leeds' way.

Simon Grayson said: "We've still got a great chance of automatic promotion, even if for 40 minutes we didn't look like a team in such a position.

"Results went for us, but I don't want to be relying on other teams losing for the next three games. I want to win the next three games because that will mean we are up.

"It's hard to say why it happens. This sort of season makes that sort of thing happen. You're playing sides desperate for points. Football is like that in every division. This stage of the season does stupid things."

Det var en lur plan det der.  Den skulle vi tenkt på før, men uansett går vi for den ;)

p0ndus

Enig , utrolig bra plan det der, med 9 poeng på de 3 siste må Millwall ha 10 poeng på sine 3 siste. Så da er det jo bare ogs skaffe disse 9 poengene HURRA! ;D ;D ;D

Carl Fisker

Det er i hvert fall bra at SG har en plan. Ã... gjennomføre den er en annen sak.

Promotion 2010

Grayson admits: My plan backfired

Grayson’s use of attacking players as substitutes backfired and he said: “I’ll take responsibility for losing the game. Obviously we were aware of how other results were going. Even if we had drawn the game we were not going to be promoted on the day. I had five strikers on the pitch for the last ten or 15 minutes trying to get the goal which would send us up.”

http://www.thetelegraphandargus.co.uk/sport/football/footballleeds/8132794.Grayson_admits__My_plan_backfired/?ref=rss
Min første Leeds-kamp:

Sydhagen

Synes Grayson skal ha ros for at han satset på å få opprykket klart mot Charlton med å sette inn offensiv styrke siste minuttene.
At vi tapte kampen er noe som skjer av og til når man satser.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tom S

Det var riktig å satse offensivt for å få den gållen som kunne sendt oss til "himmels".
Så er det sånn i ettertid at lykkes taktikken er det ein genistrek og bommer taktikken er man veldig utsatt for kritikk.

Men, med så mange spisser på bana siste 10-12 minuttene følte eg at vi vart veldig sårbare bakover og gjekk "i veien" for kvarandre framover.
Trur vi hadde hatt bedre sjanse til å vunnet kampen om vi hadde beholdt backfireren.
COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Quote from: Tom S on May 05, 2010, 11:06:31
Det var riktig å satse offensivt for å få den gållen som kunne sendt oss til "himmels".
Så er det sånn i ettertid at lykkes taktikken er det ein genistrek og bommer taktikken er man veldig utsatt for kritikk.

Men, med så mange spisser på bana siste 10-12 minuttene følte eg at vi vart veldig sårbare bakover og gjekk "i veien" for kvarandre framover.
Trur vi hadde hatt bedre sjanse til å vunnet kampen om vi hadde beholdt backfireren.

med ett poeng mot Charlton opg ett poeng mot Norwich i kamper vi tapte på tampen, SÃ... hadde vi vært klare for opprykk! Sånn nesten i hvert fall...

Men.....LØRDAG!!!
Min første Leeds-kamp:

jaho

Enig, synes også vi burde beholdt en backfirer. Charlton måtte også vinne kampen for å ha en sjanse til opprykk, og med kontringssterke innbyttere i Watt og tildels Beckford tror jeg det kunne vært smart med en litt mindre hodeløs satsing fremover.. Men forstår absolutt lysten til å avgjøre der og da, men ett poeng hadde satt oss i en mer gunstig posisjon. Mye mer trygghet mot Rovers om vi skulle trykke og trykke på uten uttelling, hadde da skapt noe mer ro å vite at u hadde holdt hvis ikke Millwall vant med 3 mot Swindon, noe som antagelig ikke skjer da begge har alt å spille for.

Jon R

Quote from: jaho on May 05, 2010, 12:08:14

Enig, synes også vi burde beholdt en backfirer. Charlton måtte også vinne kampen for å ha en sjanse til opprykk, og med kontringssterke innbyttere i Watt og tildels Beckford tror jeg det kunne vært smart med en litt mindre hodeløs satsing fremover.. Men forstår absolutt lysten til å avgjøre der og da, men ett poeng hadde satt oss i en mer gunstig posisjon. Mye mer trygghet mot Rovers om vi skulle trykke og trykke på uten uttelling, hadde da skapt noe mer ro å vite at u hadde holdt hvis ikke Millwall vant med 3 mot Swindon, noe som antagelig ikke skjer da begge har alt å spille for.

Jeg syntes taktikken med å ta ut Hughes (som hadde vært god) var helt på trynet. Vi hadde allerede tatt ut vårt defensive anker Doyle og var under press fra vårkåte Charlton spillere da Grayson gjorde byttet. Jeg både tenkte og utrykket høylydt at dette ikke var lurt, og fikk dessverre rett. Vi fikk jo aldri ro til å bygge opp noe spill. Hadde det enda vært en spiss av typen Kandol vi skulle spille langt mot, kunne jeg forstått det, men 149 cm høye Grella var vel knapt nok nær ballen etter at han kom inn. Nok en blunder av vår unge og naive manager, dessverre. Dette var ikke tillitsvekkende og mot Rovers vil presset på spillerne og manageren være enda større. Jeg føler meg langfra trygg!
Jon R.

Leedsulf

Jeg var en av de som reiv meg i håret da Larry satset alt fremover det siste snaue kvarteret mot Charlton. Med uavgjort der, hadde vi klart oss med uavgjort mot BR, med mindre Millwall slår Swindon med tre mål, noe jeg ikke tror de gjør ettersom Swindon også har alt å spille for.
Det ville senket skuldrene til Leeds-spillerne, noe som nok hadde vært til stor fordel når man ser på hvordan denne gjengen spiller under press.
Hadde vel vært typisk om lørdagens oppgjør ble en stange-kamp, hvor BR scorer på den ene muligheten de har, og sikrer et uavgjortresultat.

Men men, har 750,- på UB, så dette går veien for Leeds' del  8)

fmtj

Saken er faktisk så enkel at dersom vi ikke slår BR i dager vi ikke gode nok for direkte opprykk!!! Millwall møter Swindon, begge samme poengsum og slåss om direkte opprykk. Mao er tøffere affære enn det vi skal ut i....på papiret ihvertfall. Stappfull ER i dag, mange av våre spillere synes nok det også er tøft. BR spillerne er jo ikke vant til slike mengder de heller. Enten kommer nervene, eller så senker de skuldrene og koser seg utpå der og spiller bra. Sikkert veldig gøy for de om de kan slå oss hjemme foran våre horder. Tipper BR manageren sier gå ut å ha det gøy karer, la oss gi de en leksjon i hva vi også kan! Jeg er skikkelig overnervøs nå, alt for lenge til kamp!!!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Perfekt regi av Grayson!!   ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

abbe

Quote from: Sydhagen on May 08, 2010, 18:17:30

JAAAAH!!! Perfekt å lure motstanderen til å tro at de ville få en lett match mot 10 mann. Genialt!!

Storminator

Klart vi må ha nye forsterkninger nå som vi spiller i CCC, men Becks blir kanskje nå som vi ikke er et Leuge One lag. Men han må jo som alle andre vise at han er god nok for laget.
Har gjort unna debuten som englandsfarer og har fått se mitt kjære Leeds live på Elland Road. Leeds kommer alltid til å være i mitt hjerte :-D

Same

Quote from: abbe on May 08, 2010, 18:19:05
Quote from: Sydhagen on May 08, 2010, 18:17:30

JAAAAH!!! Perfekt å lure motstanderen til å tro at de ville få en lett match mot 10 mann. Genialt!!
:D

Promotion 2010

I dagens YEP så understreker Grayson et par punkter om team-building:

(...)
While he waits for the transfer market to fully unravel, Grayson's squad is gradually improving itself from within.

Davide Somma completed an untimely suspension last weekend and Max Gradel will do likewise on Saturday when his four-match ban ends after Millwall's visit to Elland Road.

Injured forwards Billy Paynter and Robert Snodgrass might conceivably declare themselves fit next month, leaving Ben Parker and Patrick Kisnorbo as the only players in United's treatment room. Parker's projected comeback from a damaged Achilles tendon was set for October.

United's manager knew that his resources on the first day of the season were as weak as they were likely to be at any stage of the opening months â€" no fewer than six senior professionals missed the club's 2-1 defeat to Derby County â€" and the performance of his available players at Nottingham Forest on Sunday convinced him that the framework of his squad is strong enough for a Championship campaign.

Leeds' 1-1 draw at the City Ground was achieved in spite of a concerted onslaught from a Forest side who scored after nine minutes and hit a post while leading 1-0.

United claimed a point through Lloyd Sam's header towards the end of the first half and left Nottingham in a healthy frame of mind, ready to prepare for a meeting with familiar rivals and a newly-promoted club who sit at the top of the Championship.

Grayson said: "The players were proud of that performance and so they should be. They showed a lot of character.

"There have probably been games like that over the last couple of years
in which the team folded and went under but there was something about them on Sunday. The way we dealt with being under the cosh was good. Once we got over that hurdle we were able to push the game and take it to Forest.

"I've got a good group here and when we had the defeat against Derby, I wanted to make sure that we still had a vibrant atmosphere on the training ground. There are going to be stages of the season when results don't go for us but you have to make sure you feel the same way about yourself as you do when you win a game. It's really important."

Grayson has consistently promoted the need for strong camaraderie among his players, something Millwall have also nurtured impressively under Kenny Jackett.

The clubs are similar in so far as neither possesses a plethora of sizeable egos or reputations, and Saturday's fixture at Elland Road should extend a rivalry which grew ever more competitive in League One.

United's manager took his squad to Slovakia in pre-season and also subjected them to a training session with the army's Yorkshire Regiment in early July. He saw the value of those collective events in Sunday's performance when United fought off Billy Davies' side under severe pressure.

"You always want togetherness and I've tried to instil it for as long as I've been here," Grayson said. "That's why you do team-bonding exercises and why you go away to a foreign country for pre-season â€" to let the players get a feel for the person who's alongside them in the team.

"It makes you do things for them that otherwise you might not do and as well as having pride in the shirt, part of a successful team is having a bond amongst you. We're going to need it this year."
Min første Leeds-kamp:

fmtj

Quote from: Promotion 2010 on August 19, 2010, 13:38:28
I dagens YEP så understreker Grayson et par punkter om team-building:

(...)
While he waits for the transfer market to fully unravel, Grayson's squad is gradually improving itself from within.

Davide Somma completed an untimely suspension last weekend and Max Gradel will do likewise on Saturday when his four-match ban ends after Millwall's visit to Elland Road.

Injured forwards Billy Paynter and Robert Snodgrass might conceivably declare themselves fit next month, leaving Ben Parker and Patrick Kisnorbo as the only players in United's treatment room. Parker's projected comeback from a damaged Achilles tendon was set for October.

United's manager knew that his resources on the first day of the season were as weak as they were likely to be at any stage of the opening months â€" no fewer than six senior professionals missed the club's 2-1 defeat to Derby County â€" and the performance of his available players at Nottingham Forest on Sunday convinced him that the framework of his squad is strong enough for a Championship campaign.

Leeds' 1-1 draw at the City Ground was achieved in spite of a concerted onslaught from a Forest side who scored after nine minutes and hit a post while leading 1-0.

United claimed a point through Lloyd Sam's header towards the end of the first half and left Nottingham in a healthy frame of mind, ready to prepare for a meeting with familiar rivals and a newly-promoted club who sit at the top of the Championship.

Grayson said: "The players were proud of that performance and so they should be. They showed a lot of character.

"There have probably been games like that over the last couple of years
in which the team folded and went under but there was something about them on Sunday. The way we dealt with being under the cosh was good. Once we got over that hurdle we were able to push the game and take it to Forest.

"I've got a good group here and when we had the defeat against Derby, I wanted to make sure that we still had a vibrant atmosphere on the training ground. There are going to be stages of the season when results don't go for us but you have to make sure you feel the same way about yourself as you do when you win a game. It's really important."

Grayson has consistently promoted the need for strong camaraderie among his players, something Millwall have also nurtured impressively under Kenny Jackett.

The clubs are similar in so far as neither possesses a plethora of sizeable egos or reputations, and Saturday's fixture at Elland Road should extend a rivalry which grew ever more competitive in League One.

United's manager took his squad to Slovakia in pre-season and also subjected them to a training session with the army's Yorkshire Regiment in early July. He saw the value of those collective events in Sunday's performance when United fought off Billy Davies' side under severe pressure.

"You always want togetherness and I've tried to instil it for as long as I've been here," Grayson said. "That's why you do team-bonding exercises and why you go away to a foreign country for pre-season â€" to let the players get a feel for the person who's alongside them in the team.

"It makes you do things for them that otherwise you might not do and as well as having pride in the shirt, part of a successful team is having a bond amongst you. We're going to need it this year."

....og alle så reaksjonen Johnson hadde da Watt blei tråkka på tåa av psykoen Gunter!!!! Litt av det Simon snakker om, en for alle, alle for en!!!!
Yeboahs vitne

Promotion 2010

http://www.thescratchingshed.com/2010/11/becchio-v-somma-are-we-all-watching-the-same-team/

Becchio vs Somma

;)

Men hva skjer i neste kamp hjemme mot Hull? 4-5-1 eller  4-4-2?   ::)
Min første Leeds-kamp: